Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUSissa todettu koronatapaus

Vierailija
26.02.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-10897264

Voi ei... Huolestuttaako muita tämä edes hiukan? 😕 Yritän suhtautua realistisesti, mutta vähän alkaa kyllä jo huolettamaan...

Kommentit (233)

Vierailija
221/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia porukan pitää oikein uhallaan matkustella ulkomaille varsinkin kun tiedetään että vaarallinen tauti liikenteessä ja voi levitä todella nopeaankin? Todella itsekästä ja ajattelematonta!

Puhutko kausi-influenssasta vai mistä?

Vierailija
222/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi, koronavirus ei ole mikään rutto. Kuolleisuus on ehkä parin prosentin luokkaa ja keskittyy ihmisiin, joilla on jo terveysongelmia. Älkää ahdistuko tai panikoiko.

Mutta, suurin uhka tässä on, että tauti on herkästi leviävä. Jos se pääsee leviämään kunnolla, se uhkaa ylikuormittaa terveydenhuollon. Jo nyt tavalliset kausiflunssatkin ovat aika pommi. Meidän, tai minkään muun maan järjestelmää ei ole suunniteltu "vaan tavallista ärhäkämmän flunssan" laajaan leviämiseen. Siksi taudin ennaltaehkäisy on tärkeää ja hallituksen pitäisi toimia NYT. [/quote

Kun minä en tiedä YHTÄKÄÄN ihmistä, jolla ei olisi terveysongelmia. Kun olin 22, mulla oli bulimia, kun olin 17, ystävälläni oli anoreksia, kun olin reilu 20 kaveri meinasi kuolla leikkauskomplikaatioon. Sukulaisista jokaisella, nuorella ja vanhalla, on joku sairaus, nuorimmasta lähtien, syöpä, rasvamaksa, anoreksia, raudanpuute, rytmihäiriöt, lisälyönnit, astma, sydänvaivat (useita), verenpainetta sekä liian korkeaa, että liian matalaa, lista on loputon......

naurettava harhakuvitelma että olisi joku iso massa ihmisiä (nuoria) joihin tämä ei koskisi mitenkään. Ei ole olemassa perustervettä. Joka ikisellä on joku taustasairaus, joka on riski. Jos ei muuta, niin joku vitamiinipuutos, raudanpuutos, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 autoimmuuni sairautta itsellä. Immunilogian professori käskenyt flunssa aikana olemaan menemättä esimerkiksi vaikka shoppailee tai leffaan. Etätyöläisenä pysynytkin pari vuotta terveenä. Flunssarokotteita en saa ottaa, ne voivat laukaista sairauden. Kuitenkin jonkun verran matkustelen. Taitaapa olla vapaaehtoisesti eristys tiedossa, jos mielin sairastumatta pysyä.

Vierailija
224/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ennemmin huolissanne niistä liikakiloistanne, tupakanpoltosta, viinasta ja huumeista jotka teitä vaivaa. Ne tappaa teidät varmemmin.

Vierailija
225/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni meinasi halvaantua pysyvästi sikapiikistä. Tasan tarkkaan meillä ei enää oteta flunssarokotteita.

Vierailija
226/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpään sairastutaan meistä jo joka kolmas, mutta niihin on aika moniin jo tehoavat lääkkeet.

Tähän Covid 19 influenssaan ei ole ja se peĺottaa ja sekin, kun ei saisi olla edes huolissaan.

Amerikkalaiset ovat aikalailla pohtineet mahdollisuutta, että k.o. viirus olisikin juuri Wuhanin labroista karannut bioase ja sen takia huolissaan.

No onhan meitä jo oman osamme tämän yhteiskunnan hyväksi elämäntyönsä tehneitä eläkeläisiä luultavaksi jo tarpeeksi, että joudettaisiin niinkuin poistumaan. Ehei

Hallitus älkää nyt ainakaan tuoko sieltä leireiltä, al hol tai kreikka niitä lapsukaisia tänne sairastumaan, jos ette kykene heidän eloaan turvaamaan.

Vierailija
227/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten ajatelleet seuraavaa;

Jos hengityssuojaimia käyttää julkisella paikalla, niin siihenhän on silloin todennäköisesti voinut tarttua vaikka mitkä pisarat jonkun aivastelusta ja toisen yskimisestä. Jos ajatellaan, että sen hengityssuojaimen lähellä joku koronatartunnan saanut (siitä itse tietämätön) on räkinyt, niin eikö vain että hengityssuojaimen on oltava käyttökertainen? Ja se on heitettävä roskiin hanskat kädessä ennen kotiinsa saapumista? Koska eihän sitä voi alkaa puhdistaa ja pestä!

Olen huomannut, että hengityssuojaimet venttiilillä ovat aika arvokkaita kertakäyttöisiksi, mutta toisaalta ei taida voida henkikultaa mitata rahassa...

Tiedän, että hengityssuojaimia suositellaan vain sairastuneiden läheisille, mutta itseasiassa olisi mielestäni kyllä toimiva muillekin. Kyllä sitä vaan kaikkialla näkee, ettei ihmiset aivastele tai yski paperiin tai hihaansa. Saati heitä räkäisiä papereita menemään....

Vierailija
228/233 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, luin otsikon väärin ja aikaa meni törkeenä hukkaan. Sivun kymmenen kohdalla tajusin, että ketjussa ei paljasteta huussiin koronapullon kanssa sammunutta henkilöä.

Pettymys jäi ja käsienpesuohjeet.

Vierailija
229/233 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sitte menoa nyt. Onneksi perheeni ei kuulu riskiryhmiin, eikä aivan läheisimmät sukulaisenikaan. Isovanhemmat on kyllä sen ikäisiä että riskit on suuremman. Toisaalta tksi heistä on niin huonossa kunnossa että voisi olla parempi jos pääsisi kärsimyksistään nopeammin.

Vierailija
230/233 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoisin vaan ei onnistu kirjoitti:

Syöpään sairastutaan meistä jo joka kolmas, mutta niihin on aika moniin jo tehoavat lääkkeet.

Tähän Covid 19 influenssaan ei ole ja se peĺottaa ja sekin, kun ei saisi olla edes huolissaan.

Amerikkalaiset ovat aikalailla pohtineet mahdollisuutta, että k.o. viirus olisikin juuri Wuhanin labroista karannut bioase ja sen takia huolissaan.

No onhan meitä jo oman osamme tämän yhteiskunnan hyväksi elämäntyönsä tehneitä eläkeläisiä luultavaksi jo tarpeeksi, että joudettaisiin niinkuin poistumaan. Ehei

Hallitus älkää nyt ainakaan tuoko sieltä leireiltä, al hol tai kreikka niitä lapsukaisia tänne sairastumaan, jos ette kykene heidän eloaan turvaamaan.

siis Covid 19 keuhkokuumeeseen

Vierailija
231/233 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuolleet miehet kiinassa oli tupakoitsijoita

Vierailija
232/233 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina pitää tehdä toimia toisia kohtaan? Jokainen voi suhtautua itseensä kuin tartunnan saaneeseen ja suojata muut. Käyttää maskia ja hanskoja yms. Täällä vain vikistään, että Italiassa olevia suomalaisia ei saisi päästää Suomeen ja kaikki muut ihmiset pitäis eristää. Eristäkää itsenne, jos se on niin helppoa.

No kun nimenomaan se on vaikeaa useimmille. Sen takia tarvitaan yhteiskunnan ohjausta, jotta voidaan sopia pelisäännöistä ja optimoida ne. Että miten hoidetaan mahdollisimman vähin vaurioin tuollainen tilanne. Ohjataan lisärahaa ihmisille tarpeen mukaan, jne. Etelä-Korean uutisia kannattaa nyt seurata, koska siellä kerrotaan, mitä oikeasti voidaan ja kannattaa tehdä. Hallitus maksaa siellä ainakin pienyrittäjien vuokranantajille korvauksia, jos nämä eivät peri vuokraa. Hong Kongissa kansalaisille jaetaan 1000 euroa per aikuiskärsä, jotta tilanteessa pystyy toimimaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

Meillä voitaisiin toki kertoa kansalaisille, että sillä aikaa kun odotellaan löytyykö lisää tartuntoja, on ok ottaa lapset koulusta nyt jos voitte ja haluatte, ja minimoida turha liikkuminen sitä odotellessa, mitä ratkaisuja seuraavaksi tehdään. Minäkin olen jo varastoni täydentänyt ja harkitsen koululaisen ottamista kotiin, koska elämäntilanteessani se on hyvin helppoa.

Asumme maalla ja todennäköisesti onnikstumme pitkään välttymään taudilta. Sen, että kannan huolta muistakin, ei pitäisi lopulta olla keneltäkään pois. Päin vastoin, koska en joudu torjumaan paniikintunteita hyvän varautumisen ansiosta vaan tunteet pysyvät suunnilleen kurissa, voin puhua niidenkin puolesta, joita nyt pelottaa liikaa tai tili on liian tyhjä, jotta kykenisivät mihinkään. Ostakaa siinä tapauksessa pari pakettia kauraryynejä ekstraa edes. Tai pyytäkää kaverilta tai naapurilta kymppi lainaan ja hankkikaa edes jotain nälkää pitävää kaapin peräseinän peitoksi. Ruoka tuskin loppuu mutta pelastusta saattaa joutua odottelemaan.

Vierailija
233/233 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi, koronavirus ei ole mikään rutto. Kuolleisuus on ehkä parin prosentin luokkaa ja keskittyy ihmisiin, joilla on jo terveysongelmia. Älkää ahdistuko tai panikoiko.

Mutta, suurin uhka tässä on, että tauti on herkästi leviävä. Jos se pääsee leviämään kunnolla, se uhkaa ylikuormittaa terveydenhuollon. Jo nyt tavalliset kausiflunssatkin ovat aika pommi. Meidän, tai minkään muun maan järjestelmää ei ole suunniteltu "vaan tavallista ärhäkämmän flunssan" laajaan leviämiseen. Siksi taudin ennaltaehkäisy on tärkeää ja hallituksen pitäisi toimia NYT. [/quote

Kun minä en tiedä YHTÄKÄÄN ihmistä, jolla ei olisi terveysongelmia. Kun olin 22, mulla oli bulimia, kun olin 17, ystävälläni oli anoreksia, kun olin reilu 20 kaveri meinasi kuolla leikkauskomplikaatioon. Sukulaisista jokaisella, nuorella ja vanhalla, on joku sairaus, nuorimmasta lähtien, syöpä, rasvamaksa, anoreksia, raudanpuute, rytmihäiriöt, lisälyönnit, astma, sydänvaivat (useita), verenpainetta sekä liian korkeaa, että liian matalaa, lista on loputon......

naurettava harhakuvitelma että olisi joku iso massa ihmisiä (nuoria) joihin tämä ei koskisi mitenkään. Ei ole olemassa perustervettä. Joka ikisellä on joku taustasairaus, joka on riski. Jos ei muuta, niin joku vitamiinipuutos, raudanpuutos, jne.

En tiedä miks mutta tää info rauhoittaa mua mukavasti.