Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin vaimon kuntoilemaan?

Vierailija
05.03.2020 |

Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?

Kommentit (417)

Vierailija
381/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehekäs mies, esim. 185 cm - 190 cm pitkä, paino hyvin lihaksin n. 100 kg, ei kitise pentujen perään. Kunnon nainen se olla pitää. Koko 40 on aivan hyvä ja saa olla enemmänkin.  Rintaa ja reittäkin saa olla kotitarpeiksi. Yhdessä ruoan laittaminen ja herkuttelukin on ihan parasta, mutta kuntoliikuntaa voi harrastaa yhdessäkin, jos suhde on kunnossa.  

Mun mies on lähemmäs 100 kg/koko xl ja itse oon lähemmäs 50 kg/xs. Molemmat tykätään, eikä kumpikaan hauku toista.

On se ihme kun aikuisten ihmisten pitää sorsia muita, jopa pennuille opetetaan että ei saa haukkua ja käyttäytyvät fiksummin.

Vierailija
382/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan hellästi ja kohteliaasti vaimosi kanssa puheeksi asian. Voit kertoa olevasi huolissasi tämän terveydestä ja kysyä huomaavaisesti, mitä vaimosi itse ajattelee painon noususta. 

Kehotan myös sinua pohtimaan, miten tämä vaikuttaa omasta näkökulmastasi suhteeseenne. Koetko esim ettet ole enää vaimostasi viehättynyt painon nousun vuoksi? Jos vaimosi ilmaisee, ettei tahdo laihduttaa, eikä koe sitä tärkeäksi, voit miettiä haluatko jatkaa suhteessa ihmisen kanssa, joka ei halua pitää itsestään huolta. Muista kuitenkin olla hyvin huomaavainen ja kuunnella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa koko ketjua kahlata, mutta haluan huomauttaa, ettei kuntoilu ole välttämättä avain hoikkaan ja kauniiseen vartaloon. Mä treenaan useamman kerran viikossa ja voin sanoa olevani hyvässä kunnossa, mutta silti on ylimääräistä erityisesti reisissä ja pohkeet on hyvinkin lihaksikkaat ja ”miesmäiset”. Ruokavalio on se, jolla laihtuisin, jos haluaisin. Haen kuitenkin kuntoilusta hyvää oloa ja energiaa, en täydellistä vartaloa.

P.S. Mies on lihonut suhteemme aikana 20 kg, mutta syy miksi en halua häntä, on se, ettei hän todella kuuntele minua. Ja seksikin on kyllä paskaa silloin harvoin kun sitä on.

Vierailija
384/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo juttu, vaihdat vaimoa. Hän ei ole enää sama ihminen ja olet tehnyt hyvin selväksi että tämän pitäisi tehdä asialle jotain. Ei auttanut joten eropaperit vaan vetämään ja kerrot myös vaimolle tämän syyn. N38v

Vierailija
385/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä arvostaisin että mulle mainitaan asiasta jos suhteessa muuttuisin huonoon suuntaan, oli se henkistä tai fyysistä.

Mielestäni ihmisellä on velvollisuus huolehtia itsestään varsinkin suhteessa, sinkkuna sitten voi olla aivan mitä haluaa ja levitä käsiin miten huvittaa.

Jos puoliso ei voi sanoa asioista suoraan, niin suhde ei ole kunnossa. Ilkeä ei tarvitse olla.

Vierailija
386/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käydä vieraissa avoimesti. Tästä vaimosi sisuuntuu ja laihduttaa itsensä takaisin kuosiin. Jos ei, niin olet ainakin saanut nauttia timmistä pimpsasta. 

Vierailija
387/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys on painonhallinnassa mitätön verrattuna ruokavalioon. Hoikka voi olla, vaikka ei harrastaisi yhtään liikuntaa, ja vastaavasti aktiiviliikkujalla voi olla ylipainoa. Minulla esimerkiksi on noin 10 liikakiloa, ja vaatekokoni on ap:n mainitsema 40. Teen rankan salitreenin kahdesti viikossa ja siihen päälle aerobista liikuntaa, kuten juoksua, hiihtoa tai uimista harrastan kahdesti viikossa. Lisäksi kävelen tai pyöräilen kaikki työmatkat ja yleensäkin suosin arkiliikuntaa. Minulla ei ole autoa

Jos ap:n puolison vaatekoko on kasvanut kolme numeroa, on alkuperäinen koko ollut 34. Tämä ei ehkä ole aivan realistinen loppuelämän koko.

Vierailija
388/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala käydä vieraissa avoimesti. Tästä vaimosi sisuuntuu ja laihduttaa itsensä takaisin kuosiin. Jos ei, niin olet ainakin saanut nauttia timmistä pimpsasta. 

Tämä on toki nopein tie eroon. Erota voi ihan ilman pettämistäkin.

Vierailija
389/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo juttu, vaihdat vaimoa. Hän ei ole enää sama ihminen ja olet tehnyt hyvin selväksi että tämän pitäisi tehdä asialle jotain. Ei auttanut joten eropaperit vaan vetämään ja kerrot myös vaimolle tämän syyn. N38v

Olen täysin samaa mieltä. Nämä ihmiset eivät ole yhteensopivat. Molemmille on parempi, että eroavat ja kumpikin hankkii sopivamman kumppanin.

Vierailija
390/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ottamaan hellästi ja kohteliaasti vaimosi kanssa puheeksi asian. Voit kertoa olevasi huolissasi tämän terveydestä ja kysyä huomaavaisesti, mitä vaimosi itse ajattelee painon noususta. 

Kehotan myös sinua pohtimaan, miten tämä vaikuttaa omasta näkökulmastasi suhteeseenne. Koetko esim ettet ole enää vaimostasi viehättynyt painon nousun vuoksi? Jos vaimosi ilmaisee, ettei tahdo laihduttaa, eikä koe sitä tärkeäksi, voit miettiä haluatko jatkaa suhteessa ihmisen kanssa, joka ei halua pitää itsestään huolta. Muista kuitenkin olla hyvin huomaavainen ja kuunnella!

Jepjep. Huoli terveydestä kuule varmaan vaimoon uppoaakiin, kun tämä on täysin normaalipainoinen. Todennäköisesti asiasta ulisemalla ei saavuta mitään muuta kuin on askeleen lähempänä eroa.

Vierailija
391/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju naisten ulinaa, kun mies erehtyy arvostelemaan naista.

Vierailija
392/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo on kokoa 40, hän ei ole sillä tavalla ylipainoinen, että terveys olisi uhattuna. Mikäli vaimo on pitkä, voi koko olla 40 ilman, että ylipainoa olisi yhtään. Vaimon lihomisesta ei ole muuta kuin esteettistä haittaa, niin kuin ap:kin aika suoraan toi esille.

Terveyskortin käyttäminen näissä keskusteluissa kyllästyttää sikäli, että jos henkilöllä on muutama kilo ylipainoa, ollaan hänen terveydestään aina hirveän huolissaan eikä huomioida muita terveyteen vaikuttavia asioita. Ylipainoinen voi olla hyväkuntoinen ja syödä terveellisesti - ylipaino kertoo siitä, että ravinnosta saa liikaa energiaa kulutukseen nähden. Tähän ei vaadita epäterveellistä ruokavaliota eikä "siiderin lipittämistä". Vastaavasti jos joku on hoikka, ei tämän terveydestä olla koskaan huolissaan, vaikka tämä makaisi päivät sohvalla, söisi pelkkää noutoruokaa ja polttaisi kuin korsteeni.

Ylipainolla ja tietyillä sairauksilla on yhteys, mutta terveydestä puhuminen silloin, kun tarkoitetaan oikeasti ulkonäköä, on tekopyhää.

Vierailija
393/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sairauksia ei ole esteenä ja ferritiinit ok luulis syytä olevan korvien välissä

Vierailija
394/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton kokonen nainen on M elikkä medium kokoa. Siis normaalipainoinen. Miksi vaimosi pitäisi olla S kokoa? Vaimosi oli siis kokoa XS kun tapasitte, kokoa 34, mietityttää onko hän tosi lyhyt vai oliko tavatessanne anorexia?

Vierailija
395/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju naisten ulinaa, kun mies erehtyy arvostelemaan naista.

Vähintään joka toinen viesti kehoittaa aptä eroamaan ja etsimään sopivamman kumppanin itselleen. Miten tämä on naisten ulinaa? Aphän itse haluaa erilaisen kumppanin, joten yritetään prosessia nopeuttaa.

Vierailija
396/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo on kokoa 40, hän ei ole sillä tavalla ylipainoinen, että terveys olisi uhattuna. Mikäli vaimo on pitkä, voi koko olla 40 ilman, että ylipainoa olisi yhtään. Vaimon lihomisesta ei ole muuta kuin esteettistä haittaa, niin kuin ap:kin aika suoraan toi esille.

Terveyskortin käyttäminen näissä keskusteluissa kyllästyttää sikäli, että jos henkilöllä on muutama kilo ylipainoa, ollaan hänen terveydestään aina hirveän huolissaan eikä huomioida muita terveyteen vaikuttavia asioita. Ylipainoinen voi olla hyväkuntoinen ja syödä terveellisesti - ylipaino kertoo siitä, että ravinnosta saa liikaa energiaa kulutukseen nähden. Tähän ei vaadita epäterveellistä ruokavaliota eikä "siiderin lipittämistä". Vastaavasti jos joku on hoikka, ei tämän terveydestä olla koskaan huolissaan, vaikka tämä makaisi päivät sohvalla, söisi pelkkää noutoruokaa ja polttaisi kuin korsteeni.

Ylipainolla ja tietyillä sairauksilla on yhteys, mutta terveydestä puhuminen silloin, kun tarkoitetaan oikeasti ulkonäköä, on tekopyhää.

Tämä

Vierailija
397/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt apeehen. Taitaapi olla porvoon miehiä. Vaimoke normaalipainoinen, kuitenkin valitetaan. Harvat aikuset naiset pysyvä tyttöpainossaan läpi elämänsä. Olin itsekkin 18 v, 55 kiloo ja 168 cm pitkä. Ikää nyt 50 v ja paino noussut 70 kiloon.

Ajattelin päästä lukemaan että oltas menty vaikkapa tosta 40-42-44 vaikkapa sinne 46.teen.

Vierailija
398/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton kokonen nainen on M elikkä medium kokoa. Siis normaalipainoinen. Miksi vaimosi pitäisi olla S kokoa? Vaimosi oli siis kokoa XS kun tapasitte, kokoa 34, mietityttää onko hän tosi lyhyt vai oliko tavatessanne anorexia?

Ottamatta kantaa muuhun, koko 40 on L. Ärsyttää kun nykyään muutetaan kokoja pienemmiksi jotta ihmiset voisivat huijata itseään. Olen käyttänyt koko aikuisikäni kokoja S-M (36-38) ja nyt yhtäkkiä esim M-koon alushousut tippuvat päältä kun ne ovatkin kokoa 40-42. Se EI ole medium.

Vierailija
399/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko 40 on L. 34=XS, 36=S, 38=M. Vaatekokoja suurennetaan kun ihmiset eivät halua ostaa isojen tyttöjen vaatteita vaan haluavat mahtua pienempään

Käytin 15v teininä M-kokoa ja nykyään XS/S. Paino on pysynyt suht samana ja ikää tullut lisää 17 vuotta. Pehmeyttä on hävinnyt, timmiyttä ja lihasta tullut lisää ja rinnat ja peppu kasvanut, muuten koko suht sama. En usko että on mitenkään mahdollista että olisin naiseksi kasvaessani jotenkin maagisesti hoikistunut vaan koot on oikeasti isompia.

Vierailija
400/417 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan merkitys on painonhallinnassa mitätön verrattuna ruokavalioon. Hoikka voi olla, vaikka ei harrastaisi yhtään liikuntaa, ja vastaavasti aktiiviliikkujalla voi olla ylipainoa. Minulla esimerkiksi on noin 10 liikakiloa, ja vaatekokoni on ap:n mainitsema 40. Teen rankan salitreenin kahdesti viikossa ja siihen päälle aerobista liikuntaa, kuten juoksua, hiihtoa tai uimista harrastan kahdesti viikossa. Lisäksi kävelen tai pyöräilen kaikki työmatkat ja yleensäkin suosin arkiliikuntaa. Minulla ei ole autoa

Jos ap:n puolison vaatekoko on kasvanut kolme numeroa, on alkuperäinen koko ollut 34. Tämä ei ehkä ole aivan realistinen loppuelämän koko.

Miksi ei muka ole?  Olen melkein 50v. 159cm. ja 50kg. Olen ollut samankokoinen koko aikuisikäni. Miksi nykyihmisten mielestä on normaalia lihoa vanhetessaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän