Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi irtoseksin saaminen oli 38v miehelle kaikista tärkeintä?

M38
06.03.2020 |

Nyt kun olen flunssakuumeen takia saikulla, on sopiva hetki kommentoida tätä asiaa jota naiset ihmettelevät.

Naisillehan siis irtoseksiä on aina saatavilla, kun taas parisuhdetta ei olekaan helppoa löytää. On siis ymmärrettävää että naisen näkökulmasta parisuhde kertoo todellisesta kiinnostuksesta, irtoseksi välttämättä ei.

Miehenä ajattelen toisin.

Olin naisille pelkkää ilmaa lähes kolmekymppiseksi asti (enkä ollut ainoa). Sen jälkeen olen saanut osakseni kiinnostusta. Kuitenkin jokaista kiinnostunutta yhdisti samat asiat. Ikä vajaa 30v ja perhehaaveet olivat käsillä, tai myöhemmin vastikään koettu avioero ja halu perustaa uusioperhe nopeasti. Kaikki ovat olleet vähän pyöreitä ja pullantuoksuisia kotinaisia joiden mielestä tie miehen dysämeen käy vatsan kautta. Ja mieshän on Äijä tai Ukko. Luotettava, osaava, jämpi, mitä nyt vähän suoraviivainen ja sellaista.

Yhtään mikään tästä ei täsmää siihen millainen olen, millaisen kumppanin haluan ja mitkä tulevaisuuden haaveeni ovat. Olen VELA, en todellakaan halua olla korjailija-rakentelija-ukko/äijä, eikä minuun iske tämä naistyyppi vaikka he olivatkin ihmisinä oikein mukavia.

Voimme väitellä siitä miksi näin on. Ehken ole miesystävämateriaalia tai perheenisämateriaalia, mutta vaikutan jälkimmäiseltä (koska olen luotettava ja hoidan asiani kunnialla). Tai sitten on niin että kun miestä ei tarvita perhettä perustamaan tai pyörittämään, pariutumishalut ovat matalammalla ja rima korkeamalla. Yhtä kaikki, lukuisia tapaamiani VELA-naisia en ole kiinnostanut. Heille olen samalla tavalla epäkiinnostava kuin kaikille naisille ennen kuin he alkoivat haaveilemaan perheestä.

Väistämättä päädyn lopputulokseen että olen kiinnostava vain palapelin palana, osana haavetta perheestä ja tietynlaisesta elämästä. Pelkkä minä ei ole riittävän kiinnostava, sytyttävä tai haluttava.

Ja sitten on se yksi poikkeus. Eli ainoa nainen joka on halunnut minulta pelkkää seksiä. Nainen halusi minut. Ei lapsia, haaveilemaansa omakotitaloa ja ukkoa/äijää.

Emme harrastaneet seksiä koska en itse ollut kiinnostunut irtoseksistä, varsinkin kun naisen parisuhdetilanne oli vähäsen epäselvä. Mutta yhtä kaikki olen naiselle sanoinkuvaamattoman kiitollinen, koska sain vihdoin uskoa siihen että joku voisi kiinnostua minusta vain omana itsenäni, ja haluta parisuhteen vaikkei tarvitsisi miestä (perhe)haaveidensa toteuttamiseen.

Siinähän se.

Jos haluat, voit kertoa pystytkö ymmärtämään näkökulmaani. Myös alapeukut piristäisivät kovasti miesflunssaisen palstailijan päivää!

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minulla on tavallinen flunssakuume, ei Coronavirusta. Siltä varalta jos joku pelkää tartuntaa palstan kautta.

M38

Vierailija
2/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle on mahdotonta ymmärtää miehen näkökulmaa. Uskon että naiset on biologisesti rakennettu huolehtimaan vain omista ja lasten tarpeista.

Nainen saa helposti seksiä koska haluaa mutta ei välttämättä hyvää parisuhdetta. Tämä on ainoa näkökulma jonka nainen ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kysyisin naisilta miksi tämä on aina niin kummallinen asia? Jos ap:sta on kiinnostunut kahdenlaiset naiset:

a) Sellaiset jotka haluavat lapsia tai isähahmon, joka on ihan erilainen mies kuin ap.

b) Yksi joka on halunnut irtoseksiä ja hauskanpitoa.

Itse miettisin niin että irtoseksinaisen kanssa voisi potentiaalisesti kehittyä suhde, kun taas perhenaisten kanssa ei (koska ap on VELA).

Vai...?

Vierailija
4/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei juuri miesnäkökulma asioihin taida kiinnostaa.

Vierailija
5/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut parisuhteen, en koskaan lapsia. Ymmärrän hyvin ap:n näkökulman, mutten sitä, että miten nainen muka saisi seksiä tuosta noin vaan? Ehkä jotkut ravintoloissa juoksevat saa, tai tinderistit, ja heistäkin vain hoikat ja nätit.

Vierailija
6/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus, joka ei ole sitä tyypillistä palstalla nähtyä in.celpaskaa. Toivottavasti ketjuun tulee hyviä kommentteja, jään seuraamaan.

M31

Vierailija
7/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen näkökulma:

Itse pidän parisuhteesta. Seksiin tarvitsen henkisen tunteen myös ja se vaatii tutustumista ja luottamusta. Jos pidän miehestä, haluan myös viettää aikaa hänen kanssaan. En myöskään haluaisi pitää päällekkäisiä seksisuhteita eli olen yhden miehen nainen.

Jos mies ei halua sitoutua millään tavoin, ei miehellä ole itselleni ainakaan mitään annettavaa. Seksiseuraa nainen löytää helposti. Miksi jäisin jonkun miehen pelkäksi seksikumppaniksi, jos se rajoittaisi samalla itseäni löytämästä jotain parempaa?

Vierailija
8/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinua halua, vaan maksajan.

Vierailija
9/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin seksistä uppo-oudon miehen kanssa puistattaa. Ennemmin olen ilman seksiä mitä harrastan huonoa seksiä. En minä syö huonoa ruokaa huonossa ravintolassa, jos hyvää ei ole saatavilla, sitten kokkaan itse. Tuota miehet eivät tunnu ymmärtävän.

Vierailija
10/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syy vähäiseen kommentointiin on epäselvä aloitus. Otsikossa kysytään miksi irtoseksin saaminen oli tärkeintä.  Ja tekstissä kirjoittaja toteaa, että ei ollut kiinnostunut irtoseksistä ollenkaan. Taisi flunssakuume tai sen lääkitys heikentää loogisen ilmaisun taitoa aloittajalta, ainakaan minä en ymmärtänyt mistä mahtaa olla kyse.

Vierailija
11/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen kahteen kertaan, ja mulle jai vahan epaselvaksi etta mika se pointti oli. Ehka vaan en pysty samastumaan, olen itse vela-nainen ja mulla ei ollut mitaan vaikeuksia loytaa kolmekymppista vela-miesta. Olen sitapaitsi itse vahan semmoinen "korjailija-rakentelija", eli tykkaan laittaa ja rempata mun ok-taloa. Nykyinen mies - se helposti loydetty - tykkaa myos, mutta ei se mitaan osannut tullessaan eli oppi sitten tekemisen kautta, kun kumminkin kiinnosti. 

Mutta siis - minkalaisen parisuhteen sa haluaisit? Ja minkatyyppisen naisen? 

Vierailija
12/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiseuraa toisaan saa helposti jos haluaa, se ei vaan merkitse naiselle samaa kuin miehelle, yleistettynä.

Itse en saa irti mitään seksistä vieraan ihmisen kanssa, en sellaista siis kaipaakaan tai kadehdi niitä, jotka irtosuhteita harrastavat.

En siis tätä "etuoikeutta" olla patjana näe oikeastaan minkään arvoisena...

Vierailija
13/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan miehetkin saisi seksiseuraa milloin vain jos kelpaa kuka tahansa? Aivan kuten naisillakin. Minua ei esim ole 40 vuoden aikana tultu baarissa iskemään, vaikka olen peräti nainen.

Vierailija
14/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Eli ne naiset, joista sinä kiinnostut, eivät kiinnostu sinusta. Ne naiset, jotka kiinnostuvat sinusta, eivät kiinnosta sinua. Tunnistan itsekin nämä ryhmät:

- miehet, jotka olisivat halunneet kanssani (vain) seksiä, mutta eivät kiinnostaneet minua (suurin ryhmä)

- miehet, jotka halusivat kanssani (vain) seksiä ja minä halusin heidän kanssaan (vain) seksiä

- miehet, jotka olisivat halunneet kanssani muutakin kuin seksiä, mutta eivät kiinnostaneet minua

- miehet, joiden kanssa minä olisin halunnut muutakin kuin seksiä, mutta he eivät kiinnostuneet minusta

- miehet, jotka halusivat kanssani seksiä JA parisuhteen ja minä halusin heidän kanssaan seksiä JA parisuhteen (pienin ryhmä)

Eli mikä avauksessasi oli pointti?

Vierailija
15/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan miehetkin saisi seksiseuraa milloin vain jos kelpaa kuka tahansa? Aivan kuten naisillakin. Minua ei esim ole 40 vuoden aikana tultu baarissa iskemään, vaikka olen peräti nainen.

Toki en ole varmaan 30 jälkeen baareissa käynyt.

Vierailija
16/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi irtoseksin saaminen oli 38v miehelle kaikista tärkeintä"

"Emme harrastaneet seksiä koska en itse ollut kiinnostunut irtoseksistä, varsinkin kun naisen parisuhdetilanne oli vähäsen epäselvä."

Nimimerkkinä M38. Oikeastaan tämän enempää ei kiinnosta väitellä eikä pohtia.

Vierailija
17/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin hieman pohtimaan, mitä ap tarkalleen tarkoittaa, mutta täytyy sanoa, että tämä kyllä aktivoi aivoja. Uskoisin, että tavoitan sen ajatuksen, että on tärkeää, että tulee halutuksi omana itsenään, ilman että on jonkin muun tavoitteen saavuttamisen (lapsen tms. saamisen) välikappale. 

Olen nelikymppinen nainen ja minulle sekä parisuhteen että seksin saaminen on ollut vaikeaa. Irtoseksistä en ole kiinnostunut, joten en osaa sanoa, saisiko sitä jos tahtoisi. Minusta on vaikea ajatella seksiä ihmisen kanssa, josta en jollain tavalla pidä, siis vähän enemmän kuin että oli kiva jutella 5 minuuttia ennen sänkyyn menoa. Mutta olen kokenut, että seksi ilman sitä, että toinen vaatii yhtään mitään minulta, voi antaa sen tunteen, että hei, nyt todella kelpaan tällaisena millainen olen. Kun tietää, että toinen pitää minusta ihmisenä mutta ei ole edes tunkemassa seurustelukumppaniksi saati vaatimassa lisääntymään, voi uskoa, että se, että olemme siinä yhdessä, johtuu ainoastaan siitä, että kumpikin haluaa olla siinä toisen kanssa.

Toki asiat eivät ole yksinkertaisia, ja ainahan voi sanoa, että se toinenhan vain tyydytti omia tarpeitaan. Joka tapauksessa itselleni on ollut merkittävä kokemus tulla tällä tavalla halutuksi, ja tämä tuli mieleen, kun luin aloituksen. Uskon siis jollain tavalla ymmärtäväni ap:n tuntemusta. Olisi hauska kuulla, olenko ymmärtänyt yhtään oikein. :)

Hieman asiaan liittyen olen myös useasti miettinyt, kuinka moni pariutuu jonkun saatavilla olevan kanssa, kun tahtoo perheen, eikä oikeastaan pidä kovinkaan tärkeänä sitä, sopiiko oikeasti juuri sen ihmisen kanssa yhteen. Kuinka monella on perhe, koska tavoitteena on ollut perhe, mutta puoliso, jonka kanssa ei ole muuta yhteistä kuin tuo perhe? Yhteinen perhe on toki iso asia, mutta itselleni olisi vaikea ajatella, ettei puolison kanssa olisi muuta, mikä yhdistää. No, olen lapseton sinkku, joten en ole ehkä paras kommentoimaan näitä asioita. 

Vierailija
18/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikäryhmässä +30-vuotiaat naiset on luonnollisesti naisia, jotka haluaisivat perustaa perheen mahdollisimman pian.

Vierailija
19/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne se on naisena jos haaveilee perheestä, mutta vain VELA-miehet kiinnostuvat tai pahimmillaan joku perheestä haaveileva haluaisi tuhlata aikaa fwb-kuvioihin. En siis omana itsenä kelpaa vaan pitäisi ehkä omaksua jokin pullantuoksu-hahmo että miellettäisiin äitimatskuksi.

Vierailija
20/190 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän nyt taas. Eli joku haluaa tulla _seksuaalisesti_ valituksi ilman sitoumuksia? Onpa hienoa kerrassaan - aivan suoraa libidovetoista liskoaivoisuutta. Eihän tuossa ole järjen häivää? Minä loukkaantuisin aivan helvetisti, jos tulisin vain halutuksi. Hyi saatana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan