Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?
Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.
Kommentit (310)
Luultavasti noista n. 25000 on provikkapalkkaisia puhelinmyyjän paikkoja. Jotain itsekunnioitusta sentään työttömälläkin on!
Voi, kyllä mä löytäisin vaikka kuinka! Mutta kun työnantajat eivät ole samaa mieltä. Vaikea niitä on pakottaa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ala-aste matematiikkaa: 26762 avointa paikkaa < 250 000 työtöntä. Ei vaan paikkoja riitä kaikille. Lisäksi useimmat paikat vaativat koulutusta, minun kemistinkoulutuksella ei vaan voi hakea lääkärinpaikkaa.
Se "suuri" tuki on n. 520€ kuukaudessa, kukaan töihin kykenevä ei sitä jää vapaaehtoisesti "nauttimaan".
Tähän päälle asumistuki ja toimeentulotuki. Helposti nousee reilusti yli tonniin tulot.
Ei niitä työttömyyden perusteella saa, vaan talouden yhteenlaskettujen tulojen perusteella. Pienipalkkkainen yksinasuva voi saada noita myös, vaikka on töissä, jos perheessä on toinen keskituloinen, niitä ei saa helposti eikä vaikeasti vaikka kuinka työtön olisi. Tämäkin pitäisi jokaisen normaaliälyisen tajuta itsestään.
Olen autoton ja täältä maalta ei julkisilla pääse töihin. Jos saisin VAKItyön, hankkisin työkämpän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta avointa työpaikkaa oli muotoilijalle?
Työtön muotoilija voi hakea vaikka puhelinmyyjäksi
Aina voi hakea ja jopa päästä, koska vaihtuvuus on suurta. Potkut tulee aika nopeasti, jos ei täytä tiettyä myyntitavoitetta. Sen takia ihmisiä piinaa puhelinmyyjät, joiden on usein vaikea niellä kieltävää vastausta. Tuttu tekee puhelinmyyntiä ja kertoi, että siinä pärjätäkseen on oltava todella supliikki ja täytyy pysyä "manipuloimaan" asiakasta tietyllä tavalla saadakseen myöntävän vastauksen. Ihmiset luulee, että puhelinmyynti on helppoa hommaa, jossa saa olla ikään kuin suojatyöpaikassa, vaikka ei onnistuisikaan siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta avointa työpaikkaa oli muotoilijalle?
Työtön muotoilija voi hakea vaikka puhelinmyyjäksi
Aina voi hakea ja jopa päästä, koska vaihtuvuus on suurta. Potkut tulee aika nopeasti, jos ei täytä tiettyä myyntitavoitetta. Sen takia ihmisiä piinaa puhelinmyyjät, joiden on usein vaikea niellä kieltävää vastausta. Tuttu tekee puhelinmyyntiä ja kertoi, että siinä pärjätäkseen on oltava todella supliikki ja täytyy pysyä "manipuloimaan" asiakasta tietyllä tavalla saadakseen myöntävän vastauksen. Ihmiset luulee, että puhelinmyynti on helppoa hommaa, jossa saa olla ikään kuin suojatyöpaikassa, vaikka ei onnistuisikaan siinä.
Olin syksyllä yhdessä pienessä työpaikassa, jossa oli puhelinmyyjiä. Puolen vuoden aikana siinä kävi varmaan lähemmäs 30 puhelinmyyjää kääntymässä. Joko lähtivät itse tai saivat koeajalla kenkää, koska myyntitavoite ei täyttynyt juuri kellään. Erittäin vaikea suuni se puhelinmyynti ja sopii vain harvoille.
Ainakan ekalla sivulla ei tajuttu "hassua provoa" enkä jaksa lukea enempää, miten olette edes saaneet näin monta sivua keskustelua näin typerästä aiheesta :o
Vierailija kirjoitti:
[q hukassauote=entinen työntekijä]Oman alan palkka (lastenhoitaja/koulunkäynninavustaja) palkka 800-2000€. Tukien varassa nyt. En lähde ilmaiseksi raskaaseen työhön. Kotona mukavampaa. Harrastan, urheilen ja nautin vapaa-ajastani.
Lokkeilet muiden tienaamilla rahoilla, voi ziisus mistä teitä riittää. Toivottavasti sinun kaltaisilta saadaan avustukset pois,
Onko se ok, että muut tekevät ilmaiseksi tötä ja joku muu ei saa töitä sen vuoksi?
Kyllä näitä työkokeilijoita, harjoittelijoita jne käytetää monessa paikassa surutta vaan hyväksi ja kyseiset paikat eivät palkkaa lisää henkilökuntaa, koska ilmaiseksikin saa. Sehän ei ole lokkeilua tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksette työttömät ala yrittäjiksi?
Ei yrittäjäksi kukaan noin vain ala. Tarvitaan osaamista, tarvitaan pääomaa, tarvitaan kontakteja, tuote tai palvelu mitä myydä eli mikä tärkein, tarvitaan liikeidea.
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin töihin voisin saada jotain 500€ enemmän käteen kuukaudessa. Tuntipalkaksi muunnettuna vähän yli 3€ tunti. Mitäs luulette aionko mennä töihin?
Itse menisin, koska tuilla ei kuulu elää kuin siinä tapauksessa, että työtä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ainakan ekalla sivulla ei tajuttu "hassua provoa" enkä jaksa lukea enempää, miten olette edes saaneet näin monta sivua keskustelua näin typerästä aiheesta :o
Provo tai ei, ihan arkea että huippupoliittikoja myöten näin ajatellaan. Sekä sekin on ihan arkea, että huippupoliitikot ja korkeastikoulutetutkaan eivät aina tajua, että työttömät hakevat töitä ja monet myös saavat. Sanoisinkin, että työttömänä työn saaminen on suurempi saavutus kuin paikanvaihtajana, asenteiden takia.
Työnteko kun ei vaan kannata, sain ansiosidonnaista saman verran kun nyt saan osa-aikaisena siivoustyössä. Itse haluan tehdä töitä mieluumin kun olla työttömönä, mutta eihän tässä ole mitään järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Työnteko kun ei vaan kannata, sain ansiosidonnaista saman verran kun nyt saan osa-aikaisena siivoustyössä. Itse haluan tehdä töitä mieluumin kun olla työttömönä, mutta eihän tässä ole mitään järkeä!
Oletko hakenut soviteltua päivärahaa?
Vierailija kirjoitti:
No kun suurin osa noista ei mene yhteen asuinpaikan kanssa.
Helsingissä on töitä pilvin pimein, mutta mistäs saat asunnon ja millä rahalla, kun koulutuskin on heikko. Oon aattelut jotain työllisyyskurssia josta työllistyis johonkin keskisuureen kaupunkiin.
Ei se niin yksinkertaista ole sanoa. että menkää töihin. Kyllä suurin osa menisikin aivan varmasti, työttömissä on paljon myös niitä joista ei yksinkertaisesti ole työelämään: alkoholi-mt- ja muut ongelmaiset.
Helsinki ja Helsinki.Tajuatko kuinka paljon enemmän hakijoita ja kilpailua on...? Koulutettunakin
Huomenna voi olla 35655 ja perjantaina 21987. Noita työpaikkoja täytetään koko ajan. Aika usein valittava on paikanvaihtaja, normaaleihin kokoaikapaikkoihin vaatimuksista ja sijainnista riippuen hakijoita on sadoista kymmeniin, pl alat, joille ei löydy tarpeeksi vaatimukset täyttäviä hakijoita muutenaan. Sen jälkeen paikka sulkeutuu ja uusia avautuu. Ei nuo paikat ole auki siksi, etteikö niihin kukaan hakisi, vaan siksi, että tarvitaan joku tekijä ja hakemuksia halutaan enemmän kuin yksi.
Olen nainen 54 v. Kolme ammattia. Vaihdoin juuri työpaikkaa, aina ollut vara mistä valita.
Pakko sen verran avata työnantajan näkökulmasta. Meillä on tällä hetkelläkin B2B myyjän paikka auki ja lähtötaso tehtävään ei tarvitse olla kokenut. Ainoa mitä vaadin, on halu edetä B2B myyjäksi ja kyky osata soittaa puheluita. Koulutukseksi riittää merkonomin tasoinen koulutus TAI kokemus kaupan alalta. Eli kouluttamatonkin pääsisi. Kerrompa sen, että ei ole kuhina käynyt. Ne pari hassua hakijaa, jotka tehtävään hakivat ja sopivat, vaativat melkoista palkkaa ihan heti aluksi lähtien 2500 e/kk. Meillä pohjapalkka olisi alussa 2200-2400/kk ja siihen saa ahkeruudesta riippuen bonuksia, jotka nostavat kk-palkkaa 100-400 e/kk. Paikka olisi oiva ponnahdusalusta niille, jolla halua kehittyä b2b myyjäksi.
Hakijat ovat siihen asti innoissaan, kunnes kuulevat mitä muuta tehtävään kuuluu. Ihan vaan myymälän hoitoa osa viikosta, yleensä 1-2pv viikossa ja sekin puolipäivää. Useita asiakassoittoja päivittäin ja asiakkailla käyntiä. Eli tarvitaan asiakaspalveluhenkistyyttä, joustavuutta paljon sekä ajokortti. Se puhelimen käyttö on suurin este. Sen näkee hakijan naamasta, kun kerron, että sitä puhelinsoittoa on päivittäin ja paljon ja edellytys työn onnistumiselle. Ja se puhelinsoitto ei ole samaa, kuin puhelinmyynti. Puhelimessa ei myydä mitään, vaan varataan asiakaskäyntiä varten aikoja. Joo ja kerron salaisuuden, että kaikkiin B2B töihin tarvitaan kykyä käyttää puhelinta, eli jos et ole innostunut puhelimesta, niin sinusta ei koskaan tule B2B myyjää. Jos työhaussa puhutaan, että myyjistä on pulaa, niin se puhelin on ainoa syy, miksi se näin on. Jos sitä myyntityötä pystyisi tekemään ilman puhelinta, niin meillä olisi jonoa pienemmälläkin palkalla.
Siispä kysyn, miksi sinä työtön et halua työssäsi käyttää puhelinta? Tiedän, että kaupan alalla on paljon työttömiä. Olen penkonut Mollin sivuja ja teitä olisi olemassa, mutta ette vain hae, vaikka olen laittanut siitä teille sähköpostia. En väkisinkään viitsisi alkaa repiä sieltä työntekijöitä ja uhitella karanteenista. Ihan oma työllistymishalu riittäisi.
Ei nyt töihin kerkeä. Kevät tuloo ja kauniit ilmat. Mukavampi vaan olla ja nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 54 v. Kolme ammattia. Vaihdoin juuri työpaikkaa, aina ollut vara mistä valita.
Sulla on se etu, ettet ole jäänyt työttömäksi. Itse esim. aikoinaan jäin työttömäksi äitiysloman aikaan kun firma kaatui. Sen jälkeen työttömänä oli vaikea saada töitä. Kun lopulta sain töitä, n. 4 kk:n jälkeen alkoi tulla tarjouksia muualtakin kysymättä. Nykyistä paikkaani en ole hakenut. En olisi saanut sitä, jos olisin ollut työtön.
Tähän päälle asumistuki ja toimeentulotuki. Helposti nousee reilusti yli tonniin tulot.