Miksi irtoseksin saaminen oli 38v miehelle kaikista tärkeintä?
Nyt kun olen flunssakuumeen takia saikulla, on sopiva hetki kommentoida tätä asiaa jota naiset ihmettelevät.
Naisillehan siis irtoseksiä on aina saatavilla, kun taas parisuhdetta ei olekaan helppoa löytää. On siis ymmärrettävää että naisen näkökulmasta parisuhde kertoo todellisesta kiinnostuksesta, irtoseksi välttämättä ei.
Miehenä ajattelen toisin.
Olin naisille pelkkää ilmaa lähes kolmekymppiseksi asti (enkä ollut ainoa). Sen jälkeen olen saanut osakseni kiinnostusta. Kuitenkin jokaista kiinnostunutta yhdisti samat asiat. Ikä vajaa 30v ja perhehaaveet olivat käsillä, tai myöhemmin vastikään koettu avioero ja halu perustaa uusioperhe nopeasti. Kaikki ovat olleet vähän pyöreitä ja pullantuoksuisia kotinaisia joiden mielestä tie miehen dysämeen käy vatsan kautta. Ja mieshän on Äijä tai Ukko. Luotettava, osaava, jämpi, mitä nyt vähän suoraviivainen ja sellaista.
Yhtään mikään tästä ei täsmää siihen millainen olen, millaisen kumppanin haluan ja mitkä tulevaisuuden haaveeni ovat. Olen VELA, en todellakaan halua olla korjailija-rakentelija-ukko/äijä, eikä minuun iske tämä naistyyppi vaikka he olivatkin ihmisinä oikein mukavia.
Voimme väitellä siitä miksi näin on. Ehken ole miesystävämateriaalia tai perheenisämateriaalia, mutta vaikutan jälkimmäiseltä (koska olen luotettava ja hoidan asiani kunnialla). Tai sitten on niin että kun miestä ei tarvita perhettä perustamaan tai pyörittämään, pariutumishalut ovat matalammalla ja rima korkeamalla. Yhtä kaikki, lukuisia tapaamiani VELA-naisia en ole kiinnostanut. Heille olen samalla tavalla epäkiinnostava kuin kaikille naisille ennen kuin he alkoivat haaveilemaan perheestä.
Väistämättä päädyn lopputulokseen että olen kiinnostava vain palapelin palana, osana haavetta perheestä ja tietynlaisesta elämästä. Pelkkä minä ei ole riittävän kiinnostava, sytyttävä tai haluttava.
Ja sitten on se yksi poikkeus. Eli ainoa nainen joka on halunnut minulta pelkkää seksiä. Nainen halusi minut. Ei lapsia, haaveilemaansa omakotitaloa ja ukkoa/äijää.
Emme harrastaneet seksiä koska en itse ollut kiinnostunut irtoseksistä, varsinkin kun naisen parisuhdetilanne oli vähäsen epäselvä. Mutta yhtä kaikki olen naiselle sanoinkuvaamattoman kiitollinen, koska sain vihdoin uskoa siihen että joku voisi kiinnostua minusta vain omana itsenäni, ja haluta parisuhteen vaikkei tarvitsisi miestä (perhe)haaveidensa toteuttamiseen.
Siinähän se.
Jos haluat, voit kertoa pystytkö ymmärtämään näkökulmaani. Myös alapeukut piristäisivät kovasti miesflunssaisen palstailijan päivää!
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on tosiaan parisuhteet, joissa ollaan pelkästään ihmisen itsensä takia. Suurin osa ihmisistä vain ajattelee, mitä hyötyä, mitä lisäarvoa kumppani voisi tuoda elämääni. Sama miehillä ja naisilla, turha tästä on pelkästään naisia syyttää. Halutaan vain maksimoida oma etu, mikä on sinänsä aika surullista.
Olin lapsesta parikymppiseksi ylipainoinen eikä kukaan minusta kiinnostunut, ei siis yksikään ikäiseni. Kun laihdutin niin miehiä oli jonoksi asti. Ei siinä persoonalla ollut asian kanssa mitään tekemistä. Nyt olen taas muuttunut näkymättömäksi kun olen yh-äiti. En ole etsinytkään enää miestä, mutta eivät tule enää tarjolle samalla tavalla kuin ennen. Ymmärrettävää, mutta surullista.Miehenä taas mulle olisi enemmän kuin ok jos laihduttamalla tai vaikka käymällä salilla suosio kasvaisi.
