Nainen perui treffit kun kuuli että olen tällä hetkellä työttömänä
Olimme jutelleet netissä silloin tällöin jo yli viikon verran, ja sovimme pari päivää sitten menevämme huomenna yksille. Kolmekymppisiä olemme molemmat.
Meillä oli hyvinkin antoisia keskusteluita, eikä tarvinnut keksiä väkisin juttua joistakin arkisista jutuista...Tuntui että meillä synkkaa tosi hyvin.
Kuitenkin tänään tuli sitten kautta rantain puheeksi työasiat ensimmäistä kertaa, ja naiselle kävi ilmi etten ole töissä tällä hetkellä. Naisen kirjoitustapa muuttui kuin taikaiskusta, välttelevämpään ja niukempaan suuntaan.
Vähän aikaa sitten hän ilmoitti ettei voikaan lähteä kanssa ulos huomenna erääseen (teko)syyhyn vedoten.
Oikean syyn pystyisi kyllä jokainen normaalilla järjellä varustettu rivien välistä lukemaan.
Hän ei myöskään ehdottanut mitään jatkosta.
Onko nykymeno tosiaan näin tarkkaa ja pinnallista? Onko miehen katkeamaton työssäolo näin äärimmäisen tärkeää?
Olen melko närkästynyt sekä pettynyt.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi lähtenyt treffeille työttömän kanssa.
Joo, minäkin kierrän työttömät naiset tosi kaukaa, en halua köyhälistöä lähipiiriini....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen elatus vaatii kaksi ihmistä-jankkaajilla on siis ikuinen ja eläkkeeseen asti taattu työpaikka?
Vai kuitenkin jo ne kolme lasta eri isille?
Ei kuule ennätä työttömänä loisimaan kun on muksut elätettävänä. Ikinä ei meistä kumpikaan ole työttömänä ollut päivääkään. Aina on ollut uusi homma katsottuna ennenkuin vanha menee alta.
Ja silti te naiset makaatte ja räksytätte palstalla keskellä päivää? Aika jännä.
Suomessa on satoja tuhansia työttömiä, jos et ihan hetkeen ole uutisia lukenut.
Kuules kulti kun minä olin jo työpäiväni tehnyt siinä vaiheessa kun kirjoitin. Enkä tosiaan ollut kotona makaamassa. toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon hyviä esimerkkejä toksisesta feminiinisyydestä
Saunatonttujen logiikkaa jälleen kerran parhaimmillaan. Kumpi on teille parempi, se maksullinen kotirouva joka käy miehen lompakolla, vai itsensä elättävä nainen kuka näemmä voisi tämän keskustelun perusteella turvautua mielummin luottoon tukien ohessa kuin omaan mieheensä? Haluan kuulla.
Eikun taidankin tietää. Naisen pitää elättää ja omistautua 100% miehelleen tämän mennessä menojaan antamatta mitään vastineeksi.
Mitä mahdat nyt sekoilla?
Toksinen feminiinisyys näkyy ketjun viesteissä siinä, että työtön mies mielletään automaattisesti päihde- ja mielenterveysongelmaiseksi ihmiseksi, vaikka todellisuus ei tietenkään ole tätä. Minä esimerkiksi olen paiskinut koko elämäni todella kovasti töitä, jotta voisin jäädä kokonaan pois työelämästä. Kohta se aika on vihdoin lähellä ja sillä kellonlyömällä minusta sitten ilmeisesti tulee moniongelmainen luuseri joka ei kelpaa edes treffeille :D
Ethän sinä silloin ole mikään työtön, vaan downshiftaaja, maailmanmatkaaja, lomalainen, vuorotteluvapaalainen, opiskelija tai ihan vain oloneuvos. Työttömällä viitataan yleensä työkkärin kirjoilla olevaan työnhakijaan, joka nostaa työttömyyskorvausta. Jos paiskit kovasti töitä voidaksesi jäädä pois työelämästä, tuskin silloin työkkäriin olet marssimassa. Jos määrittelet itsesi sen kautta, että sinulla ei ole työtä, se on ihan eri asia kuin se, että sinä et halua eikä sinun tarvitse tehdä töitä.
No onhan hän nyt jumaliste työtön, jos ei käy töissä!
Se tässä just on ongelma, kun haluat leimata kaikki työttömät elämäntapaluusereiksi jopa sellaisella vimmalla, että keksit ihme kiertoilmauksia kaikille sellaisille työttömille, jotka eivät mielestäsi kaadu luuserikategoriaan - ja näitä muuten on enemmistö työttömistä. Jos haluat puhua luusereista, niin puhu luusereista, ja jätä työttömät rauhaan.
Ei ole. Onko lapsi tai eläkeläinen tai opiskelija tai varusmies sinusta työttömiä? Eivät ole. Nämä ovat erilaisia elämäntilanteita, joissa työssäkäynti tai sen puute ei määrittele millään tavalla sitä olotilaa.
Onko se "downshiftaaja" mielestäsi lapsi, eläkeläinen, varusmies tai opiskelija? Eli mitä hän silloin on? Olisiko vaikka työtön. Hän ei ole työnhakija, vaan kelan luokituksessa työvoiman ulkopuolella. Eli työtön.
Jos on oikeutettu työttömyyskorvaukseen, on työtön. Esim. Opiskelija, varusmies ja eläkeläinen eivät ole työttömiä. Nostaako tämä downshiftaaja työttömyyskorvausta vai ei? Se ratkaisee statuksen.
Ok. Eli sitten kukaan perustoimeentulotuella elävä ei myöskään ole työtön. Mitä he ovat?
sairaita tai loisia, mikäli eivät hae työtä?
DHG kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi lähtenyt treffeille työttömän kanssa.
Joo, minäkin kierrän työttömät naiset tosi kaukaa, en halua köyhälistöä lähipiiriini....
Kokka kohti Norjaa! Sieltä pitäisi miesten tavoin löytyä varakkaita naisia ;)
Olen ollut 15- vuotiaasta aina töissä, myös opiskeluajan, kesät ja talvet. Välillä parissakin duunissa. En käsitä työttömyyttä. Jos jäisin työttömäksi, ajaisin bussia tai jakaisin postia kunnes pääsisin taas omaan duuniin. Mutta en varmasti jää työttömäksi. Lapsi on myös ollut hyvissä duuneissa kaikki kesät.
Minulla on liian erilainen arvomaailma työttömien kanssa. Enkä ole ollut treffeillä työttömän kanssa.
Täällä myös yksi, joka ei todellakaan lähde työttömän miehen kanssa treffeille. En käsitä, miten jollakin on varaa olla työttömänä kosk oma elämäntyylini vaatii vähintään 5000 € kuussa. Asumiseen menee (lainoineen ja autohallivuokrineen) jo reilusti yli 1000€/kk. Tähän päälle autoilun kustannukset, harrastukset ja huvitukset. Mitä minä käyhän miehen kanssa tekisin? Käveltäisiin metsässä, poimittaisiin marjoja ja nyykötettäisiin sohvalla telkkaa katsoen?
Työttömän kannattaa joko hommata työ tai sitten katsella muita työttömiä. Valitettavasti maailma on aika raaka paikka ja harva haluaa itselleen lusmua kivirekeä perässä vedettäväksi ja ruokittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei tarvitse lusmuja yhtään mihinkään. He vain vievät muilta.
Riittää että elätän noita veroistani, mieheksi en sellaista ota.
Toivottavasti hyvin moni kaltaisesi löytää itsensä samasta asemasta, kuin nämä maahan tallotut, joita potkitte sadistisine luonteinenne vielä lisää. Toivon todellakin, että hyvin moni teistä saa maistaa monin kertaisesti omaa lääkettään.
Itse ne on itsensä maahan talloneet, enimmäkseen. Opintoihin on kaikilla varaa, töitäkin saa jos oikeasti haluaa ja ottaa vastaan.
Kerro sinä mihin tarvitaan ihmisiä, jotka vaan ottavat, eivätkä anna yhteiskunnalle mitään takaisin, koskaan. Mikä on heidän tuomansa lisä yhteiskunnalle, kun samaan aikaan on yhä enemmän elätettäviä muutenkin.
Koomusmielinen maalittaja ja valheellisten mielikuvien kylväjä taas vauhdissa. Tuossa palstalla oli yksi ketju, johon laitoin pieniä paloja totuuksia nykyajasta, lisää palasia löytyy joka puolelta. Ei tarvitse kauheasti edes kaivaa, sen kuin avaa silmänsä.
https://www.vauva.fi/comment/41418849#comment-41418849
https://www.vauva.fi/comment/41418926#comment-41418926
-eri
Vierailija kirjoitti:
Automaation ja teknologian kehityksen myötä yhä suurempi osa työpaikoista tulee katoamaan, ja kasvavalle joukolla ei ole mitään "järkevää tekemistä" työn muodossa.
Ihminen on koko historiansa ajan pyrkinyt tehostamaan ja helpottamaan omaa työskentelyään erilaisten työkalujen, koneiden ja esimerkiksi kasvatusmenetelmien avulla.
Kehitys on ollut ekspotentiaalista viimeisen 200 vuoden aikana, ja nyt alamme olla pisteessä jossa suurta osaa ihmisistä ei tarvita työtä tekemään.
Kuitenkin; jokainen työtön lähinnä demonisoidaan...Miksi asia on näin? Miksi asenteet ovat näin syvälle juurtuneita, eikä osata nähdä totuutta.
Yhteiskunta nimenomaan tarvitsee sellaisia ihmisiä, jotka osaavat elää hyvää elämää täysipäisinä ilman "oikeaa työtä"
Ehkä sitten ei demonisoida työttömiä kunhan elättävät itsensä sen sijaan että ollaan toisten työllä ansaittuja rahoja viemässä sen kotona makaamisen kustantamiseen.
Ai nyt on statusjuttu käydä töissä :D
Eikö teidän jutuilla ole mitään rajaa..
Vierailija kirjoitti:
Itsekin joskus sinkkuaikoina peruin treffit samasta syystä. Kyse ei kaikkien kohdalla ole pinnallisuudesta tai että status merkitsee. Ainakin nyt omalla kohdallani kyse oli siitä, että olin itse vähän alta kolmekymppinen ja kiinnostunut vakaasta parisuhteesta ja elämän rakentamisesta. Tasavertainen parisuhde ja elämä jossa tehdään pitkän tähtäimen suunnitelmia, vaikka oma koti, perhe, lomat jne, vaatii sen että yhteinen talous sen sallii. Omat tuloni ovat aina olleet ihan perus, että pärjään itsekseni mutta en voisi ottaa taloudellista vastuuta ja maksaa kahden ihmisen kuluista suurinta osaa. Ja itse halusin oman kodin jne. Mies jonka tapasin, oli kaikin puolin kiva. Mutta oli täysin ok sen kanssa että on työtön, koska kyllähän niinkin hengissä pysyy.
Kolmekymppiset ihmiset yleensä hakee jo vähän vakaampaa olemista ja tulevaisuutta. JOS työttömyytesi on väliaikaista etkä aio hengailla huvikseen työttömänä, kannattaa se aika painokkaasti tuoda esiin jos itse näet että nainen on sen arvoinen, eikä syyllistää toista siitä että arvostaa työssäkäyntiä ja pärjäämistä.
Aina ei voi olla töitä, voi joutua työttömäksi niin monesta syystä, mutta itse olen sitä laatua joka uskoo että työtä tekevältä ei hommat lopu, jos ei nirsoile. Aina on jotain. Ennen nykyistä työtäni, nuorempana, tein mitä vain jotta pysyin työelämässä kiinni. Siivosin, olin kassalla, tein kesätyöt, tein pätkätyöt, kaikki kelpasi. Nykyään samaan aikaan kun valitetaan ettei ole töitä, on samaan aikaan totuus se että töitä on, mutta tuo ja tuo ei kelpaa minulle, en nyt ainakaan tota voi tehdä ja tuo ei vastaa koulutusta jne.
Olen törmännyt kenties samaan mieheen? Selitti myös miten hän voi sitten pitää kaikki vanhempainvapaat ja hoitaa lapset kotona kouluun saakka.. joo ei kiitos!
Muutama asia, ap:
- Minkä alan koulutus sinulla on?
- Kuinka pitkään olet ollut työttömänä?
Nämä asiat kertoo paljon tilanteesta. Itsekin olen ollut joskus työttömänä, mutta aina etsinyt töitä ja tehnyt tarvittaessa myös koulutusta alempaa työtä. Olen opiskellut kaksi maisterin tutkintoa. Väliaikaisesti akateeminen työttömyys ei itseäni haittaisi, mutta elämäntapalusmuilu ja yhteiskunnan syyttely ei kyllä kiinnostaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaation ja teknologian kehityksen myötä yhä suurempi osa työpaikoista tulee katoamaan, ja kasvavalle joukolla ei ole mitään "järkevää tekemistä" työn muodossa.
Ihminen on koko historiansa ajan pyrkinyt tehostamaan ja helpottamaan omaa työskentelyään erilaisten työkalujen, koneiden ja esimerkiksi kasvatusmenetelmien avulla.
Kehitys on ollut ekspotentiaalista viimeisen 200 vuoden aikana, ja nyt alamme olla pisteessä jossa suurta osaa ihmisistä ei tarvita työtä tekemään.
Kuitenkin; jokainen työtön lähinnä demonisoidaan...Miksi asia on näin? Miksi asenteet ovat näin syvälle juurtuneita, eikä osata nähdä totuutta.
Yhteiskunta nimenomaan tarvitsee sellaisia ihmisiä, jotka osaavat elää hyvää elämää täysipäisinä ilman "oikeaa työtä"Ihmettelen minäkin. Onkohan jotain syvällä olevaa luterilaista työetiikkaa. Tai sitten on median ja somen propaganda ja manipuolinti uponnut kuin kuuma veitsi voihin. Tai sitten yksinkertaisesti epämiellyttävän totuuden kieltämistä ja pään työntämistä pensaaseen.
On päivänselvä asia, että digitalisaation ja robotisaation myötä työpaikat tulevat vähenemään rajusti. Uusiakin työpaikkoja syntyy, mutta lähinnä juuri teknologian alalle, eikä oikeasti voida olettaa, että kaikista ihmisistä olisi sen alan osaajiksi tai asiantuntijoiksi.
Eikä kaikista ole myöskään fitness- tai elämäntaitovalmentajaksi, tai muuksi ns. hyvinvointialan yrittäjäksi, puhujaksi tai muuksi toimijaksi. Tämä lienee toinen nouseva tulevaisuuden ala (ainakin nyt näyttää siltä).
Mitä näille muille ihmisille sitten tehdään? Heillä voi silti olla todella paljon annettavaa, vaikka eivät varsinaista ansiotyötä tekisikään. Ja on tosi epäreilua ja typerää kutsua lusmuiksi ihmisiä, joka ovat työttömiä siksi, että maailma ja rakenteet muuttuvat.
Kun maailma ja rakenteet muuttuvat ihmisen pitää sopeutua siihen eikä heittäytyä lusmuksi.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät töitä tekee, fiksut nauttii elämästä....Tehkää ahkerasti niitä töitänne että pystytte kustantamaan minulle kissanpäivät....Olette te työssä käyvät aika tymiä....
No kyllä mä menisin treffeille jos mies on työttömyydestä huolimatta vaikuttanut fiksulta. Eihän se työttömyys ole oma vika yleensä. Treffeillä sitten näkisi mielikuvia paremmin millainen mies on. Asenne ratkaisisi: rapsutteleeko palleja kotona ja voivottelee kun ei oo töitä vaan etsiikö niitä oikeasti tai miettii miten voisi itsensä työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät töitä tekee, fiksut nauttii elämästä....Tehkää ahkerasti niitä töitänne että pystytte kustantamaan minulle kissanpäivät....Olette te työssä käyvät aika tymiä....
Ja tämä oli selvästi taas sadistisen ja narsistisen kokoomusmielisen maalittajan sadistinen maalitusyritys. Kertoo kyllä paljon ihmisistä sekin, kuinka hyvin ja helposti tälläinen heihin uppoaa.
Ja jos keskustelussa olisikin käynyt sen sijaan, että ap on työtön ilmi että nainen on lihava tai hänellä on lasisilmä tai kasvoihin onkin tullut paha palovamma jne niin ap olisi häipynyt hippulat vinkuen ja olisimme säästyneet tältäkin naisia dissaavalta ketjulta..
Vierailija kirjoitti:
Se että ei ole työelämässä muuttuu hyväksyttäväksi vasta sitten kun on niin rikas, että pystyy kustantamaan myös naisen elämisen kokonaan. Olen itse jättäytynyt muutama vuosi sitten pois oravanpyörästä, koska taloudellinen tilanteeni sen salli.
Olen treffaillut melko paljon vuosien varrella ja muutos naisten suhtautumisessa oli järkyttävän selkeätä sen jälkeen kun päätin kokeilla sapattivapaata. Juttelu esimerkiksi loppuu kuin seinään melkein poikkeuksetta, kun kerron etten ole työelämässä tällä hetkellä (teen kyllä vapaaehtoistöitä).
Ymmärrän, että status on erittäin tärkeä asia naisille parinvalinnassa, mutta sitä en ymmärrä miksei siitä voi vain olla rehellisiä, kun se kuitenkin on kaikille niin ilmiselvää...
Kustantamaan naisen elämisen kokonaan? Hyi, en haluaisi olla miehen elätti. Ei haittaisi työttömyys, kunhan itsensä saa elätettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta nimenomaan tarvitsee sellaisia ihmisiä, jotka osaavat elää hyvää elämää täysipäisinä ilman "oikeaa työtä"Ehkä sitten ei demonisoida työttömiä kunhan elättävät itsensä sen sijaan että ollaan toisten työllä ansaittuja rahoja viemässä sen kotona makaamisen kustantamiseen.
Heittäydyitkö tahallasi tyhmäksi, vai etkö oikeasti ymmärtänyt lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Koska naisille raha ja status on tärkeintä.
Itse aloitin suhteen työttömän miehen kanssa tietäen alusta asti hänen tilanteestaan ja kohta meille tulee lapsi. Siinä sulle rahaa ja statusta!
Itse ne on itsensä maahan talloneet, enimmäkseen. Opintoihin on kaikilla varaa, töitäkin saa jos oikeasti haluaa ja ottaa vastaan.
Kerro sinä mihin tarvitaan ihmisiä, jotka vaan ottavat, eivätkä anna yhteiskunnalle mitään takaisin, koskaan. Mikä on heidän tuomansa lisä yhteiskunnalle, kun samaan aikaan on yhä enemmän elätettäviä muutenkin.