Kehotin eilen henkilöä pesemään kädet - sain osakseni haistattelua
Olin eilen erään kauppakeskuksen vessassa ja pesin siinä käsiäni. Näin kuinka eräs tuli vessakopista ja katsoi vaan peiliin ohi mennessään eikä pessyt käsiään. Huusin hänen peräänsä että tulisi pesemään kätensä. No hän vaan haistatteli mulle ja näytti keskisormea.
Tuollaisten ihmisten takia meillä leviää sitten virukset - myös korona.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi puuttua toisten tekemisiin. Jos pelkäät pöpöjä niin pysy kotona. Mikä pakko sinne kauppakeskukseen on ängetä? Iso osa ihmisistä siellä ei kuitenkaan aio ryhtyä "hygieenisiksi", muitten takia, koska jokainen elää itselleen. Näin teen myös minä. En ole ikinä peseskellyt käsiäni, enkä aio ruveta sellaiseen.
Jos muut tekisivät niinkuin sinä, olisit sairaana paljon useammin ja vakavammin. Entä jos makkaratehtaalla jätkät ei pesisi käsiään?
Tai siellä kaupassa.. mieti.. ehkä sun kädet on puhtaat, mutta jokin toinen on voinut rapsutella p-reikäänsä tai jäädä ulostetta käsiin ja katsella sitä samaa tuoremakkarapakettia, pullaa ja kalsareita kuin sinäkin?
Oksettaako nyt?
Jos et usko, niin itse olen työssäni joutunut valvomaan mm. käsien pesua.
Tuli mieleen että joissain vessakopeissa on jo itse kopissa hana.. mutta se on lähinnä että voi esim tamponin hygienisesti vaihtaa? Eikö? Sitten jos pesee kopissa, sotkee kädet helposti kahvaan.
En käsitä miten näitä sikoja ei ällötä olla pesemättä käsiä vessakäynnin jälkeen. Millainen ihminen pitää olla ettei pese käsiään?
Yksi suuri syy tautien runsaalle vähenemiselle aikanaan oli niin yksinkertainen, että käsiä alettiin pestä. Silti nykyaikana toiset ei sitäkään vähää vaivaudu tekemään.
Ja mitä hän mahtoi siellä vessakopissa tehdä? Itse käyn monesti tekstailemassa vessakopissa, kun siellä on rauhallisempaa ja saa istua. Ei mummot hölise vieressä. Jos käyn pissalla, osaan pestä kyllä käteni, mutta jos vain tekstailen, en aina viitsi pestä käsiä edes näön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen että joissain vessakopeissa on jo itse kopissa hana.. mutta se on lähinnä että voi esim tamponin hygienisesti vaihtaa? Eikö? Sitten jos pesee kopissa, sotkee kädet helposti kahvaan.
Se allas on bideesuihkun takia. Mitään hygieenistä siinä ei ole, ellei tarjolla ole myös saippuaa.
Minä pesen aina käteni vessakäynnin jälkeen, mutta minustakin tuollainen vieraille ihmisille huutelu on törkeää ja ylimielistä käytöstä enkä yhtään ihmettele jos siihen vastataan samalla mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on aina pieni käsidesi pullo mukana ja desinfioin kädet jo kopissa omassa rauhassa.
Mikäli olisit mulle alkanut ohjeistamaan, niin oisin ruikannut sullekin desit silmään.
Pidä huoli vain omista tassuista. Et sä kaikkea nää ja "tiedä".
Kyylä.
Voisi myös vastata ihan asiallisesti ja vaikka hymyillä, että olen jo pessyt :) Itse en suuttuisi etenkään näinä aikoina!
Sinä et ehkä suutu, mutta vessapoliisiksi heittäytyjän täytyy hyväksyä se että joku muu saattaa vastata hänen määräilyynsä vähän vähemmän ystävällisesti.
Rapakourien typeryys on ehtymätön luonnonvara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on aina pieni käsidesi pullo mukana ja desinfioin kädet jo kopissa omassa rauhassa.
Mikäli olisit mulle alkanut ohjeistamaan, niin oisin ruikannut sullekin desit silmään.
Kyylä.
Voisi myös vastata ihan asiallisesti ja vaikka hymyillä, että olen jo pessyt :) Itse en suuttuisi etenkään näinä aikoina!
Ihminen voisi olla myös asiallinen ja töksäytellä moisia vaikka himassa omille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyylä.
Ja kyylä vastaisi, että kopissa ei ole lavuaaria, tai "etten kuullt käsiesi pesun ääniä"?
Jumalauta.
Kaveri on opettanut lapsensakin olemaan pesemättä käsiään, eivät pese kotiin tullessa, eivät vessassa käynnin jälkeen. Tämä äiti ja hänen äitinsä alkavat tehdä ruokaa kotiin tultuaan pesemättä käsiään. Lapsilta saa vain näsäviisaita vastauksia, kun pyytää pesemään kädet.
Eikö se ole parempi etteivät tuollaiset ihmiset "pese" käsiään, koska eivät tuollaiset tyypit kuitenkaan pesisi niitä oikein/järkevästi. Näen katkuvasti julkisissa vessoissa ihmisiä jotka vain kastavat kätensä vesihanan alla, sitten heiluttavat 2 sekuntia käsiään ilmakuivaimen alla, ja sen jälkeen siirtävät kaikki mikrobinsa ovenkahvaan.
En ole missään tapauksessa lääkäri tai mikrobiologian asiantuntija, mutta maalaisjärjellä voisin ajatella että on pienempi paha että he poistuvat kuivin ja likaisin käsin, kuin märillä ja likaisilla käsillä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on opettanut lapsensakin olemaan pesemättä käsiään, eivät pese kotiin tullessa, eivät vessassa käynnin jälkeen. Tämä äiti ja hänen äitinsä alkavat tehdä ruokaa kotiin tultuaan pesemättä käsiään. Lapsilta saa vain näsäviisaita vastauksia, kun pyytää pesemään kädet.
Jes! Oikein! Hyvä perhe! Haluaisin tutustua!
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten näitä sikoja ei ällötä olla pesemättä käsiä vessakäynnin jälkeen. Millainen ihminen pitää olla ettei pese käsiään?
Yksi suuri syy tautien runsaalle vähenemiselle aikanaan oli niin yksinkertainen, että käsiä alettiin pestä. Silti nykyaikana toiset ei sitäkään vähää vaivaudu tekemään.
Laumasuoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi haistatellut vaan nauranut. Kuka aikuinen ihminen puuttuu toisten käsien pesuun? Ei kuulu sulle. En näe mitään syytä hinkata käsiäni pissalla käymisen jälkeen eikä Korona vois vähempää kiinnostaa.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole parempi etteivät tuollaiset ihmiset "pese" käsiään, koska eivät tuollaiset tyypit kuitenkaan pesisi niitä oikein/järkevästi. Näen katkuvasti julkisissa vessoissa ihmisiä jotka vain kastavat kätensä vesihanan alla, sitten heiluttavat 2 sekuntia käsiään ilmakuivaimen alla, ja sen jälkeen siirtävät kaikki mikrobinsa ovenkahvaan.
En ole missään tapauksessa lääkäri tai mikrobiologian asiantuntija, mutta maalaisjärjellä voisin ajatella että on pienempi paha että he poistuvat kuivin ja likaisin käsin, kuin märillä ja likaisilla käsillä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Nykyihmiset jaksaa kirjoittaa viestejä tänne pidemmästi kuin 2 sekuntia, mutta käsien pesu yli 2 sekuntia on ylivoimaista.
Prioriteetit kohdillaan.... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se allas on bideesuihkun takia. Mitään hygieenistä siinä ei ole, ellei tarjolla ole myös saippuaa.
Ihan saippuaa ja käsipaperia niiden yläpuolella usein on..... sen suihkun lisäksi. Ei toki aina, mutta näihin viittasin joissa ne on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi puuttua toisten tekemisiin. Jos pelkäät pöpöjä niin pysy kotona. Mikä pakko sinne kauppakeskukseen on ängetä? Iso osa ihmisistä siellä ei kuitenkaan aio ryhtyä "hygieenisiksi", muitten takia, koska jokainen elää itselleen. Näin teen myös minä. En ole ikinä peseskellyt käsiäni, enkä aio ruveta sellaiseen.
Voiko tällaisia ihmisiä edes olla olemassa? En voi uskoa, että kukaan voi olla noin ylimielinen kanssaihmisiään kohtaan! Eläköön avomielenterveyshuolto!