Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

1061/1188 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut yhtäkkiä keskustelua! Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :) Onko Quinn jo päässyt monistumaan? :D

Meillä oli tänään nt-ultra ja kävikin niin hassusti, että olimme siellä liian aikaisin... Neuvolassa oltiin laskettu viikkoja olevan nyt 11+5, mutta ultrassa selvisi heti että mennäänkin vasta viikolla 11+0 eli vielä ei mitään seulontaa saatu tehtyä. Harmittaa nyt vähän, kun olin vielä hätäpäissäni varannut mahdollisimman aikaisen ultran, koska neuvolassa sanottiin minun todennäköisesti olevan jo pidemmällä, koska kiertoni on ollut pitkä (35pv). Nyt selvisi, että sehän menee juuri toisin päin. Noh, eipä ole vakavaa ja saatiin ensi viikolle uusi aika. Nähtiin kuitenkin tyyppi ja siellä jo heilutteli hieman käsiään! :).

Nyt sitten jäi kuitenkin jännitys päälle ja harmittaa, etten hoksannut siinä paikan päällä kysyä lääkäriltä, mutta onkohan tuo ensi viikkokin kuitenkin liian aikaisin kunnon tuloksen kannalta? Onko jollain kokemusta, että näkyykö jo viikolla 12+1 tarpeeksi hyvin se, jos onkin jotain vialla ja tarvetta lisätutkimuksille? En halua kuulostaa karkealta, mutta haluan varmistua, että kaikki on hyvin tässä vaiheessa.

1062/1188 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös täälä vakoilemassa miten tilanne edistyy Quinnilla 😄🙈. Almmaria, mulla oli sama tilanne edellisessä raskaudessa mutten muista noita viikkoja millään. Tässä raskaudessa kävikin niin, että mentiin pidemmällä kuin neuvolassa arvioitiin 😅.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/1188 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

almmaria mulla ainakin oli nt-ultra rv 11+5 ja hyvin näki kaiken tarvittavan ja niskaturvotuksenkin tuntui saavan helposti mitattua :)

N24 | toinen lapsi tulossa | rv 13+ |

1064/1188 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pullaposki syntyi 28.9.21 ❤️ Rv 40+3

Synnytys eteni napakasti ja käärö oli sylissä 6 tunnissa ensi supistuksesta. Kipulääkitystä en ehtinyt saamaan koska Selkäpuudute ei toiminut kuten piti, ja sitten pitikin jo ponnistaa.

Raskaus ei ollut mun juttu, eikä synnytys. 😂

Palkinnon vuoksi tekisin kuitenkin kaiken uudelleen. 🥰

♥️♥️♥️

1065/1188 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Ihana pullaposki syntyi 28.9.21 ❤️ Rv 40+3

Synnytys eteni napakasti ja käärö oli sylissä 6 tunnissa ensi supistuksesta. Kipulääkitystä en ehtinyt saamaan koska Selkäpuudute ei toiminut kuten piti, ja sitten pitikin jo ponnistaa.

Raskaus ei ollut mun juttu, eikä synnytys. 😂

Palkinnon vuoksi tekisin kuitenkin kaiken uudelleen. 🥰

Paljon paljon onnea Quinn 😍😍😍

1066/1188 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Quinn, paljon onnea! :)

1067/1188 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! 🥰 Tsemppiä kaikille vauvojen valmistukseen! 😉

♥️♥️♥️

1068/1188 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko teillä ollut oireita jo ennen kun kuukautiset ovat jääneet pois?

1069/1188 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä plussattu viime viikolla ja yhä jännitän tänne puolelle liittymistä 🙈 Kaksi lasta entuudestaan eikä keskenmenoja, mutten silti osaa luottaa tähän raskauteen… Väsymys, tarkka hajuaisti ja etova olo on läsnä, kuten aiemminkin. Meillä tärppäsi vasta YK10 tämän kolmannen kanssa eli ehkä siksi on vaikea luottaa tähän tyyppiin ❤️

1070/1188 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anskuli - mulla on ollu ekassa raskaudessa etovaa oloa ja rintojen kipeytyminen oireena ennen ”menkkapäivää”. Kakkosesta en muista 🙈 Tästä uusimmasta raskaudesta herkkä hajuaisti selkein ennen plussaa oire. Ja imettäminen alkoi yhtäkkiä sattumaan eli rinnat vähän arat.

1071/1188 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki! Täällä menossa 5+4, plussasin jo dpo 10 eli neljä päivää ennen menkkoja viime kuussa. Olen siis tiennyt raskaudesta "jo" 17 päivää. Tärppäsi jo yk2 ja esikoista siis odotan, jos kaikki menee hyvin. Varhaisultra ensi viikon lopulla ja jännittää. Ihan alun jatkuva nälkä on vaihtunut kuvotuksen tunteeseen ja huimaukseen, eiköhän se pahoinvointi sieltä siis hiivi. Toivon toki, että pääsisin vähällä. Toisaalta oireilu saa sen aikaan tunteen, että kaikki on hyvin. Toivottavasti <3 

Anskuli95 - mulla oli paljon oireita ennen plussaa, jo dpo 6-7, siksi tein testinkin aikaisin. Olin itkuherkkä, vatsassa tuntui voimakasta juilimista ja lisäksi alkoi huimaus ja jatkuva pissahätä. Plussapäivänä aamusta myös nenästä tuli verta, jota ei tapahdu minulle koskaan. 

1072/1188 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kävi niin että raskauduin ensimmäisestä yrityskierrosta, edellisessä kierrossa oli mahdollisesti kemiallinen raskaus (silloin ei vielä yritetty). Meillä on esikoinen 3.5v ja olen itse 34v. Varasin äsken neuvola-ajan kuun loppuun. Mulla on raskausoireita mutta myös aika paljon huolia siitä tuleeko tämä menemään hyvin kun alkoi niin helposti (esikoista ihan tekemällä tehtiin). Mulla on aika paljon mahakipuja, myös vähän alaselkään säteileviä, joskaan ei mitenkään kovia. Onko teillä muilla ollut? En muista että ekassa raskaudessa olisi ollut.

1073/1188 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, löytyisikö täältä vertaistukea näihin alkuraskauden hermoiluihin? 🙂 nyt rv 5+3, ja suuria vaikeuksia uskoa että kaikki menisi hyvin. Viime raskaudessa, eli siinä ekassa, alku meni kai jonkinlaisessa shokissa. Nyt kun henkiset resurssit ei mene niin täysin raskausuutisen käsittelyyn, on nähtävästi enemmän aikaa olla ihan hirveän huolissaan. Oireita on vähemmän kuin esikoisesta - tosin esikoisestakin ne taisivat alkaa pahemmin vasta rv6. Vatsatuntemusten lisäksi on ollut nälkää ja väsymystä, välillä enemmän, välillä vähemmän, ja kovaa turvotusta ja öistä vessassa ravaamista. Pahoinvoinnin puute huolestuttaa. Keskeytyneen keskenmenon riski taitaa olla alle 5 prosentin luokkaa, mutta jostain syystä olen keksinyt pelätä nimenomaan sitä. Kai se liittyy hallinnan tunteen menettämiseen - ei voi tietää mitä on meneillään. Puoliso suhtautuu varhaisultraan nihkeästi, ja minäkin tavallaan, kun ei ole mitään erityistä perustetta hakeutua sellaiseen. Toisaalta ajattelen että miksei, jos se toisi tietoa tilanteesta, ja jos kaikki on hyvin ja jos/kun meidän lapsiluku jää kahteen, olisipa sitten tullut koettua sekin.

Toinen raskaus tuntuu jotenkin henkisesti tosi erilaiselta kuin ensimmäinen. Raskausaika tuntuu lyhyeltä, ja raskaus tuntuu menevän enemmän "siinä sivussa" kun pyörittää arkea esikoisen kanssa. Keskenmenon lisäksi huolettaa vielä kovasti se, miten selviäisimme kahden lapsen perheenä. Toivoisin että iloa löytyisi enemmän, vaikka iloa siitä että raskauduin nopeasti, jos ei muusta vielä uskalla iloita.. mutta viime raskaudessakin alkuraskaus oli vähän sellaista alavireistä aikaa, varmasti monesta syystä. Yritän ajatella että jouluun mennessä tiedetään joka tapauksessa mikä tilanne on. Ei siihen lopulta pitkä aika ole.

1074/1188 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden hermoilu on kamalaa. Minulla takana keskeytynyt keskenmeno ja nyt uudelleen raskaana. Hyvin pessimistinen olo ja tästä raskaudesta en ole vielä osannut yhtään iloita. Pahoinvointi alkoi pari päivää sitten joka on varmaankin hyvä merkki, koska edellisessä raskaudessa sitä ei ollut. Kauhulla odottelen ensimmäistä ultraa.

1075/1188 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuon hermoilun, mulla nyt 6+6 ja huomenna varhaisultra. Monissa keskusteluissa stressataan kovasti alkuraskauden pahoinvoinnin puutetta, mutta oikeasti, se ei kyllä ole merkki mistään! Yksi ystävistäni oli raskauden ensimmäiset kolme kuukautta pää pöntössä ja kävi tiputuksessakin välillä ja se oli aivan kammottavaa katsoa vierestä. Toinen ystäväni taas oli kokonaan ilman pahoinvointia ja terve vauva sieltäkin syntyi. Eli ei huolta! Itselläni on tässä viikon sisään tullut pari oksennusta ja etenkin iltaisin ollut närästystä ja kuvotusta, mutta ehkä parin viimeisen päivän aikana on alkanut helpottaa. Ehkä pahoinvointini jäi tähän. 

1076/1188 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Sofie kovasti varhaisultraan, ja myös että pahoinvointi ei jatkuisi pahana. Edellisessä raskaudessa oksensin ainakin rv6-16, huh! Mutta ehkäpä tämä uusi tyyppi ei vain halua olla äidille vaivaksi. 😁 mulla on välillä iltaa kohti älyttömän väsynyt olo, välillä taas jaksan ihan ok. Närästystä ja vähän huonoa oloa on ajoittain, röyhtäyttää helposti. Esikoisen uhma ja yöheräily tuntuu välillä totaalisen ylivoimaiselta. Uskaltauduin tilaamaan nettikirppikseltä pari raskausvaatetta kun niitä ei esikoisen jäljiltä ole, ja kun maha pömpöttää turvotuksen takia niin että esikoinen jo epäilee raskautta. 😄 Käyttäjä7254, tsemppiä todella paljon ekan ultran odotukseen. Harkitsetko varhaisultraa?

1077/1188 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Plussasin viikko sitten ja nyt on menossa rv 4+6. Tämä oli 23. yrityskierto ja ensimmäisen IVF:n tuoresiirto. Koska yritystä kesti pidemmän aikaa ja monta pettymystä ehdin kokea, jännittää tämä raskaus kovasti. Viime viikolla oli kovasti juilimista mahassa ja vatsa kovin turvonnut, nyt enää pienen pieni turvotus iltaisin ja ehkä väsymystä. Toki työkiireet ja jännitys raskaudesta voivat myös aiheuttaa väsymystä. Nyt toivon, että saisin pian digitestiin 3+ ja selkeitä raskausoireita, jos se auttaisi luottamaan, että vatsassa todella kasvaisi vauva. Verikoetta ei meillä oteta, vaikka raskaus alkoikin hoidoista. Varhaisultra meillä on kahden viikon päästä rv 7+0. Se onneksi ”kuuluu pakettiin” lapsettomuushoidoissa. Ensimmäinen lapsi ja täytän pian 31.

1078/1188 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffi, kovasti tsemppiä, toivottavasti pitkä yritys ja odotus on nyt tuottanut tulosta joka kantaa syliin asti! 

1079/1188 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin varhaisultrassa. Toki vasta 6+2 mutta halusin mielenrauhan tuulimunalta ja kohdun ulkoiselta. Sielähän se pieni piste näkyi ja syke löytyi heti. Nyt neuvolaa odotellessa ja katsotaan pysyykö pieni tällä kertaa matkassa.

1080/1188 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille, toivottavasti pienet pysyy kyydissä! Kiva kun täällä on tuolta vauvakuumeen puolelta tuttuja nimimerkkejä 😊 meillä menossa 11+5 ja tiistaina mennään nt-ultraan. Sillai ei jännitä kun oon doplerilla kuullut sykettä ja liikkeitäkin, mutta tietysti sitä mielessään miettii silti ettei tulisi mitään löydöksiä..