Kaikki plussanneet
"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)
Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).
Kommentit (1188)
Mulla oli vähän sama että ennen rv7 hepuloin kun ei oo pahoinvointia.. noh, silloin se sitten alkoi eikä loppua tunnu näkyvän, yyhhh 🥴🥴
Juuri facen toukokuisten ryhmästä lueskelin kun ollut huonoja kokemuksia kunnallisesta ultrasta, että näinköhän saadaan edes asiallista kuvaa pienestä käynniltä mukaan 😅
Moikkelis, 23v nainen täällä joka plussasi eilen ♥️ En meinannut uskoo todeksi niin oli pakko tehdä vielä digitaalisella testi aamuyöstä ja kyllä se vaan oli plussa 😭♥️ Menkkojen olisi pitänyt viikko sitten ja viime menkat alkoivat 16.10.!
Kaikki on uutta ja jännittävää ja en malta odottaa ensimmäistä neuvolakäyntiä joka on 9.12. ♥️
♥ 21.7.
Onnea inlove :) mikä olo on, onko oireita? Entä Eemi, miten ultra meni? Mä olen ollut nyt 7. viikolla tosi huonolla ja itkuisella mielellä. Osuvasti sitten luinkin vau.fi-sivustolta että näille viikoille kuuluu äidin mielialan heittely. Toivoisin että nt-ultra olisi ennen joulua, mutta voi olla että se menee myöhemmäksi. Ekaan neuvolaan on mulla nyt vajaat 2 viikkoa. En oikein tiedä mitä odottaa siltä nyt toisella kierroksella. Eka neuvolan täti oli tosi kiva, mutta asutaan nykyään eri alueella joten neuvolakin vaihtui.
Meillä meni ultra hyvin, kaikki ok ja hyvin liikkuvainen kaveri näkyi 😁 riskiluvut jotain 1:100 000/60 000 tms. Haarovälissä näkyi JOTAIN, mutta toivon että se olisi muuta kuin pojan vehkeet ihan siitä syystä että oon niiiin tyttöön asennoitunut 😂😂 poikaan totuttelu vie aikansa.. 😁
Mullakin tuli tosi matalaa mielialaa ja huonoja fiiliksiä juuri noiden viikkojen tienoilla. Nyt jo helpottanut, mutta pahoinvointi vaikuttaa kyllä siihen ettei fiilis normaali ole edelleenkään.
Täällä taidettiin plussata tänään dpo 13. Dpo9 tuli vuotoa vähän ja luulin jo kuukautisten aikaistuneen mut se loppu ku seinään sitten. Huomenna piti alkaa kuukautisten ja mulla on ollu ihan kauhea flunssakin tässä. Mutta toivotaan nyt et hän pysyy matkassa❤️
pallukka kiitos! ♥️ olo on ihan ookoo, pienen pientä pahoinvointia, alavatsakramppeja ja rinnat todella arat 😁 tuntuu että vatsassa tapahtuisi jotain, mutta olen todella vainoharhainen ja aina vessassa käydessä tsekkaan onko verta pikkareissa.. Tää vaavi ku on niin kovin toivottu niin pelottaa että jotain tapahtuu 😞
Varasin eilen 29.11. varhaisultran, silloin viikko 7 menossa mulla :)
Ja onnittelut Helye 😍
♥ 21.7.
Eemi, mahtavaa että ultrassa oli kaikki hyvin! Meillä on nyt viikko ekaan neuvolakäyntiin. Mietin saanko kommenttia siitä että paino on jo noussut. Joudun syömään koko ajan että olo säilyy toimintakykyisenä. Mieliala on nyt onneksi ollut parempi kuin vielä viikko sitten, nyt siis rv 7+2. Eilen oli ekaa kertaa yökkimistä. Mahakin tuntuu olevan jo näkyvissä vaikka toki se on turvotusta ennen kaikkea. Kuitenkin esikoisestakin maha tuli suht varhain näkyviin (ehkä n rv 12) ja kasvoi todella suureksi, vaikka vauva oli ihan normaalikokoinen eikä raskauskilojakaan tullut älyttömästi. Eli odotan tässäkin raskaudessa varhain näkyvää jättimahaa...! Olen nyt kertonut raskaudesta joillekin, mutta töissä toki vielä salaan. Mietityttää miten kurjaa on kertoa kaikille jos nt-ultrassa ei olekaan kaikki hyvin. Mutta kaipa näille lähimmille kertoisin joka tapauksessa, ja tuntuu raskaalta koko ajan aktiivisesti salaillakaan asiaa kun olo on väsynyt ja huono. 🤷♀️
Tuo salailu on kyllä kurjaa. Itsekin oon töissä kertonut vasta yhdelle työkaverille ja muuten omat kaverit ja sukulaiset ei vielä tiedä. Mutta etenkin töissä kun ei voi selittää tätä tilaa vielä millään niin välillä on raskasta 😅😅 mulla on niin ihana esimies etten halua että kuulee kauttarantain, vaan kerron hälle ensin.
Sama fiilis pahoinvoinnista, kokoajan olis pakko mupeltaa jotain. Mutta vinkkinä että esim tikkarit on tosi hyviä kun imeskelee vaan eikä pure ja purukumi on auttanut mulla paljon. Ei oo ees tullut mitään laksatiivisia vaikutuksia vaikka vedän puol pussia päivässä pahimmillaan 😁 paino on kans noussut pari kiloa raskauden alusta ja nyt oon todella yrittänyt skarpata syömisten kanssa kun en halua olla älytön valas synnärillä 🤪
Tänään tuli digitaalisella näin ja pitäisi olla 4+2. Uskaltauduin neuvolaankin jo soittelemaan ja varhaisultran varasin niin kuin esikoisenkin kohdalla. Toivottavasti päästään sinne asti. Muutamalle lähimmälle olen kertonut, vaikka joutuisikin sitten kertomaan surullisia uutisia. Töissä en kyllä kertoisi kuin vasta rakenneultran jälkeen ehkä.
Onnea Helye! Milloin Eemi ajattelit että kertoisit esimiehelle? Itse olen kyllä ajatellut että jos nt-ultrassa on kaikki hyvin, kerron melko nopeasti etenkin esimiehelle. Mahan salaaminen käy mulla todennäköisesti sitten pian jo vaikeaksi, jos raskaus jatkuu. Olisi ikävä ajatus kertoa vasta kun puolet on jo arvanneet...
Onnea Helyelle!
Ajattelin että nyt nt-ultran jälkeen kerron, mutta ei oo vielä ollut hetkeä että oltaisiin oltu toimistolla yhtäaikaa. Mutta mahd pian olisi tarkoitus kertoa kyllä. Voi nimittäin olla kans tuo mahanpiilotusongelma pian.. 😁 muutoin työporukalle en ajatellut kertoa erikseen, kysyvät varmasti sitten kun kokevat vastustamattomaksi 😂
Täällä uus odottaja! Raskausviikko 7+5, äsken käytiin ekassa neuvolassa. Meillä ennestään kolme lasta: 12v, 8v ja 1v4kk. Edellisessä sektiossa oli suunnitteilla sterilisaatio, mutta vielä annettiin mahdollisuus tehdä lisää ja kohtu voikin ihan hyvin niin tässä ollaan onnellisina! Oireita oli ennen testiä, sitten oli oireetonta ja nyt parina päivänä ollut hyvin lievää pahoinvointia.
Moi Matkaaja nro4, täällä rv 7+3 eli samoissa mennään. :) toivottavasti pahoinvointi pysyy hillittynä että jakselet hyvin kuopuksen kanssa. Itse olen ollut tämän ja viime viikon aika kehäraakki uhmaikäisen esikoisen kanssa kun kuvotus ja väsymys on niin kovia. Mieluummin ottaisin oksentelun (kuten viime raskaudessa) kuin tämän kuvotuksen!
Hei! Täällä myös yksi 31 v plussaaja. Ollaan miehen kans muutama kk yritetty, joten en todella odottanut, että tapahtuisi näin nopeasti. Menkat yleensä päiväntarkat, joten tein testin piruuttani viime pe, ja oli todella tumma plussa☺️ Appin mukaan rv 4+5 tänään. Hyyvin aikaista, joten en uskalla vielä kauheasti iloita. Olisi esikoinen. 😍 Voi kun pysyisi matkassa. ❤️ niin innoissamme olemme. Jännää tästä tekee myös se, että aloitan uudessa työssäni ensi viikolla... 😅
Tsemppiä kaikille plussanneille ☺️
Käytiin äsken varhaisultrassa 6+2 ja meiltä löytyi syke ♥️ Pahoinvointi on aika rankkaa, on vuorokauden ympäri ja kokoajan olisin laattaamassa jos en pidättelis🤢 Mikään ei uppoa ja heikottaa 😭
♥ 21.7.
moumou, onnea! Jänniä viikkoja eletään, täällä tänään 5+2 eli aika samoissa mennään :)
inlove, voi miten hienoa, että syke löytyi ja siellä pieni oli <3 pahoinvoinnit ei kuulosta kivalta, tsemppiä!
Mulla tosiaan 5+2 ja aika vähän oireita, väsymystä iltasin. Oon jopa testaillu et oonko vielä raskaana ja olen kyllä toistaseks ollut. Esikoisen kohdalla oli kyllä myös aika vähän oireita alussa.
Tuo on ihana hetki kun kuulee että syke löytyy 🥰 meillä on huomenna toinen neuvola. Doplerilla syke ja liikkeet kuuluu ja lauantaina on 14+6 ultra yksityisellä. Toivotaan että saataisiin sukupuolelle varmistus 😁
Moikka pitkästä aikaa kaikki, kiva lukea ihmisten kuulumisia! Täällä menossa rv 10+0 ja viimeiset pari viikkoa on ollut ihan helvettiä pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen, olen käytännössä ollut sänkypotilaana. Nyt ehkä vähän valoa tunnelin päässä... toivottavasti. Vie kyllä kaikki voimat. Mies joutuu tekemään kotona kaiken, kun itse on ihan avuton :(
Täällä myös yksi lähes sänkypotilas rv 8+4, väsymys ja pahoinvointi hallinneet elämää, joskin pahoinvointi ehkä vähän helpottanut nyt (kenties osittain siksi että olen ollut ihan sairaslomalla). Ultra-ajan sain nyt varata, mutta harmillisesti rv 11+ ei näkynyt ollenkaan ajanvarauskalenterissa. Joko aikoja ei ole tai terkkari on jostain syystä merkinnyt mulle ajanvarauksen mahdolliseksi vasta rv12+. Olisi niin kiva että saisi ennen joulua jo tiedon missä mennään ja onko kaikki hyvin vai ei.
Käyttäjä7254, ihana että varhaisultra antoi positiivisia uutisia :) peukut pystyyn huomiselle, Eemi! Minut on nyt rv6+2 löytänyt pahoinvointi. Olo on aika karmea. Toisaalta itsehän huolehdin raskausoireiden puutetta, eli pitäisi olla kiitollinen..!