Harmi kyllä naiset katsoo vain geenejä (pituus ym) ja resursseja.
sinkkumies...ilmeisesti ikuisesti.
Mitä jos naisellakin on resursseja. Olen hyvin toimeentuleva nainen, eikä miehen resurssit kiinnostaa pätkääkään. En kuitenkaan halua kuvattavaksi. Silmät kiiluen miehet ovat katsoneet autoani jo jo parien treffien jälkeen ryhdytään miettimään asuntoni myyntiä tai muuttoa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on tosiaan parisuhteet, joissa ollaan pelkästään ihmisen itsensä takia. Suurin osa ihmisistä vain ajattelee, mitä hyötyä, mitä lisäarvoa kumppani voisi tuoda elämääni. Sama miehillä ja naisilla, turha tästä on pelkästään naisia syyttää. Halutaan vain maksimoida oma etu, mikä on sinänsä aika surullista.
Olin lapsesta parikymppiseksi ylipainoinen eikä kukaan minusta kiinnostunut, ei siis yksikään ikäiseni. Kun laihdutin niin miehiä oli jonoksi asti. Ei siinä persoonalla ollut asian kanssa mitään tekemistä. Nyt olen taas muuttunut näkymättömäksi kun olen yh-äiti. En ole etsinytkään enää miestä, mutta eivät tule enää tarjolle samalla tavalla kuin ennen. Ymmärrettävää, mutta surullista.Miehenä taas mulle olisi enemmän kuin ok jos laihduttamalla tai vaikka käymällä salilla suosio kasvaisi.
Mitä jos naisellakin on resursseja. Olen hyvin toimeentuleva nainen, eikä miehen resurssit kiinnostaa pätkääkään. En kuitenkaan halua kuvattavaksi. Silmät kiiluen miehet ovat katsoneet autoani jo jo parien treffien jälkeen ryhdytään miettimään asuntoni myyntiä tai muuttoa sinne.
Aika hyvä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miesten resurssit ei kiinnosta, niin sitten päädyt tapailemaan niitä, joita resurssisi kiinnostavat eli joilla ei ole edes omaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miesten resurssit ei kiinnosta, niin sitten päädyt tapailemaan niitä, joita resurssisi kiinnostavat eli joilla ei ole edes omaa asuntoa.
Ei kun pistin ne heti kättelyssä takaisin kiertoon. Nyt mies, jolla yhtä hyvät resurssit kuin itsellä. Kukaan ei kuppaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta että naiset osaa katsoa asioita vain omasta näkökulmastaan.
Hyvä esimerkki:
Vastaajista moni on ihmetellyt että mitä ap valittaa kun kerran parisuhdetta on tarjolla ja naiset haluaisivat tehdä ap:n kanssa lapsiakin.
Vaikka ap on toistanut varmaan joka viestissä olevansa vela (!).
Kuuluu samaan sarjaan kuin että kaikki naiset saa seksiä eli jonkun panemaan. Ap saisi parisuhteen. Kumpikaan väite ei ota kantaa onko se seksi tai parisuhde saajalle mieluisaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset muuten aina selittää kuinka se että pääsee perheenisäksi on ultimaattinen kunnia. miehen pitäisi olla tyytyväinen, ihan sama jos jotkut nuoret pissikset (18-26v naiset, ilmeisesti nykyään vasta kolmekymppinen on aikuinen) ei halunneet.
No kun kerran te tiedätte että miehet taas haluaa teitä nuorina pissiksinä, niin OSOITTAKAA se. Seurustelkaa niiden kunnollisten tulevien perheenisien kanssa nuorina, eikä jänskempien elämysmiesten kanssa. Jos haette irtoseksiä, niin sama juttu.
Se nyt vaan on niin että nuorten naisten valinnat painaa vaakakupissa eniten.
Se sinkkumies nro 152.
Niinhän naiset tekevätkin. Alkavat suhteeseen kun löytävät sen hyvän miehen. Nuorena ei kiinnosta vanha setä vaikka olisi hyvä isä koska kumppanin pitää olla myös seksuaalisesti haluttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset muuten aina selittää kuinka se että pääsee perheenisäksi on ultimaattinen kunnia. miehen pitäisi olla tyytyväinen, ihan sama jos jotkut nuoret pissikset (18-26v naiset, ilmeisesti nykyään vasta kolmekymppinen on aikuinen) ei halunneet.
No kun kerran te tiedätte että miehet taas haluaa teitä nuorina pissiksinä, niin OSOITTAKAA se. Seurustelkaa niiden kunnollisten tulevien perheenisien kanssa nuorina, eikä jänskempien elämysmiesten kanssa. Jos haette irtoseksiä, niin sama juttu.
Se sinkkumies nro 152.
Minulta meni nyt ohi, että miksi naisten pitäisi nuorina pissiksinä seurustella sellaisten miesten kanssa kuin sinä käsket? Naiset nyt tuppaavat teininä haluamaan ja arvostamaan eri asioita kuin aikuisena. Ei se, että arvostetaan jotakin asiaa vasta 30+ tee siitä arvostuksesta vähemmän totta. Moni nuori poikakin pitää itseään alitajuisesti "kuolemattomana" ja ottaa typeriä riskejä, kun taas vanhempana ja viisaampana oppii arvostamaan omaa terveyttä ja turvallisuutta ihan toisella tavalla. Ei ne nuoruuden hölmöilyt tarkoita sitä, etteikö se terveydestä välittäminen 30-40 vuotiaana olisi todellista.
Se on toki toinen asia, ettei osaa miehistä kiinnosta tällainen todellinenkaan haluaminen ja välittäminen jos se tulee väärään aikaan. Se on toki heidän oma valintansa. Teinitytöt ei ala sankoin joukoin himoitsemaan niitä luokan tylsimyksiä, vaikka te kuinka kiukuttelisitte. Jos te tämän vuoksi haluatte kieltäytyä seksistä ja parisuhteesta myöhemmin, niin se on toki teidän oikeutenne.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sinkkumies nro 152.
Mutta niinhän suurin osa tekeekin! Tuo on ihan omaa mielikuvitusmaailmaasi, että nuorena valittaisiin erilaisia miehiä. Näinhän asia ei ole, vaan miesmaku säilyy yllättävän samanlaisena monilla. Jotkut valitsevat jänniä koko elämänsä, toiset taas pysyttelevät niissä kunnollisissa. Kiintymyssuhdeteoria selittää sen, millaisia kumppaneita valitsee. Koska mulla on ollut turvallinen kiintymyssuhde, olen seurustellut mukavien ja sitoutuvien miesten kanssa kahdesti nuorena, kolmannen kanssa menin naimisiin. Samoin mieheni seurusteli muutamien tyttöjen kanssa, joista tosin ensimmäinen osoittautui epävakaaksi. Meillä on suurin piirtein sama määrä kumppaneita takana ja vaihdoimme molemmat lennosta parempaan, joka sopi paremmin. Ja molempien eksät ovat tahoillaan onnellisesti naimisissa.
Aika tavallinen tarina, sanoisin. Voi tietysti olla, että 30+ vuotiaiden naisten biologinen kello alkaa tikittää toisella tavalla kuin siinä vaiheessa parikymppisenä, kun itse löysin aviomieheni. Jos ap sinulla ei ole seurustelusuhteita takana, niin se ei kuitenkaan tarkoita, ettet olisi haluttava naisille, jotka ovat sinusta kiinnostuneita nyt. He valitsevat sinut nyt eivätkä edes tunteneet sinua nuorempana. Kuten joku jo hyvin mainitsi tästä samasta asiasta. Kukaan meistä ei voi muuttaa menneisyyttä, mutta tulevaisuuteen voi vaikuttaa. Eikö?
Etenkin lopusta samaa mieltä. Tällä palstalla miehet usein valittavat, kuinka ne samat naiset torppasivat nuorena ja nyt himoitsevat kolmekymppisenä. Onko nämä nyt ihan oikeasti samoja naisia vai onko tämä vain näiden miesten kuvitelmaa? Itse tapasin mieheni 32-vuotiaana, ja olen kyllä täysin varma että olisin kelpuuttanut hänet 10-15 vuotta aiemminkin. (Toisinpäin en olekaan niin varma.)
Vierailija kirjoitti:
Se sinkkumies nro 152.
Itse asiassa yllättävän monella kunnollisella perheenisällä on takana enemmän tai vähemmän villi nuoruus. Ei se että on nuorena tylsä hiirulainen tee kenestäkään hyvää isää eikä se että tykkäsi parikymppisenä juoda kaljaa ja naurattaa naisia tee kenestäkään huonoa. Sitä kutsutaan nuoruuden hölmöilyksi ja aikuiseksi kasvamiseksi.
Siis naisten ajatuksia, tarkoitin.