Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona riehuu ja matkalle pitäisi lähteä. Muita?

Erika2020
28.02.2020 |

Meillä olisi parin viikon päästä lähtö Kanarialle. Matka on varattu ja maksettu jo aikoja sitten, kauan ennen koronaa. Reissufiilis ei ole kovin hyvä ja nyt pohditaan, mitä tehdään. Jos perumme matkan nyt, menetämme puolet matkan hinnasta. Onko muita samassa tilanteessa? Toivon asiallista keskustelua, syyllistäminen ei tässä nyt johda mihinkään.

Kommentit (270)

Vierailija
141/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ärsyttävä tilanne. Matkaa olette taatusti odottaneet innolla, nyt ei tiedä kannattaako lähteä ja jos lähtee, joutuu matkalla olemaan mahdollisesti vähän varuillaan koko ajan. Valitettavasti parin viikon päästä tartunnat saattavat olla räjähtäneet käsiin kuten Pohjois-Italiassa tai sitten voi olla, ettei uusia tartuntoja olekaan ilmennyt lainkaan, mahdotonta ennustaa. En tiedä onko teillä mahdollista tällä ilmoittamallasi korvausvastuulla perua matkaa vaikka aina lähtöpäivää edeltävään päivään asti vai mihinkä asti, mutta itse odottaisin ainakin vielä reilun viikon verran ja tekisin päätöksen sitten. Riippuu myös paljon siitä, missä päin hotelli olisi, onko lähellä tätä ”karanteenihotellia” ym.

Vierailija
142/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös raskaana oleville keuhkokuume on tappava tauti. Tosi kiva kun perustelut on tuota "ei se perusterveille mitään tee". Nii i. Itse oon raskaana ja isälläni on syöpä. Ilmeisesti me saamme teidän mielestä ihan rauhassa kuolla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/270 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä ensi viikolla Thaimaahan. Matkan peruminen tai siirtäminen maksaisi meiltä yli 3000€.

Vierailija
144/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi riski sieltä Kanarialta on Suomeen tulla. Enemmän meillä on Koronaan sairastuneita kuin siellä.

Vierailija
145/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kyllä.Samalla lailla voit saada taudin Suomessakin.Emme me tiedä miten moni on saanut täällä jo tartunnan ja levittää sitä.Eihän kaikkien tauti anna edes paljoa oireita. Mutta kannattaa muistaa, että nyt voi helpommin joutua matkalla karanteeniin, koneet eivät lennäkkään jne. Ja tämä aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia.

Vierailija
146/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi riski sieltä Kanarialta on Suomeen tulla. Enemmän meillä on Koronaan sairastuneita kuin siellä.

Asukaslukumäärä. Äly hoi!!!

Vierailija
147/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menis kanarialle vaikka ei olis koronaa ja saisin matkan ilmsiseksi. Se on niin Keihäsmatkalaisten mekka että sinne ei ainakaan kannata myöntää menevänsä. Miksi ette mene karibialle tai tyynen meren saarille?

Kanaria on lähempänä. Loma kaksi viikkoa. 

Vierailija
148/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuukauden päästä Espanjan reissu tulossa ja näillä näkymin lähdetään kyllä ellei tule jotain matkustusrajoitteita tms. Itse taudin puolesta en ole huolissani, lapset ei ole riskiryhmää ja me aikuiset ollaan ihan perusterveitä, mutta kyllähän tämä epidemia vähän reissuintoa vähentää. Ikävää lähteä jos on riski joutua karanteeniin tai joka paikka on kiinni eikä mitään voi tehdä. Toisaalta en myöskään haluaisi tartuttaa tautia johonkin riskiryhmään kuuluvaan, vaikka itse siitä vähällä selviäsikin.

Vierailija
149/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti ärsyttävä tilanne. Matkaa olette taatusti odottaneet innolla, nyt ei tiedä kannattaako lähteä ja jos lähtee, joutuu matkalla olemaan mahdollisesti vähän varuillaan koko ajan. Valitettavasti parin viikon päästä tartunnat saattavat olla räjähtäneet käsiin kuten Pohjois-Italiassa tai sitten voi olla, ettei uusia tartuntoja olekaan ilmennyt lainkaan, mahdotonta ennustaa. En tiedä onko teillä mahdollista tällä ilmoittamallasi korvausvastuulla perua matkaa vaikka aina lähtöpäivää edeltävään päivään asti vai mihinkä asti, mutta itse odottaisin ainakin vielä reilun viikon verran ja tekisin päätöksen sitten. Riippuu myös paljon siitä, missä päin hotelli olisi, onko lähellä tätä ”karanteenihotellia” ym.

Parin viikon päästä ne tartunnat voi olla räjähtänyt käsiin ihan yhtä hyvin Suomessa kuin Gran Canarialla. Ei voi tietää.

Vierailija
150/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin matkalle. Suomessakin on tartuntoja, Kanarialla ei käsittääkseni muualla kuin siinä yhdessä hotellissa.

Eri asia jos matka kohdistuisi Kiinaan tai Pohjois-Italiaan.

Italia ja Espanja ovat naapurimaita, joten taitaa olla vai ajan kysymys, koska korona alkaa vauhdilla levitä Espanjassakin.

Joo mutta Kanaria ei ole Italiassa päinkään. Katsoppa vaikka karttaa välillä...

Ja muutenkin välissä joko aika iso kaistale Ranskaa tai merta - tosin liikkuvuutta on toki paljon niiden välillä.

Vierailija
151/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tai puolison kanssa saattaisin jopa lähteäkin, mutta lasten kanssa en ottaisi riskiä karanteeniin joutumisesta tms.

Vierailija
152/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika2020 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin uskallan matkustaa. Tuo hysteria on aivan naurettavaa.

Painotan nyt vielä, että hysteria on minunkin mielestäni mennyt älyttömäksi, mutta tässä on ihan aiheellistakin syytä pelkoon. Kanaria on saariryhmä. Jos siellä lähtevät tartunnat rajusti kasvamaan, ei heillä ole riittävästi sairaalapaikkoja, henkilökuntaa, lääkkeitä jne. Lisäksi sieltä ei pääse pois kuin lentämällä, jos vaikka yhtäkkiä päättävät lopettaa lennot, mitä sitten?

Voi olla, että kaikki menisi hyvinkin, mutta sitä ei tässä vaiheessa voi tietää. Siksi matkan peruminen ja rahallisesti turpiin ottaminen on kuitenkin varteenotettava vaihtoehto.

No peru matka ja sillä selvä. Itse en missään nimessä peruisi. En vaikka olisin Venetsiaan menossa. Kanarialla on muutama sairastunut. Voi hyvää päivää nyt oikeesti!! Mutta joo peru matka, sulje ovet ja ikkunat ja tuki savupiippu, vedä peitto korviin tai ryömi sängyn alle ja tule pois vasta kun epidemia on rauhoittunut.

Sairastuminen voi tosiaan olla epätodennäköistä, mutta kyllä siinä hymy hyytyy jos joutuu karanteeniin satojen muiden kanssa ilman tietoa siitä koska pääsee takaisin kotiin. Jos itselläni olisi matkalle lähtö odottamassa, pelkäisin mahdollisia eristämistoimenpiteitä enemmän kuin virusta. 

Toinen asia on sitten oma tai esim. lapsen sairastuminen vieraassa maassa. Se on toki mahdollista aina, mutta tällä hetkellä riski on korostunut. Kannattaa ainakin varmistaa että on hyvä matkavakuutus. 

Minä olen aikanaan jokseenkin huolettomasti reissannut lasteni kanssa ympäri maailmaa, mutta nyt täytyy sanoa, että en lähtisi!

Vierailija
153/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan lähdössä ensi viikolla Thaimaahan. Matkan peruminen tai siirtäminen maksaisi meiltä yli 3000€.

Siellä eristyksiin joutuminen voi myös aiheuttaa kustannuksia. Käteistä kannattaa varmaan olla normaalia enemmän mukana. Ja hyvä varakassa. 

Vierailija
154/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunta ei mielestäni ole iso riski, ainakaan vielä. Sen sijaan eri maiden viranomaisten arvaamattomat toimet ovat riski. En halua joutua karanteeniin tai lentokentällä käännytetyksi, jos kuume iskee hien otsalle ihan jostain muusta syystä tms.

Vierailija
155/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunk Cost Fallacy.

Eli että tärkeämpää on lähetä itsemaksetulle matkalle, koska se on maksettu itse, kuin ajatella omaa tai perheensä terveyttä, puhumattakaan tartuttamisvaikutuksista.

Kun matka on kerran maksettu, niin varmana sille on lähdettävä, ettei tule tappiota 500 egee.

Kun tappiot on itselle 3000 egee ja yhteiskunnalle semmoisen satatonnia,

niin ei kyllä on tärkeää käyttää jo itse tuhlatut 500 egee.

Vierailija
156/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän ulkomaanmatkat väliin koronan takia.

Itsekäs ajattelu "tulee jos on tullakseen, mutta matkalle on päästävä" aiheuttaa Suomessa jonkinasteisen epidemian.

Sairastuneet levittävät virusta jo ennen oireiden ilmenemistä, joten teidän ulkomaanmatkojenne takia Suomessa tulee sairastumaan useampi. Ts. tartutatte ensin lähipiirinne, joista n.10-20% joutuu sairaalahoitoon ja 3% menehtyvät.

Viruksesta ei kuitenkaan vielä tiedetä paljoakaan ja kun katsoo miten muualla maailmassa siihen suhtaudutaan niin on selvää, että kyse ei ole tavallisesta influenssasta.

Vierailija
157/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunk Cost Fallacy.

Eli että tärkeämpää on lähetä itsemaksetulle matkalle, koska se on maksettu itse, kuin ajatella omaa tai perheensä terveyttä, puhumattakaan tartuttamisvaikutuksista.

Kun matka on kerran maksettu, niin varmana sille on lähdettävä, ettei tule tappiota 500 egee.

Mistä alapieru? Oduiko kammaria syämmeen?

Tuskin sinä alapeukuttaja olet niin tärkeä ihminen, että sut pitäis edes syövästä hoitaa.

Vierailija
158/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan saarille matkustaessa on se ongelma, että jos lentokentät suljetaan syystä tai toisesta ollankin jumissa. Karenteeneja voi olla hotelleissa jne. En siis lähtisi Kanarialle tänä keväänä ollenkaan enkä muihin kauemmas tehtäviin matkoille. Epidemia kiertää koko maapallon eikä ole tietoa, kuinka kauan akuutti vaihe kestää. Selvästikin korona leviää vielä joka puolella. Huvimatkojen peruminen ei ole iso asia, vaikka rahaa meneekin, näin poikkeuksellisessa tilanteessa!

Vierailija
159/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille ei tule mitään lisäkuluja, kun perutte matkan. Halvemmaksi tulee jäädä kotiin.

Vierailija
160/270 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunk Cost Fallacy.

Mistä alapieru? Oduiko kammaria syämmeen?

Tuskin sinä alapeukuttaja olet niin tärkeä ihminen, että sut pitäis edes syövästä hoitaa.

Onneksi täällä ei sinulta kysellä ketä kannattaa hoitaa ja ketä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi