Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset, joilla ei ole käytännön taitoja

Vierailija
06.03.2020 |

Elämä on kuitenkin käytäntöä. Kovin ohut se maisterinpaperi on jos ei osaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä käytännön taidot tarkalleen ottaen ovat joita potäisi osata? Hankin kerran työnantajalleni 150 000 kirjoittamalla ja koordinoimalla. Käytännöllistä.

Vierailija
2/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhönohjausta pitäisi olla enemmän näille. Hei mä opiskelin näitä jänniä juttuja, oli kivaa. Mikähän duuni näistä irtoaisi? No ei mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisia ei saa arvostella tällä foorumilla. Jokainen maisteri on arvokas, vaikkei kukaan taidoista olisi mitään valmis maksamaankaan.

Vierailija
4/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kateus on kalvava tauti.

Ap ikävä että et päässyt yliopistoon.

Vierailija
5/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassahan nuo ovat. Suurimmalla osalla akateemisista on paljonkin käytännön osaamista.

Ap kirjoittaa taas vain omasta lähipiiristään yleistäen.

Vierailija
6/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista tietävä kirjoitti:

Akateemisia ei saa arvostella tällä foorumilla. Jokainen maisteri on arvokas, vaikkei kukaan taidoista olisi mitään valmis maksamaankaan.

Toki saa arvostella ja arvostellaan, mutta arvostelun ei pitäisi perustua mutuun. Moni maisteri työllistää itse itsensä esim. kulttuurialalla, ja kyllä taidoista maksetaankin, tosin helpommin ulkomailla kuin Suomessa.

Jokainen maisteri on arvokas? No en nyt tajua tuota ilkeilyä. Minusta jokainen tutkinto on arvokas! Itselläni sekä FM paperit että ammattikoulutus, molemmat koen arvokkaina. Ja joo, on käytännön taitoja myös.

Vierailija
7/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla, ja mitä ei ole, ostan ulkoa.

Vierailija
8/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei juuri ole käytännön taitoja. En osaa kutoa kantapäätä, en valmistaa ruokaa sadalle henkilölle, en ajaa linja-autoa, en maalata tauluja. Minulla ei ole edellä mainittuihin myöskään minkäänlaisia lahjoja. Siksipä menin yliopistoon ja teen nyt töitä, johon vaaditaan akateeminen koulutus. Osaan kirjoittaa ja lukea tieteellistä tekstiä, käyttää tietokoneohjelmia, etsiä tietoa ja välittää sitä asiakkaille, osaan tehdä päätöksiä ja perustella ne, osaan kouluttaa ja neuvoa. Osaan myös kieliä melko hyvin. En osaa kaikkea, sori siitä.

Vierailija
9/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ja avausviesti ei aukea. Ilmeisesti aapee ei omaa ainakaan käytännöllisiä sanallisia taitoja.

Itsehän olen sekä akateeminen että aika käytännöllistaitoinen. Tekemättä on jäänyt lähinnä sellaista rakennus-/asennustöitä, joissa vaaditaan muodollinen pätevyys, paitsi omaan käyttöön salaa.

Vierailija
10/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko ja avausviesti ei aukea. Ilmeisesti aapee ei omaa ainakaan käytännöllisiä sanallisia taitoja.

Itsehän olen sekä akateeminen että aika käytännöllistaitoinen. Tekemättä on jäänyt lähinnä sellaista rakennus-/asennustöitä, joissa vaaditaan muodollinen pätevyys, paitsi omaan käyttöön salaa.

Joo, tässä odotellaan vastausta kysymykseen mitä sadoista käytännön taidoista aloittaja tarkoittaa. Voi muuten myös ajatella käytännöllisesti abstrakteista asioista.

Vierailija
11/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista tietävä kirjoitti:

Toki saa jos on aihetta. Vai miksi luulet ettei saisi? Marina jostain käytännön taitojen puutteesta vaan ei aukea jos sitä ei perustele.

Vierailija
12/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tässä odotellaan vastausta kysymykseen mitä sadoista käytännön taidoista aloittaja tarkoittaa. Voi muuten myös ajatella käytännöllisesti abstrakteista asioista.

Työpaikka on kuitenkin konkreettinen asia. Se joko on tai ei ole.

