Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaaminen, työt

Vierailija
07.08.2023 |

En ole koskaan meikannut. En osaa meikata. Ehkä joskus opettelen, mutten ole erityisen kiinnostunut niin tekemään.

Nyt sain kuulla, että meikkaamattomuus antaa ihmisestä huolimattoman kuvan. Huolimattoman? Pidän huolta ihosta, hiuksista ja vaatteista. Mutta koska en meikkaa, näytän huolimattomalta? Meikkaako täällä joku töitä varten?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa.

Vierailija
2/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet meikkaa, mutta pakko ei ole. Olemuksen huolimattomuus tai huolittelemattomuus on kiinni kokonaisuudesta, ei meikistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei pelkkä meikkaamattomuus tee ihmisestä huolittelemattoman näköistä.

Vierailija
4/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuulet paljon muutakin. Otatko sinä yhtä tosissasi kaiken muunkin kuulemasi?

En ole koskaan meikannut töihin enkä aio meikata, kun ei ole meikanneet muutkaan työkaverit. Yksi miesvaltaisen alan etuja.

Vierailija
5/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan joku ilkeällä päällä :D Ei noin sanota ellei haluta satuttaa, ainakaan kasvotusten, jos suhun viittasi.

Vierailija
6/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko meikata töihin, eikä se tee ihmisestä huolittelemattoman näköistä. Suomessa itse asiassa aika vähän naiset meikkaa verrattuna moneen muuhun maahan, jossa tosiaan naiselle meikki voi kuulua osaksi työpukeutumista siinä missä miehillä kravatti. Itsekin olen toimistotöissä, ja meillä Suomen konttorilla varmaan enemmistö on meikittömiä tai lähes tyyliin vähän ripsaria. Sitten kun menee käymään firman pääpaikassa Lontoossa, ei meikittömiä naisia käytännössä näy ollenkaan, ja pukeutuminenkin on paljon muodollisempaa. Mutta kyllä minusta Suomessa on täysin ok olla meikittömänä töissä.

Vierailija
7/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan. Se ikään kuin kuulu ns. jakkupukuammattiini, että pukeutumisen lisäksi on naama ja hiukset kunnossa. Meikkini on tosin aika luonnollinen, enemmänkin sellaista korostusta. Vapaalla en sitten meikkaa juuri koskaan.

Vierailija
8/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon myös ammatista. Vaatemyyjät, kosmetologit ja kampaajat meikkaa melkein aina. Poliitikot meikkaa aina. Lääkärit, asianajajat, opettajat ja tutkijat taas usein ei meikkaa, ainakaan töihin.

Mutta nämäkin yleistykset on vaan yleistyksiä. On kampaajia jotka ei meikkaa lainkaan ja tutkijoita jotka meikkaa paljon. Valtakulttuurista on aina yksilöpoikkeuksia.

Vierailija
9/18 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan. Se ikään kuin kuulu ns. jakkupukuammattiini, että pukeutumisen lisäksi on naama ja hiukset kunnossa. Meikkini on tosin aika luonnollinen, enemmänkin sellaista korostusta. Vapaalla en sitten meikkaa juuri koskaan.

kiva että meikkaat, mutta varmaan tiedostat senkin että (etenkin perinteisissä jakkupukuammateissa) naama ja hiukset voi hyvin olla _kunnossa_ meikittäkin.

Vierailija
10/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiva että meikkaat, mutta varmaan tiedostat senkin että (etenkin perinteisissä jakkupukuammateissa) naama ja hiukset voi hyvin olla _kunnossa_ meikittäkin.

Juu, toki. Kukin tyylillään.

Vierailija
11/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasin ennen, mutta totesin näyttäväni paremmalta ilman joten lopetin.

Vierailija
12/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän sellainen merkki, että kaikki ei ole hyvin, ellei töissä ole naamassa edes nähän ehostusta

Vierailija
13/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meikkaamattomat tai nude-meikkiset ovat ihanan kauniita ja fressin näköisiä paitsi jos tukka on homssuinen. Sellainen siisti olemus oli meikkiä tai ei, toimii.

Vierailija
14/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän sellainen merkki, että kaikki ei ole hyvin, ellei töissä ole naamassa edes nähän ehostusta

Miehilläkin?

Vierailija
15/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuulet paljon muutakin. Otatko sinä yhtä tosissasi kaiken muunkin kuulemasi?

En ole koskaan meikannut töihin enkä aio meikata, kun ei ole meikanneet muutkaan työkaverit. Yksi miesvaltaisen alan etuja.

Itsekin olen miesvaltaisella alalla töissä, ja JUURIKIN sen takia meikkaan 🙈 Myönnetään, saatan olla hiukan turhamainen. Jos olisin naisvaltaisella työpaikalla, en välttämättä jaksaisi meikata.

Vierailija
16/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten pankinjohtajat, tuomarit ym. Olin nuorena metsäammattilaisena lievästi häkeltynyt Metsähallituksen piirikuntakonttorin naistenhuoneessa, jossa toimistorouva tälläytyi työkuosiin: korkkarit, kampaus, meikki. Ei todellakaan tarvinnut kysyä, kuka paikalla olevista naisista oli metsänhoitaja, vaikka kai heistäkin osa käyttää kravattia tai jakkupukua arkitöissään.

Vierailija
17/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen miesvaltaisella alalla töissä, ja JUURIKIN sen takia meikkaan 🙈 Myönnetään, saatan olla hiukan turhamainen. Jos olisin naisvaltaisella työpaikalla, en välttämättä jaksaisi meikata.

Nyt täytyy kysyä, mitä lisäarvoa meikkaaminen antaa työelämääsi? Ehkä sinä olet juuri sen miesten huomioita kerjäävä flirttailija, josta kerrottiin toisessa ketjussa.

Vierailija
18/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Meillä on kaikki hyvin. Myös ulkonäkö niin, että sitä ei tarvitset peitellä eikä korjailla meikillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän