Korona riehuu ja matkalle pitäisi lähteä. Muita?
Meillä olisi parin viikon päästä lähtö Kanarialle. Matka on varattu ja maksettu jo aikoja sitten, kauan ennen koronaa. Reissufiilis ei ole kovin hyvä ja nyt pohditaan, mitä tehdään. Jos perumme matkan nyt, menetämme puolet matkan hinnasta. Onko muita samassa tilanteessa? Toivon asiallista keskustelua, syyllistäminen ei tässä nyt johda mihinkään.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Mä luultavasti lähtisin sinne matkalle, jos olisin maksanut sen. Vielä jos pitää hupmioida mshdollinen lapsen pettymys. Jos en olisi, en lähtisi.
Ihan siksi, että korona leviää ärhäkästi ja tulee myös Suomeen kevään aikana. Siltä ei ole turvassa missään maassa.
Riskinä olisi kyllä karanteeniin joutuminen tai / ja sairastuminen vieraassa maassa. Kumpikin ikäviä vaihtoehtoja. Lisäksi paikoissa, missä väki vaihtuu ja on turisteja eri puolilta maailmaa, on tietysti isompi riski. Samoin lentokoneissa tietenkin. Joka kerta olen saanut jonkun taudin pidemmältä lomalennolta.
Itselläni on 4 kk päästä vapaaehtoinen työmatka kivaan kaupunkiin, missä olen halunnut käydä. Ajattelin todennäköisesti perua sen, kun ei tule kustannusta perumisesta itselleni.
Koronaa ei pidä vähätellä, noi jotka ketjussa vähättelevät, ovat tietämättömiä. Kyllä se on vakava tauti. Ja se, että 80% sairastaa lievänä, tarkoittaa, että heillä.ei tule vaikeaa keuhkokuumetta, vaan joko ei ollenkaan sitä tai vain lievempi keuhkokuume. Ei että heillä olisi kaikilla vain joku ns lievä flunssa, vaikka joillain voi olla sekin vain.
Ei sitä pidäkkään vähätellä, mutta vaikuttaa että tältä suojautuminen ei ole mahdollista. Nämä influenssat tulee yleensä useammassa allossa ja varsinkin kun kyse näyttäisi olevan helposti tarttuvasta versiosta.
En lähtisi. Pelkäisin, että joku perheestä sairastuisi ja jäisimme jumiin saarelle huonolla tuurilla niin, että ihan kaaos päällä koko paikassa. Tämä on mahdollista, jos sairaalat menee täyteen ja ihmiset hätääntyy. Syyttäisin lopun ikää itseäni, että lähdin ja otin tietoisesti riskin. Matkustaa ehtii myöhemminkin.
Sama tilanne, eri kohde euroopan ulkopuolella.
Sairastuminen ei itsessään huoleta ja itse kohdetta vaarallisempia ovat varmaan lentokoneet.
Mutta matkaan on säästetty kauan, matkavakuutus tuskin korvaa peruuntumista tästä syystä, eikä tunnu täysin kohtuuttomalta pelätä, että vaikka lennolle pääsisi huonolla säkällä voi joutua karanreeniin ulkomailla ja pilalle menneen loman lisäksi muistoksi jää valtava lasku.
Meillä oli myös matka varattuna parin viikon päähän. Olen itse sitä mieltä, että tässä korona-informoinnissa on hiukan hysterian lietsonnan piirteitä. Mutta, peruimme matkamme ihan siitä syystä, että meillä on neljä pientä lasta, ja vaikka lapset eivät näytäkään sairastuvan yhtä helposti kuin aikuiset, niin jos oikein huono tuuri kävisi ja me vanhemmat joutuisimme sairaalaan, niin kuka hoitaisi lapset ulkomailla?
Todellakin lähtisin. Älytöntä panikointia.
Jestas. Mikään ei riehu sen enempää kuin tavallinen influenssa. Media vaan villitsee ihmisiä ja ihmiset uskoo.
Laittaa miettimään kuka tai mikä taho hyötyy siitä, että lentoja perutaan, matkailua vähennetään, vaikutukset talouteen alkaa olla jo huomattavasti suuremmat kuin itse koronan aiheuttamat terveydelliset ongelmat.
WHO: Leviämisen riski on määritelty todella korkeaksi, emme lähde. Matkat peruttu :/
Vierailija kirjoitti:
Olis muuten tosi halvalla äkkilähtöjä nyt Teneriffalle!
Veikkaan että muutaman viikon päästä on vielä halvempaa, jos ei lentoliikenne lopu sitä ennen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Olis muuten tosi halvalla äkkilähtöjä nyt Teneriffalle!
Veikkaan että muutaman viikon päästä on vielä halvempaa, jos ei lentoliikenne lopu sitä ennen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on varmaan älytön kysymys, mutta kannattaako laivalle mennä? 22h risteily josta me ei aiota mennä maihin. Siinä vissiin joutuis Helsinkiin laivan sisään karanteeniin, jos joutuis? Kun laiva lähtee Helsingistä.
Mietin sitäkin, että jos kaikki nyt peruu niin kohta on kaikkialla konkurssi.
Ei aiota lähteä edes laivalle, nyt on niin epävarma tilanne että ajatuskin jostain buffetista ei innosta. Olen läheltä seurannut tilannetta, ehtii matkustamaan myöhemmin. Leviää niin hulluna, WHOn mukaan viruksen leviämisen riski on määritelty todella korkeaksi. Italian luvut tulevat klo 18.00, siellä käsissä katastrofi joka tapahtui vain viikossa.
Asun miljoonakaupungissa Euroopassa ja yhtälailla voin jossain vaiheessa saada sen täällä kotikaupingassani työmatkalla, joten ei reissaaminen sinällään sen enempää pelota, ellei olisi just joku korona hotspot niinkuin tuo Pohjois-Italia.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luultavasti lähtisin sinne matkalle, jos olisin maksanut sen. Vielä jos pitää hupmioida mshdollinen lapsen pettymys. Jos en olisi, en lähtisi.
Ihan siksi, että korona leviää ärhäkästi ja tulee myös Suomeen kevään aikana. Siltä ei ole turvassa missään maassa.
Riskinä olisi kyllä karanteeniin joutuminen tai / ja sairastuminen vieraassa maassa. Kumpikin ikäviä vaihtoehtoja. Lisäksi paikoissa, missä väki vaihtuu ja on turisteja eri puolilta maailmaa, on tietysti isompi riski. Samoin lentokoneissa tietenkin. Joka kerta olen saanut jonkun taudin pidemmältä lomalennolta.
Itselläni on 4 kk päästä vapaaehtoinen työmatka kivaan kaupunkiin, missä olen halunnut käydä. Ajattelin todennäköisesti perua sen, kun ei tule kustannusta perumisesta itselleni.
Koronaa ei pidä vähätellä, noi jotka ketjussa vähättelevät, ovat tietämättömiä. Kyllä se on vakava tauti. Ja se, että 80% sairastaa lievänä, tarkoittaa, että heillä.ei tule vaikeaa keuhkokuumetta, vaan joko ei ollenkaan sitä tai vain lievempi keuhkokuume. Ei että heillä olisi kaikilla vain joku ns lievä flunssa, vaikka joillain voi olla sekin vain.
Ei sitä pidäkkään vähätellä, mutta vaikuttaa että tältä suojautuminen ei ole mahdollista. Nämä influenssat tulee yleensä useammassa allossa ja varsinkin kun kyse näyttäisi olevan helposti tarttuvasta versiosta.
Korona ei ole influenssa
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Mikään ei riehu sen enempää kuin tavallinen influenssa. Media vaan villitsee ihmisiä ja ihmiset uskoo.
Laittaa miettimään kuka tai mikä taho hyötyy siitä, että lentoja perutaan, matkailua vähennetään, vaikutukset talouteen alkaa olla jo huomattavasti suuremmat kuin itse koronan aiheuttamat terveydelliset ongelmat.
Ei kukaan. Siksi tämä pitääkin ottaa hyvin vakavasti. Mitään ei peruta tai laiteta kiinni kevein perustein juuri siksi, että tästä seuraa valtavasti hallaa taloudelle.
Ketjuun on tullut paljon kommentteja, kuten toivoinkin. Kovasti tämä tuntuu jakavan mielipiteitä, kiistanalainen asia kun on. Itse alan olla aika varma siitä, että matka kannattaa perua. Meidän ei ole mikään pakko lähteä sinne. Rahan menetys on kuitenkin pientä siihen verrattuna, mitä kaikkea voi mennä pieleen sitten, jos epidemian tilanne riistäytyy käsistä.
T: Ap
Kohtahan sitä alkaa löytyä Suomesta, kun on pakko lennellä Milanoon ja takas ja kun tauti tarttuu oireettomanakin, niin eiköhän tämä 19 -vuotias prinsessa (tartunnan saanut on siis 19 -vuotias valokuvaaja, tai ainakin sellaiseksi itseään kutsuva) ole esim. kaupassa käynyt. Kauppaan on virusta kulkeutunut, josta alkaa levitä, kun ihmiset eivät tiedä eivätkä osaa varoa. Aivan käsittämätöntä lennättää tänne epidemia alueilta ihmisiä, hakemalla haetaan korona meille
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia ja Espanja ei ihan ole naapurimaita.
Ei ole mutta 25 varmaa tapausta Espanjassa kuitenkin on ja mitä se on sitten kun on kysyjän loman ajankohta + siihen sen loman kesto.
Nyt Espanjan tartunnat nousseet 32 varmaan tapaukseen eli paljon ehtii vielä 2 viikossa tapahtua.
Euroopan maista edellä taitaa olla vain; Italia, Saksa ja Ranska
Hyvä tietysti että tässäkin asiassa Ruotsi on Suomea edellä 7-2.
Riippuu kumpi on sinulle tärkeämpää, terveys vai raha.
Olen lähdössä kahden viikon päästä Lontooseen, siitä kolmen viikon päästä Amsterdamiin. En ole ajatellutkaan matkoja peruvani.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähdössä kahden viikon päästä Lontooseen, siitä kolmen viikon päästä Amsterdamiin. En ole ajatellutkaan matkoja peruvani.
Mä oon lähdössä Saksaan ja olen sairastanut influenssan ja monta kertaa keuhokokuumeenkin. Ei tämä korona ole yhtään sen kummempi. Ihme hysteriaa.
En väittönytkään, että kaikille tulisi keuhkokuume.
Kirjoitin, että määritelmäön "80% sairastaa lievänä" sisältyvät myös ne, joilla on keuhkokuume, mutta lievänä. Eli vakavaan 20% sairastuneisiin luetaan keuhkokuumeisistakin vsin vakavammat keuhkokuumeet.
Moni kun tuntuu luulevan, että se 80% tarkoittaa jotsin sellaista, että tyyliin aivastaa kerran.