Vierailija
13/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä amiksilla lukihäiriö vai minkä takia suoriin kysymyksiin ei saa selviä vastauksia ja nyt vaihdetaan puheenaihetta jo mystisesti työpaikkoihin? Hirveän ikävää ja turhauttavaa tällainen kommunikointi.

Mitä käytännön taitoja meillä ei ole ja mitä pitäisi olla? Miten maisterius ja työpaikka liittyy aloitukseen, selvennä. Nyt lue edelliset lauseet ajatuksella läpi ja vastaa.

Vierailija
14/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ”akateemisilta puuttuu käytännön taidor” on kateellista amisten agendaa, jollain pitää yrittää alentaa paremmin koulutettuja.

Minä akateeminen nainen olen rakentanut kaksi omakotitaloa. Siis itse, en teetättänyt. Siinä sulle käytännöntaitoa kerrakseen.

Vierailija
15/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin ihan toinen ammatti. Sitten menin yliopistoon. Opiskelujen ohella tein töitä siivoojana, kaupan kassalla ja pesulassa. Sittemmin oman alani duunaritason töitä.

Kotona remppasin miehen kanssa rintamamiestaloa ja pidin kasvimaata.

Sinä päivänä kun valmistuin maisteriksi, kaikki käytännön taidot katosi ja vain teoria jäi päähän.

Eiku...

Vierailija
16/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut korrelaatiota. Mutta sellaiset todelliset handymanit kyllä on usein amiksia, mutta hehän tekevät sitä työkseen ja ammatikseen! Kyllä minunkin osaaminen heille kelpaa sitten, kun tarve sille tulee.

Vierailija
17/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun siis rakennesuunnittelijana osata rakentaa itse se talo? Ja jos niin miksi? Ei minulla ole siihen koulutusta. Eikö riitä että suunnittelen rakennuksen rakenteet ja sitten rakentamisen hoitavat nimenomaan siihen koulutetut ihmiset? Vai tarkoitatko tässä ihan arkielämän käytännön taitoja, jotka eivät niinkään liity työhön?

Vierailija
18/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä amiksilla lukihäiriö vai minkä takia suoriin kysymyksiin ei saa selviä vastauksia ja nyt vaihdetaan puheenaihetta jo mystisesti työpaikkoihin? Hirveän ikävää ja turhauttavaa tällainen kommunikointi.

Mitä käytännön taitoja meillä ei ole ja mitä pitäisi olla? Miten maisterius ja työpaikka liittyy aloitukseen, selvennä. Nyt lue edelliset lauseet ajatuksella läpi ja vastaa.

No ei teillä ole mitään käytännön taitoja, sehän se pointti oli. Lipastossa pitäisi osaa shoppailla niin että siitä kaikesta saisi jonkun työpaikan aikaiseksi mutta ei sitä tueta mitenkään.

Vierailija
19/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaista jaottelua. Lähes jokainen joutuu jos ei nyt työssään niin muussa elämässä tekemään käytännön hommia ja hyvä kysymys tuolla aiemmin jo oli, että mitä ne käytännön hommat nyt sitten ovat. Ihmisillä on erilaisia taipumuksia ja akateeminen voi olla hyvinkin käytännöllinen tai sitten epäkäytännöllinen, jos ei ole käytännön taitoja oikein koskaan harjoittanut, esim. kädentaitoja ja on enemmän lukeva ja ajatteleva ihminen esimerkiksi tutkija. Mutta tutkija voi olla myös vaikka näppärä käsistään. Mutta saman ihmisen ei tietenkään tarvitse kaikkea olla eikä oikein voikaan olla. Mutta tällaista kateutta olen havainnut esimerkiksi lasten kaverien vanhemmissa, jotka eivät ole akateemisia, että joka välissä yritetään todistella, että ovat käytännöllisempiä ja akateemiset eivät osaa mitään. Mutta usein riittää, että osaa oman asiansa todella hyvin eli asiantuntijuus ja sitten normielämän perustaidot.

Vierailija
20/55 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika surkeaa jos sähkövoima/automaatiotekniikan DI ei ymmärrä asennustarkastusmittarin lukemia, tai osaa käyttää sitä.

Laita sellainen sitten työnjohtoon tai edes laskemaan oikosulkuvirtojen mukaisia johtovetoja/potentiaalitasauksia. Uskottavuus noin nolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän