Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän kun miehen exä ei vaihda sukuniemään

Vierailija
25.02.2020 |

Olen menossa naimisiin miehen kanssa ja otan perinteisesti mieheni sukunimen. Ärsyttävää kun exällä edelleen sama sukunimi. Muutenkin sen naisen fb on täynnä edelleen heidän yhteiskuvia yök. Inhottavaa muistella toisen historiaa jatkuvasti. Taidan piilottaa hänet fb.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä naisia jotka roikkuu ikään kuin kostoksi ex-miehen sukunimessä.

Lapsilla tietenkin ymmärrän sen että se sukunimi jää. Elleivät itse halua vaihtaa sitä äitinsä sukunimeen tai esimerkiksi uuden isäpuolen sukunimeen tulevaisuudessa.

Ei se ole kosto vaan käytännöllisyyttä. Jos on ollut naimisissa 30 vuotta, niin sukunimen vaihtaminen on turhaa, kallista ja aiheuttaa sekaannusta.

Turhaa myös varmaan vaihtaa uuden miehen sukunimeen kun menee hänen kanssaan naimisiin? Eli Entisen miehen nimellä nykyisen miehen kanssa avioliiton satamaad :p

Niin minä tein. Nykyistä miestäni ei häiritse, exäni uudesta vaimosta en tiedä.

ohis

Vierailija
122/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä naisia, jotka ottavat miehen sukunimen. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että annetaan lapsille miehen nimi.

Looool trollololololl mee pois trolli :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä naisia jotka roikkuu ikään kuin kostoksi ex-miehen sukunimessä.

Lapsilla tietenkin ymmärrän sen että se sukunimi jää. Elleivät itse halua vaihtaa sitä äitinsä sukunimeen tai esimerkiksi uuden isäpuolen sukunimeen tulevaisuudessa.

Ei se ole kosto vaan käytännöllisyyttä. Jos on ollut naimisissa 30 vuotta, niin sukunimen vaihtaminen on turhaa, kallista ja aiheuttaa sekaannusta.

Turhaa myös varmaan vaihtaa uuden miehen sukunimeen kun menee hänen kanssaan naimisiin? Eli Entisen miehen nimellä nykyisen miehen kanssa avioliiton satamaad :p

Niin minä tein. Nykyistä miestäni ei häiritse, exäni uudesta vaimosta en tiedä.

ohis

Mun naapuri teki noin myös. Hän teki lapset myös ensimmäisen aviomiehensä nimelle. Postilaatikossa lukee kätevästi entisen ja nykyisen miehen nimet. Söpöä.

Vierailija
124/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun nykyinen vaimoni on se ensimmäinen rakkaus. Entinen vaimo oli vain ihastus, mutta koska olin nuori ja tyhmä, en sitä silloin ymmärtänyt.  En edes ajattele minulla olevan mitään muita vaimoja koskaan ollutkaan kuin tämä nykyinen jonka kanssa olen ollut jo 20v naimisissa. Entinen vaimo tottakai vaihtoi nimensä tyttönimeen kun erosimme. Hän oli kuitenkin ihan järkevä, vaikka ei se elämäni rakkaus sitten ollutkaan. Myöhemmin meni naimisiin ja lisääntyi miehensä kanssa saman sukunimen alla.

terveisin Ap

Vierailija
125/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Lapsetkin kiukun kaakun, että pitääkö nimi vaihtaa. 🤣 Eroaako lapsetkin isästään? Entä jos lapset jää isälle asumaan, olisiko silloin myös äidin nimi kuitenkin enemmän paikallaan tai ehkä vaihtaa aina jos isän naisystävä vaihtuu? 🤔

Vierailija
126/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka itseään arvostava nainen kehtaa pitää ex-miehen sukunimen erottuaan?

Todella epätoivoista ja kertoo naurettavasta ripustautumishalusta, suoraan sanottuna!

Sinun viestisi kielii sairaalloisen mustasukkaisesta luonteesta.

Vierailija
127/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi exän pitäisi vaihtaa nimensä? Kun erosin ei tullut mieleenikään ex-vaimolta vaatia tälläistä. Hanki elämä AP.

Eikä voikaan vaatia lain mukaan. Järkevintä olisi mennä naimisiin sen ensimmäisen kerran jo niin, että joko ottaa yhdistelmäsukunimen, tai sitten molemmat pitää omansa, niin ei tarvitse sitten eron jälkeen nimiä miettiä. Normaalilla järjellä ja itsetunnolla varustettu ihiminen tosin kyllä pyynnöstä vaihtaisi miehen nimen pois. 

Normaalilla järjellä ja itsetunnolla varustettu ihminen ei alistu exänsä ja tämän uuden puolison pompoteltavaksi vaan tekee päätöksensä itse. Jos sukunimi on ollut ihmisellä jo vuosikymmeniä ja lapsillakin on sama sukunimi niin on vain luonnollista, että haluaa nimensä pitää. 

Vierailija
128/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta huomaa selvästi, että aloittajalla on mielenterveyden kanssa ongelmia. Miestä käy sääliksi, toivottavasti mies löytää vielä tervejärkisen naisen. 

Vierailija
129/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen exän nimi nyt ja hän pitää sen hamaan tappiin asti jos niin haluaa.

Vierailija
130/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun nykyinen vaimoni on se ensimmäinen rakkaus. Entinen vaimo oli vain ihastus, mutta koska olin nuori ja tyhmä, en sitä silloin ymmärtänyt.  En edes ajattele minulla olevan mitään muita vaimoja koskaan ollutkaan kuin tämä nykyinen jonka kanssa olen ollut jo 20v naimisissa. Entinen vaimo tottakai vaihtoi nimensä tyttönimeen kun erosimme. Hän oli kuitenkin ihan järkevä, vaikka ei se elämäni rakkaus sitten ollutkaan. Myöhemmin meni naimisiin ja lisääntyi miehensä kanssa saman sukunimen alla.

terveisin Ap

En ole ap, olen piffiläinen ;)

Vierailija
131/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi exän pitäisi vaihtaa nimensä? Kun erosin ei tullut mieleenikään ex-vaimolta vaatia tälläistä. Hanki elämä AP.

Eikä voikaan vaatia lain mukaan. Järkevintä olisi mennä naimisiin sen ensimmäisen kerran jo niin, että joko ottaa yhdistelmäsukunimen, tai sitten molemmat pitää omansa, niin ei tarvitse sitten eron jälkeen nimiä miettiä. Normaalilla järjellä ja itsetunnolla varustettu ihiminen tosin kyllä pyynnöstä vaihtaisi miehen nimen pois. 

Normaalilla järjellä ja itsetunnolla varustettu ihminen ei alistu exänsä ja tämän uuden puolison pompoteltavaksi vaan tekee päätöksensä itse. Jos sukunimi on ollut ihmisellä jo vuosikymmeniä ja lapsillakin on sama sukunimi niin on vain luonnollista, että haluaa nimensä pitää. 

Olisi pitänyt varmaan tarkentaa että jos lapsia ei ole kuvioissa. Mies voi aina ottaa nykyisen vaimonsa nimen, ja homma on sillä ratkaistu. Ellei sitten miestä haittaa olla eri nimellä kuin lapsensa ;)

Vierailija
132/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin vaihtaakin sukunimeni, mutta sitten vaihtuu myös lasten sukunimi. Ero ei ollut minun aloitteestani, joten se että mulla on yli 20v ollut jo tämä sukunimi tarkoittaa että kaikki verkostoni tuntevat minut tällä nimellä.

Ihan kevyin perustein en siis nimeä vaihda. Kannattaa naimisiin mennessä huomioida, että kun miehesi on jo kertaalleen eronnut, niin entäpä jos se sama käy myös sinulle? Vaihdatko sitten kiltisti nimeä, vai muuttuuko mielipide?

Mulla sama.

Ollaan ex.n kanssa ok väleissä. Kerran tuli hyvin pientä kärhämää ja ex kysyi aionko vaihtaa sukunimeä.

Sanoin kyllä, mutta sitten lapsetkin vaihtavat.

Me aikoinaan mentiin naimisiin mm siksi, että kaikilla on sama sukunimi, tämä oli minulle tärkeää

Ex oli hiljaa ja asiasta ei enää puhuttu,

Vierailija
133/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ottaisin avopuolison nimen jos mentäisiin naimisiin. Puoliso on "vanhan rahan" suvusta ja sukunimi on julkisesti tunnettu.

Passi on nykyään voimassa vain 5 vuotta. Passi siis vaihtuu useammin kuin seurustelukumppani, jonka on pysynyt elämässäni 15 vuotta. Emme halua lapsia, joten avioliitto on turha. Se ei toisi mitään taloudellista "turvaa" toiselle, koska molemmat osapuolet haluavat avioehdon.

Vierailija
134/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on menneisyys. Mies ja sen exä olivat naimisissa ennenkuin ees tiesit heistä mitään. Et voi takertua tollaseen asiaan.

Vierailija
135/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tää aloitus hymyilyttää mua joka kerta kun tän nään. N50+

Vierailija
136/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös eräs joka kävi naimisiin mennessään tuon keskustelun miehen kanssa siitä kuinka tärkeänä hän piti samaa nimeä koko perheelle ja että olisi loukkaavaa hänen isälleen jos en ottaisi suvun nimeä. Olin 23v kun naimisiin mentiin, nyt 46v ja eronnut. Ei ole mieleenkään tullut että jollekin pitäisi nimi luovuttaa. Ex voi ottaa uuden vaimonsa nimen jos asia siellä päässä ongelma. Nimi ei edusta minulle mitään suurta vihaa tai rakkautta, se on vain nimeni.

Vierailija
137/137 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on menneisyys. Mies ja sen exä olivat naimisissa ennenkuin ees tiesit heistä mitään. Et voi takertua tollaseen asiaan.

Kaikilla meillä on myös nykyisyys jossa elämme. Emme elä menneessä vaikka se sinua keljuttaisikin exänä .