En ymmäerä mieheni julmuutta/empatiakyvyttömyyttä
Mies haukkui minua. Alettuani itkemään hän intti että itkeminen on manipulointikeino eikä tehoa häneen. Mies imitoi itkuani ja nauroi päälle räkäisesti.. Kun sanoin että miehen käytös tuntuu pahalta niin hän sanoi ettei ymmärrä minun huonoa käytöstäni, miksi en kunnioita häntä. Käyttäydyin hänen mielestä huonosti. Olen hämilläni en ymmärrä miksi kukaan voi olla toiselle niin julma!!! :(
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä motiiviasi olla eroamatta miehestäsi
Miksi pitää erota yhdestä vastoinkäymisestä. Kaikki ovat välillä tökeröitä suustaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää erota yhdestä vastoinkäymisestä. Kaikki ovat välillä tökeröitä suustaan
🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies vaan on kyllästynyt naisten narinaan naisten ja miesten töistä.
Ööö, oletko nyt ihan kartalla tästä? Ap (nainen) kasasi yksin lipastoa ja mies ei edes auttanut.
Ap täällä taas
Mies sanoi että lipaston kasaus saa toimia opetuksena minulle. Minun täytyy ymmärtää tyhmyyteni ja työstää sitä jotta joskus osaisin lukea ohjeet ja toimia niiden mukaan myös yksin ollessa..Provosi menee yhä tyhmemmäksi.
Oletko pyytänyt apua miesvihaasi?
Ei ole provo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Hyvässä parisuhteessa ei käyttäydytä niin. Jos olet ap, niin opit sitten kantapään kautta. Harmi, että siinä menee elämäsi pilalle.
Jotkut ihmiset on niin mulkeroita ettei ulkopuolisilla ole käsitystä että semmoisia ihmisiä on olemassa
Tuntuu, että tuo toisen opettaminen ja kouluttaminen on narsistille tyypillistä.
Normaalissa ja tasavertaisessa suhteessahan ei aikuiset ihmiset ylhäältäpäin opeta. Neuvominen ja opastaminen on eri kuin halveksiva ja alistava "opetus".
Miten te diagnosoitte apn miehen narsistiksi yhden episodin perusteella....
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksiköhän.
Taitaa mennä niin, että AP alkaa nyt mielessään puolustella, että ei tuo nyt vielä niin vakava juttu ollut, että pitäisi erota. Ehkä ei ollutkaan, mutta hyvä että tämä on nyt kirjoitettu tänne niin, että jos jatkossakin tulee jotain tuollaista "kouluttamista" miehen puolelta, niin muistaa sitten, että ei ole mikään eka kerta.
Itselleni kuulostaa kyllä jo vakavalta eikä se eroaminen välttämättä helpotu ajan myötä, vaikka nyt tuntuisikin tyhmältä erota juuri yhteenmuuton jälkeen. Nyt tuntuu ehkä tyhmältä, myöhemmin voi olla muitakin vaikeuksia, taloudellisia tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli tuollainen kun olin lapsi/nuori.
Jos itkin kun hän raivosi, huusi ja haukkui niin raivostui vielä pahemmin ja matki ivallisesti itkuani ja kaikkea mitä sanoin. Saattoi jatkaa tätä raivoamistaan useamman tunnin.
Isäsi oli narsisti. Tähän ei tarvita mitään lääkärinlausuntoa vaan isäsi käytös on NIIN monella tavalla narsistista, että tuollainen "isä" ei ansaitse oikeutta olla "isä" yhdellekään lapselle.
Todella ikävä kuulla, että jouduit elämään hullun miehen lapsena. Mutta se ei ole sinun vikasi. Isä on täydessä vastuussa (100% vastuussa) kaikesta siitä, mitä hän tekee omalle lapselleen. Myös äidillä on vastuu siitä, että hän puuttuu isän riehumiseen ja puolustaa lasta. Jos äiti ei puolusta omaa lastaan, niin äidillä on vikaa päässä. Ei välttämättä samaa vikaa kuin isällä, mutta jotain vikaa kuitenkin. Äidillä voi olla pakkomielle pitää yllä "kulissia", joten äiti valehtelee omille tuttavilleen ja sanoo, että kotona on kaikki hyvin, vaikka isä riehuu kuin täyshullu.
Tervejärkinen vanhempi (isä tai äiti) puolustaa omaa lastaan.
Opin kantapään kautta että aina ei kannata uskoa muutokseen.
Ap, mihin tulokseen olet päätynyt? Oliko tämä riitanne vain yksittäinen, vai muistuuko mieleesi muitakin tapauksia?
On muitakin tapauksia. Jatkossa pidän silmät auki
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se toki ikävää, että taas puhutaan narsismista. Suomessahan on vain SATA TUHATTA diagnosoimatonta narsistia. Ja tuo arvio on alakanttiin.
Miehen ei tarvitse olla virallisesti narsisti (lääkärin diagnosoima narsisti) että hän käyttäytyy kuin narsisti.
Miehen ei tarvitse olla virallisesti alkoholisti (lääkärin diagnosoima alkoholiongelma) että hän käyttäytyy kuin alkoholisti.
Minä en KOSKAAN jää odottamaan mitään lääkärinlausuntoa kusipäisestä miehestä. Jos mies käyttäytyy kun narsisti tai juoppo (tai molemmat) niin pistän miehen pihalle heti. Asunto on minun, joten tänne eivät ole luuserimiehet tervetulleita. Itsepähän ovat oman maineensa pilanneet.
Ja seurrrrraava potilas!
Onko miehesi rikas? Tutkimusten mukaan rikkaat ovat epäempaattisia. Samoin kokoomukselaiset.
Erittäin tyypillinen hetki episodille, kun on juuri otettu iso askel sitoutumisen suuntaan eli muutettu yhteen. Mies kokee valtansa vahvistuneen, joten kusipäisyyttä voi päästää hiukan enemmän valloilleen.
On ihan samantekevää oliko kyse nyt lipaston kokoamisesta tai mistä tahansa, leivänmuruista, papereiden arkistointitavasta, matkalaukun pakkaamisesta. Kyllä narsisti aina syyn löytää kiihtyä nollasta sataan, kun kokee sen tarpeelliseksi. Toiminta on TAHALLISTA, tahallisen pahantahtoista, tuhoavaa, nakertavaa.
Toivoisin että nämä eivät lisääntyisi, että joskus tulevat polvet saisivat elää narsistivapaata elämää mahdollisimman monet.
Kysy mieheltä, miksi hän käyttäytyy huonosti?
Mun kokemuksen mukaan melkein kaikki miehet on tuollaisia. No tämän takia aionkin erota omasta miehestä ja uutta valittaja ja haukkujaa en ota. Syön vaikka loppuelämän hernekeittoa ja käyn leipäjonossa. Ja munaa nyt saa aina ja siihen ei tarvita mitään suhdetta. Naiset meilläkin on oikeus elää vapaasti ja hyväksyä kumppaniksi vain meitä hyvin kohteleva mies tai puoliso.
Täällä olen..