Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHO pelkää nyt, että korona-epidemia riistäytyy hallitsemattomaksi

Vierailija
22.02.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006415930.html Suomen terveysviranomaiset ja poliitikot kuitenkin lapsenomaisessa uskossaan ilmeisesti ovat edelleen sitä mieltä, että suomalaisilla ei ole hätää. Ehkä he luulevat, että suomalaisessa geeniperimässä on jotain, joka suojelee meitä virukselta. Alkuviikosta kuusi Kiinassa työskennellyttä suomalaista saapui Helsinkiin, josta he saivat edelleen jatkaa kotipaikkakunnilleen. Yksi ryhmän henkilöistä ihmetteli itsekin tätä kovasti. Kiinasta lennätettiin ihmisiä myös Air Francen koneella Pariisiin ja tuollakin lennolla oli mukana suomalaisia. Ranskan viranomaisten mukaan lennolla olleet ihmiset luovutettiin koneen laskeuduttua oman maansa viranomaisille. Näistäkään suomalaisista ei ole katsottu tarpeelliseksi tiedottaa mitään. Alkaa pikkuhiljaa sekä ärsyttämään että huolestuttamaan Suomen lepsu linja asiassa.

Kommentit (325)

Vierailija
181/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta. Mulla on ollut päänsärkyä ja kurkkukipua pari päivää. Viime yönä alkoi räkäkin valua ja on ollut vaikea hengittää. Mitä tein? Olen juonut lämmintä mehua ja otin särkylääkkeen. Makoilen peiton alla ja rouskutan strepsilsejä. Astmaatikkona olen nyt turvautunut keuhkoja avaavaan useammin kuin normaalisti. Yhä hengissä. Ajatella. Sen se tekee kun on elämässä sairastanut useamman kuin yhden flunssan. Ihan rutiinilla hoituu. Jos olisin täysin kädetön idiootti, laittaisin hengityssuojan enkä hoitaisi itseäni mitenkään enkä helpottaisi oloani.

Vierailija
182/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä kun on tätä vankkumatonta faktaa vaikka lähteitä kukaan ei suostu kertomaan niin voisiko joku sanoa koska se karanteeni alkaa?

Pitäisi kesäloma suunnitella enkä halua että se on heti ennen tai heti jälkeen karanteenin."

Odota, katson kristallipallostani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona pieni vauva. Oikeesti vähän jännittää miten vaikkapa niin pienelle kävisi sairastuessaan - oonko ihan hysteerikko? Mietin pitäisikö varalta ostaa kaappiin säilykkeitä ja kuivaruokaa vähän isompi määrä, ja pari vesitonkkaa.

Vierailija
184/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Hollannissa Wuhanista evakuoidut kansalaiset lennätettiin maahan sotilastukikohdan kautta ja joutuivat 2 viikon kotikaranteeniin jossa terveysviranomaiset ottavat yhteyttä joka päivä. Molemmilla toimituskerroilla matkailijoiden määrä, terveystarkastukset ja koko prosessi oli luettavissa uutisista.

Aika outoa että Suomi tyrkkää Wuhanin-seikkailijat suoraan yhteiskunnan sekaan.

Onko tullut mieleen, että ne on tarkastettu, mutta media jännästi ei kerro koko totuutta tässäkään asiasssa.

Ja aika jännä tämä oletus, että Suomessa annettaisiin vähänkään vaarallisen epidemian kantajien päästä levittämään tautia ympäriinsä. Jälleen jollakulla on tarve mustamaalata Suomen viranomaisia.

On tarkastettu?? ei tarvita paljon järkeä ymmärtääkseen että tauti sikiää pahimmillaan 24 päivää ja sinä aikana ihminen tartuttaa sitä muualla ovat pistäneet karanteenin ja Suomessa ei. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Suomi tuurilla löysi osan ensimmäisen sairastuneen lähipiiristä ja nyt sen jälkeen ei olet tehnyt yhtään mitään.

Itselläni ei ole Twitteriä mutta ei nähtävästi kenelläkään muullakaan täällä kun sieltä ei löydä Korona keskusteluja suomeksi. Tuntuu että se on nykyään ainoa paikka Mistä lähtee kansalaisten huoli liikkeelle. :/

Vierailija
185/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta. Mulla on ollut päänsärkyä ja kurkkukipua pari päivää. Viime yönä alkoi räkäkin valua ja on ollut vaikea hengittää. Mitä tein? Olen juonut lämmintä mehua ja otin särkylääkkeen. Makoilen peiton alla ja rouskutan strepsilsejä. Astmaatikkona olen nyt turvautunut keuhkoja avaavaan useammin kuin normaalisti. Yhä hengissä. Ajatella. Sen se tekee kun on elämässä sairastanut useamman kuin yhden flunssan. Ihan rutiinilla hoituu. Jos olisin täysin kädetön idiootti, laittaisin hengityssuojan enkä hoitaisi itseäni mitenkään enkä helpottaisi oloani.

Ei ole kauheaa, koska sulla on flunssa, ei korona, vaikka oletkin jo pelkästä flunssasta tukkoisempi.

Vierailija
186/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä enää pysäytetä. Liian laajalle levinnyt.

Vierailija
187/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kotona pieni vauva. Oikeesti vähän jännittää miten vaikkapa niin pienelle kävisi sairastuessaan - oonko ihan hysteerikko? Mietin pitäisikö varalta ostaa kaappiin säilykkeitä ja kuivaruokaa vähän isompi määrä, ja pari vesitonkkaa.

Samaa itsekin mietin. Olen astmaatikko. viime pef-seurannassa puhallusten keskiarvo oli 350, kun terveellä minun ikäisellä pitäisi olla noin 800. Jos arvo menee 250 pitää lähteä ensiapuun oli keuhkolääkärin ohje. Kyllähän sitä varmasti potkasee tyhjää jos omalle kohdalle sattuisi tuo. Influenssarokotteen olen ottanut juuri astman takia, mutta tähän koronaan ei nyt mitään ole saatavilla. Siinä jäisi kaksi alle kouluikäistä lasta ilman äitiä olettaen, että he selviytyisivät kyseisestä taudista. Ominaista koronavirukselle oli ilmeisesti juurikin mennä keuhkoihin.

Vierailija
188/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvähän se on että se leviää joka paikkaan. Se on vain ajan kysymys.

Vierailija
189/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa itsekin mietin. Olen astmaatikko. viime pef-seurannassa puhallusten keskiarvo oli 350, kun terveellä minun ikäisellä pitäisi olla noin 800. Jos arvo menee 250 pitää lähteä ensiapuun oli keuhkolääkärin ohje. Kyllähän sitä varmasti potkasee tyhjää jos omalle kohdalle sattuisi tuo. Influenssarokotteen olen ottanut juuri astman takia, mutta tähän koronaan ei nyt mitään ole saatavilla. Siinä jäisi kaksi alle kouluikäistä lasta ilman äitiä olettaen, että he selviytyisivät kyseisestä taudista. Ominaista koronavirukselle oli ilmeisesti juurikin mennä keuhkoihin.

Höpö höpö. Ohessa pef- mittausten viitearvot. Naisilla maksimaalinenkaan suoritus ei ole lähelläkään 800.

https://www.allergia.fi/site/assets/files/1427/pef-taulukko_164x164.pdf

Vierailija
190/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kauheaa, koska sulla on flunssa, ei korona, vaikka oletkin jo pelkästä flunssasta tukkoisempi.

Korona on flunssa jolla on tavalliset flunssan oireet. Se on itseasiassa jopa lievempi oireiltaan kuin tavallinen flunssa koska suurin osa kantaa sitä oireilematta juuri mitenkään.

Vierailija
191/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvähän se on että se leviää joka paikkaan. Se on vain ajan kysymys.

Kyllä.

Vierailija
192/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on flunssa jolla on tavalliset flunssan oireet. Se on itseasiassa jopa lievempi oireiltaan kuin tavallinen flunssa koska suurin osa kantaa sitä oireilematta juuri mitenkään.

Sitähän Sinä et voi tietää. Virukset myös muuntauvuvat.

Vierailija
193/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsia niin tällä viikolla käyn ostamassa säilykkeitä, lihoja, jos sähköt toimivat, juomista ynnämuuta varastoon. Buranaa, Panadolia, hengityssuojaimia.

Joensuussa asutaan ja Kontiolahden hiihtokisat tuossa vieressä.

Vierailija
194/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täällä kun on tätä vankkumatonta faktaa vaikka lähteitä kukaan ei suostu kertomaan niin voisiko joku sanoa koska se karanteeni alkaa?

Pitäisi kesäloma suunnitella enkä halua että se on heti ennen tai heti jälkeen karanteenin."

Odota, katson kristallipallostani.

Hiihtolomien jälkeen on ensimmäisiä suomalaisia koronaviruksesta, jolloin kouluja suljetaan ja siitä se sitten lähtee! 24.2 ennustettu.

Vierailija
195/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vielä surkeammin toimittu, WHO kritisoi Italiaa

Ricciardi arvosteli Italian hallitusta muun muassa siitä, että se esti Kiinasta tulevat ja sinne lähtevät lennot mutta ei laittanut karanteeniin Kiinasta muuta kautta tulleita ihmisiä.

– Nyt maksamme siitä tosiasiasta, että emme laittaneet heti karanteeniin Kiinasta saapuneita matkustajia.

Sanoo IS

MITÄ TEKEE THL. EI MITÄÄN.

Vierailija
196/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa: neljäs sairastunut kuoli koronaan.

Vierailija
197/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillahan tuo ei ole vaarallinen sairaus. Yksikään alle 9 vuotias ei ole siihen kuollut. Lasten kohdalla pelkäisin enemmän orpoutumista.

Vierailija
198/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ennusteiden mukaan korona leviäisi 60 % väestöstä eli 7,8 miljardista 60 % on 4,68 miljardia. Ja jos näistä about 2 % kuolee tautiin se tekee 93, 6 miljoonaa ihmistä. 

Jos samoja lukuja käyttää suomeen :  5,5 miljoonasta ihmisestä 3,3 milj. saisi tartunnan ja joista 2 % kuolisi eli 66 000 ihmistä.  

Vierailija
199/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsillahan tuo ei ole vaarallinen sairaus. Yksikään alle 9 vuotias ei ole siihen kuollut. Lasten kohdalla pelkäisin enemmän orpoutumista.

Sitäkään ei voi varmuudella tietää. Ja lapsilla myös perussairauksia.

Vierailija
200/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä uutisoitu ovatko nuo Italian kuolleet olleet aasialaistaustaisia? Tuolla Milanon alueellahan heitä on todella paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi