Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?

Vierailija
07.03.2020 |

Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sen verran avata työnantajan näkökulmasta. Meillä on tällä hetkelläkin B2B myyjän paikka auki ja lähtötaso tehtävään ei tarvitse olla kokenut. Ainoa mitä vaadin, on halu edetä B2B myyjäksi ja kyky osata soittaa puheluita. Koulutukseksi riittää merkonomin tasoinen koulutus TAI kokemus kaupan alalta. Eli kouluttamatonkin pääsisi. Kerrompa sen, että ei ole kuhina käynyt. Ne pari hassua hakijaa, jotka tehtävään hakivat ja sopivat, vaativat melkoista palkkaa ihan heti aluksi lähtien 2500 e/kk. Meillä pohjapalkka olisi alussa 2200-2400/kk ja siihen saa ahkeruudesta riippuen bonuksia, jotka nostavat kk-palkkaa 100-400 e/kk. Paikka olisi oiva ponnahdusalusta niille, jolla halua kehittyä b2b myyjäksi.

Hakijat ovat siihen asti innoissaan, kunnes kuulevat mitä muuta tehtävään kuuluu. Ihan vaan myymälän hoitoa osa viikosta, yleensä 1-2pv viikossa ja sekin puolipäivää. Useita asiakassoittoja päivittäin ja asiakkailla käyntiä. Eli tarvitaan asiakaspalveluhenkistyyttä, joustavuutta paljon sekä ajokortti. Se puhelimen käyttö on suurin este. Sen näkee hakijan naamasta, kun kerron, että sitä puhelinsoittoa on päivittäin ja paljon ja edellytys työn onnistumiselle. Ja se puhelinsoitto ei ole samaa, kuin puhelinmyynti. Puhelimessa ei myydä mitään, vaan varataan asiakaskäyntiä varten aikoja. Joo ja kerron salaisuuden, että kaikkiin B2B töihin tarvitaan kykyä käyttää puhelinta, eli jos et ole innostunut puhelimesta, niin sinusta ei koskaan tule B2B myyjää. Jos työhaussa puhutaan, että myyjistä on pulaa, niin se puhelin on ainoa syy, miksi se näin on. Jos sitä myyntityötä pystyisi tekemään ilman puhelinta, niin meillä olisi jonoa pienemmälläkin palkalla. 

Siispä kysyn,  miksi sinä työtön et halua työssäsi käyttää puhelinta? Tiedän, että kaupan alalla on paljon työttömiä. Olen penkonut Mollin sivuja ja teitä olisi olemassa, mutta ette vain hae, vaikka olen laittanut siitä teille sähköpostia. En väkisinkään viitsisi alkaa repiä sieltä työntekijöitä ja uhitella karanteenista. Ihan oma työllistymishalu riittäisi. 

Mulle tarjottiin tällaista paikkaa kun olin valmistuttuani viimeksi hetkisen työtön. Syy miksi ei kelvannut on simppeli: tarjottiin kolmea muutakin paikkaa, joissa ei ollut sitä jatkuvaa puhelinsoittelua. Ne olivat kivempia ja yhdessä, siinä minkä valitsin, palkkakin oli parempi. Yhteen en olisi kyennyt, siinä oli esimiestyötä, mihin en usko itsestäni olevan. T. kaupallisen ja teknisen alan tutkinnot suorittanut. 

Vierailija
242/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin haastatteluihin helposti mutta kaikki tyssäsi samaan: olin liian pätevä, ollut liian vastuullisissa tehtävissä. ” Luuletko tosiaan että viihtyisit rutiineissa, ei me voida ottaa riskiä että kyllästyisit”

Piti sitten hakea vastuulliseen ja isopalkkaiseen työhön mihin en halunnut. Hain ja sain

N 59v

Tässä kirjoituksessa on muuten hyvä pointti; jos "erehdyt" etenemään urallasi, mutta myöhemmin haluaisitkin downshiftata tai haluaisit vähentää vastuitasi, niin työnhaku-tilanteessa oletkin riskialtis kokemuksesi vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksette te työttömät hae lastenhoitajiksi päiväkoteihin tai hoiva- avustajiksi vanhusten pariin? Esim pk seudulla Seure tarjoaa parin päivän perehdytyksen ja töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Ensin keikkoja ja sitten pidempää sijaisuutta. Pula on valtava työntekijöistä ja kelpaa vanhempikin työntekijä, 50 täyttäneetkin. Palkka on n 2250 e kk, päivätyö.

Vierailija
244/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksette te työttömät hae lastenhoitajiksi päiväkoteihin tai hoiva- avustajiksi vanhusten pariin? Esim pk seudulla Seure tarjoaa parin päivän perehdytyksen ja töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Ensin keikkoja ja sitten pidempää sijaisuutta. Pula on valtava työntekijöistä ja kelpaa vanhempikin työntekijä, 50 täyttäneetkin. Palkka on n 2250 e kk, päivätyö.

Ei kaikki asu pk-seudulla.

Vierailija
245/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi mennä töihin, ilmaisen rahan maassa kun ollaan. Tykkään loikoilla aamuisin pitkään, ja aina löytyy jotain kivaa tekemistä päiviksi.

Täällä on niin paljon muualta tulleita joutilasta elämää viettämässä, että se vie motivaation työntekoon. Loikoillaan vaan kaikki yhdessä, omat ja vieraat :)

Vierailija
246/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajaksi vaaditaan pätevä koulutus. Voiko hoiva-avustajan palkka olla 2250 €, jos koulutetun lähihoitajan peruspalkka on alempi kuin tuo? Vaaditaanko tuohon tehtävään kuitenkin lähärin koulutus vai mistä on kyse? Et laittanut linkkiä, joten käyn itse katsomassa.

Vierailija
247/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta avointa työpaikkaa oli muotoilijalle?

Öö, jos ei ole töitä tuolle alalle, niin miten kävisi, jos vaihtaisit alaa?

Vierailija
248/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajaksi vaaditaan pätevä koulutus. Voiko hoiva-avustajan palkka olla 2250 €, jos koulutetun lähihoitajan peruspalkka on alempi kuin tuo? Vaaditaanko tuohon tehtävään kuitenkin lähärin koulutus vai mistä on kyse? Et laittanut linkkiä, joten käyn itse katsomassa.

Löysinkin linkin Seuren sivuilta. Varsinaisiin pidempiin tehtäviin vaaditaan alan koulutus mutta siellä tosiaan on joku muutaman päivän pikakoulutus kyseisiin keikkahommiin, hienoa keikkalaiselle ja huonoa niille jotka joutuvat pikakoulutuksen saaneen kynsiin. Kuukausipalkkaa ei ole vaan ilmoitettu tuntipalkka. Tästä voi jollekin nuorelle olla apua.

Vierailija
249/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi mennä töihin, ilmaisen rahan maassa kun ollaan. Tykkään loikoilla aamuisin pitkään, ja aina löytyy jotain kivaa tekemistä päiviksi.

Täällä on niin paljon muualta tulleita joutilasta elämää viettämässä, että se vie motivaation työntekoon. Loikoillaan vaan kaikki yhdessä, omat ja vieraat :)

Rehellistä puhetta ja luultavasti samoin ajattelevia on 99% Suomen työttömistä.

Lähde esittämällesi prosenttilukemalle?

Vierailija
250/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysinkin linkin Seuren sivuilta. Varsinaisiin pidempiin tehtäviin vaaditaan alan koulutus mutta siellä tosiaan on joku muutaman päivän pikakoulutus kyseisiin keikkahommiin, hienoa keikkalaiselle ja huonoa niille jotka joutuvat pikakoulutuksen saaneen kynsiin. Kuukausipalkkaa ei ole vaan ilmoitettu tuntipalkka. Tästä voi jollekin nuorelle olla apua.

Aloitin itse 45 vuotiaana työttömänä yksinhuoltajana Seuren keikkalaisena. Keikkailin pari vuotta eri paikoissa ja kaikissa muutaman keikan jälkeen olisin saanut pidemmän pätkän. Raskasta se on mutta opettavaista...Hain sitten varhaiskasvatuksen opettajan koulutukseen ja valmistun n vuoden päästä. Meillekin haetaan keikkalaisia koko ajan, ja normijärkisille tarjotaan heti pidempää sijaisuutta. Mitä tässä joku työtön menettää jos kokeilee?

Ja pula on valtava ympäri Suomen.

Vierailija
251/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narikkaan viikonloppu öinä pääsee kuka vaan mutta olen kuullut seuraavia miksei noihin voi hakea ”minä haluan nukkua!” ”Siellähän on hirveä kiire.” ”Sitten ei ole viikonloppuna vapaata??”

Vierailija
252/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi työttömyysturvasta käteen joku 550 e ja sitten yhteinen asumistuki 500 euroa. Ai miten isot tuet joo 😂

Vierailija
253/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narikkaan viikonloppu öinä pääsee kuka vaan mutta olen kuullut seuraavia miksei noihin voi hakea ”minä haluan nukkua!” ”Siellähän on hirveä kiire.” ”Sitten ei ole viikonloppuna vapaata??”

Ei pääse ihan kuka vaan. Tai voisitko linkata työpaikkahakemuksen? Ei ole ikinä tullut vastaan.

Vierailija
254/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi työttömyysturvasta käteen joku 550 e ja sitten yhteinen asumistuki 500 euroa. Ai miten isot tuet joo 😂

Mulla ansiosidonnainen nettona 900e. Mitään tukia en saa.

Vierailija
255/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ansiosidonnainen nettona 900e. Mitään tukia en saa.

Kuulostaa paremmalta kuin oma 800 euroani (550 e + puolet asumistuesta) oli.

Vierailija
256/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillähän on usein järkkärin tai vartijan koulutus?

Vierailija
257/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastikko luulet noin? Elätkö tynnyrissä?

Elämme maailmassa, jossa kaikku pyörii rahan ympärillä ja töistä sitä rahaa saa kunnolla. Kaiken maailman lomailua ja ostelua arvostetaan, sekä halutaan statusta ja olla arvostettuja. Työ tuo rahan ja arvostuksen lisäksi merkitystä elämälle ja sosiaalisia suhteita.

Eikä työttömät ole mitään rassisttisia pölkkyjä kaikki.

Eli äly hoi nyt.

Vierailija
258/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakitöissä minäkin, mutta seuraan oman alani (kirjasto) paikkoja. Noin 2000-2500e palkalla työnantajasta riippuen vaaditaan: korkeakoulutus, kolmen kielen taito, digitaalista osaamista (eli oppii kaiken heti mitä ei jo osaa), sisältäen luonnollisesti kaikki toimisto-ohjelmat sekä tietokannat ja mieluusti kokemusta esim. koodaamisesta, valmiita verkostoja, pedagogista osaamista, kaikkien some-kanavien sujuvaa käyttöä, kykyä toimia tiiminvetäjänä, tapahtumatuotannon osaaminen, vinkkauksien vetäminen, asiakaspalvelua rauhattomassa tilassa, kiertävä työ eri toimipisteissä...

Niin ja nämä kaikki vaatimukset ovat olleet yhteen paikkaan pääkaupunkiseudulla. Palkka 2500e. Kirjastoissa alkaa olla trendinä että eläköityvien työt yhdistellään aina uusiin työsuhteisiin, lopulta yhden työntekijän oletetaan osaavan ja tekevän ihan kaikki surkealla palkalla.

Vierailija
259/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 190 000 työtöntä. Eli 7x enempi kuin työpaikkoja.

Vierailija
260/310 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde esittämällesi prosenttilukemalle?

Kokoomuksen trollitehtaan työhönperehdytyskansio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi