Apua! Olen raskaana ja söin vahingossa lakritsia
Söin noin 70 grammaa lakritsia ennen kuin tarkistin asian ja aloin lukea lakritsin vaarallisuudesta. Koitin oksentaa kaiken pois, mutta pelottaa silti.
Sanokaa ettei yksi kerta voi tehdä mitääm vahinkoa? Olen vasta 8 viikolla.
Kommentit (28)
Tuo sinun stressisi on vauvalle vaarallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta sitten, kun olin itse raskaana, kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan, että raskaana ei saisi syödä lakritsia.
Minäkään en ole sellaista kuullut, vaikka olin raskaana vielä 2kk sitten. Ainoastaan sen kuulin, että lakritsia on syytä välttää, jos on korkea verenpaine.
Minä sain lapseni 3v sitten ja juuri silloin odotusaikana tämä lakritsin kieltäminen tuli. Aiemmin sen sanottiin nostavan vain verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sinun stressisi on vauvalle vaarallisempaa.
Kissan viikset sillä mitään stressiä on. Kunhan provoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasu. Lapsi voidaan huostaanottaa jo synnäriltä jos äiti ei raskausaikana edes kykene takaamaan turvallisia kasvuolosuhteita.
Lasu lakritsin syömisestä ja huostaanotto synnäriltä? Ketkä 8 idioottia on yläpeukuttaneet tota?
Eiköhän se ollut läppä.
Kuinka paljon älykkäämpi ja parempi kansa meillä olisi jos äidit eivät olisi syöneet lakritsia odotusaikana?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon älykkäämpi ja parempi kansa meillä olisi jos äidit eivät olisi syöneet lakritsia odotusaikana?
Epäilen että suomalaisten ylettömään tyhmyyteen on syynä nimenomaan lakritsin ja salmiakin syöminen. Niille altistutaan jo sikiövaiheessa ja niitten syöntiä jatketaan sitten heti lapsena. Muualla niitä ei paljon syödä ja siksi siellä ollaan fiksumpia kuin täällä junttilandiassa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, mä söin lakua koko ajan kahden raskauden ajan....
Minäkin. Silloin kun lakut eivät olleet niin kiellettyjen listalla kuten nykyään. Ja esikoisella ASD (reikä sydämen eteisessä) ja nuorempi on nepsylapsi.
Samoin joinkerran tai kahdesti kuussa yhden alkoholiannoksen, koska neuvolan silloisten ohjeiden mukaan asia oli ok.
Nyt tekisin toisin.
Toivottavasti sulla on kuitti lakusta vielä tallella? Joudut sen miehellesi esittämään todistusaineistona kun selität miksi vauva on lakupekka.