Miksi tasa-arvo kotitöissä on yhä niin kaukainen ajatus?
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201701170110118
Pari vuotta vanha juttu mutta niin paikkaansa pitävä. Onko kukaan mies oikeasti tossun alla?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei halua oikeasti tasa-arvoa kaikissa asioissa? Esim. häitä järjestäessä lähestulkoon aina toteutetaan vain naisen lapsuuden unelmia eikä miehen mielipidettä paljon kuunnella. Sitten ostetaan asunto, jonka nainen yleensä valitsee. Sitten sisustetaan naisen tyylillä, koska miehellähän ei mitään tyyliä ole ja asunto tarvitsee ”naisen kosketusta”.
Ja kuinka hiton usein onkaan näitä miehiä, joita ei KIINNOSTA millaiset hääjuhlista tulee tai miten sisustetaan. Heillä ei vain ole sanoa mielipidettä, joten hohtimillako sitä pitäisi kaivaa että ollaan varmasti "tasa-arvoisia"? Joku kodin siivous nyt ei ole mielipidekysymys vaan muun muassa terveyden kannalta välttämätöntä.
Tai sitten naisia ei kiinnosta miehen mielipide, mutta se ei ilmeisesti voi olla mahdollista?
No kyllä naisia usein kiinnostaa miehen mielipide vaikkapa häistä mutta vain mielipide joka on jollain tavalla järkevä. Jos miehen näkemys mukavista häistä on kaljatynnyri pihalla ja paljon pitsaa kaikille niin se on ok jos järjestetään todellakin ne kaverihäät. Mutta jos tarkoitus on kuitekin kutsua myös ne vanhat tädit ja kaukaisemmat sukulaiset lapsineen niin häiden pitäisi olla ihan kaikille sopivat eikä mitkään "äijähäät".
En siis tyrmää sitä ettei häitä voisi järjestää myös miehen näköisinä mutta miehiltä puuttuu välillä taju siitä että asiat pitää tehdä kaikkia ihmisiä ajatellen, ei vain heidän omaa haluaan varten.
En kyllä pysty samaistumaan, kun oma mieheni halusi nimenomaan hienot kirkkohäät eikä edes juo kaljaa.
Naiset eivät kyllä häitä suunnitellessa tunnu juurikaan ajattelevan muita ihmisiä, tärkeintä on se oma päivä prinsessana, jota ei saa häiritä edes muiden vieraiden lapset, joten ne voidaankin jättää kutsumatta.
Itse en taas samaistu tuohon lainkaan (vaikka sellaisia naisia varmaan onkin). Itselle oli häissä tärkeintä että järjestetään häät jossa kaikki viihtyvät ja kaikilla on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on toiminut yllättävän hyvin ja yllättävän kauan. Mutta nyt on alkanut kulissi romahtamaan kun esiin tulee uuden sukupolven miehiä joille kotitöiden tekeminen ei ole avaruusmatkaan verrattava saavutus vaan osa ihan tavallista elämää.
Mietityttää että mistä päin Suomea nämä Vauva-mammojen perheet oikein on jossa miehet aina laistaa kotitöistä. Ei Pohjanmaalla laista eikä ole laistanut oikein kukaan kotitöistä vaan niitä tekee kaikki aina lapsia myöten. Onko etelämmässä ihmiset vaan sitten enemmän pumpulia koska itselle ainakin kuulostaa tosi vieraalta että vain perheenäiti tekisi kaikki kotityöt.
No ei ainakaan täällä ihan etelässä koska pääkaupunkiseudulla tuntuu että suurin osa miehistä kyllä on aika lailla sinut kotitöiden kanssa. Muutta mitä katsoo tuonen pohjoisempaan ja varsinkin itään niin siellä tuntuu vielä se perinteisempi miehen malli olevan voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on toiminut yllättävän hyvin ja yllättävän kauan. Mutta nyt on alkanut kulissi romahtamaan kun esiin tulee uuden sukupolven miehiä joille kotitöiden tekeminen ei ole avaruusmatkaan verrattava saavutus vaan osa ihan tavallista elämää.
Mietityttää että mistä päin Suomea nämä Vauva-mammojen perheet oikein on jossa miehet aina laistaa kotitöistä. Ei Pohjanmaalla laista eikä ole laistanut oikein kukaan kotitöistä vaan niitä tekee kaikki aina lapsia myöten. Onko etelämmässä ihmiset vaan sitten enemmän pumpulia koska itselle ainakin kuulostaa tosi vieraalta että vain perheenäiti tekisi kaikki kotityöt.
Eksä ei ollut koskaan siivonnut yhtikästä mitään, koska heidän kotonaan jo kävi siivooja. Hän sitten maksoi siivoojan ja minä kokkasin ja pyykkäsin. Olin ihan tyytyväinen järjestelyyn.
Uuden tapailukumppanini luona käy myös siivooja. Tosin yhteenmuuttoa en enää harkitse kuitenkaan, kun olen nyt tottunut asumaan yksin ja nautin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei ole kiinnostanut siivoaminen sinkkuna, niin miksi olisi myös parisuhteessa ja vielä sen naisen standardin mukaan. Minä en edes yrittänyt saada miestä siivoamaan vaan ehdotin heti alkajaisiksi, että mitä jos palkattaisiin siivooja ja käytettäisiin se aika johonkin mukavaan yhdessä viettoon. Mies innostuis asiasta heti. Ymmärrettävää tietenkin, jos ei ole varaa palkata siivoojaa, mutta muuten kyllä suosittelen, jos siivoamisesta tulee kinaa ja pahaa mieltä.
Juuri tämä on se ongelma!!!!!!!! Hän siivosi asuessaan yksin ja suhteemme alussa myös luonani. Muutettuamme yhteen virallisesti ja mentyämme naimisiin alkoi vähitellen taantua jotenkin ja nyt mietin jo asian takia eroa. Ihan hyväksikäytetty olo. Niin ja hän on työtön ja minä käyn osa-aikaisessa työssä. Aikaa siis olisi siivota kaksiota. Olen välillä muutamia öitä eri kaupungissa sukuloimassa. Täällä välillä miltei sen näköistä mitä on iltalehden kauhuvuokralaisen jäljiltä.
Oletko muistanut kertoa, miten miehen tekemät asiat eivät mene oikealla tavalla, vaan ne pitäisi tehdä toisin? Se on aika yleinen naisen käytös, joka saa miehen kiinnostuksen tehdä asioita. Kannattaa kokeilla samaa taktiikkaa seksissä, jos mies valittaa puutetta.
Miksi ihmeessä olisin vielä vapaaehtoisesti puutteessa? Kyllä se on kenkää perseelle ja jatkan yksin sinkkuna. Porsaalle sanottu vuoden päivät jo asioista. Muuttuu vaan laiskemmaksi. Ja ei ole masentunut, kun jaksaa puuhastella kaikkea kivaa muuta mihin minulla ei porsaan sotkujen siivoilun lomassa ole aikaa. Menee tosiaan huonekalut ja ihan asunnon kaakelit yms pilalle jos niitä ei huolla. Samoin hänen karvansa tukkii vähän väliä lattiakaivon jos en sitä siivoa. Hyi. Itseään puleeraa, kuin kehonrakentaja(jota ei todella ole kaljan juonnin takia). Onneksi ei tarvitse likaista miestä sentään katsoa ja koskea. Saa lähtee silti menee jos ei ala aika pian muutosta. Miksi tollaisen k.pään kanssa lisääntyisin. Aikaa etsiä vielä ehkä hyvä isä tuleville lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei halua oikeasti tasa-arvoa kaikissa asioissa? Esim. häitä järjestäessä lähestulkoon aina toteutetaan vain naisen lapsuuden unelmia eikä miehen mielipidettä paljon kuunnella. Sitten ostetaan asunto, jonka nainen yleensä valitsee. Sitten sisustetaan naisen tyylillä, koska miehellähän ei mitään tyyliä ole ja asunto tarvitsee ”naisen kosketusta”.
Ja kuinka hiton usein onkaan näitä miehiä, joita ei KIINNOSTA millaiset hääjuhlista tulee tai miten sisustetaan. Heillä ei vain ole sanoa mielipidettä, joten hohtimillako sitä pitäisi kaivaa että ollaan varmasti "tasa-arvoisia"? Joku kodin siivous nyt ei ole mielipidekysymys vaan muun muassa terveyden kannalta välttämätöntä.
Tai sitten naisia ei kiinnosta miehen mielipide, mutta se ei ilmeisesti voi olla mahdollista?
No kyllä naisia usein kiinnostaa miehen mielipide vaikkapa häistä mutta vain mielipide joka on jollain tavalla järkevä. Jos miehen näkemys mukavista häistä on kaljatynnyri pihalla ja paljon pitsaa kaikille niin se on ok jos järjestetään todellakin ne kaverihäät. Mutta jos tarkoitus on kuitekin kutsua myös ne vanhat tädit ja kaukaisemmat sukulaiset lapsineen niin häiden pitäisi olla ihan kaikille sopivat eikä mitkään "äijähäät".
En siis tyrmää sitä ettei häitä voisi järjestää myös miehen näköisinä mutta miehiltä puuttuu välillä taju siitä että asiat pitää tehdä kaikkia ihmisiä ajatellen, ei vain heidän omaa haluaan varten.
En kyllä pysty samaistumaan, kun oma mieheni halusi nimenomaan hienot kirkkohäät eikä edes juo kaljaa.
Naiset eivät kyllä häitä suunnitellessa tunnu juurikaan ajattelevan muita ihmisiä, tärkeintä on se oma päivä prinsessana, jota ei saa häiritä edes muiden vieraiden lapset, joten ne voidaankin jättää kutsumatta.
Olet tainnut katsoa vähän liikaa noita ohjelmia, joissa näytetään hirmumorsiammista juttuja jne. Itse en ole käynyt yhdissäkään häissä, jossa morsian olisi ollut "päivän prinsessa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei ole kiinnostanut siivoaminen sinkkuna, niin miksi olisi myös parisuhteessa ja vielä sen naisen standardin mukaan. Minä en edes yrittänyt saada miestä siivoamaan vaan ehdotin heti alkajaisiksi, että mitä jos palkattaisiin siivooja ja käytettäisiin se aika johonkin mukavaan yhdessä viettoon. Mies innostuis asiasta heti. Ymmärrettävää tietenkin, jos ei ole varaa palkata siivoojaa, mutta muuten kyllä suosittelen, jos siivoamisesta tulee kinaa ja pahaa mieltä.
Juuri tämä on se ongelma!!!!!!!! Hän siivosi asuessaan yksin ja suhteemme alussa myös luonani. Muutettuamme yhteen virallisesti ja mentyämme naimisiin alkoi vähitellen taantua jotenkin ja nyt mietin jo asian takia eroa. Ihan hyväksikäytetty olo. Niin ja hän on työtön ja minä käyn osa-aikaisessa työssä. Aikaa siis olisi siivota kaksiota. Olen välillä muutamia öitä eri kaupungissa sukuloimassa. Täällä välillä miltei sen näköistä mitä on iltalehden kauhuvuokralaisen jäljiltä.
Jos käytös on todella muuttunut noin paljon niin epäilisin kyllä että mies saattaa kärsiä jonkinasteisesta masennuksesta. Passiivisuus ja aloitekyvyttömyys ovat ihan tyypillisiä masennuksen oireita. Työttömyys ei myöskään ole monesti miehelle helppo paikka ja sekin jo altistaa masennukselle.
Hän ei ole masentunut. Touhuaa ja tekee kaikkea kivaa ja mulle jää arjen pyöritys yksin. Ollut jo vuosia työtön. Tavatessammekin oli. Sanoi, että mielellään hoitaa sitten lapsia kotona jos niitä siunaantuu. No ei siunaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen paikka kuuluu olla villasukkana tossun alla? Meillä on ollut että kotityöt sumplitaan sen mukaan miten ennätämme niitä muun elämän ohessa tekemään. Joinain päivinä teen itse enemmän ja toisina taas mies joitaa suurimman osan. Emme edes pidä kirjaa siitä kumpi on tehnyt mitäkin, whatsappissa toki viestitellään ja esim mies laittaa että on nyt imuroinut ja ottanut puhtaat koneesta niin tiedän ettei minun tarvitse niitä tehdä ja sitten toisin päin ilmoittelen että nurmi on ajettu tai kaupassa on käyty niin ei miehenkään tarvitse niitä turhaan tehdä. Parisuhteessa kannattaa harjoittaa joustavuutta ja opetella sumplitaan, muuten siitä ei tule mitään jos kaikki on jäykkää kuin betoni.
Leikaako miehesi vastaleikatun nurmikon jos et ole ilmoittanut juuri leikanneesi sen?
Mua sitte ärsyttää tuo että arkisista asioista pitää tehdä whatsapp viestejä/muistilappuja.
Uskon että suuri osa miehistä jättää kotityöt tekemättä koska vaikka imuroit niin olet imuroinut väärin, mä oon jopa pessyt pyykkiä väärässä järjestyksessä.
Naiset tapaa ottaa sen pään että asiat on tehtävä kuten he haluavat.
Miksi miehen tapa ei kelpaa?
Jos mä ilmoitan hoitoajat päiväkotiin niin vaimo kuitenkin tarkistaa ne ja kirjaa ne myös kalenteriin ja ruutupaperille. Eli sama työ tehdään tuplana? Järkeä?Omasta kokemuksesta kun miesten tapa ei kelpaa, se lisää vain työtä. Esim meillä mies mytt pyykit narulle, minkä seurauksena minä joudun silittämään niitä, kun muuten en silittäisi. Miehet yrittää mennä aina siitä missä aita on matalin. Ja sitten sen lusmuilun löytö joku edestään, tavarat kestää huonommin jne.
Yritimme jakaa kotityöt puoliksi. Lopputulos oli se, että meillä oli suorastaan saastaista miehen jättäessä hommat tekemättä. No hänellä nyt 1 vastuualue. Sitäkään ei hoida kunnolla. Astiat tahmeita ja ruokajämiä niissä. Myös homehtuvat välillä käyttökelvottomiksi. Kyllä esitti aika kauan siistiä. Nyt on kuoriutunut porsas sieltä. Pakko tehdä siis itse, kun toinen ei vaan tee tai tekee paskasti tahallaan. Pyykit tosiaan hänen mielestä voivat hyvin olla koneessa pari päivää märkänä ja kurttuisena haisemaan narulle. Kaikki vaatteet myös muuttuivat harmaaksi. Mulla kalliitakin vaatteita ja alkoi suoraansanoen v.tuttaa, kun menivät pilalle.
Näissä tapauksissa ainoa ratkaisu on se että sinä peset omat pyykkisi ja omat astiasi ja mies saa sitten pestä omansa sillä tasolla kuin haluaa.
Pesen ihan oman viihtyvyyteni takia hänenkin. Kokeile joskus pitää 2 vuorokautta koneessa märkiä pyykkejä ja ripusta sitten narulle myttyyn. Haisevat kuvottavalle päällä ollessakin. Eron jälkeen muhikoon hajuissaan.
Osin naisten ja pitkien perhevapaiden syytä.
Nykyään usein perhevapaita käytetään häikäilettömästi vanhempien, erityisesti miesten hyvinvoinnin ja vapaa-ajan lisäämiseksi, eikä lapsen hyvinvointiin, hoivaan ja varhaiskasvatukseen ja kotityöt nainen tekee päivällä, jolloin lapsi saa olla oman onnensa nojassa. Malli jatkuu vaikka lapsi menee myöhemmin päiväkotiin ja nainen töihin ja kotityöt jää naisten tehtäväksi.
Väitän perheihen tasa-arvon olleen paljon pitemmällä esim. 70-80-luvulla kun perhevapaat oli lyhyet ja vähemmän kodinkoneita ja molempien vanhempien oli pakko tehdä kotitöitä, jotta selvitään arjesta, toisin kuin nykyään, mies on vapaamatkustaja ja nainen perheensä organisoija ja "pomo".
Tämä näkyy myös vanhempien miesten osallistumisesta kotitöihin, joissa jakavat ne nykyäänkin naisensa kanssa, jopa moni mies pyörittää kotitöitä yksin ja on vaimonsa omaishoitaja.
Siinä mielessä miehet ovat taantuneet kun perustavat perheen ja saavat lapsia, kun viiden tähden palvelut pelaavat kotona tekemättä mitään ja sen mahdollistaa nainen ja malli lähtee usein kun nainen jää kotiin hoitamaan vauvaa perhevapaiden ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen paikka kuuluu olla villasukkana tossun alla? Meillä on ollut että kotityöt sumplitaan sen mukaan miten ennätämme niitä muun elämän ohessa tekemään. Joinain päivinä teen itse enemmän ja toisina taas mies joitaa suurimman osan. Emme edes pidä kirjaa siitä kumpi on tehnyt mitäkin, whatsappissa toki viestitellään ja esim mies laittaa että on nyt imuroinut ja ottanut puhtaat koneesta niin tiedän ettei minun tarvitse niitä tehdä ja sitten toisin päin ilmoittelen että nurmi on ajettu tai kaupassa on käyty niin ei miehenkään tarvitse niitä turhaan tehdä. Parisuhteessa kannattaa harjoittaa joustavuutta ja opetella sumplitaan, muuten siitä ei tule mitään jos kaikki on jäykkää kuin betoni.
Leikaako miehesi vastaleikatun nurmikon jos et ole ilmoittanut juuri leikanneesi sen?
Mua sitte ärsyttää tuo että arkisista asioista pitää tehdä whatsapp viestejä/muistilappuja.
Uskon että suuri osa miehistä jättää kotityöt tekemättä koska vaikka imuroit niin olet imuroinut väärin, mä oon jopa pessyt pyykkiä väärässä järjestyksessä.
Jos mä ilmoitan hoitoajat päiväkotiin niin vaimo kuitenkin tarkistaa ne ja kirjaa ne myös kalenteriin ja ruutupaperille. Eli sama työ tehdään tuplana? Järkeä?Omasta kokemuksesta kun miesten tapa ei kelpaa, se lisää vain työtä. Esim meillä mies mytt pyykit narulle, minkä seurauksena minä joudun silittämään niitä, kun muuten en silittäisi. Miehet yrittää mennä aina siitä missä aita on matalin. Ja sitten sen lusmuilun löytö joku edestään, tavarat kestää huonommin jne.
Yritimme jakaa kotityöt puoliksi. Lopputulos oli se, että meillä oli suorastaan saastaista miehen jättäessä hommat tekemättä. No hänellä nyt 1 vastuualue. Sitäkään ei hoida kunnolla. Astiat tahmeita ja ruokajämiä niissä. Myös homehtuvat välillä käyttökelvottomiksi. Kyllä esitti aika kauan siistiä. Nyt on kuoriutunut porsas sieltä. Pakko tehdä siis itse, kun toinen ei vaan tee tai tekee paskasti tahallaan. Pyykit tosiaan hänen mielestä voivat hyvin olla koneessa pari päivää märkänä ja kurttuisena haisemaan narulle. Kaikki vaatteet myös muuttuivat harmaaksi. Mulla kalliitakin vaatteita ja alkoi suoraansanoen v.tuttaa, kun menivät pilalle.
Näissä tapauksissa ainoa ratkaisu on se että sinä peset omat pyykkisi ja omat astiasi ja mies saa sitten pestä omansa sillä tasolla kuin haluaa.
Ja tosiaan teen ruuat aina. Siinä tarvitsee välineitä. Ovat aina likaisia. Joudun niitä pestä, jotta saan ruokaa laitettua. Ei siksi oikein toimi tuo. Astioita jotka eivät ole "kummankaan" on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen ihan oman viihtyvyyteni takia hänenkin. Kokeile joskus pitää 2 vuorokautta koneessa märkiä pyykkejä ja ripusta sitten narulle myttyyn. Haisevat kuvottavalle päällä ollessakin. Eron jälkeen muhikoon hajuissaan.
Mutta jos otat hänenkin osuutensa hoitaakseen niin mies ei koskaan opi mitään. Saat tehdä samat asiat sitten lopunelämääsi yksin. Lisäksi tuo käytöksesi kertoo että et edes pidä miestä ajatteluuun kykenevänä aikuisena ihmisenä vaan lapsena jolta ei voi mitään odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan teen ruuat aina. Siinä tarvitsee välineitä. Ovat aina likaisia. Joudun niitä pestä, jotta saan ruokaa laitettua. Ei siksi oikein toimi tuo. Astioita jotka eivät ole "kummankaan" on liikaa.
Jos miehet ovat välillä mestareita väistämään kotitöitä niin naiset ovat kyllä mestareita keksimään syitä sille miksi siltä mieheltä ei voi vaatia mitään vaan on ihan pakko tehdä kaikki yksin.
Nyt vähän ryhtiä siihen selkärankaan naiset! Miehet eivät ole lapsia ja heiltä voi ja saa vaatia aikuismaista osaamista. Te ette ole miestenne äitejä joiden pitää katsoa että ne miehet eivät kuole nälkään tai omaan likaansa. Jos se mies pärjää työelämässä niin hän pärjää taatusti simppeleissä kotitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet ovat välillä mestareita väistämään kotitöitä niin naiset ovat kyllä mestareita keksimään syitä sille miksi siltä mieheltä ei voi vaatia mitään vaan on ihan pakko tehdä kaikki yksin.
Nyt vähän ryhtiä siihen selkärankaan naiset! Miehet eivät ole lapsia ja heiltä voi ja saa vaatia aikuismaista osaamista. Te ette ole miestenne äitejä joiden pitää katsoa että ne miehet eivät kuole nälkään tai omaan likaansa. Jos se mies pärjää työelämässä niin hän pärjää taatusti simppeleissä kotitöissä.
Kun toinen ei vaan tee :D Vaikka apinana pomppisin trampoliinilla niin ei tee. Olen kokeillut kaikki lailliset sanalliset ja toiminnalliset muodot ja ei vaan tee. Asunto meinasi mennä pilalle!!!!! vuoden aikana jolloin taistelin asiasta kanssaan. Ei vaan tee. En pysty elämään saastan keskellä. Sitten teen. Ei ole kiinni siitä, että haluaisin tehdä. On vaan jossain vaiheessa pakko! Kyllä välillä kokeilin lapsellisia keinoja ja tein ruokaa itselle josta toinen ei pidä tms. Se meni niin että hän tilasi kebabbia vähillä rahoillaan ja oli p.a loppukuun. Ero ainoa ratkaisu tähän. Hän vain ei arvosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla masentunut. Työttömyys ahdistaa ja passivoi monia, vaikka toinen ajattelee, että nythän sillä on aikaa tehdä kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla masentunut. Työttömyys ahdistaa ja passivoi monia, vaikka toinen ajattelee, että nythän sillä on aikaa tehdä kotityöt.
On ollut työttömänä vuosia jo ennen tapaamistamme. Ei ole passiivinen vaan viilettää päivän tekemässä kivoja asoita. Salilla, uimassa, kavereilla, kirjastossa, kirpparilla, ostoksilla, museoissa, ravintoloissa, konserteissa, leffassa yms. Nyt hän mielestään saanut kotiorjan niin kiva palata puhtaaseen kotiin illalla.
Vierailija kirjoitti:
[Kun toinen ei vaan tee :D Vaikka apinana pomppisin trampoliinilla niin ei tee. Olen kokeillut kaikki lailliset sanalliset ja toiminnalliset muodot ja ei vaan tee. Asunto meinasi mennä pilalle!!!!! vuoden aikana jolloin taistelin asiasta kanssaan. Ei vaan tee.
Olettaen ettei kyseessä ole trolli, niin miksi olisit tuollaisessa suhteessa? Jos toinen pitää sinua taloudenhoitajana ilman palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Kun toinen ei vaan tee :D Vaikka apinana pomppisin trampoliinilla niin ei tee. Olen kokeillut kaikki lailliset sanalliset ja toiminnalliset muodot ja ei vaan tee. Asunto meinasi mennä pilalle!!!!! vuoden aikana jolloin taistelin asiasta kanssaan. Ei vaan tee.
Olettaen ettei kyseessä ole trolli, niin miksi olisit tuollaisessa suhteessa? Jos toinen pitää sinua taloudenhoitajana ilman palkkaa?
Tama. Parisuhde on vain kiva bonus, ei todellakaan mikaan lisataakka. Jos rupeaa olemaan enempi hommia parisuhteen takia, niin parempi olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli minunkin pitäisi pistää aina kahvimaito tarjoiluastiaan ja pistää servetit pöytään kun juon kaverien kanssa kahvia? Tuommoisesta koristelusta tulee suurin osa naisten kotitöistä
Minä taas en ole koskaan oikein ymmärtänyt miehistä tapaa napata vaan joku kerran käytetty kahvikuppi tiskipöydälta joka sitten huljautetaan nopeasti hanan alla ja annetaan kaverin eteen. Pöydältä pyyhitään pahimmat muruset lattialle ja viikon vanha pulla läntätään suoraan pöydälle.
Ei tietenkään tarvitse mitään hienoa kattausta olla aina mutta ihan perustaso asioissa on kypsyyden ja aikuisuuden merkki.
Ja ai niin, olen siis itsekin mies.
Itselläni miehenä, kahvittelu kaverin kanssa on sivuseikka koska yleensä se on "hörpätään kahvit ennenkuin mennään vaihtamaan autoon ne jarrut tai lähdetään matsiin". Naisilla ja ehkä sinullakin pääasia on kattaa kahvit kivasti ja käyttää aikaan kahvihetkeen. Se on ihan kiinni mikä elämässä tärkeää ja keskiössä. Itse en oikein jaksa ymmärtää miten joillakin, varsinkin naisilla, kuluu elämä siten että ei oikeasti ole mitään harrastuksia, käytännössä koko elämä pyörii kodin, sukulaisten ja ystävien kahvihetkissä, juoruiluissa sekä osalla naisista oman ulkonäytön ympärillä.
IHAN KAIKKI MIEHET, ÖLIÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.
Saastaisimmat läävät mitä olen nähnyt, on ollut sinkkunaisten asuntoja