Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmäerä mieheni julmuutta/empatiakyvyttömyyttä

Vierailija
07.03.2020 |

Mies haukkui minua. Alettuani itkemään hän intti että itkeminen on manipulointikeino eikä tehoa häneen. Mies imitoi itkuani ja nauroi päälle räkäisesti.. Kun sanoin että miehen käytös tuntuu pahalta niin hän sanoi ettei ymmärrä minun huonoa käytöstäni, miksi en kunnioita häntä. Käyttäydyin hänen mielestä huonosti. Olen hämilläni en ymmärrä miksi kukaan voi olla toiselle niin julma!!! :(

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä motiiviasi olla eroamatta miehestäsi

Vierailija
82/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman kokenut, tapailukumppani sanoi että itket vaan itsesääliäsi. Sitten sanoi kerran jossain tilanteessa inhottavalla äänenpainolla, että sinulla on heikko psyyke. Todella kylmä ihminen parisuhteessa, mutta ulkopuolisille esittäytyy auttavaisena ja empaattisena, kun kukaan ei tunne tätä toista puolta niin läheltä.

Narsisti pitää aina kyllä kulissia. Hän esiintyy muille ihmisille auttavaisena ja empaattisena. Kotona neljän seinän sisällä narsisti päästää hulluetensa valloilleen eli haukkuu, alistaa, halveksuu ja tekee kaikkensa tuhotakseen puolison itsetunnon.

Kun puoliso saa tarpeekseen narsistin sekoilusta ja päättää erota, narsisti syyttää PUOLISOA siitä, että suhde meni pilalle. Narsisti usein kerjää sääliä tuttaviltaan. "Muija otti eron. Ja minä kun niin hyvin kohtelin häntä aina, vaikka muijalla on selvästi päässä vikaa ja käyttäytyy hysteerisesti".

Narsistin raivokohtausten ja haukkumisen TAVOITE on saada puolison mielenterveys järkkymään. Kun halveksittu puoliso sitten joskus suuttuu (muiden ihmisen läsnäollessa) ja sanoo narsistille suorat sanat, narsisti heittäytyy uhriksi. "Katsokaa nyt, tuollainen hullu se on aina kotona".

Narsistin oma hulluus pysyy piilossa, kotona. Tosin useimmilla narsisteilla kulissi "lipsuu" eli hän saa raivokohtauksia (haukkumista, räyhäämistä) myös julkisella paikalla. 

Vierailija
84/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsismi, narsismi, narsismi, narsismi, narsismi........

Vierailija
85/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies vaan on kyllästynyt naisten narinaan naisten ja miesten töistä.

Ööö, oletko nyt ihan kartalla tästä? Ap (nainen) kasasi yksin lipastoa ja mies ei edes auttanut.

Ap täällä taas

Mies sanoi että lipaston kasaus saa toimia opetuksena minulle. Minun täytyy ymmärtää tyhmyyteni ja työstää sitä jotta joskus osaisin lukea ohjeet ja toimia niiden mukaan myös yksin ollessa..

Vierailija
86/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, oletko nyt ihan kartalla tästä? Ap (nainen) kasasi yksin lipastoa ja mies ei edes auttanut.

Ap täällä taas

Mies sanoi että lipaston kasaus saa toimia opetuksena minulle. Minun täytyy ymmärtää tyhmyyteni ja työstää sitä jotta joskus osaisin lukea ohjeet ja toimia niiden mukaan myös yksin ollessa..

Ei salee osannu itekkään koota.

Vierailija
87/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas

Provosi menee yhä tyhmemmäksi.

Oletko pyytänyt apua miesvihaasi?

Vierailija
88/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi joudut pyytelemään mieheltäsi anteeksi itkusi aiheuttamaa ärtymystä.

Miksi te kynnysmattoina olevat naiset suostutte elämään tuollaisten miesten kanssa??

Kynnysmattoisuus kehittyy jo lapsena. Kiintymyssuhdehäiriö syntyy, jos se jonka olisi pitänyt suojella esim äiti tai isä, on kaltoinkohdellut. Se on jopa mekanismi aivoissa, neuroseptio.

Lapsuuden kaltoinkohtelu voi kehittää ns traumapersoonan, joka aktivoituu toisten negatiivisista reaktioista, pelkkä katse tai äänensävy voi riittää. Ihan normaalin oloinen ihminen voi mennä tilaan jossa ei osaa sanoa ei silloin kun täytyisi pitää puolensa. Itse sanoin ei kun isä hyväksikäytti, mutta eilläni ei ollut merkitystä, joten aikuisenakin annoin periksi. Se on vain tapa reagoida. Tietynlaiset pahantahtoiset tyypit näkee kenen tahto on helppo murtaa, ja aikuiselämäkin voi olla helvettiä.

Mutta nykytiedon valossa alistettu voi oppia pitämään puolensa.

Kun tuntee oman traumapersoonan mekanismin, voi terve aikuinen minä tietoisesti nähdä menneen ja nykyisen erillään. Tärkeintä on ymmärtää oikeus omaan tahtoon. Muistakaa että apua on saatavilla.

Turha pohtia kiusaajien tunteita. Pelasta AP itsesi. Soita Nollalinjalle tai Naisten linjan numeroon. Sinä et tarvi miehen hyväksyntää omalle tahdollesi. Jos hän "kauko-ohjaa" sinun tahtoasi jotenkin näkymättömästi, kuvittele että se "kauko-ohjain" eli kontrolli onkin sinulla! Ohjaat itse tahtoasi. Ole itsesi puolella.

Vierailija
89/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
90/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman kokenut, tapailukumppani sanoi että itket vaan itsesääliäsi. Sitten sanoi kerran jossain tilanteessa inhottavalla äänenpainolla, että sinulla on heikko psyyke. Todella kylmä ihminen parisuhteessa, mutta ulkopuolisille esittäytyy auttavaisena ja empaattisena, kun kukaan ei tunne tätä toista puolta niin läheltä.

Narsisti pitää aina kyllä kulissia. Hän esiintyy muille ihmisille auttavaisena ja empaattisena. Kotona neljän seinän sisällä narsisti päästää hulluetensa valloilleen eli haukkuu, alistaa, halveksuu ja tekee kaikkensa tuhotakseen puolison itsetunnon.

Kun puoliso saa tarpeekseen narsistin sekoilusta ja päättää erota, narsisti syyttää PUOLISOA siitä, että suhde meni pilalle. Narsisti usein kerjää sääliä tuttaviltaan. "Muija otti eron. Ja minä kun niin hyvin kohtelin häntä aina, vaikka muijalla on selvästi päässä vikaa ja käyttäytyy hysteerisesti".

Narsistin raivokohtausten ja haukkumisen TAVOITE on saada puolison mielenterveys järkkymään. Kun halveksittu puoliso sitten joskus suuttuu (muiden ihmisen läsnäollessa) ja sanoo narsistille suorat sanat, narsisti heittäytyy uhriksi. "Katsokaa nyt, tuollainen hullu se on aina kotona".

Narsistin oma hulluus pysyy piilossa, kotona. Tosin useimmilla narsisteilla kulissi "lipsuu" eli hän saa raivokohtauksia (haukkumista, räyhäämistä) myös julkisella paikalla. 

Kerran oli kaverini puhelin tallentanut hänen monen minuutin haukkumiset yöelossa. Järkytti kun kuulin sen, sekin mitättömästä asiasta. On pistänyt miettimään asioita. Kotona pitää mykkäkoulua ei korota ääntään.

Vierailija
91/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen en ymmärrä, miksi kukaan viettää aikaansa ja tuhlaa ainoaa elämäänsä julmien ihmisten kanssa.

Tämä.

Vierailija
92/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas

Millaista apua tai tukea odotat tältä palstalta? Olet saanut vastauksia puolin ja toisin, mutta haluaisin, että istuisit nyt hetkeksi alas miettimään elämääsi. Mitä sinä siltä haluat ja odotat? Hyvää ja molemminpuolista rakkautta vaalivaa parisuhdetta, perheen, onnea ja iloa, epäilemättä ainakin kaikkia näitä.

Onko miehesi sellainen, jonka kanssa uskot saavuttavasi nämä asiat? Tässä kohtaa pitää unohtaa ne klassiset sanat, kuinka meillä on niitä hyviäkin hetkiä. Ne eivät kanna pidemmälle. Pärjäät kyllä yksinkin, paremmin, kuin tuollaisessa tuhoavassa suhteessa.

Kun tulet kotiin, jossa tiedät miehesi jo olevan, oletko iloinen ja onnellinen miehesi näkemisestä, vai jännittynyt ja ahdistunut, mitä tulee tapahtumaan?

Kerroit aiemmin, että miehesi syytti sinua siitä, että et kunnioita häntä. Mitä se tarkalleen tarkoittaa? Kuulostaa nimittäin siltä, että olet talutusnarussa.

Tuon kertomasi perusteella on aihetta olettaa, että jos nyt jäät suhteeseen, kohtelusi vain pahenee. Tyhmäksi haukkuminen on silloin pientä.

Noin muuten, miksi noinkin fiksuna itseään pitävä mies haluaa olla mielestään tyhmän naisen kanssa?

Vierailija
93/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ohjeiden mukaan pitää siis lähteä vaikka vasta ollaan muutettu yhteen

Vierailija
94/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö itkupotkuraivarit, miehen syyllistäminen, koko miehen suvun haukkuminen ja uhkailut lähtemisestä tms. naiselliset rakentavat riitelykeinot tehonneetkaan? Voithan aina jättää sen sian.

Olet sekopää.

Vierailija
95/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas

Mies haluu opettaa sua.

Vierailija
96/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli tuollainen kun olin lapsi/nuori.

Jos itkin kun hän raivosi, huusi ja haukkui niin raivostui vielä pahemmin ja matki ivallisesti itkuani ja kaikkea mitä sanoin. Saattoi jatkaa tätä raivoamistaan useamman tunnin.

Vierailija
97/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän ohjeiden mukaan pitää siis lähteä vaikka vasta ollaan muutettu yhteen

KYLLÄ!! Tässä keskustelussa on jo viisi sivua, jossa kerrotaan sama asia. Sillä ei ole mitään väliä, mitä juuri olette ehtineet tekemään. Lähde ja lujaa.

Vierailija
98/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli tuollainen kun olin lapsi/nuori.

Jos itkin kun hän raivosi, huusi ja haukkui niin raivostui vielä pahemmin ja matki ivallisesti itkuani ja kaikkea mitä sanoin. Saattoi jatkaa tätä raivoamistaan useamman tunnin.

Nyt aikuisena siis en tietenkään katsoisi samanlaista käytöstä päivääkään kun nyt on mahdollista valita.

Vierailija
99/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo narsistin naisen hyppyyttäminen on totta. Ja melkein aina on niin, että kuitenkin se nainen on väärässä paikkaa.

Esimerkiksi kun olin mukana jossain hommassa, esimerkiksi autoin antamalla työkaluja tms. niin mies sanoi, että hän ei tykkää, että olen koko ajan siinä vieressä. Hän haluaa tehdä yksin.

No, sitten toisella kertaa kun mies teki jotain hommaa niin en tietenkään mennyt häntä häiritsemään ja auttamaan, niin mies sitten suuttui ja sanoi, että millainen vaimo olin kun en ole mukana yhdessä tekemässä. Teki niin tai näin niin aina väärin.

Myös tuo lupausten ja palveluksen tekemisen muuttaminen ja peruuntuminen, joko riidalla tai vain ilmoittamalla ettei nyt huvita.

Mutta auta armias jos vaimo ei ole valmis lähtemään ja tekemään extempore tai moittii, että meidänhän piti, lupasit, olemme sopineet, niin riita tai mykkäkoulu, usein molemmat.

Aloittajalle sanoisin, että jos tuntuu tutulta, niin siihen ei auta vaikka tekisit tai toimisti miten. Alat vain epäillä omaa järkeäsi.

Tämäntyyppiselle miehelle ei voi eikä pysty toimimaan "oikein".

Vierailija
100/190 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas

Ja jäit asuntoon tuon jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän