Mikä olisi kamalin työpaikka, mitä voisitte kuvitella omalle kohdallenne?
Kommentit (144)
Ihan sama minkälainen työ mutta jos töitä on 40 tuntia viikossa ja käteen jää silti vain toimeentulotuen perusosan verran rahaa minimaalisella elintasolla (=asunto on pieni ja huonolla alueella eli halpa vuokra, ei autoa, vaatteet kirpputorilta jne.).
Siinä on mun painajainen ja todennäköisesti myös tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Teurastamo ykkösenä.
Hyvänä kakkosena sairaala.
Ei ikinä. Vaikka maksettaisiin miljoona.
Et menisi sairaalaan töihin edes miljoonasta? Oi voi, tietäisitpä vaan miten mukavia työmahdollisuuksia sairaalassa oikeasti on.
Olisin tosi paska opettaja, koska olen 80 & 90-lukujen lapsi, ja tottunut siihen, että opettaja määrää ja sanelee tahdin:
-Häiriköt poistettaisiin tunneilta käytävään (kiellettyä nykyään)
-Väkivaltaisia oppilaita varten tulisi poliisi käymään, lähtisi lastensuojeluilmoitus sekä muuta kivaa
-En suosisi tiettyjä erityisryhmiä vain siksi että ovat erityisryhmiä (ts. en päästäisi helpommalla)
-Ovi olisi lukossa oppituntien ajan, joten ihan turha myöhästyä jos haluaa tulla merkatuksi paikalla olevaksi
:)
Vierailija kirjoitti:
IT-alan työ jossain softafirmassa ja avokonttori ja ei ikinä saisi tehdä etänä.
No eihän tuollaista ole olemassakaan. IT-alalla saa aina tehdä etätöitä, paljon enemmän kuin missään muualla. Jopa täysin pelkästään etänä, sekin on mahdollista. Just mahtavaa. Itsenäistä työtä ja paljon vapauksia.
Minulle hirveintä olisi työ, jossa ei ole yhtään vapautta. Jossa sinua valvotaan tarkasti tai vaihtoehtoisesti olet tuntikausia jumissa jossain kassalla etkä voi pitää taukoja silloin kuin itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minkälainen työ mutta jos töitä on 40 tuntia viikossa ja käteen jää silti vain toimeentulotuen perusosan verran rahaa minimaalisella elintasolla (=asunto on pieni ja huonolla alueella eli halpa vuokra, ei autoa, vaatteet kirpputorilta jne.).
Tämä on meidän perheen nykytilanne. Pakko olla auto vuorotyön takia koska julkiset ei kulje, mutta raha ei riitä asumaan siellä, missä työpaikka on. Asunto on perusparantelematon 70-luvun neukkukuutio lähiössä, jossa ei ole muita palveluita kuin kävelymatkan päässä oleva huoltoasema (eikä sekään mikään ABC, pari hyllyä elintarvikkeita). Käteen jäi tässä kuussa hieman alle toimeentulotuen perusosan, kun vuokra, päivähoitomaksu jne. oli maksettu.
Kyllä lämmittää mieltä näillä spekseillä käydä töissä ja maksaa veroja. <3
Joku hakemuskäsittelijä jolla olisi työ pikkutarkkaa, kuivaa lakiasioiden ja pykälien soveltamista tmv ja raporttien ja kaavioiden hinkkaamista. Paljon jargonia ja palavereita joissa jankattaisiin yhdentekeviä asioita. Kuvittelen sellaisen vanhan toimistorakennuksen jossa on vain 45+ leidejä.
Vierailija kirjoitti:
Joku hakemuskäsittelijä jolla olisi työ pikkutarkkaa, kuivaa lakiasioiden ja pykälien soveltamista tmv ja raporttien ja kaavioiden hinkkaamista. Paljon jargonia ja palavereita joissa jankattaisiin yhdentekeviä asioita. Kuvittelen sellaisen vanhan toimistorakennuksen jossa on vain 45+ leidejä.
Miten niiden naisten ikä tähän liittyy? Vi""**u.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on meidän perheen nykytilanne. Pakko olla auto vuorotyön takia koska julkiset ei kulje, mutta raha ei riitä asumaan siellä, missä työpaikka on. Asunto on perusparantelematon 70-luvun neukkukuutio lähiössä, jossa ei ole muita palveluita kuin kävelymatkan päässä oleva huoltoasema (eikä sekään mikään ABC, pari hyllyä elintarvikkeita). Käteen jäi tässä kuussa hieman alle toimeentulotuen perusosan, kun vuokra, päivähoitomaksu jne. oli maksettu.
Ja sitten joku vielä sanoo, että tekisit enemmän töitä tai menisit opiskelemaan parempi palkkaiseen ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten joku vielä sanoo, että tekisit enemmän töitä tai menisit opiskelemaan parempi palkkaiseen ammattiin.
Kaikki meistä eivät voi loputtomiin opiskella (rahkeet eivät riitä jokaisella myöskään, se unohdetaan usein) ja perheettömänä ei voi elää pelkälle työnteolle. Mielestäni tässä maassa pitäisi tulla kohtuullisesti toimeen muidenkin kuin dippainssien, en kuitenkaan itsekään mitään täysin paskapalkkaista työtä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itseäni harmittaa kun oma mies sanoo että mulla pitäis olla parempi palkka. No mutta kun ei oo. Asiat ei aina mene niinku Strömsössä. Ja me pärjätään kuitenkin ihan ok. Sanoin suoraan hänelle että vanhempana saattaa joutua elättämään mut. Parempi sanoa niinku asia on. Tein avioehdon kun hän halusi. Lopulta se olen minä joka on kusessa jos hän vaikka löytää jonkun ihanamman.
Suurtalouskokiksi en ikinä ryhtyisi. Inhoan keittiön hajua, tiskin hajua, siellä sitä myssyt päässä hämmennetään suunnatonta kattilaa ja putsataan mummojen sose-oksennustarjottimia. Hyi hitto kamalinta ikinä
Bussi- tai ratikkakuski. Itkeviä lapsia, oksentelua, meluavia ja sotkevia ihmisiä, tappeluita, kännisiä, huumehörhöjä, kirjaimellisesti minuuttiaikataulu..... Ei pystyis.
IT helpdesk, ei hermo kauan kestäisi vastailla idioottien ongelmiin
Vierailija kirjoitti:
Been there, done that. Oli hirveä painajainen. Varsinkin kun työ oli mielestäni moraalitajun ja etiikan vastaista. Jostain rastin unohtumisesta lomakkeesssa lähti tuet niin, että pamahti. Lähdin pois.
Vanhustenhoito. Ei oo mun juttu.
En voisi olla teurastaja enkä sksityöläinen.
Ja pelkään vettä, joten sen vuoksi en laivalle menisi töihin.
Vokki tai joku huumeneuvonta-asema. Kuten myös sossun rahanjakopiste.
Avokonttorissa puhelinmyyjän työ.Ajatuksenakin jo karmiva.
Teurastamo, koe-eläinlaboratorio.
Kyllä jäi. Monessa liemessä minut on keitetty, on ollut rankkaa työpaikkakiusaamista, seksuaalista ahdistelua ja vaikka mitä, mutta tuo oli oikeasti hirvein paikka missä ikinä olen ollut. Lahko, omanlaiset toimintatavat, painostava ympäristö. Ei koskaan, en edes tuohon myymälään päin pieraise enää.