Lapsella todella kova yskä ja nuha, ei vielä muuta
Oireet alkaneet eilen illalla ja pahenivat nyt yöllä. Nyt ei vielä ainakaan ole kuumetta kuitenkaan. Lapsi jää kotiin koulusta mutta mitä teen toisen lapsen kanssa? Hänkin on nuhainen ja pärskii, ei muuta oiretta kuitenkaan ja haluaa ehdottomasti mennä kouluun... Pohdin vaan että onko viisasta antaa hänen mennä... kun nyt tästä koronasta kaikki puhuvat ja koulussa joillain lapsilla on hengityssuojaimetkin. Helsingissä asutaan.
Kommentit (14)
En päässtäisi. Ei siksi,e ttä siitä oikeasti mitään vaaraa olisi kenellekään (jos siinä on nuha, se ei ole korona, koronssa tulee vain yskää ja kurkkukipua ja kuumetta), vaan siksi että lapsi on suuessa vaarassa saada ikäviä torjutuksi tulemisen kokemuksia ja ne voivat pilata ystävyyssuhteet kokonaan.
Jos lapsella on flunssa niin ei sitä pidä kouluun laittaa vaikka itse haluaisi mennä...
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsella on flunssa niin ei sitä pidä kouluun laittaa vaikka itse haluaisi mennä...
Höpö höpö
hyvänen aika,soita terveyskeskukseen mitä täällä kyselet,pidä ne lapset kotona,sun ne on,ei kuulu meille millään lailla!
Olisin minäkin halunnut kouluun vaikka olin kuumeessa. Aikuiset päättää.
Eli flunssa. Nuha ei kuulu koronaan eikä influenssaan.
Koulupäivän aikana ei ole kiva sairastua. Kouluun lähtevä kohtaisi vihamielisiä kavereita joka tapauksessa. Molemmat kotiin.
Vie se jonnekin ostoskeskuksen leikkitilaan tartuttamaan muita.
Palkinnoksi ostat vaikka hampparin ja syötte sen siel sit.
Meidän lapsella on nuha ja influenssa, testi otettu. Eli ei se oo niin mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsella on nuha ja influenssa, testi otettu. Eli ei se oo niin mustavalkoista.
Ja taisi olla negatiivinen?
Korona-viruksen oireisiin EI kuulu silmien- eikä nenän vuotaminen. Ei myöskään aivastelu.
Varmasti olet ratkaissutkin jo asian ja itse olisin antanut sisaruksen mennä kouluun.
Tämän ikäisenä (60v) olen jo nähnyt kaikki vouhotukset lähtien Sars, lintu-, sika- ja muut kiertävät influenssat. Jossain vaiheessa "hongkongilainenkin" aiheutti kauhua, mutta kyllä nää kaikki laantuu.
Ap:n viestistä on hyvin pääteltävissä, että toinenkin lapsi on jo tulossa pahemmin kipeäksi, toinen on jo. Vaikka kyseessä lieneekin tavallinen flunssa, ei ole kiva päästää toista lasta tartuttamaan. Sitähän hän noilla oireilla tekee. Molemmat lapset kotiin toipumaan, ei toisia tartuttamaan.
Äiti avaa palstan ja kysyy tärkeän kysymyksen. Odota hetki Liisa.