Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin vaimon kuntoilemaan?

Vierailija
05.03.2020 |

Kolmen naimisissa olon aikana vaimo on napannut 3 vaatekokoo lisää massaa. Nyt mennään koossa 40. Olen hommannut lahjaksi PT ja kuntosalikortin, mutta käyttämättä on jäänyt. Ja muutenkin olen houkutellut urheilemaan.
Osaako joku auttaa?

Kommentit (417)

Vierailija
241/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsensä lihottaminen ilman terveydellistä syytä on pahemmanluokan petos.

T:N31

Kannattaa huomata että tässä on kyse luuviulun "lihominen" normaalipainoon. Ylipainoa ei olla vielä lähelläkään. Joten on täysin turhaa esittää, että ollaan kovasti huolissaan tämän ihmisen terveydestä.

Luuviulu. Minä kun luulin etteivät ylipainoiset koskaan hauku hoikkia...

Eihän tässä sanottu että ollaan huolissaan terveydestä vaan että terveenä itsensä lihottaminen on petos. Ja siitä olen samaa mieltä, siinä pettää sekä itsensä että kumppaninsa. Eihän AP:n vaimo ainakaan vielä hurjan iso ole, mutta mihin homma johtaa jos hän jää sinne telkkarin eteen nyhjäämään?

Jos ihminen on kaikilla mittareilla normaalipainoinen niin ihan turha meuhkata lihavuudesta ja ulkonäöstä ja siitä mitä ehkä tapahtuu tai on tapahtumatta tulevaisuudessa. Tuolla naisella ei ole muuta ongelmaa kuin teeskentelevä kuspää miehenä.

Vierailija
242/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitän aina näissä aloituksissa huomion siihen kuinka kommentoijat hyökkäävät aloittajan kimppuun, väittävät aloittajaa automaattisesti lihavaksi ja toivovat parisuhteelle eroa. Omituista. Kyllä muakin treenaavana naisena ärsyttäisi, jos mies lihoisi kovasti eikä välittäisi kunnostaan ja terveydestään lainkaan kuten suhteen alkuaikoina.

Palstan logiikan mukaan sun on rakastettava ja haluttava sitä puolisoa, vaikka sen paino tuplaantuisi. Kun entäs jos tulee onnettomuus tai jotain, ei saa olla niin pinnallinen!

Ihan tosi hei. Valitettavasti luulen, että suuri osa kommentoijista on niitä, jotka ovat päästäneet itsensä mukavasti menemään parisuhteen aikana.

Ihan painosta riippumatta ihmiset yleensä olettaa, että kun on naimisiin menty ja luvattu rakastaa myötä-ja vastoinkäymisissä tai vapaammin sanottuna hyvinä ja huonoina aikoina, niin tämän lupaaja pitää sanansa. Vai pitääkö mielestäsi vihkikaavaan lisätä , että tämä ei päde mikäli muutut, sairastut, vammaudut tai lihot?

Sieltä se taas tuli, vakiovastaus.

Tätä kai sitten käytetään tekosyynä sille että persaus leviää eikä enää "tarvitse" pitää huolta itsestään, kun on kerran on jo luvattu rakastaa 🙄

Muutos ei koskaan ole vain fyysinen. Ennen aktiivinen ihminen onkin yhtäkkiä passiivinen sohvaperuna, tai vammautunut katkeroituu vammansa seurauksena... Toki näistä voidaan yhdessä puhua ja yrittää selvittää kuinka tilannetta voisi parantaa, mutta partnerin muuttuessa täysin eri ihmiseksi ei toiselta voi odottaa ikuista kärsivällisyyttä.

Ottakaapa tästä koppi naiset. Kun puoliso, sairastuu, masentuu, lihoo tai muuten vaikkapa kalja alkaa maistua niin kylmästi vaan potkaiset äijän pellolle. Sinun ei tarvitse siitä välittää kun kehtaa muuttua . Nykyisin ei kannata rakkauden takia kestää ja kärsiä . Senkun vaan uutta putkeen.

Kuten sanoin, asioista voi yrittää puhua ja voidaan yrittää löytää yhteisiä ratkaisuja. Aina se ei toimi, silloin on lähdettävä omille teille. Ei nykyään tarvitse kärvistellä huonossa suhteessa, miksi minä jäisin katselemaan kaljaa kittaavaa ukkoa jos hän ei halua asiaan muutosta? Ei tarvitse edes uutta putkeen. Nykyään on ihan sallittua ja mahdollista elää yksinkin.

Aivan. Tässäkin tapauksessa mies voi hyvin erota kun ei kestä normaalipainoista vaimoa. Siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomata että tässä on kyse luuviulun "lihominen" normaalipainoon. Ylipainoa ei olla vielä lähelläkään. Joten on täysin turhaa esittää, että ollaan kovasti huolissaan tämän ihmisen terveydestä.

Eihän tässä sanottu että ollaan huolissaan terveydestä vaan että terveenä itsensä lihottaminen on petos. Ja siitä olen samaa mieltä, siinä pettää sekä itsensä että kumppaninsa. Eihän AP:n vaimo ainakaan vielä hurjan iso ole, mutta mihin homma johtaa jos hän jää sinne telkkarin eteen nyhjäämään?

Jos ihminen on kaikilla mittareilla normaalipainoinen niin ihan turha meuhkata lihavuudesta ja ulkonäöstä ja siitä mitä ehkä tapahtuu tai on tapahtumatta tulevaisuudessa. Tuolla naisella ei ole muuta ongelmaa kuin teeskentelevä kuspää miehenä.

Kukahan täällä meuhkaa 🤣

Vierailija
244/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sinä? Samoissa mitoissa? Timmissä kunnossa? Meneekö samat vaatteet päälle kuin alussa? Urheiletko?

Samaa kilpaurheilua harrastan edelleen mitä olen lapsuudesta asti harrastanut, cooperissa meni viime viikolla 3400m. Mihin tämä vaikuttaa?

T:ap

Kannattaa nyt ihan suosiolla erota. Kiinnostuksenkohteenne ovat liian erilaiset. Ihmettelen kyllä miksi mukavuudenhaluinen nainen on alunperinkään tuollaisen hullun kumppanin ottanut. Nyt vaan eroatte ja katselet uuden kumppanin jostain kireästä luuviulusta. Exäsi laihduttaa itselleen kostokropan ja pyydystää itselleen uuden miehen paremmalla onnella. Win-win

Miksi tämä uusi mies jäisi kun huomaa, että kyseessä olikin vain kostokroppa?

Eipä minkään takia. Teille miehille merkitsee vain ulkonäkö naisessa. Siksi yhtään miestä ei kannatakaan ottaa vakavasti ja ottaa vain hyöty ,mikä on saatavissa, eikä luottaa pätkän vertaa

Vierailija
245/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä moi, kuten aloituksesta voit lukea ilman kiihkoa, olen puhunut kuntoilusta ja urheilusta. En laihduttamisesta.

Vierailija
246/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt normaalipainoisena on vielä helppo katsoa että myös sellaisena pysyy. Jos vaimo tosiaan istuu telkkarin edessä ja somettaa, suunta on aika selvä. Kun ylipaino on kerran "saavutettu", siitä on ikävä hankkiutua eroon. Helpompaa on pysyä normaalipainoisena kuin pyrkiä siihen takaisin.

Ihminen passivoituu -> paino nousee -> ihminen passivoituu lisää -> paino nousee vielä enemmän.

Vierailija
247/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku itse vaimon kanssa ja tehkää yhdessä terveellisempää ruokaa. Tee selväksi, että hän kelpaa sellaisenaan, mutta liikunta on hyväksi terveydelle. Rakasta ja ole tukena. On hemmetin vaikea pudottaa painoa, kun mies istuu sohvalla ja syö keksipaketin illassa. Homma alkoi sujua, kun mieheni alkoi olla tukenani ja ymmärsi, ettei voi hyvää hyvyyttään tarjota minulle herkkuja päivittäin, vaikka itse niitä söisikin. Muutti itsekin toimintatapojaan.

Ja liikkuessa menkää vaimon ehdoilla. Keksikää uusia lajeja, vaikka tennistä tai sulkapalloa, vaeltakaa. Jos liikunta on sitä että pitäisi pysyä kovakuntoisen miehen rinnalla isompana, siitä tulee nopeasti hyvin tympeää. Me aloitimme pienistä juoksupätkistä ja kunto kasvoi kohisten.

Vierailija
248/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koko 40 edes ole iso. Itse olen 161cm ja BMI 21 (eli normaalipaino) ja osa vaatteistani on kokoa 40.

Vierailija
249/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä 44 ole niin iso kuin 48

Vierailija
250/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä moi, kuten aloituksesta voit lukea ilman kiihkoa, olen puhunut kuntoilusta ja urheilusta. En laihduttamisesta.

Sinä olet valittanut vaimosi olevan kolme kokonumeroa suurempi. Aika selkeästi tämä vihjaa siihen, että mielestäsi vaimon pitäisi laihtua. Minä muuten en sanonut viestissäni laihtumisesta yhtään mitään. Sinä sen kommentissasi toit esiin.

Vierailija
251/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saat sympatiani, mutta neuvoa en osaa. Meillä on niin päin, että minä liikun, syön terveellisesti, nukun hyvin ja pidän muutenkin huolta itsestäni. Mies oli tavatessamme innokas urheilija, mutta vuosien myötä innostus hiipui ja nykyään ei liiku kuin autoon. Syö myös eri aikaan kuin minä ja mässäilee öisin.

En ole painostanut muutokseen. Olen sanonut, että haluaisin hänen huolehtivan terveydestään, jotta meillä olisi hyvä tulevaisuus vanhanakin.

Vierailija
252/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän koko 40 edes ole iso. Itse olen 161cm ja BMI 21 (eli normaalipaino) ja osa vaatteistani on kokoa 40.

Totta. Itse olen ollut kokoa 34-36 noin 13 vuotiaana kun ei vielä ollut rintoja eikä lanteita. Nykyisin vaan nainen ei ansaitse tulla inhimmillisesti kohdelluksi, mikäli bmi ei ole alle 19.

Vierailija
253/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joku syyhän siihen on, että kolme vaatekokoa suurenee. Jos hän nyt on 40, niin lähtötilanne on ollut 36. Riippuu myös pituudesta, mutta nuo alle 40:n olevat koot eivät ole aikuiselle naiselle pysyvä tila, ellei ole hyvin kurinalainen elämäntavoissaan.

Onko hän kuntoillut ennen? Jos on, ruokailu pitää säätää sen mukaan. Jos hän käyttää hormonaalista ehkäisyä, se vaikuttaa. Ja vielä se, millaista työtä hän tekee, ja kumpi teistä hoitaa kotityöt, vai hoidatteko yhdessä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä se syy ole aina laiskuus.

Sairasta olla kokoa 40 tai yli. Äitini on nyt 65-vuotiaana kokoa 36, ja hänellä on 5 lasta. Vanhin siskoni on kokoa xl, ja selvästi ylipainoinen. Toinen siskoni on kokoa 36, ja minä 32/34. Mummoni on kokoa 36. Toinen mummoni 38. Kaverini ovat kaiken kokoisia, mutta työyhteisö mukaan lukien, suurin osa on kokoa 32-38. Jokunen isompikin siellä on, mutta rasva on oikeasti epäterveellistä, varsinkin sisäelimien ympärillä... Nautin kyllä elämästä ja ruoasta, mutta minunkin on helpompi elää, kun olen kevyt. Ei tunnu elämä kovin raskaalta, eikä minun tarvitse miettiä, voinko nauttia suklaasta, kun muuten ruokailutavat ovat kunnossa.

Vierailija
254/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap! Alatte yhdessä harrastaa jotain, joka tuo molemmille hyvän fiiliksen. Tai kokeilette eri lajeja. Suurin osa näistä kommenteista on aika järkyttäviä... Vaimosi tila ei ole sinun aiheuttamasi! Ihanaa, että tuet häntä kohti terveempää elämää!

Vierailija
255/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet valittanut vaimosi olevan kolme kokonumeroa suurempi. Aika selkeästi tämä vihjaa siihen, että mielestäsi vaimon pitäisi laihtua. Minä muuten en sanonut viestissäni laihtumisesta yhtään mitään. Sinä sen kommentissasi toit esiin.

No eikä vihjaa, kyllä ensimmäisenä asiana olisi että jaksaisi työssä, arjessa vapaa-ajassa paremmin ettei suurin osa ajasta olisi sitä ”löhöämistä”

T:ap

Vierailija
256/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla? Olen itse 155 cm/48 kg eli bmi n. 20 ja kaikki vaatteeni ovat kokoa xs, osa niistäkin liian isoja.

Vierailija
257/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi alunperin pitänyt valita kuntoilusta innostunut vaimo?

Se kiinnostus loppuu viimeistään hääkakkua maistaessa.

Vierailija
258/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Itsestä se motivaatio ja halu pitää syntyä, ei sitä voi synnyttää ulkoa päin.

Ukoa päin se nimenomaan usein syntyy. Ei tosin koskaan ap:n tyyliin tuputettuna, vaan muiden toimia seuraamalla ja niistä kiinnostumalla. Jos nainen lihoaa suhteessa, niin se on aina miehen vika. Monet miehet ovat lannistavia ja ap:kin vaikuttaa sellaiselta.

Vierailija
259/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki pistää silmään tuo, että on lihonut kolme vaatekokoa.. Ite käytän koon 36 /38 tai s/m vaatteita mut nykymuodissa ja vaate valmistajissa 40 saattaa olla mulle sopivin.

Jos mulla olis enempi aikaa kävisin lenkillä. Nykyinen elämäntilanne on niin että liikunta jää sille hyötyliikunta ja lasten kanssa ulkoilu puolelle.

Mutta siis kokeile sada vaimosi yhteiselle kävely retkelle. Menkää metsään. Jotain tollasta. Jos mun mies antas lahjakortin kuntosalille repisin sen. Koska en oo tehty sellaiseen hommaan. Mieluummin raikasta ilmaa ja luonnossa kävelyä. Mut pt vois käydä mulle.

Ja ps. Ehkä naisellasi tai siis vaimollasi on nyt turvallinen olo kun ootte naimisissa, niin ei tarvi ajatella ulkonäkökeskeisesti...

Vierailija
260/417 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentava tapa puhua:

”Hei kulta, kaipaan sitä kun yhdessä harrastettiin urheilua. Ymmärrän että se on jäänyt, kun elämässä on tapahtunut kaikenlaista stressaavaa ja kuormittavaa. Mutta olisi mahtavpaa alkaa taas yhdessä harrastaa, voitaisiin keksiä joku uusi laji. Mikä sua kiinnostais?”

Ja sitten KUUNTELET sitä vaimoa että mitä tunteita ja ajatuksia hänellä on kuntoilusta ja kunnosta. Voi olla että urheilu on jäänyt ja on kynnys aloittaa uudelleen. Voi harmittaa vaimoa tai olla harmittamatta. Kukaan ei loukkaannu siitä että puoliso haluaa harrastaa yhdessä. Jos on ennen tykänny kuntoilla, se kipinä voi hyvinki syttyä.

Mutta ongelma on tässä se, että ap:n asenteessa on jo paljon halveksuntaa, ja nainen kyllä vaistoaa sen. Harrastushalut katoaa äkkiä kun huomaa tuon sävyn. Täällä ap puhuu vaatekoosta ja laiskuudesta. Jos näet vaimosi vain näin niin tässä on isompia ongelmia kuin kuntoilunpuute.

Suhdetta hajottava tapa puhua:

”Ootko huomannu että sulla on vaatekoko kasvanu? Sulla menee kaikki illat sohvalla nyhjätessä. Mikset sä enää juokse niiku ennen? Enhän mäkää oo antanu itteni laiskistua tolleen. Sä oot jo eri näkönenki ku ennen, mihinköhän toi sun toiminta ennen pitkää johtaa? Kyllä mä aattelin naineeni naisen jonka kanssa on yhteinen kiinnostus urheiluun ja itsestä huolehtimiseen.”

Ja tämä hajottava ja halveksiva tapa on kyllä se, mikä ap:n ajatuksissa nousee vahvasti esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi