Olen työtön köyhä puoliryysyläinen, mutta silti koen olevani rikkaampi kuin uusilla autoilla ajelevat ja "omissa" taloissaan asuvat, jotka ovat velalla hommattuja
He ovat täysin riippuvaisia työpaikoistaan ja nuo omaisuutensa he saavat omakseen ehkä joskus. Talohan ei käytännössä koskaan tule olemaan oma. Mutta esittäkää vaan vapaasti rikkaampaa, mulla ei oo velkaa, niin koen olevani rikkaampi.
Kommentit (108)
Jos laittaa pussin päähänsä ja hokee : Olen onnellinen.
Onko
a: onnellinen
b:pussi päässä hokeva sekopää?
Katselen tosi teevee dokumentteja intiasta ja afrikasta.
Ryystän samalla pirkka olutta ja koen olevani ONNELLISEMPI!
Tumputan instababeille ..ja hetken olen ONNELLISEMPI.
Sitten hieman pyöreä rillipää vaimo huutaa: Tuu kulta makuuhuoneeseen!
Istun julkisessa spurgun kusilammikkoon ja
muistan : MINULLA EI OLE AUTOLAINAA
haisen kuselle, mutta olen ONNESTA SOIKEANA:
Minä olen 38v ja parin vuoden päästä talo on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Katselen tosi teevee dokumentteja intiasta ja afrikasta.
Ryystän samalla pirkka olutta ja koen olevani ONNELLISEMPI!
Olen työtön köyhä puoliryysyläinen, mutta silti koen olevani rikkaampi kuin uusilla autoilla ajelevat ja "omissa" taloissaan asuvat, jotka o...
Vierailija
klo 16:20 | 7.3.2020
He ovat täysin riippuvaisia työpaikoistaan ja nuo omaisuutensa he saavat omakseen ehkä joskus. Talohan ei käytännössä koskaan tule olemaan oma. Mutta esittäkää vaan vapaasti rikkaampaa, mulla ei oo velkaa, niin koen olevani rikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön köyhä puoliryysyläinen, mutta silti koen olevani rikkaampi kuin uusilla autoilla ajelevat ja "omissa" taloissaan asuvat, jotka o...
Vierailija
klo 16:20 | 7.3.2020
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se SPURGU ja omistan VIELÄ ap:Tä VÄHEMMÄN!!!!!!
kusi tosin haisee:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esittäkää vaan vapaasti rikkaampaa, mulla ei oo velkaa, niin koen olevani rikkaampi.
Ap..oot aika hupasa tapaus:)
kuivattele ne kuset housuistas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä..äläs yritä!
Ketä kiinnostaa jonkun ryysypetterin mielipiteet?
Surullisinta tässä ketjussa on se, ettei kukaan kommentoijista voi millään käsittää sitä, että köyhäkin voi olla onnellinen. Onnellinen siinä elämässä jota elää.
Hän ei ns. paremmasta tiedä, ja hänen henkinen elämänsä on tietyllä tavalla rikas: hän ehkä ymmärtää elämän monimutkaisuuden, vaikeudet, sairaudet ja muun sellaisen, paremmin kuin ihminen, joka ei koskaan ole noita asioita konkereettisesti kokenut.
Todennäköisesti hän tarkoittaa rikkaudella joitan tämän tyyppisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kultapieni, se laina maksetaan sovitussa ajassa pois ja silloin asunto/talo on ihan oma. Toki sen voi myydä aikaisemminkin ja siitä saa rahaa silti. Autonkin voi ostaa käteisellä jos haluaa, niin itsekin tein.
Huvittaa hitosti nämä jotka luulevat olevansa jotenkin vapaita ja parempia kuin työssäkäyvät vaikka ovat 100% riippuvaisia Kelasta ja yhteiskunnasta.
Minä teen töitä elääkseni elämää josta nautin, en maksaakseni seiniä. Elän aika pihisti, kun ostan niin olen valmis panostamaan laatuun että kestää pidempään/on parempi pällä (villapaita akryylisen sijasta jne.)
Tuhlaan surutta kokemuksiin, matkustan, käyn tapahtumissa, teatterissa, ravintoloissa jne.
Elän kimpassa asunnossa josta maksan kaikkinensa 300e/kk, minulla menee asumiseen alle 10% tuloistani, autoa ei ole. Välillä olen useita viikkoja putkeen ulkomailla.
Tuntuu että elän ihan eri maailmassa mitä työkaverit: usein puhutaan lainoista, uuden auton ostamisesta, rempoista ja siitä kuinka tili tyhjä. Tuntuu että se tietty oravanpyörä tekee sen, että töissä käydään MATERIAN, ei ELÄMÄN takia.
Taloudellinen riippumattomuus (en tarkoita miljoonia, vaan puskurirahastoa/säästöjä ja menojen minimointia) luo oikeasti mielenrauhaa. Yksi työkaveri osti n. vuosi sitten asunnon, ja kyttää koko ajan asuntojen arvoa ko. alueella, motä mielenrauhaa tuosta tulee, pelkää että arvo tippuu/toivoo että se nousee.
Onneksi vapaa-ajan kaverin on "hippiporukkaa" joilla erilaiset arvot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä..äläs yritä!
Minusta ap on hienoa että olet löytänyt onnellisuuden elämässäsi, ja vielä turvallisuuden tunteen. Minä kun taas tykkään asua vähän syrjemmässä niin auto on oltava ja koska syrjemmässä ei ole vuokra-asuntoja, asun omassa talossa, omalla maalla. Tämä on se tila missä minä olen onnellinen.
Hmm, rahaa ei tosiaan tuo onnea.
Omat palkkatulot 3200 e / kk. Lisäksi treidaan osakkeilla. Esim. Viikon sisällä olen tehnyt melkein 10 000 e:n voitot, kiitos markkinatilanteen. Tammikuun tulot olivat yhteensä 7000 e ja helmikuun ansio- ja pääomatulot melkein 9000 e.
Itselläni on velaton auto. Asumme nyt lainalla ostetussa talossa, mutta tulemme luultavasti rakennuttamaan uuden talon, kun käteiskassaa saa isommaksi. Talo tullaan ostamaan luultavasti kokonaan käteisellä.
Olen myös ollut työtön ja ollut lasten kanssa kotona pienellä kotihoidontuella, joten tiedän myös toisen ääripään, kun pitää jatkuvasti laskea pennejä.
Onnellisin olen ollut silloin, kun tavoitteena ei ole ollut tehdä pelkästään rahaa, on nauttinut työstä, jota tekee ja arjesta, jota elää. Raha on vain sivuseikka, joka helpottaa elämää. Kaikki materia, jota voisin omillakin rahoilla hankkia on turhaa, vie tilaa ja energiaa. Ostan lähes kaikki vaatteeni kirpputorilta ja vain tarpeeseen. Elän tosiaan aika vaatimattomasti, vaikka minulla olisi mahdollisuus ostaa vaikka ja mitä turhaa ja sitä mikä on nyt ”in”. Meillä on 3 lasta ja, koska olen 30-vuotias olisi kyllä kaikki edellytykset sellaiseen ”lainakierteeseen”, josta työkaverini valittavat jatkuvasti.
En tiedä helpottaako ”taloudellinen riippumattomuus” elämää tällä hetkellä, kun koen että olen liian nuori jäämään eläkkeelle ja olen kiinnostunut rakentamaan uraani ja tulevaisuuttani työelämässä, vaikka mahdollisuus olisi elää myös treidaillen ja pääomatuloilla ;)
Olen varmaan lammas omasta tahdostani, kun haluan ajaa hyvällä autolla ja ostaa tulevaisuudessa isomman talo , ne ovat ainoat, joihin olen valmis laittamaan rahaa - kaikki muut turhat, kuten kalliit vaatteet yms saavat jäädä toisille lampaille.
Vierailija kirjoitti:
Surullisinta tässä ketjussa on se, ettei kukaan kommentoijista voi millään käsittää sitä, että köyhäkin voi olla onnellinen. Onnellinen siinä elämässä jota elää.
Hän ei ns. paremmasta tiedä, ja hänen henkinen elämänsä on tietyllä tavalla rikas: hän ehkä ymmärtää elämän monimutkaisuuden, vaikeudet, sairaudet ja muun sellaisen, paremmin kuin ihminen, joka ei koskaan ole noita asioita konkereettisesti kokenut.
Minä OLEN ollut köyhä..nyt olen rikas
Eli saanko jonkun palkinnon?
Vierailija kirjoitti:
Peter Nygord oli köyhä
Rikastui myymällä ryysyjä.
Hän ymmärtää ap:ta
Onko muita harhoja, joita haluat jakaa kanssamme, ap? Ota nyt edes ne sossun maksamat lääkkeet, jos se ajatus ja mustana sinusta tihkuva kateus vähän hellittäisivät.
Parasta on jättäytyä työttömäksi ja lähteä johonkin halpaan maahan asumaan. Intiassa hostelleja jossa yöpyminen per kk 50 egen luokkaa. Ku sen 600e/kk saa työmarkkinatukena automaattisesti tilille, kunhan vaan ilmoittaa työttömyyspäivät verkossa, 550 egellä elää siellä herroiksi, syö joka päivä raflassa ja makoilee biitchillä hymyillen. Jos vähän paremmin haluaa siellä asua niin 200egee /kk saa jo vuokrattua itelleen hyvän kalustetun kaksion jostain. Pois oravanpyörästä sanon minä!