Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUSissa todettu koronatapaus

Vierailija
26.02.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-10897264

Voi ei... Huolestuttaako muita tämä edes hiukan? 😕 Yritän suhtautua realistisesti, mutta vähän alkaa kyllä jo huolettamaan...

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pitäisi olla huolissaan?

Vierailija
2/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tästä se lähtee... ja hallitus ei tee mitään! Nyt kaikki lento- ja myöskin laiva- ja junamatkailu seis! Tämä ei lopu muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolestuta.

Vierailija
4/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään vaan käsiä, niin kyllä se siitä. THL on jo pessyt kätensä.

Vierailija
5/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikkia on liikkunut? Onko itse esim kulkenut bussilla sairaalaan? Kuulemme varmaan tiedotustilaisuudessa

Vierailija
6/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itseäni huolettaa, että tähän ei ole vielä keksitty parannuskeinoa. Lisäksi leviäminen vaikuttaa mahdottomalta estää. Vaikka tiedän, että kyse ei ole nähtävästi laajalti tappavasta taudista, huolettaa kuitenkin juuri se, ettei parannuskeinoa ajankohtaisesti ole eikä voi tietää, pystyisikö oma keho nujertamaan viruksen. Epätietoisuus ei ole mukavaa. Minullakin on lähipiirissä vanhuksia, diabeetikkoja ym., joilla on heikentynyt vastustuskyky...

Ap

Vierailija
7/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja THL ei tee mitään ennen kuin on jo paskat housussa

Vierailija
8/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Hki, Jkl ja Mikkeli. Ja Ylen uutisissa joku Hämeenlinnalainen kubbe kehuskeli Milanon matkallaan, josta tuo hkin nainen oli taudin saanut. Olen töissä tuhannen oppilaan koulussa. Kivasti leviää kun lomat loppuvat.

Vierailija
9/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pelkään vanhempieni puolesta, eivät välttämättä selviä jos koronan saavat. Myös itseni puolesta pelkkään, koska keuhkoni eivät ole ihan normaalien kirjoissa. En halua että poikani jää ilman äitiään ja haluaisin myös nähdä miten hänestä varttuu aikuinen.

Vierailija
10/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todella huolissani vanhoista vanhemmistani ja muista rakkaistani. Kyllä pelottaa ja ahdistaa. Moneen viikkoon en ole nukkunut kunnolla ja rauhoittavia menee. 

Vierailija
11/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmuni kehoitta pesemään käsiä. Huh, kiitos vinkistä. En olisi ikinä tuota tajunnut!

Lappeenrannan lentokentällä italian turisteille jaetaan kirjeohjeet että yski hihaan ja pese kädet 😂😂😂.

Vierailija
12/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja THL ei tee mitään ennen kuin on jo paskat housussa

Sitten toimitaan kun se on todettu pandemiaksi. Ei se vielä pandemiaksi muutu pelkä'stään siksi, että se Suomessa leviää.

Vierailija
13/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuhannen oppilaan koulussa töissä, ja keuhkoni vaurioituivat pysyvästi jo sikainfluenssasta. Rokotukset alkoivat 3 viikkoa sen jälkeen, kun olin jo taudin sairastanut. Kiva ajatella, että saan taudin töistä, enkä todennäköisesti jää henkiin. Muualla laitetaan kaikki karanteeniin, meillä ei. Olen siis selvästi uhrattavissa.

N32

Vierailija
14/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua tästä se lähtee... ja hallitus ei tee mitään! Nyt kaikki lento- ja myöskin laiva- ja junamatkailu seis! Tämä ei lopu muuten.

Tänäänhän heillä oli/on asiasta kokoontumista, huomenna tiedottavat. Uskon kyllä itse vakaasti, että THL ja hallitus osaavat hommansa. Huomenna tiedämme enemmän. Tämä aihe muuten vain hieman alkaa huolestuttamaan.

Ap

Vierailija
15/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, sitä on sitten unohdettu pestä käsiä!

Terveisin Katri K.

Vierailija
16/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itseäni huolettaa, että tähän ei ole vielä keksitty parannuskeinoa. Lisäksi leviäminen vaikuttaa mahdottomalta estää. Vaikka tiedän, että kyse ei ole nähtävästi laajalti tappavasta taudista, huolettaa kuitenkin juuri se, ettei parannuskeinoa ajankohtaisesti ole eikä voi tietää, pystyisikö oma keho nujertamaan viruksen. Epätietoisuus ei ole mukavaa. Minullakin on lähipiirissä vanhuksia, diabeetikkoja ym., joilla on heikentynyt vastustuskyky...

Ap

Enemmän itse hoitajana olen huolissaan esim. tavallisesta kausi-influenssasta (rokotteesta huolimatta) tai vaikka vatsatauti epidemiasta tai sairaalabakteereista yms. infektioista joita on sairaaloissa koko ajan.

Vierailija
17/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tupakoitsijoille sitkeämpi tauti, verrateen savuttomiin... vaikka olisi muuten perusterve nuori ihminen. Liika paniikin lietsominen ei auta mitään mutta hieman alkoi ahdistaa kun nyt helsingissä jo todettu... 

Vierailija
18/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikkia on liikkunut? Onko itse esim kulkenut bussilla sairaalaan? Kuulemme varmaan tiedotustilaisuudessa

Jos epäilisin omalla kohdalla koronavirusta ja sairaala olisi kaukana, en ilmeisesti voisi tilata taksia? Onko jossakin ollut ohjeita, miten toimitaan? Hakeeko ambulanssi kotoa?

Vierailija
19/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijai, sitä on sitten unohdettu pestä käsiä!

Terveisin Katri K.

Se leviää kyllä myös esimerkiksi pippelileikkien välityksellä. Saattaa ollakkin niin, että naiset Italianlomilla ovat hyvin edustettuina tartunnansaaneiden ensiaallossa.

Vierailija
20/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enemmän itse hoitajana olen huolissaan esim. tavallisesta kausi-influenssasta (rokotteesta huolimatta) tai vaikka vatsatauti epidemiasta tai sairaalabakteereista yms. infektioista joita on sairaaloissa koko ajan.

Okei. En itse ole hoitaja vaan ihan toisella alalla, joten minulla ei ole minkäänlaista asiantuntemusta tästä. Hyvä, jos sinä osaat suhteuttaa tämän realistisempiin mittakaavoihin. Itseäni lähinnä tämä epävarmuus ja epätietoisuus tässä huolestuttaa. Yritän kyllä parhaimpani mukaan tarkastella objektiivisesti...

Ap