Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehotin eilen henkilöä pesemään kädet - sain osakseni haistattelua

Vierailija
06.03.2020 |

Olin eilen erään kauppakeskuksen vessassa ja pesin siinä käsiäni. Näin kuinka eräs tuli vessakopista ja katsoi vaan peiliin ohi mennessään eikä pessyt käsiään. Huusin hänen peräänsä että tulisi pesemään kätensä. No hän vaan haistatteli mulle ja näytti keskisormea.

Tuollaisten ihmisten takia meillä leviää sitten virukset - myös korona.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on sikoja ☹

Sanoisit mieluummin että jotkut Ihmiset käyttäytyvät huonosti ja epähygieenisesti.

Sikaa ja ihmistä ei voi verrata. Siat ovat siistejä eläimiä eivätkä haluaisi elää elämäänsä niissä kurjissa oloissa joissa ihmiset niitä pitävät.

Vierailija
42/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa wc-kopeista on käsienpesupiste. Minä tinttaan jos joku rupeaa huutelemaan käsienpesusta jos olen kyllä asian siellä kopissa hoitanut jo. 

Millä avaat lukon ja oven koskematta niihin käsienpesun jälkeen? Niissä on ulostetta ja käsienpesun jälkeen niihin koskeminen on sama, kuin ei olisi pessyt käsiä ollenkaan.

Paperilla tietenkin. Typerä kysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella yleistä, että ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen. Oksettavia alkuasukkaita.

Mutta terveitä harjoituttaessaan immuunipuolustuskykyään. Ne sairaanloisesti käsiään pesevät ovat yleensä allergikkoja tai muuten yliherkkiä kaikelle.

Immuunivaste ei tarvitse toisten ihmisten persebasilleja, luonnonympäristön bakteerit riittävät. Álkeellinen hygienia on eri asia kuin sairaalloinen käsienpesu.

Itseasiassa olet väärässä. Toiset ovat jopa parantuneet diabeteksestä syödessään toisen ihmisen ulostetta. Se vasta immunikykyä parantaakin kun diabetes häviää.

Vierailija
44/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamaista jättää kädet pesemättä wc käynnin jälkeen, mutta ei silti ole sopivaa tuntemattomia alkaa tällaisessa ohjaamaan. Jokaisen oma asia huolehtia omasta hygieniastaan.

Vierailija
45/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella yleistä, että ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen. Oksettavia alkuasukkaita.

Mutta terveitä harjoituttaessaan immuunipuolustuskykyään. Ne sairaanloisesti käsiään pesevät ovat yleensä allergikkoja tai muuten yliherkkiä kaikelle.

Immuunivaste ei tarvitse toisten ihmisten persebasilleja, luonnonympäristön bakteerit riittävät. Álkeellinen hygienia on eri asia kuin sairaalloinen käsienpesu.

Itseasiassa olet väärässä. Toiset ovat jopa parantuneet diabeteksestä syödessään toisen ihmisen ulostetta. Se vasta immunikykyä parantaakin kun diabetes häviää.

Ulosteensiirtoa on käytetty menestyksellä joidenkin tautitilojen hoidossa, mutta diabetes ei ole niiden joukossa, eikä siirto tapahdu syömällä. Ole hyvä, jos siltä tuntuu, mutta pese ne kädet ennen ateriointia, ja tässä tapauksessa myös sen jälkeen.

Vierailija
46/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tärkein asia ole, että itse tietää asian ja huolehtii omasta käsihygieniastaan. Yhtä lailla sinä voit tahtomattasi aivastaa ruuhkabusissa ehtimättä suojaamaan aivastustasi tai niistät nenääsi niin, että osa räästä jääkin käteesi. Et pääse pesemään kättäsi ja joudut bussin äkkijarruttaessa tarttumaan seuraavan istuimen selkänojaan. Siinä se jo on, miten pöpöt leviävät.

Tuollainen noitavainoon verrattavissa oleva hysteria on älytöntä, sillä elämme joka tapauksessa kaikenlaisten tarttuvien tautien seassa pyöriessämme julkisella paikalla. 

Naina aikoina tuo kuvailemasi skenaario ei ole omalla kohdallani edes mahdollinen. 

Ellen ehdi kaivamaan nenaliinaa kun aivastus tulee, aivastan kyynarpaahani. 

Jos kaivan nenaliinan ja aivastan siihen, nessu menee roskiin tai mukana olevaan minigrip-pussiin, ellei roskista ole lahettyvilla. 

Sen jalkeen kasittelen kadet kasidesilla. 

Tama ei ole mitaan "hysteriaa", vaan pitaisi olla ihan perus kayttaytymista, JOKAISELLA, toki aina mutta ennen kaikkea nyt. 

En minakaan ennen mitaan kasideseja kanniskellut mukana, toki pesin aina kadet kotiin tullessa ja ennen ruokailua. Mutta nyt olen erityisesti matkustaessa ja muutenkin julkisilla paikoilla huolellisempi hygienian kanssa. 

Saako Suomesta muuten viela kasidesia? Taalta on kaikkialta loppu (Lansi-Eurooppa)... 

Vierailija
47/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tärkein asia ole, että itse tietää asian ja huolehtii omasta käsihygieniastaan. Yhtä lailla sinä voit tahtomattasi aivastaa ruuhkabusissa ehtimättä suojaamaan aivastustasi tai niistät nenääsi niin, että osa räästä jääkin käteesi. Et pääse pesemään kättäsi ja joudut bussin äkkijarruttaessa tarttumaan seuraavan istuimen selkänojaan. Siinä se jo on, miten pöpöt leviävät.

Tuollainen noitavainoon verrattavissa oleva hysteria on älytöntä, sillä elämme joka tapauksessa kaikenlaisten tarttuvien tautien seassa pyöriessämme julkisella paikalla. 

Naina aikoina tuo kuvailemasi skenaario ei ole omalla kohdallani edes mahdollinen. 

Ellen ehdi kaivamaan nenaliinaa kun aivastus tulee, aivastan kyynarpaahani. 

Jos kaivan nenaliinan ja aivastan siihen, nessu menee roskiin tai mukana olevaan minigrip-pussiin, ellei roskista ole lahettyvilla. 

Sen jalkeen kasittelen kadet kasidesilla. 

Tama ei ole mitaan "hysteriaa", vaan pitaisi olla ihan perus kayttaytymista, JOKAISELLA, toki aina mutta ennen kaikkea nyt. 

En minakaan ennen mitaan kasideseja kanniskellut mukana, toki pesin aina kadet kotiin tullessa ja ennen ruokailua. Mutta nyt olen erityisesti matkustaessa ja muutenkin julkisilla paikoilla huolellisempi hygienian kanssa. 

Saako Suomesta muuten viela kasidesia? Taalta on kaikkialta loppu (Lansi-Eurooppa)... 

Kiitos. Jos jokainen toimisi näin, ongelmia ei olisi. Täältä saa vielä käsidesiä.

Ei-perusterve, ei todellakaan julkisessa liikenteessä

Vierailija
48/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi haistatellut vaan nauranut. Kuka aikuinen ihminen puuttuu toisten käsien pesuun? Ei kuulu sulle. En näe mitään syytä hinkata käsiäni pissalla käymisen jälkeen eikä Korona vois vähempää kiinnostaa.

Esimerkiksi minä. Mulla on syöpä ja tarkoitus selvitä siitä. Meillä kaikki, jotka tulevat ovesta sisään, pesevät ensin kädet kunnolla.

Kotonasi voit näin määrätä. Kauppakeskuksessa et.

Ihmisten itsemääräämisoikeus on mennyt liian pitkälle suomessa. Vapauden mukana tulee vastuu, mutta tosiasia on, että suuri osa ihmisistä on pskaprseisiä itsekeskeisiä ääliöitä. Muualla maailmassa tämä ymmärretään ja ihmisiin kohdistetaan koronan tiimoilta pakkotoimia kuten nyt vaikka karanteeneja ym.

Vierailija
49/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi haistatellut vaan nauranut. Kuka aikuinen ihminen puuttuu toisten käsien pesuun? Ei kuulu sulle. En näe mitään syytä hinkata käsiäni pissalla käymisen jälkeen eikä Korona vois vähempää kiinnostaa.

Esimerkiksi minä. Mulla on syöpä ja tarkoitus selvitä siitä. Meillä kaikki, jotka tulevat ovesta sisään, pesevät ensin kädet kunnolla.

Kotonasi voit näin määrätä. Kauppakeskuksessa et.

Ihmisten itsemääräämisoikeus on mennyt liian pitkälle suomessa. Vapauden mukana tulee vastuu, mutta tosiasia on, että suuri osa ihmisistä on pskaprseisiä itsekeskeisiä ääliöitä. Muualla maailmassa tämä ymmärretään ja ihmisiin kohdistetaan koronan tiimoilta pakkotoimia kuten nyt vaikka karanteeneja ym.

Älä unohda paskakätisiä. Ylpeilläänköhän huonolla hygienialla missään muualla?

Vierailija
50/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää tuollaisia ihmisiä. Kai se jo kasvatuksesta lapsena lähtee, sillä omassa lapsuudenkodissani on aina painotettu käsien pesua vessassa, etenkin julkisissa vessoissa käynnin jälkeen ja aina sisälle tullessa. Nuo ovat aina tulleet niin automaationa ettei minun tarvitse lainkaan edes kiinnittää asiaan minkäänlaista huomiota.

Vierailija
51/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon ihmisen ajatusmaailmastq, jos ja kun pystyy wc käynnin jälkeen poistumaan väkijoukkoon ilman käsienpesua.

nämä ovat niitä ihmisiä joiden ansiosta me muut sitten sairastelemme (vaikka itse pesemme käsiämme ja siivoamme kotona).

He eivät ymmärrä, että levittävät käsissään bakteereista, viruksia ym. Olettaisin tuon väinpitämöttömyyden takaa löytyvän asenteen jossa ei olla muuten huolellisia.

Kauppakeskuksissa varmaankin yskivät ja pärsikivät miten sattuu, nostavat varmasti jälkikasvunsakin kaupassa kärryihin istumaan.

Ja kotiin tai kylään tullessani eivät pese käsiään.

Oikein hyvä asenne siihen, että taudit (flunssat, täit, kihomadot, vatsataudit yms) leviää.

Pakko kommentoida: en pese käsiäni jos siihen ei ole tarvetta eli esim. pissalla käynnin jälkeen. En kuse käsilleni. En myöskään pärski ihmisiä päin ja osaan siivota kotona. Käsiäni en hinkkaa.

Täit ja kihomadot nolla kertaa. Mulla oli flunssa joskus yli viisi vuotta sitten, esikoisella on ollut kerran. Vatsataudissa on oltu kerran kymmenen vuoden sisällä.

Kolme lasta perheessä.

Oletko hieman yksinkertainen? Miten se käsille pissaaminen liittyy tähän? Siellä julkisessa vessassa kosket esimerkiksi vessapaperirullaan, ovenkahvoihin ja vessanpumppausnappiin, joihin miljoona muuta on likaisilla, mahdollisesti pissaisilla ja kakkaisilla käsillään koskenut. Näistä saat käsiisi erilaisia mikrobeja joita sitten levittelet ympäriinsä kosiessasi muihin pintoihin ja esineisiin. Altistat siis muita ihmisiä itsesi lomassa taudeille.

Vierailija
52/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt aivan sekopäistä, jos ei vessassa käynnin jälkeen pese käsiään! Nyt en edes puhu mistään halvatun koronasta, vaan yleisistä ihmisten käytöstavoista. Pazkat ja kuzet käsissä, niin siinäpä sitä on ihmisyyttä kerrakseen. 

Vierailija
53/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon ihmisen ajatusmaailmastq, jos ja kun pystyy wc käynnin jälkeen poistumaan väkijoukkoon ilman käsienpesua.

nämä ovat niitä ihmisiä joiden ansiosta me muut sitten sairastelemme (vaikka itse pesemme käsiämme ja siivoamme kotona).

He eivät ymmärrä, että levittävät käsissään bakteereista, viruksia ym. Olettaisin tuon väinpitämöttömyyden takaa löytyvän asenteen jossa ei olla muuten huolellisia.

Kauppakeskuksissa varmaankin yskivät ja pärsikivät miten sattuu, nostavat varmasti jälkikasvunsakin kaupassa kärryihin istumaan.

Oikein hyvä asenne siihen, että taudit (flunssat, täit, kihomadot, vatsataudit yms) leviää.

Pakko kommentoida: en pese käsiäni jos siihen ei ole tarvetta eli esim. pissalla käynnin jälkeen. En kuse käsilleni. En myöskään pärski ihmisiä päin ja osaan siivota kotona. Käsiäni en hinkkaa.

Täit ja kihomadot nolla kertaa. Mulla oli flunssa joskus yli viisi vuotta sitten, esikoisella on ollut kerran. Vatsataudissa on oltu kerran kymmenen vuoden sisällä.

Kolme lasta perheessä.

<--- kun äly ei riitä ymmärtämään, että siellä julkisessa vessassa kosket myös ovenkahvoihin, joihin muut ihmiset ovat koskeneet niillä pissaisilla ja kakkaisilla käsillä. Kiva sun sitten muiden ulostebakteereja kuljetella ympäriinsä.

En sama mutta en minäkään pese yleensä käsiä pissalla käydessäni.

Pyrin olla koskematta ovia. usein julkisten vessojen tapauksessa on heiluri ovet, jotka saa auki jalalla tai olkapäällä. Tai sitten ovat ovettomia.

Vierailija
54/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää tuollaisia ihmisiä. Kai se jo kasvatuksesta lapsena lähtee, sillä omassa lapsuudenkodissani on aina painotettu käsien pesua vessassa, etenkin julkisissa vessoissa käynnin jälkeen ja aina sisälle tullessa. Nuo ovat aina tulleet niin automaationa ettei minun tarvitse lainkaan edes kiinnittää asiaan minkäänlaista huomiota.

Mielestäni sinä olet tyhmä ihminen jos teet "niin kuin on kasvatettu" ilman että mietit itse haluatko todella toimia niin. Minuakin kasvatettiin kotona käsien pesuun, mutta en halua toimia niin. En toimi automaattisesti niin kuin muut haluaa. Otan vain itseni huomioon, en muita. Vaikka kotona minua ylistettiin niin empaattiseksi ja oletettiin olevan sellainen. Hahhah.

Vierailija
55/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärryksessä ei ole mitään vikaa. Mutta minusta heikot saavatkin kuolla. Miksi olisivat täällä kuormittamassa yhteiskuntaa? Muutenkin kaikki syöpähoidot yms. pitäisi kokonaan lopettaa. Kuolkoot ihmiset silloin kun ovat kuollakseen. Eikä yhtään haittaa minua, vaikka kyseessä olisi äitini, mieheni tai lapseni. Jokainen kuitenkin tulee joskus kuolemaan.

Et varmaan itsekään käy koskaan lääkärissä. Sairasta pois vaan, kuolet jos olet kuollaksesi, mitä siellä vastaanotolla teet kuormittamassa yhteiskuntaa?

Vierailija
56/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sinä olet tyhmä ihminen jos teet "niin kuin on kasvatettu" ilman että mietit itse haluatko todella toimia niin. Minuakin kasvatettiin kotona käsien pesuun, mutta en halua toimia niin. En toimi automaattisesti niin kuin muut haluaa. Otan vain itseni huomioon, en muita. Vaikka kotona minua ylistettiin niin empaattiseksi ja oletettiin olevan sellainen. Hahhah.

Juuri sinunkaltaistesi takia, hajurako ihmisiin ja oma käsihygienia kuntoon. Älä sitten vingu coronassa.

Vierailija
57/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosteensiirto on täysin eri asia kuin se, ettei pese käsiään julkisessa vessassa asioinnin jälkeen. Julkisessa vessassa et voi päättää, mitä mikrobeja käsiisi saat, ulosteensiirto on hyvin kontrolloitu toimenpide. Et voi verrata noita kahta. Olet ilmeisesti tosiaan todella yksinkertainen ihminen.

Vierailija
58/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on sikoja ☹

Odottelen että saan koronan. Sitten vaeltelen nenä valuen kädet räässä ympäriinsä kädet levitettynä. Maalailen kaikki pinnat räällä jossa on viruksia. Viruksiaa! Viruksiaa!

Sen teen.

Koska työelämä ei muutu.

Vaikeaa sulla tulee olemaan, koska nuha ja räkä eivät ole Koronaan liittyviä oireita.

Vaikeaahan sulla tosin on jo nyt tuon ihmisfobiasi ja itseinhosi kanssa. Mitä pahaa sulke ovat vanhempasi tehneet?

Vierailija
59/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiotismin määritelmän alla sanakirjassa voisi olla tämä teksti. 🤦‍♀️

Vierailija
60/159 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin haluan toimia noin. Ihan tavallista itsensä ja muiden ihmisten suojelua tarpeettomilta tartuntataudeilta. En ymmärrä miten joku voi nähdä tavallisen käsien pesun jotenkin negatiivisena asiana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan