Korona riehuu ja matkalle pitäisi lähteä. Muita?
Meillä olisi parin viikon päästä lähtö Kanarialle. Matka on varattu ja maksettu jo aikoja sitten, kauan ennen koronaa. Reissufiilis ei ole kovin hyvä ja nyt pohditaan, mitä tehdään. Jos perumme matkan nyt, menetämme puolet matkan hinnasta. Onko muita samassa tilanteessa? Toivon asiallista keskustelua, syyllistäminen ei tässä nyt johda mihinkään.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parin viikon päästä työmatka Ranskaan. Siellä on nyt 1200 tartuntaa. Menisittekö?
Työmatkaa ei oikein voi jättää välin ilman esimiehen lupaa, jos aikoo pitää työpaikkansa. Valitse siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parin viikon päästä työmatka Ranskaan. Siellä on nyt 1200 tartuntaa. Menisittekö?
Riippuu alueesta. Jos mahdollista hoitaa vaikka etänä tai skypellä niin tekisin niin.
Nuo työmatkat voi monissa tapauksissa korvata etäyhteyksillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmatkaa ei oikein voi jättää välin ilman esimiehen lupaa, jos aikoo pitää työpaikkansa. Valitse siitä.
Kyllä suurin osa esimiehistä varmasti ymmärtää. On myös firman kannalta hyvä miettiä haluaako työmatkalta potentiaalisen tartuttajan tai karanteenilaisen takaisin.
Mikä on Kanariansaarten koronatilanne just nyt? Onko jollain varmaa tietoa? Koko Espanjan luvut on tietenkin isoja. Lomasaarilla ollut käsittääkseni koko ajan paljon pienemmät luvut?
Marraskuun alusta alkaen on pakettimatkoja myynnissä kanariansaarille . Kukahan ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun alusta alkaen on pakettimatkoja myynnissä kanariansaarille . Kukahan ostaa?
Huomasin saman. Tuskinpa moni varaa matkoja. Kun ne kuitenkin peruuntuu. Matkatoimistot on ymmärrettävästi tällä hetkellä todella epätoivoisia.
En missään nimessä lähtisi nyt matkalle, enkä lähtenyt helmikuun lopullakaan, kun epidemia oli vasta aluillaan Suomessa. Muissa maissa se kyllä jo jylläsi.
En lähtisi. Jos hotellilla todetaan yksikin tartunta, koko hotelli menee karanteeniin. Kiva loma hotellihuoneessa.
Toisekseen kannattaa muistaa, että muualla rajoitukset (maskipakko, ulkonaliikkumiskielto jne) voidaan määrätä alle vuorokaudessa, siellä ei suunnitella ja selvitetä viikkokaupalla kuten Suomessa. Suomessa ollaan eletty hyvin vapaasti myös lock downin aikana, toisin kuin esim Espanjassa.