Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

681/1188 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra takana. Kaikki näytti olevan ok ja poika olisi tulossa. Hetkellinen pettymyksen tunne, olin ilmeisesti alitajuntaisesti haaveillut prinsessahepenistä, mutta se meni onneksi nopeasti ohi.

682/1188 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Meidänkin sairaanhoitopiiri vihdoin sallii puolison osallistumisen ultriin ja äitiyspolikäynneille 😍 Mieheni varmasti pakahtuu onnesta kunhan kuulee tämän uutisen töistä tultuaan 😊 Sainkin eilen tiedon, että seulontaultra minulla on parin viikon päästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
683/1188 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmeli kirjoitti:

Ihanaa! Meidänkin sairaanhoitopiiri vihdoin sallii puolison osallistumisen ultriin ja äitiyspolikäynneille 😍 Mieheni varmasti pakahtuu onnesta kunhan kuulee tämän uutisen töistä tultuaan 😊 Sainkin eilen tiedon, että seulontaultra minulla on parin viikon päästä

Meillä sama juttu, ihanaaaa!! 🥰

Ultra-aika n. viikon päästä.

Sokerirasituksesta, mulle tehdään rv14 ekan kerran ja ilmeisesti sitten vielä myöhemmin.

Tämä siis tuon PCOS:sän vuoksi.

LA 12/20

684/1188 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikka, itseä vähän "pelottaa" oma reaktio ja mahdollinen pettymys jos vauva on poika. Tottakai poika on ihan yhtä toivottu ja rakastettu kuin tyttökin, mutta jotenkin vain alitajuntaisesti koko ajan ajattelen vauvan olevan tyttö. Esikoisesta oli ihan sama tunne. Varsinaisesti en siis edes toivo tyttöä, oletan vain vauvan olevan tyttö. Jotenkin hankala tunne, josta ei oikein edes hirveästi uskalla puhua julkisesti.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

685/1188 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nano1, aihe on tabu Suomessa, mutta harva meistä toiveilleen tai haaveilleen mitään voi ja joskus sitten tulee pettymyksiä, vaikka olisi miten ihanasta asiasta kyse. Mielestäni voit puhua asiasta neuvolassa. Et ole ensimmäinen ajatustesi kanssa ja asian yli pääseminen raskausaikana olisi tosi hyvä. Tietysti lapsen synnyttyä siinä sukupuoli unohtuu ja omaansa rakastaa, mutta ei ole kiva raskausaikana miettiä asiaa liikaa. Ja tosiaan, tunteesi voi olla nyt oikeassa ja teille tulee tyttö :)

Huomaan, että mua pojassa "ärsytti" se, että käly sai juuri alkuvuodesta pojan. Olisin halunnut toista sukupuolta. "Oman". Nyt sekä anoppi että käly toistaa joka välissä, että onpa helppoa kun sun ei mitään tarvi ostaa. Saat kaiken ja vielä oikeilla kuosilla. Arghh. Hyvää he tarkoittavat, ja ihanaa että saan, mutta haluan ostaa vauvalle myös itse oman maun mukaisia juttuja myöskin ilman että pitää sitten kuunnella mitään "ihan turhaan rahojasi tuollaiseen laitoit, kun tässä on kassillisen ehjiä ja puhtaita vaatteita". Haluan että lapsella on jotain ihan omaa eikä vaan serkun vanhoja. Hyvä puoli tässä on se, että toivottavasti saavat toisistaan hyvät leikkikaveri.

686/1188 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin sokerirasituksessa kahdesti. Sukurasitteen vuoksi ekan kerran joskus rv 16, jolloin arvot oli hyvät, ei ylityksiä, ja toisen kerran joskus rv 27, jolloin paastoarvo ja 1h arvo ylittyivät. Nyt mittailen sokereita 2x viikossa päivän ajan, eikä ylityksiä ole juurikaan tullut. Paastoarvo on joka kerta hyvä (en tiedä miksi se rasituksessa sitten edes ylittyi), mutta 1h arvo aamupalan jälkeen saattaa nousta herkästi, mutta eipä siinäkään ylityksiä enää tule. Ja syy miksi sokerirasitus tehdään sukurasitteen vuoksi kahdesti vaikka ensimmäisellä kerralla ei napsahtaisikaan radia, on se, että hormonitoiminta vilkastuu toisen kolmanneksen lopussa reippaasti ja kaikkien kroppa ei vaan yksinkertaisesti enää silloin osaa säädellä sokereita tarpeeksi. Näin kävi myös mulle.

Ja ehdottomasti suosittelen fb:ssä liittymään ”oman kuun” vauvaryhmään! Siitä on ollut kyllä ihan loistava apu ja vertaistuki! Itse liityin myös oman kaupungin whatsapp-ryhmään ”oman kuun” vauvoille, ja siellä tulee kirjoiteltua melkein päivittäin muiden odottajien kanssa. Käytiin myös mammatreffeillä. 😊

Täällä 35+2 menossa, vajaa 5 viikkoa siis laskettuun! 😁 Juhannuksena pyörähdämme miehen kanssa viimeisen reissun anoppilassa (ja ylipäänsä kauempana kotoa) ja sen jälkeen linnottaudutaan kotiin ja aletaan pakkailla sairaalakassia valmiiksi.

Tsemppiä Mannapuurolle loppupäiviin! Milloin sulla on laskettu? 😊

Esikoinen, LA 7/2020

687/1188 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke, sulla piinaviikot edessä. Kovasti tsemppiä ja kannattaa alkaa jo pakata jos lähtö tuleekin aiemmin ja ehtii tehdä vielä muutoksia kassin sisältöön. Itse olen sitä vaihdellut jo pariin otteeseen. :D

Mulla olis laskettu muutaman päivän päästä. Öisin pientä "menkkasärkyä", mutta pahemmat olot ovat ties missä. Aika malttamattomana tässä ollaan mutta toisaalta hurjaa että kohta pieni ihminen tulee olemaan musta riippuvainen 247.

Ihanaa viikonloppua. 🌻

688/1188 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tsemppiä teille joilla laskettuaika alkaa olla käsillä!

Aika menee nopeasti, kohta alkaa rv 33! Hullua, kun vastahan mä tein raskaustestin. Vointi on edelleen hyvä, töissä jaksan edelleenkin olla. Paineentunne alakerrassa on lisääntynyt viimeisten muutaman päivän aikana. Epäilen että vauva on kääntynyt pää alaspäin. Koko alakerta on myös turvonnut samaan aikaan, tai lähinnä ulkosynnyttimet. Onko muilla käynyt noin?

689/1188 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja apuja kaipailen😭

Onko teillä yhdynnän jälkeen tullut vuotoja?

Täällä nyt rv 11+3 ja eilen harrastettiin seksiä muutaman viikon tauon jälkeen.

Noh, seksi sattui niinkuin mua on sattunut joka kerta raskauden aikana, vaikka oisinkin kostea niin tuntuu ihan järjetön hankaus.

Just sellaiselta että mulla on limakalvot NIIIN turvonneet ja turpeat.

Tänään aamulla sitten vessassa pyyhkiessä tuli ruskeaa vuotoa, pikkareihin myös tullu vähän. Järki sanoo että eiköhän sielä limakalvo oo vaa vähän nirhaantunut, mutta mieli taas tekee tepposet jos jotain onkin käynyt. Alavatsaa tuntuu myös vähän särkevän. Ultraan pitäisi vielä viikko odottaa, kovasti pohdin jos varaisi huomiseksi tarkastuskäynnin yksityiselle😭

LA 12/20

690/1188 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipulla, mulla alkoi alapään turvotus ja paineentunne jo joskus rakenneultran aikoihin tai jälkeen, en ihan tarkalleen muista. Sitä kesti viikkoja, ehkä rv33 asti, kunnes se vain katosi. Turvotuksen veikkaan johtuvan hormoneista ja turvonneista limakalvoista. Lääkärin mukaan tavallisia tuntemuksia.

Mutta ihmettelen kyllä että miten se paineen tunne mulla vain katosi kun järkeilin sen itsekin niin että vauva alkaa hakemaan päälle sopivaa paikkaa tuolta alakerrasta.

Haaveilija91, pyyhkäisyvuoto useimmiten saattaa johtua emättimen limakalvojen ärtymisvuodosta jota tulee on/off viikon ajan.

691/1188 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, mulla myös muutaman kerran ollut veristä vuotoa pyyhittäessä. Ultrassa ei kuitenkaan ole näkynyt kohdun puolella mitään vuotavaa, joten veri on todennäköisesti tullut limakalvoilta. Luulen että näin myös sulla, varsinkin jos seksi on sattunut.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

692/1188 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, sama täällä, limakalvot on niiiiiiiiiin herkillä ja kuivat ja ja ja. Aina tulee verta seksin jälkeen. Nyt tälläsin sitten öljypullon yöpöydälle ja sanoin että tuosta. Ole hyvä. Ilman ei oo asiaa :D loppu vuodot.

Mulla tänään oli vuorossa yhdistelmäseulan verikokeet, 1.7 ultra ja onneksi mies pääsee mukaan myös, jee!

Sokerirasitus tehdään mulle myös kahdesti sukurasitteen ja aiemman raskausdiabeteksen vuoksi, sitä hauskuutta sitten odottelemaan.

Muuten täällä alkaa olo olla ihan jees, suurimmat pahoinvoinnit, palelut ym. takana, vatsa on vähän pullistunut ja mieluusti vaihdan leggareihin aina kun voin. Lapsille kerrottiin viiko sitten ja ottivat vallan hienosti asian. (en muista kerroinko jo)

Rv nyt siis 10+3.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

693/1188 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91 mulla myös tullut yhdynnän jälkeen seuraavana aamuna myös ihan kunnon kirkasta verta. Ja aina kun sen veren näki, tuli muka maha kipeäski. Psykosomaattista uskoisin 😁 mitään syytä ei löytynyt vuodolle. Vuotojen takia meilläkin jäi yhdynnät, seksi ja itsetyydytys pannaan muutamaksi viikoksi, kunnes viime viikolla sitten uskaltauduin. Ja kappas ei vuotoja! Paikat kyllä kuivat ja haavoilla 😂

694/1188 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat taas vastauksista ♥️

Kävin tänään (11+4) kuitenkin yksityisellä ultrassa, vuotoa ei enää eilisen jälkeen tullut.

Mulla istukka aika etinen mutta juuri kuitenkin siintä reunalta siirtymässä sivummalle kun kohtu kasvaa, pieni vuotokohta näkyi ultrassa. Nyt kuitenkin seksikielto ja kaikki rasitus pois. Olisi kirjoittanut sairaslomaa mutta en tohtinut ottaa kun töissä ei nostoja kuitenkaan tule, kyyristymisiä kyllä tulee ja siitä jo alaselkäkin ilmoittelee.

Mutta kaikki siis hyvin, molemmat tyypit niin kovin jumppaili menemään ja sydänäänetkin kuunneltiin molemmilta. Viikon päästä eka äippäpolin ultra, ehkä nyt maltan sinne asti😂♥️

LA 12/20

695/1188 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ nyt lähtee joku superliukkari tilaukseen, katsotaan sitten kun uskalletaan seuraavaksi peittoja heilutella josko auttaisi mitään😂

LA 12/20

696/1188 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kaikki oli hyvin haaveilija91 :). Kyllä se veri varmasti aina säikäyttää.

Täällä myös yksi kenellä 2 sokerirasitusta, tai toinen vasta muutaman viikon päästä edessä. Pcon ja sukurasitteen takia 2 kertaa, ekassa oli oikein hyvät arvot.

Täällä 22+5 ja olo tosi hyvä. Tuntuu että maha on jo valtava ja potkuja tuntuu (ja näkyy!) tosi paljon. Suonikohjuja on tullut jalkaan, nilkat on kuin mustelmilla, niin paljon veren purkaumia. Ehkä ne lähtee pois, toivottavasti. Toinen pohje on myös inhottavan kipeä, mutta uskon sen tulleen vkl lenkistä. Aina vaan pelottaa ne tulpat, mutta on tämä selkeästi vain lihaskipua. En ole taas hirveästi kirjoitellut, mutta joka päivä täällä iltaisin lueskelen :) onnea jo vauvan saaneille ja monella jo ihan pian La.

Villahuivi mitä sinulle kuuluu? :)

697/1188 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa onnea Räpätäti! <3 Kiitos kun jaoit synnytystarinasi :) Kaikkea hyvää teidän perheelle ja iloa pikkuisen johdosta. Ensimmäinen "Kaikki plussanneet"-vauva! :D Huippua! Jännää myös kellä koittaa pian h-hetki. Tsemppiä! Vaikea edes ajatella vielä niin pitkälle, kun itsellä koitti juuri puoliväli. Half way there! Tuntuupa kaukaiselta! :D Kesän yli ja vielä vähän syksyä eteenpäin. Millään ei malttaisi, mutta parempi kuitenkin, että lapsi saa rauhassa kasvaa ja kehittyä sinne lokakuun lopulle/marraskuun alulle saakka <3 

Itse en ole nyt vain millään ehtinyt käydä täällä. Ehkä muutama vko sitten lukaisin läpi ja nyt taas. Ollut elämän kanssa nyt yhtä järkkäilyä ja erilaisia päätöksiä miljoonien asioiden suhteen, että olen ollut ihan uupunut. Nyt vihdoin alkaa helpottamaan ja voi keskittyä enemmän omaan ja vauvan hyvinvointiin! <3 On se kyllä kurja, että oma hyvinvointi on usein se mikä jää aina viimeiseksi. Onneksi nyt siihen tulee muutos ja aion pitää siitä kiinni :) Aloitin muun muassa online raskausjoogan, jonka puolisoni päätti minulle hommata, kun tosiaan jäänyt se omasta hyvinvoinnista huolenpito. Hän totesi, että se on samalla koko perheen hyvinvoinnin puolesta, sillä myös vauva nauttii, kun minä nautin ja joogaan kuuluu myös yksi synnytysvalmennus kerta sekä video, johon puoliso on tervetullut mukaan :) Saan kaksi kertaa viikossa nyt omaa aikaa itselleni ja vauvalle <3 Plus sitten puoliso mukaan, kun on se synnytysvalmennus kerta. Ootteko muut osallistuneet/aiotteko osallistua raskausajan joogaan? 

Viime viikolla tosiaan tuli päätös, että myös HUS:n alueella saa tulla puoliso mukaan ultraan ja meillä kävi niin tuuri, että rakenneultra osui juuri tälle päivälle, jolloin rajoitukset purettiin. Eli puoliso pääsi tänään mukaan ja kaikki oli onneksi hyvin ja niinkuin pitää <3 Pieni ihminen siellä kellui kaikessa ihanuudessaan <3 Nyt taas huojentunut olo ja osaa ehkä asennoitua taas hieman helpommin tähän raskauteen. Tai lähinnä siihen pelkoon, että jos jotakin on pielessä. Tämän hetkisen tilanteen mukaan ei pitäisi olla mitään pielessä, joten nyt vain pidetään se mielessä ja mieli rauhallisena!

Ihanaa viikkoa kaikille! :)

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

698/1188 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin vaan ilmoittamaan että ei vieläkään mitään. Kahden viikon sisään tuota masua ei kuitenkaan tuossa enää ole, joten jännitys tiivistyy. ❤️

699/1188 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, olisi kysymys pääkaupunkiseudulla/HUSin alueella asuville. Milloin olette saaneet alkuraskauden seulontojen tuloksia? Ultra oli kaksi viikkoa sitten ja veri- ja pissakoe noin kuukausi sitten. Itselleni tuli heti ultran jälkeen postissa ettei ole riskiä downiin, mutta ilmeisesti pitäisi saada riskilukuja ja muuta infoa?

Kiitos jos vastaatte! Olen seuraillut tätä keskustelua vaikken ole itse vielä kirjoitellut :)

700/1188 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silver, mekään ei saatu riskilukuja. Vain se kirje, jossa luki ettei ole riskiä downiin.