Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona riehuu ja matkalle pitäisi lähteä. Muita?

Erika2020
28.02.2020 |

Meillä olisi parin viikon päästä lähtö Kanarialle. Matka on varattu ja maksettu jo aikoja sitten, kauan ennen koronaa. Reissufiilis ei ole kovin hyvä ja nyt pohditaan, mitä tehdään. Jos perumme matkan nyt, menetämme puolet matkan hinnasta. Onko muita samassa tilanteessa? Toivon asiallista keskustelua, syyllistäminen ei tässä nyt johda mihinkään.

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Mikään ei riehu sen enempää kuin tavallinen influenssa. Media vaan villitsee ihmisiä ja ihmiset uskoo.

Laittaa miettimään kuka tai mikä taho hyötyy siitä, että lentoja perutaan, matkailua vähennetään, vaikutukset talouteen alkaa olla jo huomattavasti suuremmat kuin itse koronan aiheuttamat terveydelliset ongelmat.

Luultavasti juuri näin. Ihmettelen miten järkevät ihmiset alkavat vaipua tuohon masssahysteriaan. Olemme lähdössä koko perhe tänä viikonloppuna lomalle, emmekä ole edes harkinneet matkan perumista. 

102/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luultavasti lähtisin sinne matkalle, jos olisin maksanut sen. Vielä jos pitää hupmioida mshdollinen lapsen pettymys. Jos en olisi, en lähtisi.

Ihan siksi, että korona leviää ärhäkästi ja tulee myös Suomeen kevään aikana. Siltä ei ole turvassa missään maassa.

Riskinä olisi kyllä karanteeniin joutuminen tai / ja sairastuminen vieraassa maassa. Kumpikin ikäviä vaihtoehtoja. Lisäksi paikoissa, missä väki vaihtuu ja on turisteja eri puolilta maailmaa, on tietysti isompi riski. Samoin lentokoneissa tietenkin. Joka kerta olen saanut jonkun taudin pidemmältä lomalennolta.

Itselläni on 4 kk päästä vapaaehtoinen työmatka kivaan kaupunkiin, missä olen halunnut käydä. Ajattelin todennäköisesti perua sen, kun ei tule kustannusta perumisesta itselleni.

Koronaa ei pidä vähätellä, noi jotka ketjussa vähättelevät, ovat tietämättömiä. Kyllä se on vakava tauti. Ja se, että 80% sairastaa lievänä, tarkoittaa, että heillä.ei tule vaikeaa keuhkokuumetta, vaan joko ei ollenkaan sitä tai vain lievempi keuhkokuume. Ei että heillä olisi kaikilla vain joku ns lievä flunssa, vaikka joillain voi olla sekin vain.

Muuten samaa mieltä mutta ei ole totta että kaikille tulee keuhkokuume. Osa sairastaa taudin niin lievänä, etteivät edes huomaa sitä. Tietenkään kyse ei silti ole flunssasta vaan koronainfektiosta.

Flunssa on eri asia kuin influenssa ja koronavirus on influenssavirus.

Flunssaa eli nuhakuumetta aiheuttavia viruksia on ainakin parisataa erilaista.

https://thl.fi/fi/-/flunssa-vai-influenssa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki viittaa nyt siihen, että lähiviikkojen aikana virus alkaa levitä täysin hallitsemattomasti. Toivottavasti olen väärässä:(

Vierailija
104/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme myös kahden vkon päästä lähdössä Kanarialle. Gran Kanarialle mennään, siellä ei ole ollut vielä ainakaan yhtään tautitapausta. Nythän niitä on jo toinen Helsingissäkin, joten itseasiassa lähdemme karkuun Suomen koronaa.

Vierailija
105/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte coronan todennäköisesti matkustitte tai ette. Huolehtisin enemmän siitä, miten käy jos joutuu espanjalaiseen sairaalaan

Vierailija
106/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luultavasti lähtisin sinne matkalle, jos olisin maksanut sen. Vielä jos pitää hupmioida mshdollinen lapsen pettymys. Jos en olisi, en lähtisi.

Ihan siksi, että korona leviää ärhäkästi ja tulee myös Suomeen kevään aikana. Siltä ei ole turvassa missään maassa.

Riskinä olisi kyllä karanteeniin joutuminen tai / ja sairastuminen vieraassa maassa. Kumpikin ikäviä vaihtoehtoja. Lisäksi paikoissa, missä väki vaihtuu ja on turisteja eri puolilta maailmaa, on tietysti isompi riski. Samoin lentokoneissa tietenkin. Joka kerta olen saanut jonkun taudin pidemmältä lomalennolta.

Itselläni on 4 kk päästä vapaaehtoinen työmatka kivaan kaupunkiin, missä olen halunnut käydä. Ajattelin todennäköisesti perua sen, kun ei tule kustannusta perumisesta itselleni.

Koronaa ei pidä vähätellä, noi jotka ketjussa vähättelevät, ovat tietämättömiä. Kyllä se on vakava tauti. Ja se, että 80% sairastaa lievänä, tarkoittaa, että heillä.ei tule vaikeaa keuhkokuumetta, vaan joko ei ollenkaan sitä tai vain lievempi keuhkokuume. Ei että heillä olisi kaikilla vain joku ns lievä flunssa, vaikka joillain voi olla sekin vain.

Muuten samaa mieltä mutta ei ole totta että kaikille tulee keuhkokuume. Osa sairastaa taudin niin lievänä, etteivät edes huomaa sitä. Tietenkään kyse ei silti ole flunssasta vaan koronainfektiosta.

Korona EI ole influenssa. Se on ihan eri asia, kuuluu koronaviruksiin.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/coronavirus/expert-answe…

Vierailija
107/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme myös kahden vkon päästä lähdössä Kanarialle. Gran Kanarialle mennään, siellä ei ole ollut vielä ainakaan yhtään tautitapausta. Nythän niitä on jo toinen Helsingissäkin, joten itseasiassa lähdemme karkuun Suomen koronaa.

Ihailtavaa, että olet positiivisella mielellä. Itse vaan pahoin pelkään, että tilanne ehtii kahdessa viikossa muuttua vielä vaikka mihin suuntaan. En usko, että pystyn tällaisissa tunnelmissa viettämään mitään rentoa lomaa.

Vierailija
108/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lomakohteeni Wuhan ja mä sain sieltä nuhan.

Oli lomakohteeni Teneriffa ja se karanteeni oli kliffa.

Vierailija
109/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä kahden viikon päästä Lontooseen, siitä kolmen viikon päästä Amsterdamiin. En ole ajatellutkaan matkoja peruvani. 

Mä oon lähdössä Saksaan ja olen sairastanut influenssan ja monta kertaa keuhokokuumeenkin. Ei tämä korona ole yhtään sen kummempi. Ihme hysteriaa.

Kyllä tällä erää arvellaan koronavirusinfektion olevan monta kymmentä kertaa tappavampi kuin influenssan.

110/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kahden viikon päästä lähes 100 varmasti on.

Vierailija
111/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväälle on Espanjan reissu varattu Aurinkorannikolle. Tänään ekat Fugessa ja Marbellassa todetut koronatapaukset. Toisaalta Suomessakaan tuskin sen paremmin välttyy, eli jos Norski lentää niin matkaan lähdetään. Jos ei tai viranomaiset antaa matkustuskiellon niin jäädään kotiin. Jännä kevät tulossa. Tätä ei kyllä olisi kaivannut.

Vierailija
112/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis muuten tosi halvalla äkkilähtöjä nyt Teneriffalle!

Ei ole kyllä mitenkään edullisia

Vierailija
113/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mitä tahansa voi periaatteessa sattua, mutta koronan kohdalla on hyvä pitää mielessä, että virus on sen verran uusi ettei siitä tiedetä vielä läheskään kaikkea ja monet maat ovat valmiita ryhtymään radikaaleihin toimiin taudin leviämisen estämiseksi. Kukaan ei tiedä mitkä taudin sairastamisen pitkäaikaiset seuraukset ovat. Toisekseen vaikka ei sairastuisi, voi jäädä jumiin jonnekin karanteeniin. Matkavakuutus ei käsittääkseni korvaa näitä.

Kanaria ja kaikki saaret ja saarivaltiot ovat mielestäni erityisen huonoja matkakohteita tällä hetkellä, koska niistä ei pääse lähtemään jos lentoliikenne loppuu tai harvenee siinä määrin, ettei kaikkia lentoja toteuteta. Myös se, että on kyse turistikohteesta, jonne ihmiset lentää ympäri maailmaa lentokenttien kautta nostaa riskiä siitä että tauti tulee sinne ja leviää. Saarilla voi myös tulla pulaa ruoasta, hygieniatarvikkeista ja lääkkeistä, jos ne laitetaan karanteeniin tai tuonti jostain syystä hiipuu. Itse en lähtisi, mutta jokainenhan päätää omalla kohdalla minkälaisia riskejä on valmis ottamaan. Kanarialle pääsee kuitenkin normaaliolosuhteissa aina ja vielä melko halvalla.

114/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona EI ole influenssa. Se on ihan eri asia, kuuluu koronaviruksiin.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/coronavirus/expert-answe…

Ei ehkä luokitella influenssaksi, mutta on zoonoosi kuten A-tyypin H1N1.

Vierailija
115/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailtavaa, että olet positiivisella mielellä. Itse vaan pahoin pelkään, että tilanne ehtii kahdessa viikossa muuttua vielä vaikka mihin suuntaan. En usko, että pystyn tällaisissa tunnelmissa viettämään mitään rentoa lomaa.

No, siinähän stressaat sitten kotonasi. Sitä ei vaan sitten kohta Suomessakaan uskalla edes kauppaan mennä, kyllä se leviää täällä ihan yhtälailla kuin jossain Espanjassa.

Vierailija
116/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaan reissuun. Koronahan on vaaraton, jos ei saa tartuntaa. Ja jos saat tartunnan, niin edelleen prosentit on puolellasi. Nyt kun katsoo tilastoja, niin kaikista tartunnan saaneista 3,2% tulee kuolemaan. 

Tämä on siis keskiarvo kaikista maista tämän hetken tarjolla olevan datan mukaan. 

Sen verran realisti kannattaa kuitenkin olla, että pääministerimme törkeä valehtelu 0,1% luvusta oli satuilua, joka on vastoin kaikkea sitä dataa, mitä maailmalta koko ajan tulee.  

Vierailija
117/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou Kan Doo kirjoitti:

Keväälle on Espanjan reissu varattu Aurinkorannikolle. Tänään ekat Fugessa ja Marbellassa todetut koronatapaukset. Toisaalta Suomessakaan tuskin sen paremmin välttyy, eli jos Norski lentää niin matkaan lähdetään. Jos ei tai viranomaiset antaa matkustuskiellon niin jäädään kotiin. Jännä kevät tulossa. Tätä ei kyllä olisi kaivannut.

Mitenköhän tauti tarttuu jos ui samassa altaassa kuin viruksen kantaja...

Vierailija
118/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä saa lähteä! Nyt kaikki huvimatkailu seis! Jo nyt on kumma eikö se mene perille ihmisille, että matkailun mukana tulee tauteja ja ilmastonmuutos etenee jos ihmiset jatkaa lentämistä. Nyt järki käteen! Kyllä ihmisen pitää osata luopua monista asioista elämässä ja tämä turhanpäiväinen matkustelu on aivan ensisijassa lopetettava. Tottakai se voi tuntua kurjalta ja hankalalta lopettaa ihkuja asioita, mutta onko se maailmanloppu?

Meenyvittuun

Vierailija
119/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Mikään ei riehu sen enempää kuin tavallinen influenssa. Media vaan villitsee ihmisiä ja ihmiset uskoo.

Laittaa miettimään kuka tai mikä taho hyötyy siitä, että lentoja perutaan, matkailua vähennetään, vaikutukset talouteen alkaa olla jo huomattavasti suuremmat kuin itse koronan aiheuttamat terveydelliset ongelmat.

Luultavasti juuri näin. Ihmettelen miten järkevät ihmiset alkavat vaipua tuohon masssahysteriaan. Olemme lähdössä koko perhe tänä viikonloppuna lomalle, emmekä ole edes harkinneet matkan perumista. 

Husissa varmistui juuri P Italiasta palanneella työikäisellä naisella Corona. Siis varmistui jo toinen Husissa.

Vierailija
120/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli lomakohteeni Wuhan ja mä sain sieltä nuhan.

Oli lomakohteeni Teneriffa ja se karanteeni oli kliffa.

Kiitos tästä kevennyksestä! Huumori on pettämätön keino vakavienkin asioiden käsittelyyn:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi