En ymmäerä mieheni julmuutta/empatiakyvyttömyyttä
Mies haukkui minua. Alettuani itkemään hän intti että itkeminen on manipulointikeino eikä tehoa häneen. Mies imitoi itkuani ja nauroi päälle räkäisesti.. Kun sanoin että miehen käytös tuntuu pahalta niin hän sanoi ettei ymmärrä minun huonoa käytöstäni, miksi en kunnioita häntä. Käyttäydyin hänen mielestä huonosti. Olen hämilläni en ymmärrä miksi kukaan voi olla toiselle niin julma!!! :(
Kommentit (190)
Mies ei parane, sinä voit eheytyä.
Oletteko pitkään olleet yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Mies on narsisti tai psykopaatti. Mahdollisesti molemmat. Hän halveksuu empatiaa, heikkoutta (itkeminen) ja aitoa rakkautta (kykyä rakastaa).
Sinun kannattaa erota heti. Ota tavarasi, ota kaikki omaisuutesi (myös lemmikkieläimet, jos niitä on) koska eron jälkeen narsisti/psykopaatti tulee suunnittelemaan "kostoa", jolla hän haluaa tuhota KAIKEN, mistä sinä välität ja mikä on sinulle tärkeää (sinun tavarasi, lemmikkisi, lapsesi, yms).
Sai nämä ohjeet turvakodin sosiaalityöntekijältä, joka on erikoistunut väkivaltatyöhön (väkivaltaiset, narsistiset, psykopaattiset miehet).
Aika hyvin osaat tehdä narsistipsykopaattidiagnoosin yhden riidan ja vielä vain toisen osapuolen kertomuksen perusteella. Tuskin mies turhasta haukkui ja jos haukkui, mikä pakottaa naiset pysymään tällaisissa suhteissa.
Miksi täällä alapeukutetaan kommentteja, joissa kysytään ap:n osuutta, ja riidan syytä? Ap itse hävisi takavasemmalle aloitusviestinsä jälkeen. Kaikissa riidoissa ei ole kahta osapuolta, mutta nyt mennään vahvasti oletusten pohjalta, ellei ap kerro enempää.
Olin minäkin aiemmin yhdessä miehen kanssa jonka mielestä itkin ilman syytä ja siksi koska mielestäni itkeminen on hauskaa. Kyseinen mies oli kasvanut ilman äitiä, mietin että ehkä se selittää käytöstä kun on itse jäänyt paljosta vaille.
Moni normaali mies on hämmentävän kyvytön sellaiseen perusasiaan kuin surullisen naisen lohduttaminen ja tilanteen nopea korjaaminen sillä tavalla heti. Aika mysteeri miten toisen ihmisen paha olo jättää monet niin kylmiksi.
Moni mies ajattelee että naiset pääsääntöisesti itkee tahallaan manipuloidakseen, joten sitä itkua miehen pitää sen vuoksi vastustaa ja reaktio on että suututaan lisää. Näytetään että minuahan et itkullasi ohjaile, minä pidän pintani. Suututaan. Ja suuttumisen syy on se että nainen kehtaa itkeä ja kokea mielipahaa. Se jopa loukkaa ja suututtaa sitä miestä joka ei näe että mielipaha olisi oikea tunne vaan näkee sen manipulointiyrityksenä itseään kohtaan. Mielipahan syytä ei tässä kohtaa mietitä lainkaan vaan kaikki energia menee naisen vihaiseen vastustamiseen, koska mies ajattelee että se itku on taistelukeino häntä vastaan.
Surullinen oravanpyörä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä alapeukutetaan kommentteja, joissa kysytään ap:n osuutta, ja riidan syytä? Ap itse hävisi takavasemmalle aloitusviestinsä jälkeen. Kaikissa riidoissa ei ole kahta osapuolta, mutta nyt mennään vahvasti oletusten pohjalta, ellei ap kerro enempää.
Muru (100% mies), et vieläkään ymmärrä että nyt on kysymys tunteista joita riidan aikana syntyi, sekä miten niihin suhtaudutaan. Jos syntyi mielipahaa niin halveksitaanko mielipahaa vai lohdutetaanko. EI ole kyse siitä kumpi nyt oli oikeassa tai väärässä. Yritä edes ymmärtää jooko.
Apn päivitys tilanteesta:
Muutettiin vasta ensimmäiseen yhteiseen asuntoomme.
'Riita' sai alkunsa lipaston kasaamisesta. En saanut selkoa ohjeesta. Ohjeen lisäksi pyysin miehen apua.. En ollut aiemmin kasannut sohvaa. Mies pyöritteli silmiään ja sanoi hidasälyiseksi kirpunaivoilla varustetuksi idioottipahvipääksi koska en osaa lukea selvää ohjetta ja vongun hänen apuaan.. Tuli shokkina että joku voi suhtautua avunpyyntöön noin. Ollaan oltu yhdessä about vuoden verran.
Ihanaa lpppuelämää vaan. Ostittehan asunnon yhteisellä lainalla?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lpppuelämää vaan. Ostittehan asunnon yhteisellä lainalla?
Vuokra
Vierailija kirjoitti:
Apn päivitys tilanteesta:
Muutettiin vasta ensimmäiseen yhteiseen asuntoomme.
'Riita' sai alkunsa lipaston kasaamisesta. En saanut selkoa ohjeesta. Ohjeen lisäksi pyysin miehen apua.. En ollut aiemmin kasannut sohvaa. Mies pyöritteli silmiään ja sanoi hidasälyiseksi kirpunaivoilla varustetuksi idioottipahvipääksi koska en osaa lukea selvää ohjetta ja vongun hänen apuaan.. Tuli shokkina että joku voi suhtautua avunpyyntöön noin. Ollaan oltu yhdessä about vuoden verran.
Pahoittelen sekavaa tekstiä.lipaston kasauksesta siis kyse,
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ajattelee että naiset pääsääntöisesti itkee tahallaan manipuloidakseen, joten sitä itkua miehen pitää sen vuoksi vastustaa ja reaktio on että suututaan lisää. Näytetään että minuahan et itkullasi ohjaile, minä pidän pintani. Suututaan. Ja suuttumisen syy on se että nainen kehtaa itkeä ja kokea mielipahaa. Se jopa loukkaa ja suututtaa sitä miestä joka ei näe että mielipaha olisi oikea tunne vaan näkee sen manipulointiyrityksenä itseään kohtaan. Mielipahan syytä ei tässä kohtaa mietitä lainkaan vaan kaikki energia menee naisen vihaiseen vastustamiseen, koska mies ajattelee että se itku on taistelukeino häntä vastaan.
Kuvailit juuri narsistimiehen maailmankuvan. Hänelle kaikki ihmissuhteet ovat taistelua ja manipulointia. Kaikki tunteet ovat taistelua manipulointia. Narsisti raivostuu aina sellaisessa tilanteessa, missä normaali ihminen osoittaisi myötätuntoa.
Narsisti on empatiakyvytön. Suomessa narsismi on kansantauti, etenkin miesten keskuudessa. Isoisä hakkasi vaimoaan, isä hakkasi äitiä ja nyt kolmannen polven narsisti kohtelee oma tyttöystäväänsä kuin koiraa.
Ei tarvitse ihmetellä, mistä kaikki ne tunnevammaiset sinkkumiehet tulevat.
Ei jatkoon. Jos juttu on totta eikä Provo niin elämänne ei muutu maagisesti ihanaksi. Vaikkei mies narsisti olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon. Jos juttu on totta eikä Provo niin elämänne ei muutu maagisesti ihanaksi. Vaikkei mies narsisti olisikaan.
Ei ole provo. Toivoisin tukea.
Kylmäävää..