♥ HAAHUT viikko 26 ♥
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b] Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Nyt toivomme pikku kolmosta ja odotamme milloin tärppäis:)
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
Kommentit (65)
Lizie ja kuka muu kun kyseli olenko ajatellut testaavani, niin olen sitä miettiny. Ajattelin viikon päästä viikonloppuna testailla, mikäli menkkoja ei ole siihen mennessä kuulunu. Sitten olis meinaan jo 4 viikkoa myöhässä.
ON: Joo, eli menkkoja ei vieläkään. Tuota keinumisen tunnetta on aina vaan eli aivan kuin lattia keinuisi alla. Tänään oli aamulla sitten vielä huono olokin. Nyt on hieman parempi, kun tuli tuo aamiainen noin tunti sitten syötyä. Valkovuotoakin tulee aina välillä oikein lorisemalla, mutta muusta vuodosta ei tietoakaan. Sitten viime yönä näin pitkästä aikaa painajaistakin. Edellisen kerran näin viime vuoden puolella ja silloinkin olin raskaana, joskin en sitä vielä silloin tiennyt. Hassua miten noita samoja oireita voi olla nytkin, tosin tätä keinumisen tunnetta ei ole ollu ikinä ennen.
Olis siinä varmaan miehelläkin ihmettelemistä jos nyt plussan testailisin ens viikolla. Se kun ei usko alkuunkaan, että tuplaehkäsy vois pettää. Toisaalta on kuitenkin tuossa ihmetelly näitä mun oireita ja oli myös samaa mieltä siitä testaamisesta.
No, jännäystä kestää vielä vähän toista viikkoa. Mutta ikinä ei ole kierto menny näin pitkälle muun kuin raskauden takia.
Päivänjatkoja kaikille!! Nyt onkin luvattu taas pikku hiljaa lämpenevää.
...ajattelin muutaman rivin raapustella. Itseasiassa olen kyllä päivittäin taas lukenut kaikkien kuulumiset, mutta en ole nyt vaan jaksanut kirjoitella kauheesti. Täällä on ollut todella jänniä tilanteita, mutta näyttäisi siltä, että plussanneillakin pikkuinen vielä matkassa on ja toivottavasti pysyykin ihan loppuun asti.
ON: Tulin vaan vähän kertomaan, että kun mulla on se selkä vaivannut ja niitä kipuja ollut, että multa sieltä röntgen ja magneettikuvien avulla nyt sitten löydettiin jonkun verran rappeumaa lantion seudulla, toisin sanoen viides nikama on jonkun verran laskenut. Lisäksi lievää pullistumaa todettiin nikamien välissä ja noiden turvotusten takia ilmeisesti on myös aiheutunut sinne selkään annuluksen repeämä. Pitäisi parantua itestään ja nythän olen jättänyt toistaiseksi lenkkeilyt väliin. Ihan vaan hissukseen käynyt vähän kävelemässä, kun kaikkein parhaimmalle kuitenkin tuntuu kun vähän liikkuu. Sain lähetteen fysikaaliseen hoitoon, joka alkaa nyt ens maanantaina. Toivottavasti selkä siitä hiljalleen lähtee kuntoutumaan ja pystyisin toimimaan taas normaalisti. Näin lääkäri kyllä lupaili, että selkä kuntoutuksen jälkeen pitäisi olla taas kunnossa ja pystyy tekemään kaikkea mitä ennenkin. Huojentavia uutisia sinällään.
Siitä viime vkon soittoajasta lapsettomuuspolin lääkärille ei selvinnyt oikein mitään kun lääkäri oli tosi kiireinen, eikä varmaan puhelimessa halunnut kovasti alkaa kommentoimaan mitään lisäsuunnitelmia. Saatiin vielä keskusteluaika huomiseksi aamuksi sinne lääkärille ja jutskataan sitten vähän niistä mahdollisista hoitojen aloittamisista syksylle. Miehen simpat pitänee kuitenkin tutkia vielä kerran uudelleen ja varmistaa tulos. Lääkäri oli sitä mieltä, että tulos voi kuitenkin niin paljon vaihdella. Mitään toimenpiteitä ei enää tehdä nyt näin kesällä, joten siirtynee sitten elokuun puolelle.
Jotenkin on huojentuneempi olo nyt, kun on tässä ollut aikaa hieman kelata asioita. Ovistikkuun sain viime vkolla ne viivat ja paremmin ja tehokkaammin ei ovista olis oikein enää voinut hyödyntää. Joten kaikki mikä on meidän käsissä tälle kierrolle on tehty. =) Ja on se ihmismieli outo, eli et vaikka tietää et mahkut on onnettomat raskautumiseen, mutta kun tietää että se pienikin mahdollisuus voi riittää...eli toivo elää.
Nyt on menossa kp19 ja olikos se Lizie (kp20) kenen kanssa aikas samoissa mennään. En mä sillain nyt mitään suuria toivo, mutta niin kauan kunnes vuoto taas alkaa niin se pieni mahdollisuus ON olemassa. =) Pieni ilo sekin, että viime kierrossa tiputteluvuoto alkoi jo kp18 ja nyt on päästy jo seuraavan päivän puolelle siitä ja pahemmin ei tällä hetkellä ainakaan massuun satu tai tunnu niitä ikäviä menkkaoireita, joilla yleensä mun tiputtelun alku ilmoittaa lähestymisestään. No vuotohan voi toki alkaa tänään iltapäivällä, mutta en jaksa ressata siitäkään. Positiivisia asioita on vaan löydettävä, että jaksaa eteenpäin.
Täällä mä taidan ainakin toistaiseksi teidän kanssa hengailla kun on tuttu jengi. Eihän mun raskautusmahdollisuuksia voi kokonaan pois sulkea kun miehen simpoista olen ja ne kax kertaa onnistunut raskautumaan. Toivottavasti kesä ja kärpäset auttais siivittämään vielä siihen kolmanteen ja toivon mukaan pysyvään kertaan.
Pipsa: Ai teillä on samantyyppinen tilanne kun meillä. Mä laitoin sun osottees tohon itelle jemmaan ja kun ehdin, niin yritän kirjoitella. Mistäs päin olitkaan kotoisin? Muistanko väärin, vai olitko Tampereelta myös?
Ja nyt töitä...
titi75
Ensiksi paljon onnea hannelelle ja elisabethille plussista sekä hyvistä ultrakuulumisista!!!!
En ole vähään aikaan jaksanut koneelle tulla ja silloin kun olen jaksanut, niin olen vain viestit lukenut, mutta en ole jaksanut mitään kirjoitella. Kaikki on kai kunnossa raskauden suhteen... luulisin... parin viikon päästä on neuvola, jossa sitten ainakin yritetään kuunnella sydänääniä....
Mutta jaksuja kaikille ja paljon paljon plussasäteitä!!!! ~~++~~++~~
maria80 rv 10+5
ONNEA ELISABETHILLE ihanista ultrauutisista! Tervemenoa odotuspuolelle, äläkä tule sitten takaisin! =o) Kerrotko vielä minä päivänä plussasit ja milloin on LA niin voin lisätä sut plussanneisiin?
LILIANE: kyselit miten mies reagoi raskausuutiseen. Ensin oli järkyttynyt, ihan hänen tapaistaan, ei vaikuttanut iloiselta eikä surulliselta. Hämmentyneeltä vain, ja sanoikin että ei osannut aavistaa kun luuli että tässä kuussa ovispäivät on menny sivusuun(väitti että minä olen sanonut niin!) Ihan samalla lailla reagoi siis kun viimeksikin. Ei se edelleenkään oo kummia asiasta puhunut, eilen kysyinkin jotain asiaan liittyvää niin hän sanoi että me ollaan nyt viime kerrasta opittu eikä kiinnytä siihen liian aikaisin. Mies ei kyllä asiaa tosiaan paljon hehkuta (kun itse taas miettii asiaa 24/7) mutta jotain kertonee kuitenkin se että juhannuksena kun oli niitä vuotoja niin mies itki kauheasti kun luultiin että peli on menetetty, ja kyseli surkeana, MIKSI meille TAAS. Ja yli-innokkaana oli jo siskon miehellekkin kertonut uudestan raskaudesta joka näyttää päättyvän samoin kun edellinen... Joten taitaa se mieskin sitä asiaa omassa päässään käsitellä vaikka mulle ei koskaan ala mitään puhumaankaan!
LIZIE: Olet tosiaan aika myöhään kokenut tuon spontaanin km eli varmaan silloin vuodot ja kivutkin on kovemmat. Toivotaan nyt tsemppiä loppukiertoon ja josko nyt olis sun vuoro saada viivat testiin! +++
EKA-VEKARA: Tuollaista se juuri on, jonain päivänä luulee selvinneensä km:sta, mutta seuraavana mennäänkin jo monta askelta taaksepäin. Hyvin tuttua täälläkin. Toki nyt kun on uudestaan raskaana niin ei mieti ja sure enää sitä edellistä.
VM69: Juu-u, ensin sitä lasketaan kiertopäiviä ja sitten aletaan laskia raskausviikkoja... Pelkkää laskemista aina ;o)
KATRI: Odotan kyllä innolla sun testausta vaikka toisaalta aika epätodennäköistä että tuplat pettäis. Oireet on kyllä lupaavia, mutta yritän olla toivomatta liikaa =o) Mullakin nyt aina päässä sumenee kun nousee ylös ja joutuu aina odottamaan että näkö palautuu.
TITI: Mukavia uutisia oli sielläkin siltä osin että selkävaivat nyt selvisivät ja luultavasti niistä nyt paranet! Hyvä homma että ovis teillä kuitenkin hyödynnettiin ja toivottavasti et elättele toiveita turhaan!!!
Mukava oli kuulla Marian kuulumiset
ON: Itse olen alkanut voia todella pahoin. Kaks kertaa jo tänään halannut pönttöä. Hirvittävän huono olo, pakko on ruveta ottaan jotain syömistä töihin, nyt on vain salmiakkipussi. Juhannuksesta lähtien olen myös nukkunut suurimman osan vapaa-ajasta eli tutut kuviot alkaa olla taas eli nukkumista, pahoin vointia, kusella ravaamista, palelemista... Aika rankalta tuntuu että taasko pitäis sitten pari kuukautta vain viettää vuoteen omana. Viimeksikin en jaksanut kerta kaikkiaan tehä vapaa-ajalla muuta kuin nukkua, en jaksanut harrastaa liikuntaa tai tehä kotitöitä. Nyt jo koen huonoa omaatuntoa siitä etten tee mitään, vaikka toisaalta pitäis varmaan antaa itselle kunnolla aikaa ja lepoa (mutta kun viimeksi annoin ja nukuin hyvällä omalla tunnolla 2 kuukautta ja sitten se olikin turhaa!)
HANNELE rv 5+6
..kun voi surffata ; ) ja keskittyä työtäkin tärkeämpään täällä vauviksella.
elisabethille onnittelut ihanasta ultrakäynnistä, siellä se pikkuinen nyt alottelee pitkän tiensä tuhisevaksi nyytiksi : ) Jo 3 viikon päästä viimeistään vois nähdä sykkeenkin!! Meinaatko mennä katselemaan?
Hannele: ihan oikea asenne, ei kannata tuhlata uutta raskautta murehtimiseen ja suremiseen, kannattaa nauttia jokaisesta pöntönhalailustakin ; ) Mulla on hyvä vinkki tuohon työpaikkanaposteltavaan: kuoritut mantelit, musta ainakin auttoi edellisen raskauden pahoinvointiin ja närästykseen, ja olivat mukavan mietoja ja terveellisiä naposteltavia (hyvää rasvaa ja muistaakseni sityä foolihappoakin).
Lizie siis samoissa tunnelmissa kuin minä, ovis (kenties) viimeviikolla ja nyt päässä pyörii vaan kp:t, rv:t ja la:t, vaikkei vielä mitenkään osaa sanoa tärppäsikö : ) Kun sen osaiskin ottaa vaan pelkästään iloisen jännityksen ja odotuksen kantilta, mutta itsellä aina välillä menee kärsimättömyyden puolelle..
jännitää jo Katrinkin puolesta, kyllä sitä vaan niin joskus voikin käydä, että tärppäis vaikka olisi kaksi kumia päällekkäin, pillerit ja ovis teillä tietymättömillä ; ) oon just tällainen pöhkö, tunnustelin mahdollista raskautta hormonikierukankin aikana : )
Titi: on kyllä hankalaa elää kipeän selän kanssa, eikös sanota että varovainen liikunta kuitenkin tekee vain hyvää selälle? Toivottavasti kuitenkin tuo fysikaalinen auttaa, niin sittebn ois selkä paremmassa kunnossa, jos kuitenkin ne muutamat virkeät simpat löytääkin tiensä perille. Pidän peukkuja sekä selälle että mahalle!
ON: vielä vähän kärsimättömyyden suossa rämmitään, mutta toisaalta taas se murheen alin alho on ylitetty ja jaksaa jo ajatella iloisiakin asioita. Laskeskelin tuossa, että kp 28, eli eka mahdollinen kp testaukseen olisi pe 7.7, mutta taidanpa vähän viisaampana testailla tarvittaessa vasta sitten kp 32-33.
meitin ihana taapero, 2,5 vuotias eilen siinä suihkun jälkeen alkoi leikkimään vauvaa. Pötköttelin sängyllä itse nakuna ja poika kävi leikillään ottamassa huikkaa tissistä, vuorotellen tuli kuulemma maitoa ja vettä (olen siis lopettanut imetyksen jo 1,5 vuotta sitten). Oli kuulemma lämmintä ja hyvää ; ) Taitaa olla hyvät muistot imetyksestä ja itsellekin tuli sellainen hyvä ja lämmin mieli, että kyllä minäkin sen toisenkin vielä rinnoilleni joku päivä saan. kaipaankin juuri tuota piikuvauva-aikaa kaikista eniten. Mitäs te odotatte eniten, vauvamahaa vai nyyttiä vai jopa touhukasta taaperoa?
eka-vekara
...pääsin juuri sanomasta tuhrusta jotain ja äsken sitä taas oli jo pikkuhousunsuojaan ilmestynyt. Pientä nippailua nyt vatsassa, joten uskon se tästä kierrosta. Noh...huomenna lekuriin ja katsotaan mitä siellä sitten käydään läpi.
Sillain hyvillä mielin olen, että tosiaan 1½ vkon päästä lähdetään sinne Riikaan muutamaksi päiväksi ja nyt kun alkaa näyttää taas siltä, että menkat tulee niin kun aina ennenkin, niin alan tiiviimmin vilkuilla noita äkkilähtöjä ulkomaille. Sektorina meillä siis Bulgaria, Portugali, Turkki tai Italia. Eiköhän me johkin noista kurvata.
Hölmööhän se tosiaan oli edes ajatella, että tää kierto olis ollut sen kummoisempi kun muutkaan taakse jätetyt, mutta kun näistä ei koskaan voi mennä takuuseen.
Plussatuulia muille. =)
titi75
Eka.vekaralle: Meinaan mennä katseleen. Sain eilen uuden ajan ultraan heinäkuun puoleen väliin, kun silloin nähtävissä paremmin:) Kivaa!
Hannelelle: Niin sen haamun tein jo viikko sitten keskiviikkona olisko ollu 21.6 jos muistan oikein. Uuden testin tein maanantaina26 ja silloin vahva lussa;) Laskettu aika on aika epäselvä, mutta olen jollain viikolla 4+. Vauva-lehden raskauslaskuri antaa LA:ksi 12/3 07 eli jossain siinä main se sitten olisi:)
Sekavaa, mutta toivottavasti saat tuosta selon!
Nyt siirryn odotus-palstalle. Kiitos kaikille kommenteista ja hyvistä sanoista! Nähdään toisella puolella!
Elisabeth
Moikka kaikille!
olen lukenut tätä palstaa jonkin aikaa ja huomasin että plussanneita on paljon.ONNEA kaikille plussanneille ja tsemppiä plussaa odottaville.Itse plussasin tänään eli kolmas olisi tulossa.
Aurinkoista kesää kaikille!
Täällähän on paljon plussanneita,ONNEA heille!
itsekkin plussasin vihdoinkin tänään!Joten siirryn odotus puolelle.On ollut mukavaa lukea teidän viestejä.
Aurinkoista kesää kaikille!
Oltiinkin tipahdettu jo toiselle sivulle....
Nyt vain omaa napaa.... illalla oli jo vähän huono olo, mutta aamulla kun heräsin, niin sain rynnätä vessaan, kun meinasin oksentaa. No, ei sitten kuitenkaan tullut mitään, mutta huono olo oli. Ei vieläkään mitenkään loistava, mutta aavistuksen parempi. Äsken just hieman nippaili alavatsalta oikealta puolen.
Huoh.... missäköhän ne menkatkin viipyy. Tänään taitaapi olla jo kp 49. Taas uus ennätys kierron pituudessa. Tähän asti pisin on ollu 39, jollei oteta huomioon sitten näitä kahta pidempää kiertoa, jolloin olinkin sitten raskaana.
Taidanpa mennä vielä nukkumaan, kun väsyttääkin niin.... päivänjatkoja kaikille!
Toivottavasti tulee lisää vastaavia viestejä. Hyvää torstaita kaikille, en nyt tähän hätään muuta ehdi, nostanpa pinoamme ylöspäin.
Itsellä menossa kiertopäivä 10/24 - 28 joten tässä vaan odottelen " oikeita päiviä" . Hyvä fiilis, koska viikon vika työpäivä minulla; osittaisella hoitovapaalla, perjantait vapaata. Viikonloppuna touhutaan sitten vaikka mitä...
Anteeksi uteluni, mutta mulle on jäänyt epäselväksi, miksi teillä on nyt tuplaehkäisy? Siis oletteko lomalla " vauvanteosta" ? Olet varmaan kertonut, mutta en ole kovin kauan ollut tällä palstalla...
Sulla on rautaiset hermot, mä en voisi olla testaamatta. Ihmeeltä tuntuisi jos tupla pettäisi, mutta oireet ja menkattomuus sopisi niin hyvin raskauteen.
Joo, yritystauolla ollaan. Ensin oli tarkoitus pitää taukoa tähän kesäkuuhun asti, kun suunniteltiin etelän matkaa ja siellä kun haluaisi kuitenkin jotain juodakin. No, reissusta ei tullukaan mitään, mutta nyt mies haluaa jatkaa vielä taukoa syyskuuhun saakka tai ainakin sen käsityksen sain. Silloin on sillä kesäloman toinen osa ja yritetään sitä matkaa sitten uudestaan.
Itse olen jo totaalisen kyllästyny taukoiluun ja ehkä toisaalta toivoisinkin että tuplakumit olis pettäny ja olisinkin raskaana. Mies ei vain vielä suostu varsinaisesti jatkamaan yrityksiä. =/
Suunnitelmissa olis testailla ens viikolla sitte viikonloppuna. Mieskin jo tänään sitten sanoi, että pitäisköhän se testi käydä sitten ostamassa kun alkaa olla tollasia oireitakin. No, saa nähdä ehtiikö testiä ostaa vai alkaako menkat ennen sitä. Vielä ei ainakaan ole mitään siihen viittaavia oireita.
Pikkuhiljaa alkaa painumaan muiden nimimerkit kaaliin ja muistuu paremmin mieleen kuka kertoi mitäkin.
Mä en pystyisi taatusti pitämään mitään taukoa yrityksessä, tuo kolmen kuukauden odotuskin ennen " lupaa" oli ihan kammottavaa. Nyt mäkin suunnittelen etelän matkaa syksylle, ajattelin just eilen, että jos tärppäisikin, niin ei se mitään. Olisi niin hieno juttu, että ei harmittaisi vaikka joutuisi perumaan matkankin. Toisaalta, sit jos taas menee kesken, niin ei paljon kandeis matkoja peruutella.
helmikuussa olisi ollut kiva reissu Kanarialle vanhempien kanssa (isä 60v) mutta en viitsinyt lähteä, kun ajattelin, että pitää säästää rahaa äippälomaa varten jne.. No, sitten maaliskuussa menetin vaavin, eli aina pitäsi tehdä sitä mitä milloinkin tuntuu oikealta.
Syy mun kärsimättömyyteeni on tietenkin tämä ikä. En nyt vielä ihan ikäloppuna itseäni pidä, mutta yksi lääkäri masensi mut sanomalla: " Niin, ikähän lisää keskenmenon riskiä ja kyllä se niin on, että naisen munasolut heikkenee koko ajan..."
No joo, tulipa taas sepustus. Muista heti Katri tulla kertomaan kun olet tehnyt testin.
Niin tohon matkan perumiseen, että en mä tiedä miksi sanoin, että matkan voisi perua jos tärppäisi. Vohan sitä raskaanakin matkustaa. Ajattelin kai, että jos onnistuisi, en varmaan uskaltaisi tehdä mitään erikoista, etten vaan voi itse aiheuttaa keskenmenoa. Voi kun tuli taas ikävä sitä pikkuista. Mä näen koko ajan vauvan kasvot mielessäni... Oli ihan samannäköinen, kuin esikoinen syntyessään.
Hohhoijaa... pitää vissiin yrittää keskittyä tähän työntekoon!! Onneksi puolen tunnin kuluttua pääsee ruokikselle. Motivaatio korkealla!!
Joo, hyvä oli yritys " lopettaa" hetkeksi kuumeilu ja keskittyä muihin asioihin... Täällä taas ollaan ja heti ensin ONNEA PLUSSANNEILLE!
Katri72: Oot kyllä todella maltilla odottanut testaamista! Olisipa itsellä yhtä paljon kärsivällisyyttä. No, jännittää jo hurjasti sun puolesta.
Vm69: Tiedän tunteen muistella, miltä vauva(t) näytti. Ja kova on halu raskautua uudelleen. Mutta eiköhän me tästä kohta tuonne odotuspuolelle siirrytä, sanovat lääkärit iästä mitä vaan! Oon meinaan itsekin törmännyt samaan, että lekuri kehoittaa toimimaan nopeasti, varsinkin kun ensimmäinen lapsi vasta on kyseessä... No, yritetään toimia, mutta joskus asiat vaan menee niin kuin menee...
Ja vielä vähän on: kp 24/28-32. Viime kierto pitkittyi neljällä päivällä, ja olin jo innoissani testailemassa. Negaa tupsahti ja päätin " rauhoittua" kaikesta laskemisesta enkä edes ovista testaillut. Nyt alkaa kuitenkin taas jännittää, josko juhannusviikko olisi ollutkin täynnä taikaa ;)
Lomamatkoista vielä, että varasin reissun Kreikkaan loman lopuksi. Jos onni käy ja plussa tulisi, niin voishan keskittyä aurinkoon, uimiseen ja ruokaan!
Aurinkoisia kesäpäiviä ja plussatuulia toivotellen,
Koala-72
jep jep.. toivottavasti siirrytään nopeasti odotus puolelle. Täällä on kyllä ihanaa olla, mutta toivotaan silti pikaista palstan vaihtoa!!
ZAPPE: Kiitos onnitteluista ja onnea sullekin plussasta!
EKA-VEKARA: Mää en tykkää manteleista =o(
TITI: Vai taas se tuhru sut yllätti... Aina vaan...
KATRI: On se kyllä kumma juttu kun nuo sun oireet sopis niin hyvin raskauteen! Testaa nyt jo pian! (mieti siltäkin kannalta että et kerkeä oireitasi pähkäillä niin kauaa ja toiveet ei kerkeä nousta kuin mitä jos vielä oottelet testauksen kans!) Eikös sulla muuten ollut sitä kuplimista vatsassakin silloin aiemmin? Ompa kumma että sulle kertyy tollasia oireita...
VM69: Niin voihan sitä toki matkustaa raskaanakin vaan jostian syystä tulee aina ajateltua ettei sillon voi lähtä reissuun. Tällä hetkellä voin kyllä sanoa että alkuraskaudesta ei kannata lähteä mihinkään koska vointi voi olla huono ja mitä iloa matkasta on jos koko ajan viettää vessassa... *tälläistä pohtii huonovointinen Hannele ;o)*
KOALA: Plussatuulia sinulle! Olisit jo ikäsi puolesta todellakin ansainnut sen esikoisen, me nuoremmat jouvettais oottaa ;o) Mun serkulla oli muuten LA samohin aikoihin kun Valtterin LA ois ollu, ja tavallaanhan sitä tunsi vähän " katkeruutta" mutta sitä vähensi juuri se että serkulla ikää reilusti yli 30 ja esikoinen tulossa joten siinä mielessä voi ajatella että onneksi meni minulla kesken eikä hänellä! Mutta etteköhän te vm69:n kans pääse odotuspuolelle siinä missä muutkin! Vielä vähän lisää plussasäteitä ~~~
HANNELE rv 6+0
8 yötä ultraan
Ps. Joko uus listaemo on löytynyt?
Huomenta vaan kaikille. Uusi harmaa päivä, mieli iloisena koska ovis lähenee.. On tämä kanssa elämää, kun kaikki tuntuu pyörivän kiertopäivien mukaan... hohhoijaa. Ja töihin tullessa tulen ekana koneelle kurkkaamaan, mitä teille kuuluu. Onkohan mulla päässä vinksahtanut?