Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön köyhä puoliryysyläinen, mutta silti koen olevani rikkaampi kuin uusilla autoilla ajelevat ja "omissa" taloissaan asuvat, jotka ovat velalla hommattuja

Vierailija
07.03.2020 |

He ovat täysin riippuvaisia työpaikoistaan ja nuo omaisuutensa he saavat omakseen ehkä joskus. Talohan ei käytännössä koskaan tule olemaan oma. Mutta esittäkää vaan vapaasti rikkaampaa, mulla ei oo velkaa, niin koen olevani rikkaampi.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustulo tulee joskus, niin tämä poika nostaa kytkintä töistä. On sitten kaikki kesät aikaa veneillä ja talvipakkasilla voi sitten painaa vaikka ylitöitäkin, että tienaa kunnolla.

Zinc

Vierailija
22/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimusta ap on hienoa että olet löytänyt onnellisuuden elämässäsi, ja vielä turvallisuuden tunteen. Minä kun taas tykkään asua vähän syrjemmässä niin auto on oltava ja koska syrjemmässä ei ole vuokra-asuntoja, asun omassa talossa, omalla maalla. Tämä on se tila missä minä olen onnellinen.

p.s. Kaverin talo pakkolunastettiin tien alta, sai siitä markkinahinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin iloinen puolestasi ap. Koet elämän ihan oikein.

Jokainen on onnellinen omalla tavallaan ja se riittää. 

Toisille riittää katto pään päällä, että ruokaa on aina silloin kun on nälkä, eikä ole pahempia fyysisiä eikä psyykkisiä sairauksia.

Toiset vaativat enemmän ja hankkivat sellaisen elämän,  johon ovat tyytyväisiä ja onnellisia, kuten oman talon, kesämökin, matkustelevat ja ajavat laadukkailla autoilla, ja niin edespäin. Ja sekin on ok!

Uskon että ap ei halua loukata ketään, eikä arvostella varaakkampia ihmisiä, vaan tuo esiin näkökannan,  miten monella erilaisella tavalla voimme kokea elämän hyväksi jopa onnelliseksi.

Vierailija
24/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin taloa ei saa omaksi? Kiinteistövero, 150€/vuosi, on enää ainoa pakollinen maksu. Toki tykkään maksaa myös sähköstä, vakuutuksesta, nuohouksesta... Miten tämä ei ole oma?

Oma se on sikäli, että kaikki kustannukset ovat sinun vastuullasi hamaan tappiin asti, ja jos haluat myydä niin taas kaivat kuvetta. Osa tekee myydessä valtavia tappioita - jos saa edes kaupaksi. Parin kymmenen vuoden aikana menee aikamoinen läjä rahaa jos talon halua pitää kunnossa.

Omistusasunto ja etenkin omakotitalo on riippakivi.

Vierailija
25/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne-maj kirjoitti:

Elämässä meillä kaikilla on kuluja.Mutta ok-talo on tasan ja tarkkaan IHAN OMA.Tonttikin on oma,ei vuokralla.Etkö oikein ymmärrä omistus suhteita?Kun väitteitäsi latelet?

”Oma” tontti ja talo voidaan myös pakkolunasta tarvittaessa nimellistä korvausta vastaan.

Kun mustamaalaamaan alat,niin voihan sunkin vuokra-rättelös,sortua maan rakoon.

Vierailija
26/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin taloa ei saa omaksi? Kiinteistövero, 150€/vuosi, on enää ainoa pakollinen maksu. Toki tykkään maksaa myös sähköstä, vakuutuksesta, nuohouksesta... Miten tämä ei ole oma?

Oma se on sikäli, että kaikki kustannukset ovat sinun vastuullasi hamaan tappiin asti, ja jos haluat myydä niin taas kaivat kuvetta. Osa tekee myydessä valtavia tappioita - jos saa edes kaupaksi. Parin kymmenen vuoden aikana menee aikamoinen läjä rahaa jos talon halua pitää kunnossa.

Olet käsittänyt väärinpäin. Myydessä saa rahnaa. Tuohta. Hynää näppiin kun sen myy. 

Ei siinä myyjän tarvitse maksaa, joten tappiota ei voi tehdä, ellei talo ole päässyt lahoamaan purkukuntoon ja joutuu maksamaan purkukustannukset. Silloinkin tontilla on yleensä vähintään muutaman tonnin arvo.

Zinc

Arvonlasku ei tarkoita tappiota, vaan sitä, että saa vain vähemmän räpylään. Kuten jos sinun sosiaalitukiasi lasketaan, niin ei sinulta ole otettu mitään pois, vaan on vain ANNETTU vähemmän.

Vierailija
27/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut esim. omassa talossa 30 vuotta ja maksaisit samaan aikaan vuokraa 500e /kk (joka on vähäinen talosta)

Olisi se 

500€ x 12 = 6000€ / vuosi 

x 30 vuotta 

---------------

180 0000€

Sen verran olet jo säästänyt asumalla OMASSA talossa. Puhumattakaan mukavuudesta.

Zinc

Vierailija
28/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni talon tontti pakkolunastettiin, että silleen "oma".

Nythän ei ollut veljestäsi kyse!Lue aloitus ja tmmärrä!

Vierailija
29/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kukin elää niin kuin parhaaksi näkee. MUTTA, tässä on sellainen seikka kuin lauma-ajattelu ja markkinavoimien aivopesu yhdistettynä suomalaiseen lammasteluun. Että jotkut luulevat tarvitsevansa sitä tätä ja tota ja paahtavat oravanpyörässä hankkiakseen niitä. Itsekin tein näin kunnes näin valon ja totesin että olen paljon onnellisempi kun vaihdoin vähemmän stressaavaan työhön ja myin kalliin auton ja nyt ajan tyytyväisenä käteisellä ostetulla 1000e autolla.

Vierailija
30/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole omaa Suomessa. Ei edes sun lapset.

Vierailija
31/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kultapieni, se laina maksetaan sovitussa ajassa pois ja silloin asunto/talo on ihan oma. Toki sen voi myydä aikaisemminkin ja siitä saa rahaa silti. Autonkin voi ostaa käteisellä jos haluaa, niin itsekin tein.

Huvittaa hitosti nämä jotka luulevat olevansa jotenkin vapaita ja parempia kuin työssäkäyvät vaikka ovat 100% riippuvaisia Kelasta ja yhteiskunnasta.

Vierailija
32/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen nyt ottaa, meillä on velkaa asunnosta 70t€ mutta tilillä ja sijoitettuna 400t€. Ja auto ostettiin just käteisellä. Ja huom. olemme molemmat pienipalkkaisia mutta säästeliäitä. En nyt ihan ymmärrä ajatusmaailmaasi. Miten niin se asunnon maksaminen ei lopu koskaan? Vuokrallako se loppuu?

Vierailija
33/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koen onnellisuutta

ja turvallisuutta siitä, että on oma asunto maksettu kokonaan. Jos vaikka joutuisi työttömäksi, pienen yhtiövastikkeen kyllä pystyn maksamaan. Säästöjäkin on. Ei tarvitse Kelasta hakea apua.

Vierailija
34/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on tämä velalla hommattu omassa talossa asuva, joka on ap:n otsikossa? Miten hommataan joku henkilö velkarahalla?

Vai kävikö niin, että köyhyyden lisäksi ap on myös sivistymätön?

Vierailija
35/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa itse päättää tyyli-asioista. Talo voidaan myös pakkolunastaa lyhyellä varoitusajalla.

Ihan itse valittiin tämä talo, ei kukaan tullut sanomaan mitä tyylistä mitään. Jos olis ollut funa, niin ei omtaisi ostettu. Värikin vaihdettiin, haja-asutusalueella kun on.

Pakkolunastus... Jaa-a, on tuo Aurajoen suojeltu maisema-alue toisella puolen, iso tie ja rata noin km päässä toisella puolen.... Mitähän ne tähän välille haluais rakentaa....varmaan raitsikkaraiteet turkuun?

Vierailija
36/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap.ta. Meillä on kyllä talo ja kaksi autoa. Mutta talo oli halpa ja syrjemmässä paikassa ja autot vanhoja rämiä. Mutta velkaa ei ole yhtään ja talolainakin maksettiin nopeaa, kun ei paljoa maksanut. 

Joskus ihmettelin esim. yhtä tuttua pariskuntaa, joilla tulot samaa luokkaa, kuin meillä. Hieno ja iso talo ja kaksi uutta autoa pihassa. Selvisihän siihen syykin. Lainaa aivan hemmetisti. Pariskunnan mies huokaisi kerran, että eivät taida ehtiä lainoja maksaa ennen kuin jäävät eläkkeelle. Joten pelko on perseessä koko ajan työpaikan vuoksi.

Ja jälleenmyyntiarvosta. Meidän talosta ei saa mitään, mutta ei siihen ole paljoa uhrattukkaan. Mutta ei saanut eronnut tuttunikaan. Erosivat miehensä kanssa ja oli iso lukaali v. 80 hyvässä paikassa, jolloin rakensivat sen. No, nyt ei paikka enää ollutkaan hyvä ja myivät taloa toista vuotta ja joutuivat tiputtamaan hintapyyntöä monta kertaa, että se meni kaupaksi. Joutuivat kumpikin ottamaan taas paljon lainaa, että kumpikin sai oman asunnon. Sitä makselevat vielä eläkkeelläkin.

Joten jos ei ole omaisuutta, ei ole pelkoa sen menetyksestä. Eräänlainen vapaus, kun ei ole mitään, mitä menettää. Joten siinä mielin ymmärrän ap.n ajatusta täysin

Vierailija
37/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miltä sinusta tuntuu. Minulla taas on nettovarallisuus satoja tuhansia, joten todellakin olen sinua aidosti varakkaampi. Ei siis vain tunnu. Ja nettovarallisuus ei ole vain kiinteää omaisuutta vaan  rahoitusvarallisuuttakin on kuusinumeroinen summa, eikä ensimmäinen numero ole 1.

Vierailija
38/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun omat talo ja autot on jo maksettu?

Ei taloa saa Suomessa koskaan omaksi. Maksaminen ei lopu ikinä.

Kun mennään kauemmas pk-seudusta, niin talojen hinnatkin alkaa olla sitä luokkaa, että moni saa kyllä talonsa maksettua. Helpostikin.

Vierailija
39/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei mun ole pakko maksaa kuin se hiton kiinteistövero. Jos haluan voin lopettaa sähkösopimukset yms ja antaa lahota pystyyn.

Voin vaikka heittää vuokralaiseni pihalle ja mennä asumaan sijoituskämppääni tämän sijaan.

Vierailija
40/108 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko silti olevasi KÖYHEMPI kuin ihmiset

jotka ovat saaneet autot ja talot perintönä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän