Korona riehuu ja matkalle pitäisi lähteä. Muita?
Meillä olisi parin viikon päästä lähtö Kanarialle. Matka on varattu ja maksettu jo aikoja sitten, kauan ennen koronaa. Reissufiilis ei ole kovin hyvä ja nyt pohditaan, mitä tehdään. Jos perumme matkan nyt, menetämme puolet matkan hinnasta. Onko muita samassa tilanteessa? Toivon asiallista keskustelua, syyllistäminen ei tässä nyt johda mihinkään.
Kommentit (270)
No Suomessa on yhtä paljon coronaa kuin siellä, eli tuskinpa tällä välillä matkaavista kukaan joutuu karanteeniin tai suurempaan riskiin.
Juuri tein check-in Gran C lennolle. Siellä ei ole toistaiseksi yhtään tartuntaa, joka on jo vähemmän kuin Helsingissä. Luultavasti se leviää viikoissa koko Eurooppaan.
Lähdössä torstaina Egyptiin ja mikäli viranomaiset eivät estä lentoa, olen kyllä menossa. Jos joutuu eristyksiin hotelliin, suren sitä sitten vasta.
Olin viime päiviin asti siinä luulossa, että Suomen viranomaiset heräävät ja ryhdytään epidemiaa estäviin ja hidastaviin toimenpiteisiin. Olemme nähneet, miten tässä kävi. Yksilöiden valinnoilla tätä ei ratkaista, kun viranomaiset nukkuivat "momentumin" ohi. Lopputulos on, että parin viikon päästä on ihan sama matkustaako vai ei.
Voisin lähteä, jos olisi mahdollisuus pitää itsensä kotikaranteenissa matkan jälkeen. Kaiken varalta. Ja jos matkaa ennen ei ole kohteessa montaa tartuntaa.. Pelkään siis enemmänkin läheisteni puolesta, en niinkään oman sairastumisen
En menis kanarialle vaikka ei olis koronaa ja saisin matkan ilmsiseksi. Se on niin Keihäsmatkalaisten mekka että sinne ei ainakaan kannata myöntää menevänsä. Miksi ette mene karibialle tai tyynen meren saarille?
Täytyy varautua siihen jos eristetään hotelliin ja "loma" jatkuu 2 viikkoa. Omat tolut mukaan ja käsidesit ja hengityssuojaimet koneeseen. Itse en lähde eikä oo ollut tarkoituskaan. Vasta syksyllä mutta katsoo jyllääkö korona vielä.
En haluaisi sairastua coronaan ulkomailla.
Minulla on 2 kotia, toinen täällä Aurinkorannikolla. Lähden sunnuntaina käymään toisessa kodissani, mutta ajattelin taas palata tänne aurinkoon kolmen viikon kuluttua. Voin ihan hyvin vaikka eristäytyä tänne, on kiva talo, hyvät varastot, sauna ja uima-allas eikä naapurit hengitä niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on varmaan älytön kysymys, mutta kannattaako laivalle mennä? 22h risteily josta me ei aiota mennä maihin. Siinä vissiin joutuis Helsinkiin laivan sisään karanteeniin, jos joutuis? Kun laiva lähtee Helsingistä.
Mietin sitäkin, että jos kaikki nyt peruu niin kohta on kaikkialla konkurssi.
Älä huoli, suomessa ei ketään laiteta pakolla karanteeniin, jos vaikka puolet laivalla olijoista saisi koronan niin THL ja viranomaiset laittaisivat teidät kotikaranteeniin, eli ulos laivasta ja kotiin, tietenkin saisitte itse mennä kotiin mitä reittiä vaan ja milloin haluatte
Kivat lentokentille, lentokoneeseen ja busseihin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kävin olemassa tällä viikolla ma-ti. Ei pelottanut. Ihan normaalisti olivat kaikki, paitsi yksi naamasuojainen näkyi asemalla. Korona tulee jos on tullakseen. Voi tarttua käytännössä vaikka lähikaupasta. Uskallan matkustaa.
On pikkusen eri asia saada se korona täällä koto Suomessa kuin jossain ulkomailla matkalla ja sitten jäät sinne sairastamaan...
Nyt meidän kaikkien vuoksi peru se matka! Ajatelkaa ihmiset myös meitä ei terveitä ihmisiä!!!
Koko ajan hoetaan ettei perusterveille käy kuinkaan, mutta entäpä jos kotona on vaikka syöpää sairastava lapsi tai se vanhus?
Ai annetaan kuolla kun kuitenkin se kuolee syöpään tai on jo muutenkin vanha ja toinen jalka haudassa.
Nyt pliiis järkeä tähän matkusteluun, kunnes saadaan tää viruksen leviäminen kuriin. 🙏
Kyllä ihmiset ovat hulluja kun vievät lapset näissä olosuhteissa ulkomaille. Riski on olemassa. Luuletteko että Kiinan talous on pysähdyksissä huvinvuoksi?
Tsiisus tätä hysteriaa, en peruisi matkaa, päin vastoin jos olisi lomaan mahdollisuus niin lähtisin ihan mihin vaan koska matkailu avartaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli lomakohteeni Wuhan ja mä sain sieltä nuhan.
Oli lomakohteeni Teneriffa ja se karanteeni oli kliffa.
Kiitos tästä kevennyksestä! Huumori on pettämätön keino vakavienkin asioiden käsittelyyn:)
Keksin muuten vielä yhden lisää:
Oli lomakohteeni Rooma ja sen kaduilla vallitsi kooma.
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Mikään ei riehu sen enempää kuin tavallinen influenssa. Media vaan villitsee ihmisiä ja ihmiset uskoo.
Laittaa miettimään kuka tai mikä taho hyötyy siitä, että lentoja perutaan, matkailua vähennetään, vaikutukset talouteen alkaa olla jo huomattavasti suuremmat kuin itse koronan aiheuttamat terveydelliset ongelmat.
Niinpä niin, kuka tästä hyötyy?! .. Ei kukaan. Ehkäpä lääketehtaat joo, mutta mitä sillä rahalla on merkitystä siellä haudassa enää? Lääketehtailijatkin ovat vain ihmisiä.
Juurikin ollaan vasta varattu huhtikuulle matka.
boomeerrr cringeeeee