Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

901/1188 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn, paljon jaksamista keskenmenosta toipumiseen.

Me koettiin km helmikuussa ja uusi raskaus alkoi huhtikuussa jo. Kevätauringon temppuja 😁

Nyt mennää rv 31. Tänään todettiin neuvolassa, että ei minulla pysy sokerit kurissa ja sain lähetteen äippäpolille diabeteshoitajalle ja lääkärille. Insuliinin aloituksesta ei ollut vielä tässä vaiheessa puhetta, mutta henkisesti valmistaudun siihenkin. Niillä sitten mennään jos ollaan mennäkseen, eipä tässä elämässä moni asia mene niin kuin toivoo tahi suunnittelee.

Oikeastaan helpotus jos insuliini aloitetaan, niin ei tarvi joka ruuan jälkeen lähteä pihalle ravaamaan kuin mielenvikainen sokerien lasku tarkoituksessa...

Ja ainakin saan tietää miten vauva kasvaa, kohdun korkeus on yläkäyrän yläpuolella, niin tämä aihe jännittää.

Viikko vielä lomaan, jolta jään suoraan äitiyslomalle. Sitä tässä odotetaan.

Tsemppiä kaikille tilanteisiin ja marraskuun pimeään ❤️

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

902/1188 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Helvi tsempeistä! Nyt menossa rv 9 ja alkaa helpottamaan. Vieläki on ajoittain huono olo ja se iskee yhtäkkiä. Kyllä se tästä.

Hei onko kellään tietoa tai kokemusta maskin käytöstä? Meillä alkaa maskipakko eli pitäisi pitää maskia koko päivän. Aiheuttaako se jotain riskiä raskaudessa..? Perhanan korona ☹️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
903/1188 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maskin käyttö mitään riskiä aiheuta, epämukavuutta korkeintaan. :)

Onnea Niittyvilla, tarrasukkia matkaan! ❤️

Ja Anculi jos et ole vielä plussannut, niin aktiivisempi ja sulle ajankohtaisempi ketju vois olla tuo "lapsi vuodelle 2020-21". Siinä me ollaan oltu ensin kaikki (oletan) ja siirrytty sitten tänne kun on tärpännyt. :)

Mulla on huomenna 36+0 ja kaks viimeistä päivää jalat on paisunu kuin pullataikina.. onneks huomenna myös neuvolalääkärikäynti niin varmaan selviää jos se on jotain vakavampaa.. oletan kyllä ett kuuluu asiaan. Lähinnä oon nauranu kun hoikkana ihmisenä mulla ei oo ikinä ollu tollasta "töppösiä" joista hädintuskin erottaa mihin jalkapöytä loppuu ja missä nilkka alkaa.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

904/1188 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn, olen pahoillani keskenmenosta 😔 Toivottavasti tärppää pian uudestaan ja tulet mukaan tähän ketjuun takaisin!

Täällä tänään menossa 35+0 ja olo alkaa kieltämättä olla jo hankala. Helvi, mulla myös alkanut olla reilusti turvotusta varsinkin käsissä, ja ne ovatkin välillä todella kipeät. Nilkkoja ei myöskään erota, vaan jalka on polvesta alaspäin yhtä tasaista pötköä😅

Corianderher, mulla aloitettiin korkeisiin paastoarvoihin suoraan insuliini. Itselle insuliinin aloitus oli lähinnä helpotus, sillä sokerit on pysyneet sillä nyt tehokkaasti kurissa ilman jatkuvaa syömisten ja paastoaikojen kyttäämistä.

Huomenna olisi neuvola-aika ja ensi viikolla näillä näkymin viimeinen polikäynti ennen käynnistystä. Vasta nyt alan oikeasti tajuta, että meille on tulossa vauva😮 Viikonloppuna ajattelin viimeinkin pakata sairaalakassin valmiiksi, mikäli lähtö tuleekin jo aiemmin. Joko muut on pakanneet? Ja mitä olette sinne pakanneet?😀

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

905/1188 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, keskenmenot on niin surullisia 😔 omat keskenmenneet on niin tuoreessa muistissa, vaikka viimeisimmästäki on jo pian vuosi - ja tämä kohdussa kasvava pikkuinen syntyy aikalailla vuosipäivälle. Lämmin halaus ja voimia surutyöhön, uskon että raskaus vielä alkaa ja vauva pysyy mukana ❤

Täällä aloitettu käynnistyshoidot. Olo on kamala, kun uni ei tule eikä pysy, jos tuleekin. Hengittäminen on niin vaivalloista, että päädyttiin aloittamaan hoito ns.ennenaikaisesti, jospa vauva tosiaan syntyisi viimeistään la. Vauva vihdoin on kääntynyt pää alaspäin, ja jopa pysynyt liki viikon. Eilen tosin yritti vielä poikittain kääntyä, mutta onnistuin kevyellä painannalla saamaan asennon takaisin oikeaksi. Huomenna äitipolin kanssa keskustelua, aion vaatia rautainfuusiota kun vointi on totaalisen romahtanut muutamassa viikossa ja nykyään oksentelen tosi rajusto, kun yritän edes vähän syödä rautaa, jotta vauva saisi edes jotain. Lisäksi yrittää hiivaa tai vastaavaa, alapää tuntuu saharalle vaikka valkovuoto on erittäin runsasta. Sokerien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa,ärsyttää niin paljon koko asiasta puhuminen että saan oikein miettiä mitä siöle huomiselle kätilölle siinä puhelimessa sanon.

Tiistaina ultra, katsotaan joko on kohdunkaulankanava lyhentynyt, ja vauva kiinnittynyt, lisäksi tehdään painoarvio. Ei ole turvotuksia, ei painon hurjaa nousua (tosin se on vasta nyt noussut, tähän asti pysynyt maltillisina 100-200g viikkovauhdissa, nyt tullut 300-600g per viikko. Edelleen kuitenkin painonnousu alle 7kg kokonaisuudessaan. Ja siitäkös neuvola sai aiheen marmattaa. Viimeksi suutuin, ja sanoin kyllä niin suorat sanat, että terkka pyysi anteeksi ja lupasi kuunnella enemmän minua ja vähemmän tyrkyttää typeriä asioita (kuten sitä että paino ri saa nousta tai sen pitää nousta, sitä tai tätä ei saa tehdä jne) kun tiedän ne itsekin. Olen tähänkin asti osankut pyytää avun, muta kun se kaikuu kuuroille korville, niin hermothan meni. Kovasti lupasi kirjata huolen aiheet ylös ja puhua niistä etukäteen lääkärin kanssa, jotta lääkäri voi sen mukaan päättää mitä tehdään asioille. Ja sokerin mittailu loppuu huomiseen! Siinäkin yksi niin kova stressinaihe, että ihme kun supistelee kipeästi jatkuvasti.

Täällä nyt se tilanne, että käynnistyshoidon myötä alan odotella että kroppa tekee tehtävänsä, ja alkaa valmistautua synnytykseen. Ultran jälkeen loppuviikosta tai seuraavan viikon alussa uusi käynnistyshoito, ja kun 38+0 on ohi, sen jälkeen vaikka päivittäin hoidetaan kunnes saadaan vauva syntymään. Pian tämä nyytti on meidän sylissä, maailman ihanin ihme ❤ raskausaikaa ri tule ikävä, vaikka elämäni ensimmäistä kertaa olen ylpeä vartalostani. Ja siitä, kuinka kaikesta huolimatta olen saanut tuntea kehon voiman ja vahvuuden raskausaikana. Että se kykenee tämmöiseen, niin ihmeellistä!

Ihanaa loppuodotusta jokaiselle, meillä ei ole enää pitkämatka joulukuun odottajilla ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

906/1188 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nano1, näin minäkin oon ajatellut, että jos insuliinit aloitetaan, niin varmasti tuo helpotusta.

Mulla on nyt paino noussut kaikkinensa 3kg, ainakin mulle on kokoajan sanottu, että hyvä asia, kun on tuo radi.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

907/1188 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä pyörähdinkin jo viime kuussa, mutta se raskaus meni kesken rv6 💔 hetki keräiltiin itseämme sen järkytyksen jälkeen ja nyt koettiin ihme kun heti seuraavasta kierrosta ilman välikuukautisia alkoikin uusi raskaus. ❤️ Hyvin alussa mennään vielä rv5 joten tietenkin mitä tahansa voi vielä tapahtua. Plussa kuitenkin vahvistui 2 päivässä hirmusesti ja olo jotenkin eri tavalla rauhallinen kun edellisellä kerralla, myös oireet on vähän eri luokkaa, mm. tämä kuvotus. 🤢 Mutta varovaisesti siis siirrytään tänne takaisin, la vaan muuttui tasan kuukaudella eteenpäin eli näillä näkymin olis 15.7. 😌

908/1188 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julppa, toivon niin koko sydämestäni, että tämä vauva on valmis tähän maailmaan ja teidän syliin ❤ lämpöiset onnittelut teille ja pienelle taimelle suurta siunausta koko raskausajalle ja tulevaisuuteen!

909/1188 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi ❤️❤️ kiitos kauniista sanoista 😭🥰

910/1188 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nano1, omaan sairaalakassiini tulee ainakin kännykän laturi, pari pillimehua, imetysliivit, liivinsuojapaketti, iso vesipullo/urheilupullo, sisätossut, yhdet vaihtovaatteet (alushousut, sukat, löysä paita ja löysät collegehousut), salmiakkipurkkaa, hygieniatarvikkeet, vauvalle kotiutumisvaatteet ja harsoliina. Ja verensokerin mittauslaitteet ja neuvolakortti tulevat myös mukaan. Ehkä myös myslipatukoita ja joku kirja.

Nyt mennään viikolla 34. Olen nyt kolmisen viikkoa mittaillut kotona verensokereita. Ei onneksi tarvitse joka päivä mitata. Välillä tulee raja-arvojen ylityksiä kun en ole vielä oppinut mitkä ruuat, annosten koot ja ruokavälit itselleni sopii. Onneksi enimmäkseen arvot ovat olleet hyviä.

Paino on noussut 10 kiloa raskautta edeltävästä. Vielä ainakin on neuvolassa pidetty ihan hyvänä tahtina. Viime aikoina on painonnousu ehkä vähän hidastunut ja vähän huolettaa että saako vauva nyt tarpeeksi ruokaa kun tuli tämä raskausdiabetesdieetti.

Olo on ollut hyvä, paitsi parin viikon aikana on alkanut olla liitoskipuja kävellessä. Joinakin päivinä sattuu enemmän, joinakin vähemmän tai ei ollenkaan. Kovin kauas en enää mene kävellen. Vatsan jomotusta on ollut vähemmän, mutta sitä tulee kun kumartelee tai puuhailee liikaa. Välillä närästää vähän ja mieliala vaihtelee.

Meillä oli ylimääräinen ultra, jossa selvisi että istukka on siirtynyt pois kohdunsuulta, vauva oli pää alaspäin ja että olisi ehkä tyttövauva tulossa :) Meillä on vieläkin yksi ultra tulossa, koska vauvan paino oli ollut joskus ehkä kesällä yläkäyrällä, ja nyt se oli keskikäyrällä. Katsotaan kai ettei kasvu hidastu liikaa.

911/1188 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenoista 😞🥺💔

Ja tervetuloa plussanneille, ihana että osalla nopeastikkin tärpännyt keskenmenon jälkeen, hurjasti tarrasukkia mukaan🍀❤️

Täällä 39+1, eli alle viikko laskettuun aikaan ja kohta nähdään tämä hurja myllertäjä 😍

Rv36 neiti kiinnittyi ja on ollut supistusta ja jomotusta jos jonkinmoista kauan. Ei tosin mitään synnytykseen johtavaa vielä, paikat vain pehmenee.

Yöt nukun super huonosti tämän myllertäjän pitäessä omia yksityisbileitään mahassa useamman tunnin ja sitten on supisteluja ja liitoskipuja. Pahoinvointi myös nostaa päätään. Onneksi saa vain levätä ja loppusuorallahan tässä jo ollaan.. 🤗

Huomenna viimeinen neuvola masun kanssa 🥺🤗

Kirjoitinkin tuonne marraskuisiin jo päivitystä näistä omista kuulumisista, mutta päätin tännekkin tulla morjestamaan ja katsomaan miten täällä menee 😊

Ihanaa loppuvuoden odotusta, toivon kaikille hyvää raskausaikaa ja terveitä pieniä ihmeitä syliiin saakka 👶🏻🥰

912/1188 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tännekin muistaisi välillä päivitellä kuulumisiaan 😊

Tämä alkuraskaus vaan on aikaa jolloin odottaa viikkojen vierivän eteenpäin ja raskauden tulevan todentuntuisemmaksi.

Viime perjantaina käytiin toistamiseen yksityisellä ultrassa, lähinnä koska puoliso ei työreissunsa vuoksi pääse osallistumaan ensi viikon nt-ultraan ja haluttiin varmistaa että kaikki kohdussa on hyvin. Minulla oli muutama viikko sitten viikon verran tiputtelua, jolle ei mitään selitystä löytynyt.

Ultrassa löytyi aktiivisesti hääräävä sikiö vastaten kooltaan rv 12+0...neuvolan laskureilla viime perjantaina olisi ollut rv 11+2. No tiistaina nähdään mitä kunnallinen ultra saa raskauden kestoksi ja muuttuuko la suuntaan tai toiseen, nythän se on meidän taaperon syntymäpäivänä 🙈

Vointi ollut kaikkineen siedettävä, hurjin väsymys väistynyt, etova olo tulee edelleen aaltoillen mutta ruokahalu on aivan hukassa, mikään ei oikein maistu ja annoskoot ovat murto-osa normaalista.

Eilen sain dopplerilla sydänäänet hetkeksi kiinni ja kauniistihan siellä jumpsutus kävi ❤️ Pienen pätkän sain tallennettua ja miehelle lähetettyä...hän siis nyt 5 viikkoa pois kotoa, onneksi on videopuhelut 👍🏻

Täällä alkaa monella olla jo h-hetki käsillä, niin se aika menee. Tuntuu että vastahan teidänkin plussauutisia iloittiin tuolla kuumeilijoissa. Kovasti jaksamista loppuviikkoihin ja hurjasti tsemppiä synnytysmatkalle 🤗

913/1188 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kai minäkin uskallan liittyä tänne plussanneiden joukkoon varovaisella jännityksellä. Plussasin arviolta dpo 12 perjantaina, eli la oli joskus 24. - 27.7. Eilen ja tänään tehty varmistustestit ja näyttäisi viiva vahvistuvan. Kierto on ollut sen verran epäsäännöllinen, että ultrassa selvinnee laskettu aika, jos sinne asti tämä pieni pysyy matkassa <3

Tämä olisi meille kolmas lapsi, ollaan miehen kanssa kolmekymppisiä ja lapset 4,5v ja 2,5v.

Lapset alkaa olla päivä päivältä omatoimisempia ja arki lasten kanssa on muutenkin syksy aikana helpottunut, niin että annettiin kolmannelle lupa tulla ja sehän tarppäsikin suureksi yllätykseksi ensi yrittämällä. Asiaa varmasti edesauttoi se, että en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen.

Oireinä tällä hetkellä jatkuva pissahätä ja närästys. Jännä, miten närästys voi alkaa jo nyt, kun maha ei ole edes kasvanut! Edellisissä raskausissa närästys on ollut riesana vasta suunnilleen puolivälistä asti.

Vähän jännitän miten tämä asia töissä otetaan, kun ensi vuosi tulee olemaan ihan superkiireinen työn saralla. Kalenteri buukattu jo pitkälle syksyyn 2021...

914/1188 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne Helvillä? Milloin synnytät, muistanko oikein että sinulla oli tulossa elektiivinen sektio? Itsehän tässä parhaillaan yritän puskea tätä lasta alaspöin, jotta synnytys etenisi... paikat auenneet hieman, kohdunkaulankanava lyhentynyt reilusti, kipeitä supistuksia.. latenssivaihe vain kestää. Työlästä hommaa 😁

Vyöhyketerapiassa olen käynyt ja sillä lopultakin näköjään vaikutus, kun supistukset alkoivat voimistua ja tihentyä. Kohta tää on ohi, ja saan pienen syliin ❤🙏🏻

915/1188 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis tänään laskettu aika, 40+0, ja pieni edelleen masussa visusti 😅❤️

Tuntemuksia tulee ja menee, odotan vain et ne vedet vaikka menis tai tulis oikeesti säännöllisiä kipeitä supistuksia, pääsis vihdoin tositoimiin 😬

Toisaalta hetki kerrallaan, lepäillen ja ollen.. Ei tässä muu kai auta 😅

Huomiselle vielä sain viimeviikolla neuvolalle ajan ja sitten seuraavaks olis yliaikaiskontrolli äpolilla, kun/jos menee 10pv yli lasketun ajan. Mie niiiin toivon, että pieni lähtis kohtapuoliin iteksiään tulemaan 🙏❤️

Uusille tervetuloa ja Villahuiville tsemppiä synnytykseen 😍❤️ Siellä päätettiin ottaa "varaslähtö" 😅

916/1188 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, tämä laps on tehnyt tuloaan jo rv 17 lähtien, eli ollaan hyvillä viikoilla! 🙏🏻 Tänään kuitenkin 37+ menossa, eli täysiaikainen virallisestikin. Kovasti supistelee, hikeä puskee pieniki liikkuminen. Niin vain siivosin, pyykkäilen, sulatin pakastimen, syön suklaata ja nyt yritän levätä tässä kun odottelen pyykkikoneen pysähtymistä.

Sielläkin tositoimet kohta edessä, jospa et joutuisi pitkään enää odottelemaan ❤ onko teillä tyttärelle jo nimi tiedossa? Me saatiin vihdoin hätäkastenimet päätettyä, pakko sanoa että hermo meinasi mennä 😁 pojan nimi löytyy jo vuoden 2005 nimilistalta jonka olen kirjoittanut, mutta kun ei ole löydetty toista eikä kolmatta nimeä, joista valita mikäli vauva on poika eikä tarvitse hätäkastetta. Pojan nimi siis puolison ainut hyväksymä nimi kymmenen nimen listalta 🙈... tyttärelle on 5 nimeä, joista valita, kummaltakin 2 suosikkia ja 1 sellainen joka on yhteinen suosikki. Me on valittu lapselle toinen nimi (laitetaan kaksi nimeä) meiltä vanhemmilta. Suvun perinteen mukaan sekä minun että puolison suvussa meidän nimet on toisina niminä aina esikoislapsilla, joten perinne jatkukoon. Tytär siis saa saman toisen nimen kuin minä, poika isänsä toisen nimen. Etunimi aiheuttaa päänvaivaa, kun ei kovin sopivia nimiä ole isojen sukuje vuoksi 🙄

Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa? Suosittelen! Vihdoin tuntuu, että tämä etenee, kun tässä on viikon kärvistellyt kipeiden supistusten kanssa. Välillä supistaa niin kipeästi että tekee mieli ponnistaa, ongelma on vain siinä että laps on kovin ylhäällä vielä....😆

917/1188 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Nemi, tämä laps on tehnyt tuloaan jo rv 17 lähtien, eli ollaan hyvillä viikoilla! 🙏🏻 Tänään kuitenkin 37+ menossa, eli täysiaikainen virallisestikin. Kovasti supistelee, hikeä puskee pieniki liikkuminen. Niin vain siivosin, pyykkäilen, sulatin pakastimen, syön suklaata ja nyt yritän levätä tässä kun odottelen pyykkikoneen pysähtymistä.

Sielläkin tositoimet kohta edessä, jospa et joutuisi pitkään enää odottelemaan ❤ onko teillä tyttärelle jo nimi tiedossa? Me saatiin vihdoin hätäkastenimet päätettyä, pakko sanoa että hermo meinasi mennä 😁 pojan nimi löytyy jo vuoden 2005 nimilistalta jonka olen kirjoittanut, mutta kun ei ole löydetty toista eikä kolmatta nimeä, joista valita mikäli vauva on poika eikä tarvitse hätäkastetta. Pojan nimi siis puolison ainut hyväksymä nimi kymmenen nimen listalta 🙈... tyttärelle on 5 nimeä, joista valita, kummaltakin 2 suosikkia ja 1 sellainen joka on yhteinen suosikki. Me on valittu lapselle toinen nimi (laitetaan kaksi nimeä) meiltä vanhemmilta. Suvun perinteen mukaan sekä minun että puolison suvussa meidän nimet on toisina niminä aina esikoislapsilla, joten perinne jatkukoon. Tytär siis saa saman toisen nimen kuin minä, poika isänsä toisen nimen. Etunimi aiheuttaa päänvaivaa, kun ei kovin sopivia nimiä ole isojen sukuje vuoksi 🙄

Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa? Suosittelen! Vihdoin tuntuu, että tämä etenee, kun tässä on viikon kärvistellyt kipeiden supistusten kanssa. Välillä supistaa niin kipeästi että tekee mieli ponnistaa, ongelma on vain siinä että laps on kovin ylhäällä vielä....😆

Ohhoh, niin kauan jo tuloillaan ollut 🙈 Hyvin ootte päässy pitkälle sitten siihen nähden ja tosiaan täysiaikainen tapaus jo! 😊❤️

Meillä nimi päätettiin heti, kun saatiin selville sukupuoli (toki pojalle pitäis joku saada varalle jos sattuukin, että tyttölupaus pettää) ja nimiehdotus oli molemmilla oikeestaan sama, ilman et aiemmin puhuttu asiasta. Toinen nimi tulee miun isoisoisoäidiltä. 😊

Joo todella toivon, että lähtee kohta spontaanisti.. Vauva kuitenkin ollut jo kiinnittyneenä sen 4 viikkoa ja tuntuu laskeutuneen entisestään.. Aina punkaessa tuntuu, että pää tulee läpi kohta 🤣 Ja että siinä päässä olis joku sarvi joka viiiltää.. 🤦🏻‍♀️

Eilenkin illalla en meinannu päästä vessanpöntöltä ylös, veti molempiin sisäreisiin sellaiset sähköiskut ja kivut 😬 Tänäänkin tätä ollut sekä jo perinteiseksi tulleet menkkajomot selässä ka alavatsalla.. Jos ne pehmittelee nyt huolella paikkoja ja toivon jopa että olisi avautunut kun ollut supisteluja parisen viikkoa, välillä kipeitäkin. 🤔

Mutta ei pitkään enää, rentoudutaan ja nautitaan vielä tästä hiljaisuudesta 😍❤️

Otetaan omaa aikaa.. 😊❤️

918/1188 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tällä lapsella on myös joku sarvi otsassa 😆 ei tämä laskeutunut ole, pää tuntuu liian ylhäällä, mutta hyvin on silti paikat kypsyneet. Luultavasti sillä on merkitys kun tosiaan supistelku kipeästi jo rv 17 lähtien, vaikkakaan ei säännöllisesti. Nyt viikon ajan olen ollut todella kipeä, ja olen niin kypsä tähän odottamiseen, kun ei helpoin raskaus ole ollut. Juuri nyt en edes halua miettiä ylösnousua sohvalta, saati vessaan menoa; ei tästä pääse ylös helpostl ja pöntöltä vielä vähemmän 🙈

Onko teillä pitkästi sairaalaan? Ärsyttää, että omakantaan ei ole tullut vieläkään tietoa streptokokkinäytteestä, siitä on jo sentään yli viikko kun se otettiin. Vauvan painoarvio oli silloin 3kg, joten ei tämä ihan pieni ole. Tässä mietin millä sinne sairaalaan pitää lopulta mennö, kun vähimmäismatka on 2h, sinne linne haluaisin on 4h 😁 ja lyhyemmän matkan kuitenkin joudun valitsemaan, kun näin aikaisin aikoo syntyä. Miksikö? Koska en enää ehdi kauemman sairaalan lähettyville loppuajaksi "lomaiemaan". Meillä siis mahdollista valita 3:sta sairaalasta, kauimmaiseen on tuo reipas 4h matka.

919/1188 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Joo, tällä lapsella on myös joku sarvi otsassa 😆 ei tämä laskeutunut ole, pää tuntuu liian ylhäällä, mutta hyvin on silti paikat kypsyneet. Luultavasti sillä on merkitys kun tosiaan supistelku kipeästi jo rv 17 lähtien, vaikkakaan ei säännöllisesti. Nyt viikon ajan olen ollut todella kipeä, ja olen niin kypsä tähän odottamiseen, kun ei helpoin raskaus ole ollut. Juuri nyt en edes halua miettiä ylösnousua sohvalta, saati vessaan menoa; ei tästä pääse ylös helpostl ja pöntöltä vielä vähemmän 🙈

Onko teillä pitkästi sairaalaan? Ärsyttää, että omakantaan ei ole tullut vieläkään tietoa streptokokkinäytteestä, siitä on jo sentään yli viikko kun se otettiin. Vauvan painoarvio oli silloin 3kg, joten ei tämä ihan pieni ole. Tässä mietin millä sinne sairaalaan pitää lopulta mennö, kun vähimmäismatka on 2h, sinne linne haluaisin on 4h 😁 ja lyhyemmän matkan kuitenkin joudun valitsemaan, kun näin aikaisin aikoo syntyä. Miksikö? Koska en enää ehdi kauemman sairaalan lähettyville loppuajaksi "lomaiemaan". Meillä siis mahdollista valita 3:sta sairaalasta, kauimmaiseen on tuo reipas 4h matka.

Huh, jopas on vaihtoehtoja ja välimatkat pitkiä siellä 😱 Onneksi suomessa kaikissa sairaaloissa saa laadukasta hoitoa, verraten muualle maailmaan 😊

Me asutaan ihan keskussairaalan kupeessa, 5 minuutissa ajaa joten voin olla kotona hyvinkin kauan kuin kipukynnys ja vointi sallii 😅

Ohhoh, kestääpä näytteen vastauksissa.. Meillä ei ole noita tarvinnut ottaa ja painoarviotakaan ei missään vaiheessa ole tehty, oletettavasti "normaalikokoinen" olisi tuloillaan 😊

Voimia viimeisiin hetkiin!! 👍🏻❤️

920/1188 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 37+0 ja hieman kipeitä supistuksia ollut nyt pari päivää säännöllisen epäsäännöllisesti. Limatulppa myös irtosi viime yönä. Toivottavasti synnytys olisi jo siis lähellä, eikä käynnistystä tarvittaisi. Tänä aamuna tuli jo pari vähän napakampaa supistusta, mutta sittempä ne loppuivatkin taas tyystin 😐

Täällä myös alkaa olla olo ihan kypsä tähän raskauteen, joka paikka alkaa olla kipeä ja olo on muutenkin hankala. Sairaalassa jouduin myös käymään yhden päivän seurannassa heittelevien verenpaineiden vuoksi. Samalla reissulla painoarvioksi saatiin myös jopa 3,5kg, joten alkaa tuo kokokin pikkuhiljaa jo huolettamaan..

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20