Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUSissa todettu koronatapaus

Vierailija
26.02.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-10897264

Voi ei... Huolestuttaako muita tämä edes hiukan? 😕 Yritän suhtautua realistisesti, mutta vähän alkaa kyllä jo huolettamaan...

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalainen ystäväni sanoi että Suomella on se hyvä puoli että on kylmää, meitä on vähän ja harvassa emmekä niin perusta sosiaalisista kerääntymisistä, ei tule olemaan niin paha kuin Kiinassa tai muualla missä ihmisjoukkoon hukkuu. Sanoi minulle että pese käsiä äläkä mene kirkkoon yms. ja koulut kiinni jos yksikin mukula sairastuu.

Vierailija
22/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriin kuuluu riskiryhmien edustajia ja itsellänikin on keskivaikea astma. Pelkästään keuhkokuume on vienyt heikkoon kuntoon. Joten huolettaa. En kutsuisi paniikiksi, mutta kieltämättä sitä tulee miettineeksi, mihin viruksen leviäminen pahimmillaan voi johtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tämä arvattavissa. Suomi ei ole tarpeeksi omavarainen, joten koko maan eristäminen olisi ollut täysin mahdotonta. Jännästi eristystä vaativat ovat ajatelleet vain lomamatkailijoita, mutta samalla liikenteellä kulkee myös vienti- ja tuontituotteet.. yhden sulkemisessa ei olisi mitään järkeä, eikä kaikkia voida lopettaa.

THL:n ohjeistus on sinänsä ainoa vaihtoehto, nyt vain panostus hygieniaan ja toivotaan parasta.

Vierailija
24/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmuni kehoitta pesemään käsiä. Huh, kiitos vinkistä. En olisi ikinä tuota tajunnut!

Lappeenrannan lentokentällä italian turisteille jaetaan kirjeohjeet että yski hihaan ja pese kädet 😂😂😂.

Pitäiskin nyt kysyä, että oliko se Hesan työikäinen nainen jättänyt kätensä pesemättä kokonaan Milanossa? 

Vierailija
25/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikkia on liikkunut? Onko itse esim kulkenut bussilla sairaalaan? Kuulemme varmaan tiedotustilaisuudessa

Jos epäilisin omalla kohdalla koronavirusta ja sairaala olisi kaukana, en ilmeisesti voisi tilata taksia? Onko jossakin ollut ohjeita, miten toimitaan? Hakeeko ambulanssi kotoa?

Kyllä, soitat 116 117 ja ambulanssi tulee hakemaan.

Vierailija
26/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä arvattavissa. Suomi ei ole tarpeeksi omavarainen, joten koko maan eristäminen olisi ollut täysin mahdotonta. Jännästi eristystä vaativat ovat ajatelleet vain lomamatkailijoita, mutta samalla liikenteellä kulkee myös vienti- ja tuontituotteet.. yhden sulkemisessa ei olisi mitään järkeä, eikä kaikkia voida lopettaa.

THL:n ohjeistus on sinänsä ainoa vaihtoehto, nyt vain panostus hygieniaan ja toivotaan parasta.

Niinpä! Olen samaa mieltä. Ei kait tässä oikein muuta voi tehdä... 😬

Ap

Vierailija
27/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa sanottiin, että Helsingin potilas on osastohoidossa. 

Eikö ilmaeristyksessä? 

Vierailija
28/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaisi jos muualla Suomessa todettaisiin.

Meinaan Helsingin toimipisteessä on Suomen ainoa analyysiosasto joka tekee koronadiagnooseja.

Ei niitä joka terveyskeskuksessa tehdä.

Vierailija
29/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin pelkään vanhempieni puolesta, eivät välttämättä selviä jos koronan saavat. Myös itseni puolesta pelkkään, koska keuhkoni eivät ole ihan normaalien kirjoissa. En halua että poikani jää ilman äitiään ja haluaisin myös nähdä miten hänestä varttuu aikuinen.

Millä tavalla? 

Vierailija
30/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas koulussa työssäkäyvä ilmoittautuu. Meidän koululla kaks rakennusta ja yhteensä n. 850 oppilasta. Olen aineenope ja opetan viikossa n. 200 oppilasta ja saman päivän aikana oppilaita voi olla 6 eri luokalta. Siihen vielä lisätään puoli koulua ruokasalissa yhtä aikaa ja henkilökunta n.80 henkeä. Kun miettii monenko ihmisen kanssa oppilaat on lisäksi vapaa-ajalla niin hyvin tarttuu. Lomat loppuu ja ensi viikolla varmaan kuullaankin jo uutisia jostainpäin Suomea.

Mutta niitä esim. Lappeenrantaan Italiasta lentäviä ei toki kannata THL:n toimesta tutkia...

Vierailija
31/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa sanottiin, että Helsingin potilas on osastohoidossa. 

Eikö ilmaeristyksessä? 

Osasto se on eristyskin.

Vierailija
32/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pitäisi olla huolissaan?

Ainakin itseäni huolettaa, että tähän ei ole vielä keksitty parannuskeinoa. Lisäksi leviäminen vaikuttaa mahdottomalta estää. Vaikka tiedän, että kyse ei ole nähtävästi laajalti tappavasta taudista, huolettaa kuitenkin juuri se, ettei parannuskeinoa ajankohtaisesti ole eikä voi tietää, pystyisikö oma keho nujertamaan viruksen. Epätietoisuus ei ole mukavaa. Minullakin on lähipiirissä vanhuksia, diabeetikkoja ym., joilla on heikentynyt vastustuskyky...

Ap

Enemmän itse hoitajana olen huolissaan esim. tavallisesta kausi-influenssasta (rokotteesta huolimatta) tai vaikka vatsatauti epidemiasta tai sairaalabakteereista yms. infektioista joita on sairaaloissa koko ajan.

Okei. En itse ole hoitaja vaan ihan toisella alalla, joten minulla ei ole minkäänlaista asiantuntemusta tästä. Hyvä, jos sinä osaat suhteuttaa tämän realistisempiin mittakaavoihin. Itseäni lähinnä tämä epävarmuus ja epätietoisuus tässä huolestuttaa. Yritän kyllä parhaimpani mukaan tarkastella objektiivisesti...

Ap

No tiedoksi, että Helsingissä sairaalabakteerin kantajat käyvät ihan samoissa vessoissa kuin muutkin ja saavat käydä kahvioissa ja yleisissä tiloissa. Ei sitä edes yritetä pitää kurissa, kuin käsiä pesemällä. Leikkauksien yhteydessä ollaan tarkempia, mutta vaihtelevalla menestyksellä. Tähän kuolee ihmisiä n. 1500 suomessa.

Virus voi tappaa levitessään kymmeniä tuhansia. En usko, että kuitenkaan millään paljon yli 200 000 menee millään.

Vierailija
33/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä ihmetyttää, miten tää sairastunut on onnistunu taudin itelleen haalimaan, kun milanossa on miljoonia ihmisiä ja alle sadalla siellä korona. Onko nuollut kaiteita?

Vierailija
34/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pelottaa.

Mutta ei yllätä.

THL on suorastaan haalinut koronan Suomeen.

Oltiin kerrankin ekojen joukossa.

Vierailija
35/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itseäni huolettaa, että tähän ei ole vielä keksitty parannuskeinoa. Lisäksi leviäminen vaikuttaa mahdottomalta estää. Vaikka tiedän, että kyse ei ole nähtävästi laajalti tappavasta taudista, huolettaa kuitenkin juuri se, ettei parannuskeinoa ajankohtaisesti ole eikä voi tietää, pystyisikö oma keho nujertamaan viruksen. Epätietoisuus ei ole mukavaa. Minullakin on lähipiirissä vanhuksia, diabeetikkoja ym., joilla on heikentynyt vastustuskyky...

Ap

Enemmän itse hoitajana olen huolissaan esim. tavallisesta kausi-influenssasta (rokotteesta huolimatta) tai vaikka vatsatauti epidemiasta tai sairaalabakteereista yms. infektioista joita on sairaaloissa koko ajan.

Okei. En itse ole hoitaja vaan ihan toisella alalla, joten minulla ei ole minkäänlaista asiantuntemusta tästä. Hyvä, jos sinä osaat suhteuttaa tämän realistisempiin mittakaavoihin. Itseäni lähinnä tämä epävarmuus ja epätietoisuus tässä huolestuttaa. Yritän kyllä parhaimpani mukaan tarkastella objektiivisesti...

Ap

Tieto usein lisää vain tuskaa. Ei ole välttämättä ollenkaan hyvä että ihmiset tietäisivät kaikista taudin aiheuttajista joita vaikkapa ihan tavallisella kauppareissulla voi saada varsinkin kun tämäkin saa aikaan tälläisen paniikin.

Infektioita vain pitäisi paremmin opetella jokaisen torjumaan. Käsien pesulla jne.

Vierailija
36/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kyllä! Päiväkodissa töissä ja vanhemmat tuovat koko ajan röhiviä lapsia hoitoon😒

Vierailija
37/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähä ihmetyttää, miten tää sairastunut on onnistunu taudin itelleen haalimaan, kun milanossa on miljoonia ihmisiä ja alle sadalla siellä korona. Onko nuollut kaiteita?

Huono tuuri. Ehkä sairastunut oli joku tuttu, tai asiakasalvelija joka osunut kohdalle. Tai saanut taudin lentokentältä.

Vierailija
38/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tieto usein lisää vain tuskaa. Ei ole välttämättä ollenkaan hyvä että ihmiset tietäisivät kaikista taudin aiheuttajista joita vaikkapa ihan tavallisella kauppareissulla voi saada varsinkin kun tämäkin saa aikaan tälläisen paniikin.

Infektioita vain pitäisi paremmin opetella jokaisen torjumaan. Käsien pesulla jne.

Niin, tieto tällaisista asioista on vähän kaksipiippuinen juttu. Panikointi on hölmöä ja turhaa, mutta toivoisin ehkä itse hieman enemmän tietoa siitä, että jo mitä tarkkaan ottaen tästä nyt tiedetään ja mitä tarkkaan ottaen globaali tiedeyhteisö tekee parannuskeinon löytämiseksi. Uskon, että tämän eteen kyllä tekee todella moni ihminen jo töitä kellon ympäri ja he tietävät, mitä tekevät. Toivoisin ehkä vain jonkinlaista mielenrauhaa ja tietoa siitä, että teenkö varmasti itse tarpeeksi kunhan vain pesen kädet huolellisesti. Se tuntuu kovin pieneltä asialta... mutta toisaalta tiedän, että jo tämäkin on todella monelta aivan hukassa oleva taito, että ehkä todella sitä on tärkeää näin merkittävästi korostaa...

Ap

Vierailija
39/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin hoitoon pääsevät vain ne jotka ovat noutaneet viruksen ulkomailta.

Suomessa tartunnan saanut ei ole oikeutettu edes testiin.

Vierailija
40/233 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

170 000 suomalaista tulee kuolemaan, jos kuolleisuus on se 3%. Eihän toi nyt niin paha ole, jos tuuri kävis niin päästäisiin Turusta eroon melkein kokonaan.

Miksi kuvittelet kaikkien suomalaisten tai turkulaisten saavan tuon taudin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi