Sanna Marin sai rocktähden vastaanoton New Yorkissa! Sali tupaten täynnä, ihmiset jonottivat sateessa yliopistolla
Sanna Marinin luennolle jonotettiin sateessa New Yorkissa! Viimeksi Jay-Z oli näin suosittu!
Kommentit (150)
Tarkennus vielä, siis oman elämänkokemuksen puutetta ei ITSE huomaa. Eivätkä muutkaan samanikäiset, siis nuoret. Siitä kohoaa se nuorten paljon moitittu ylimielisyys vanhempia sukupolvia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi itse olen tullut, sitä enemmän olen alkanut arvostaa kokemusta. Elämänkokemus on sellainen seikka, että sen puutetta ei huomaa. Kokemukseni äitinä ruohonjuuritason elämää lasteni kanssa eläen opetti minua enemmän kuin yliopistovuodet.
Uskon, että Marin tulee itse ikäisenäni (63 v) katumaan ratkaisuaan ja menetettyjä vuosia lapsensa kanssa. Tällä hetkellä ajattelee tekevänsä oikein, kenties jopa uhtautuvansa Suomen ja maailman puolesta. En usko, että pelkästä kunnianhimosta on kysymys, vaikka hallituksen ilmastopolitiikkaa kyllä toistuvasti kutsutaan "kunnianhimoiseksi", mikä minua ärsyttää. Kenen kunniaa siinä ollaan hakemassa? Kunnianhimokin on himoa. Motiivien pitäisi olla vähän ylevämpiä.
Missähän iässä tuo herääminen tapahtuu presidentti Niinistön kohdalla. Samanikäinen lapsihan hänelläkin on, ja luultavasti ajattelee toimivansa oikein.
Ei ne taida ulkomailla tajuta että Marin ei todellakaan ole hallituspenaalin terävin kynä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ja ikä sen tekee.
En tiedä onko edes itsekään mielissään tällaisesta huomiosta. Yhdessä vaiheessa vaikutti kiusaantuneen siitä, että ihmiset näkevät nuo kaksi asiaa ensimmäisenä.
Juuri niin. Mikään muu ei Marinissa siellä kiinnosta, kuin ikä, sukupuoli ja verrattaen edustava ulkonäkö. Jos Suomen pääministeri olisi 6-kymppinen mies täsmälleen samoilla ajatuksilla ja puheilla, kukaan ei olisi vaivautunut paikalle.
Voi pyhä Sylvi sentään. Minusta se olisi ollut todella irvokasta, jos YK naistenkokoukseen, olisi pyydetty esim. kultalusikka suussa syntynyt 6-kymppinen Nalle Wahlroos puhujaksi, tuskin hän olisi ollut uskottava tai antanut toivoa, maailman tytöille ja naisille paremmasta huomiosta, tasa-arvosta, tyttöjen koulutuksesta.
Jos kuka Sanna Marin oli oikea henkilö puhujaksi, joka itse on hyvä esimerkki, kuinka Suomessa köyhän yh-lapsi voi opiskella ja jopa menestyä työuralla, taustasta huolimatta ja näin antaa uskoa ja toivoa kaikille tytöille ja naisille.
Uskomatonta, kuinka suomalaiset pahoittavat mielensä, jos joku pystyy menestymään vaikka on vaatimattomasti olosuhteista lähtöisen ja hän saa valtavaa kansainvälistä huomiota ja palvontantaa, eikä osata edes olla ylpeitä hänestä, vaan mieluimmin haukutaan maanrakoon.
Varmaankin pistävä katse herättää huomiota.
Ei enää ikinä vanhoja ukkoja johtoon! Miksi vanhusten pitäisi olla päättämässä nuorten tulevaisuudesta? Lisää nuoria ja naisia vaan päättämään tuonne. Oikeastaan tuonnehan voisi asettaa ikärajan 55v. Sitä vanhemmilla ei olisi asiaa eduskuntaan tai ministeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi itse olen tullut, sitä enemmän olen alkanut arvostaa kokemusta. Elämänkokemus on sellainen seikka, että sen puutetta ei huomaa. Kokemukseni äitinä ruohonjuuritason elämää lasteni kanssa eläen opetti minua enemmän kuin yliopistovuodet.
Uskon, että Marin tulee itse ikäisenäni (63 v) katumaan ratkaisuaan ja menetettyjä vuosia lapsensa kanssa. Tällä hetkellä ajattelee tekevänsä oikein, kenties jopa uhtautuvansa Suomen ja maailman puolesta. En usko, että pelkästä kunnianhimosta on kysymys, vaikka hallituksen ilmastopolitiikkaa kyllä toistuvasti kutsutaan "kunnianhimoiseksi", mikä minua ärsyttää. Kenen kunniaa siinä ollaan hakemassa? Kunnianhimokin on himoa. Motiivien pitäisi olla vähän ylevämpiä.
Missähän iässä tuo herääminen tapahtuu presidentti Niinistön kohdalla. Samanikäinen lapsihan hänelläkin on, ja luultavasti ajattelee toimivansa oikein.
Yhrä harkitsemattomasti toimii Niinistö, kun vähiä viimeisiä elinvuosiaan tuhlaa politiikassa pätemällä.
Ja mone vanhat miespoliitikotkin j miestaiteilijat katuvat sitä, että olivat liian työkeskeisiä. Tyydyttivät omaa egoaan.
Onko niistä täysistä saleista ja pitkistä jonoista sateessa mitään kuvia tai muita todisteita?
Voisi pukeutua värikkäämmän kuin tuo ainainen musta.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ikinä vanhoja ukkoja johtoon! Miksi vanhusten pitäisi olla päättämässä nuorten tulevaisuudesta? Lisää nuoria ja naisia vaan päättämään tuonne. Oikeastaan tuonnehan voisi asettaa ikärajan 55v. Sitä vanhemmilla ei olisi asiaa eduskuntaan tai ministeriksi.
Älä kärjistä. Sekä nuoria että vanhoja tarvitaan päättämässä, ja oma kantasi, että kokemus kokonaan pitäisi syrjäyttää, on ikärasistinen ja vihamielinen. (Ehkä sinulla on traumaattiset suhteet omiin vanhempiisi tai isovanhempiisi?)
Iän myötä yhteiskuntaelämää seuranneella kokeneella poliitikolla on havaintoja ja kokemusta talouselämän liikkeistä ja poliitiikan toimintatavoista. Ennen muinoin vanhempi sukupolvi osasi ennustaa säätä, neuvoa viljelystavoissa ja metsästyksessä. Naiset välittivät toisilleen synnytykseen ja lapsenhoitoon liittyvää tietotaitoa.
Lajimme gynosentrisuus on kyllä aivan uskomatonta. Eipä muuten tällaiset harhaiset ideologiat syntyisikään.
Joillekin naisille ei vain mikään riitä. Jos kukaan ei laita rajaa tälle paskalle, niin yhteiskunta lopulta sortuu.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Vierailija kirjoitti:
Ei ne taida ulkomailla tajuta että Marin ei todellakaan ole hallituspenaalin terävin kynä...
Ja sano vielä, kuinka sinunkin maine on mennyt ja häpeät silmät päästäsi, Marinin käytöksen vuoksi.
Ja vielä maailman vaikutusvaltaisemmat naiset esim. Angela Merkel jne. ovat toivoneet henkilökohtaisia tapaamasia Sanna Marinin kanssa ja hän ui heidän seurassaan kuin kala vedessä.
Eikös olekin noloa Suomelle ja erityisesti sinulle. Mitä mahtavat ulkomailla meistä suomalaisista ajatella? Kyllä maailma on mallillaan ja Suomen maine mennyt.
Kyllä Antti Rinne, Halla-Aho tai Seppo Kääriäinen olisi pitänyt saada kutsun kokoukseen ja olla siellä puhujapöntössä edustamassa Suomea. Eipä ole tarvinnut hävetä penaalin kärkikynistä.
Vierailija kirjoitti:
Naiskansanedustajista on ainakin 15 yli 55-vuotiaita vielä ja iso joukko ehtii heistä täyttää sen ennen vaalikauden loppua. Mummoenenrgiako on sitten sen parempaa?
Tärkeämpää kuin Marinin nuoruus, sukupuoli, ulkonäkö, kielitaito tai perhesuhteet on se politiikka, mitä hän vetää. Ja sen hän otti muuttamatta vastaan "setämies" Antti Rinteeltä, jonka hallituksen ohjelman. Marinin hallitus kiltisti otti vastaan.
Huomionarvoista on myös, että hän ei tullut pääministeriksi puolueensa puheenjohtajana, koska sitä asemaa hän ei ollut vielä urallaan saavuttanut. Hän oli varapuheenjohtaja. Rinne oli SDP:n puheenjohtaja ja sitten pääministeri, kunnes sössi hommat. Marin joutui tähän pääministerin suureen vastuuseen aika keskeneräisenä poliitikkona, ilman kokemusta ison puolueen vetämisestä, mikä kokemus yleensä pääministerillä on, oli sitten mies tai nainen.
Minusta tämä ihailu, mitä tässäkin keskustelussa on Marinia kohtaan osoitettu, on liian sukupuolitettua: ihailu perustuu siihen, että hän on nuori nainen, ei siihen, mitä asioita hän ajaa.
sannasta tulee lähinnä mieleen lesbojen talutusnuorassa kasvanut nukke, vähän samanlainen kuin täällä japanissa nuo maid cafen tytöt tai cosplay tytöt jotka pukeutuu pikkutytöiksi hameeseen ja erilaisia palveluja tarjotaan miehille kahvilassa, usein vain sellaista pikkutyttöleikkiä
https://en.wikipedia.org/wiki/Cosplay_restaurant?fbclid=IwAR3sc2OSfVXFi…
voisko sanna laitaa seuraavaan edustuskokoukseen nahkaisen minuhameen? kyllä olisi taas ihailijoita
kukahan muuten käsikirjoittaa nuo sanna marinin lausunnot? selvästi nälkee että kaikkki on ulkoaopeteltua retoriikkaa eikä tyttö osaa ajatella itse oikein mitään
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää kuin Marinin nuoruus, sukupuoli, ulkonäkö, kielitaito tai perhesuhteet on se politiikka, mitä hän vetää. Ja sen hän otti muuttamatta vastaan "setämies" Antti Rinteeltä, jonka hallituksen ohjelman. Marinin hallitus kiltisti otti vastaan.
Huomionarvoista on myös, että hän ei tullut pääministeriksi puolueensa puheenjohtajana, koska sitä asemaa hän ei ollut vielä urallaan saavuttanut. Hän oli varapuheenjohtaja. Rinne oli SDP:n puheenjohtaja ja sitten pääministeri, kunnes sössi hommat. Marin joutui tähän pääministerin suureen vastuuseen aika keskeneräisenä poliitikkona, ilman kokemusta ison puolueen vetämisestä, mikä kokemus yleensä pääministerillä on, oli sitten mies tai nainen.
Minusta tämä ihailu, mitä tässäkin keskustelussa on Marinia kohtaan osoitettu, on liian sukupuolitettua: ihailu perustuu siihen, että hän on nuori nainen, ei siihen, mitä asioita hän ajaa.
Politiikassa ei voi erottaa sitä mitä asioita edustaa ja miten niitä edustaa. Politiikka on mitä suurimmissa määrin ihmisten puolelleen voittamista.
Lisäksi ne asiat, joita meidän pm ajaa tulevat puolueelta ja virkamiehiltä. Karisma on hänen omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kärjistä. Sekä nuoria että vanhoja tarvitaan päättämässä, ja oma kantasi, että kokemus kokonaan pitäisi syrjäyttää, on ikärasistinen ja vihamielinen. (Ehkä sinulla on traumaattiset suhteet omiin vanhempiisi tai isovanhempiisi?)
Iän myötä yhteiskuntaelämää seuranneella kokeneella poliitikolla on havaintoja ja kokemusta talouselämän liikkeistä ja poliitiikan toimintatavoista. Ennen muinoin vanhempi sukupolvi osasi ennustaa säätä, neuvoa viljelystavoissa ja metsästyksessä. Naiset välittivät toisilleen synnytykseen ja lapsenhoitoon liittyvää tietotaitoa.
Mitä ihmeen vanhojen kokemuksia? Olen pian 70v ja vaikka elänkin hyvin aktiivista elämää, niin meidän "vanhojen" kokemus perustuu jo elettyyn aikaan ja maailman tilanteeseen, eikä siihen aikaan ole paluuta, vaan tulevaisuuteen ja tämän päivän päätökset ja teot vaikuttavat tämän päivån nuorten elämään.
Olen niin ylpeä Sanna Marinista ja monista muista nuorista naisista, heillä on arvot, koulutus ja osaaminen halussa ja mikä parasta, edustavat Suomea todella hyvin, ilman, että olisivat mediatyrkkyjä.