Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt en pysty rauhoittumaan, odotan isoa perintöä ja se piti tulla minulle 1.3. ja nyt siirtynee vaan

Vierailija
21.02.2020 |

vastapuolen eli lesken asianajajan typerään vitkutteluun. Kun asianajajani huomasi, ettei _lesken_ omaisuudessa olekaan tämän kuvittelemaa suojausta avio-oikeudelta, joten hänelle kaavailtu noin 50 000 euron tasinko pesästä on kuihtumassa nollaan. Niin nyt eivät sitten halua antaa minulle pesästä kiistatta tulevia osuuksia!!?? Aaaarrgght. Yksi asunto on tyhjänä ja sille pitäisi päästä tekemään jotain! Mutta ei pääse, koska se stanan akka. Vai voisiko asuntoa myydä vaikka se on vielä pesässä? Minulle se on kuitenkin tulossa, koska se ON avio-oikeudesta vapaata IHAN OIKEASTI. Nyt olen tavannut jo useamman välittäjän myydäkseni asunnon, ja yhden, joka remontoi huonokuntoisia asuntoja, joka tämä asunto on. Niin ei ois aikaa odottaa! Inhottaa, kun joku urpo, jolle omaisuus ei tule edes kuulumaan voi tavallaan sanella mulle milloin saan perintöni. Onkohan kade kun tajuaa, ettei saa mitään.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole validia syytä saada tietää kantaamme kauppakirjoihin ennen riidattoman omaisuuden erottamista pesästä, koska vastauksemme ei tule muuttamaan riidattoman osuuden kohtaloa mitenkään.

Pelkään nyt, että riidatonkin osa perintöä eli aviovarallisuuden ulkopuolella oleva omaisuus lojuu pesässä ositusvänkäyksen aikana. Koska me tulemme sanomaan, että kauppakirjojen perusteella lesken asunnossa on vain osittainen suoja avio-oikeudelta. He toivovat, ettemme tajuaisi sitä. Tai jotain.

Ap

Vierailija
82/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap niin saa mun sympatiat. Olen niin kauan odottanut että pska isäukkoni kuolee, ikää 89 ja keuhkokasvain, mutta siinä se stana vaan kitkuttaa! Itsekään ei takuulla elämisestään nauti joten kuolema olis itselleenkin helpotus. Rahat se on mulle velkaa. Niin paljon olen saanut kärsiä elämässäni että se ollut luokaton isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75, millä perusteella leski ei saa koskaan tasinkoa puolta pesästä? Kyllä tasan tarkkaan saa, jos leski on varaton eikä ole avioehtoja tai testamentteja, joissa lesken avio-oikeus olisi suljettu pois.

Ap:n tapauksessa kuitenkin isän omaisuudesta suuri osa on saatu testamentilla, jossa nimenomaan isän puolison avio-oikeus on suljettu pois. Siitä ei siis tarvitse maksaa leskelle tasinkoa. Nyt on sitten riitaa siitä, mikä osa loppuomaisuudesta on avio-oikeuden alaista (myös lesken omaisuudesta osa on suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle) ja mikä ei.

Juu sori. Oletin vähän lepsusti että sillä leskellä aina on myös jotain vähäistä omaa omaisuutta, esim eläke tilillä tms. Ja yritin vain korostaa sitä että tasinko katsotaan siitä yhteisen omaisuuden kokonaismäärästä - yllättävän moni näyttää kuvittelevan, että leski saa puolet perinnöstä tasinkona (+ tietenkin pitää oman omaisuutensa) ja perilliset sitten 50pinnaa keskenänsä.

Pahoittelut epäselvyydestä :)

Mä en ainakaan kuvittele 🙃

Ap

Vierailija
84/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kivalle ei.

Meille tuli ihan ylläripyllärinä perintöä viimekuussa ja perunkirj ym hoidettu, rahat tulee tilille huhtikuussa. Sitä odotellessa:)

Mites muuten joko hoidit veroviraston kanssa asiat, maksoit perintöveron jne?

Veroa ei ole langetettu vielä. Otan lainan, jos asunto ei ole myyty siihen mennessä. Vero tulee olemaan ihan hirveä. Sekin on tämän pahan ihmisen syytä. Siis lesken. Olisi ollut järkevää antaa neljä vuotta sitten kyseiset asunnot ja osakkeet suoraan minulle, eikä sairaalle isälleni. Mutta lesken ahneus.

Ap

Ja sä oot tosiaan neljä vuotta jaksanut pauhata tätä asiaa täällä :D. Eikö sulla ole ketään kavereita, kenen kanssa voisit puhua?

Vierailija
85/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap niin saa mun sympatiat. Olen niin kauan odottanut että pska isäukkoni kuolee, ikää 89 ja keuhkokasvain, mutta siinä se stana vaan kitkuttaa! Itsekään ei takuulla elämisestään nauti joten kuolema olis itselleenkin helpotus. Rahat se on mulle velkaa. Niin paljon olen saanut kärsiä elämässäni että se ollut luokaton isä.

Mä oon odottanut sitä, että toi akka irrottaa kyntensä sukuni rahoista. Isästä ei voi oikeuden nojalla saada lokkeja irtoamaan.

Ap

Vierailija
86/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kivalle ei.

Meille tuli ihan ylläripyllärinä perintöä viimekuussa ja perunkirj ym hoidettu, rahat tulee tilille huhtikuussa. Sitä odotellessa:)

Mites muuten joko hoidit veroviraston kanssa asiat, maksoit perintöveron jne?

Veroa ei ole langetettu vielä. Otan lainan, jos asunto ei ole myyty siihen mennessä. Vero tulee olemaan ihan hirveä. Sekin on tämän pahan ihmisen syytä. Siis lesken. Olisi ollut järkevää antaa neljä vuotta sitten kyseiset asunnot ja osakkeet suoraan minulle, eikä sairaalle isälleni. Mutta lesken ahneus.

Ap

Ja sä oot tosiaan neljä vuotta jaksanut pauhata tätä asiaa täällä :D. Eikö sulla ole ketään kavereita, kenen kanssa voisit puhua?

Ei tarpeeksi. Olen jauhanut kolmen ihmisen kanssa asiasta kyllä. Ja minulla on tietty syy jauhaa kiusaamiseen täällä taipuvaisten ihmisten nenän edessä tätä.

Ap

Vierailija
87/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. mies kuolee ja hän oli naimisissa uuden naisensa kanssa. Lapsia miehellä on kolme aiemmasta avioliitosta. Miten miehen omaisuus jaetaan? 

Vierailija
88/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisilta ongelmilta välttyisi, jos ihan itse tienaisi rahansa niin ei tartte ottaa kierroksia mistään perinnöstä. Plussaa jos perinnöksi jotain saan, mutta oma varallisuus on kerätty ihan töitä tekemällä, säästämällä ja sijoittamalla.

Todennäköisesti olen varakkaampi jo nyt kuin vanhempani yhteensä.

Mun mielestä työnteko on typerää ja yök. Eri asia olisi, jos olisi aina ollut sen verran muitakin tuloja, että olisi voinut valita ammattinsa tai tekemisensä niin, että ei olisi siitä saatavien tulojen varassa. Niin itse eläisin mieluummin, kuin typeränä toisten orjana.

Ap

No et sinä kyllä olisi missään työyhteisössä pärjännytkään. Mutta noita tulevia rahojakaan et ole itse hommannut, et ole tikkua ristiin laittanut mitenkään niiden eteen.  Sinuna en hirveästi leveilisi näillä asioilla...

Vierailija
89/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun esim. mies kuolee ja hän oli naimisissa uuden naisensa kanssa. Lapsia miehellä on kolme aiemmasta avioliitosta. Miten miehen omaisuus jaetaan? 

Aviopuolison ja miehen omaisuus lasketaan yhteen. Puoliso saa siitä puolet, mutta siis jos hän omistaa yhteisistä varoista vaikkapa 40%, niin hänelle annetaan enää 10%.

Lapset saavat loput, eli voi olla, että vainajan omaisuudesta vaikka 90%. Riippuu lesken varkkuudesta.

Näin siis, jos ei ole avioehtoja. Tai omaisuutta ei olla peritty lahjakirjoilla tai testamentein, joissa lahjasta/perinnöstä olisi suljettu saajan puolison avio-oikeus pois. Aviopuolisoilla on tai voi olla siis kahdenlaista varallisuutta: aviovarallisuutta ja aviovarallisuuden ulkopuolista varallisuutta. Vain aviovarallisuus menee jakoon puolisoiden kesken.

Ap

Vierailija
90/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisilta ongelmilta välttyisi, jos ihan itse tienaisi rahansa niin ei tartte ottaa kierroksia mistään perinnöstä. Plussaa jos perinnöksi jotain saan, mutta oma varallisuus on kerätty ihan töitä tekemällä, säästämällä ja sijoittamalla.

Mun mielestä työnteko on typerää ja yök. Eri asia olisi, jos olisi aina ollut sen verran muitakin tuloja, että olisi voinut valita ammattinsa tai tekemisensä niin, että ei olisi siitä saatavien tulojen varassa. Niin itse eläisin mieluummin, kuin typeränä toisten orjana.

Ap

No et sinä kyllä olisi missään työyhteisössä pärjännytkään. Mutta noita tulevia rahojakaan et ole itse hommannut, et ole tikkua ristiin laittanut mitenkään niiden eteen.  Sinuna en hirveästi leveilisi näillä asioilla...

Miten niin en? Olen töissäkäyvä ihminen. Ja siis sellainen varallisuus on parasta, jonka eteen ei ole tarvinnut tehdä mitään ja joka tulee suvusta. Totta kai siitä voi vapaasti kertoa. Miksi kuulija olis kateellinen sellaisesta? Se on hyvä testi oikeille ystäville, jos osaavat iloita puolestani.

Ap

Vierailija
91/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioparin omaisuus lasketaan yhteen. Jos leski oli vaarattomampi hän saa pesästä sen verran tasinkoa, että hänelle jää kokonaisomaisuudesta 50%. Tähän usein käytetään asunto tai ainakin osuus siitä.

Loppu on vainajan perintöä joka jakautuu noiden kolmen lapsen kesken 1/3 1/3 ja 1/3z

Tämä siis olettaen ettei mitään testamentteja ole mihinkään suuntaan.

Vierailija
92/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten niin en? Olen töissäkäyvä ihminen. Ja siis sellainen varallisuus on parasta, jonka eteen ei ole tarvinnut tehdä mitään ja joka tulee suvusta. Totta kai siitä voi vapaasti kertoa. Miksi kuulija olis kateellinen sellaisesta? Se on hyvä testi oikeille ystäville, jos osaavat iloita puolestani.

Ap

Ai sä käyt töissä vaikka työnteko on typerää ja orjana oloa?

Vierailija
93/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ai sä käyt töissä vaikka työnteko on typerää ja orjana oloa?

Kyllä.

Ap

Vierailija
94/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolen kunhan ennätän. Rahat olen kyllä jo tärvännyt aikoja sitten.

T. Isä

Vierailija
95/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat pahalta ja itsekkäältä ihmiseltä. Siis suomeksi henkisesti sairaalta ja tasapainottomalta. Et tule tuolla luonteella olemaan koskaan onnellinen perinnöstäsi. Etsit pian jonkun muun, jota voit kiusata. 

Olen seurannut täällä kirjoituksiasi ja miettinyt, miten karma hoitelee sinut. 

Vierailija
96/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolen kunhan ennätän. Rahat olen kyllä jo tärvännyt aikoja sitten.

T. Isä

Vaan kun et ole. Saat säännöllisesti omausuusluettelon pankista, mitkä olen itse avannut sulle näyttämättä, ja tiedän että 6-numeroinen summa siellä on!

Vierailija
97/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat pahalta ja itsekkäältä ihmiseltä. Siis suomeksi henkisesti sairaalta ja tasapainottomalta. Et tule tuolla luonteella olemaan koskaan onnellinen perinnöstäsi. Etsit pian jonkun muun, jota voit kiusata. 

Olen seurannut täällä kirjoituksiasi ja miettinyt, miten karma hoitelee sinut. 

Jos vaikutan sulle, joka vaikutat pahansuovalta ihmiseltä, vaikutan pahalta ja itsekkäältä, niin se ei ole mikään miinus tai paha asia. Sinähän näet muissa sitä, mitäitse olet, itsekkyyden, koska minkä takia? Et saa enempää, kuin sulle kuuluu. Sä et tajua, mikä osa on sinun ja sinulle ihmiset ovat itsekkäitä, koska pitävät sinulta puoliaan. Tiedän sinun tyyppisi ihmiset. Heillä ei ole koskaan tarpeeksi, koska heidän pitää saada muilta. Minulla on taas aivan eritilanne, minulle kuuluvaa omaisuutta halutaan viedä. Sellainen sika, kuin sinä, yrittää. Ja sinusta TOTTA KAI olen itsekäs, koska en keksi syitä sinun saada mihin kuvittelet olevasi oikeutettu. Koska minä kannatan oikeudenmukaisuuutta kaikessa.

Ap

Vierailija
98/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos teille... Lisäkysymys vielä kun sitten aikanaan tämä nainen kuolee hänen lapsensa (aikaisemmasta liitosta) perii siis tuon tasingon verran rahaa tai omaisuutta joka periaatteessa ei heille kuulu? Ja miehen lapset eivät tässä vaiheessa saa enää mitään? 

Vierailija
99/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailij8a kirjoitti:

Päivä lakimiehen työtä maksaa noin kaksi tonnia. 50 000 eurolla saat siis ostettua reilun kuukauden lakimiehen (oman lakimiehesi + pesänjajajan) työtä. Pesänjakajan etu ei ole hoitaa asioita mahdollisimman nopeasti ja yksinkertaisesti, vaan nimenomaan käyttää tapaukseen mahdollisimman paljon aikaa, koska sitä suuremman palkkion hän voi laskuttaa. Pidän täysin mahdollisena, että pesänjakaja päättäisi esim. ennen osituksen tekemistä myydä osan niistä asunnoista, jotka sinun pitäisi periä isältäsi.

Miksi hän möisi ne? Ja yksi on jokatapauksessa menossa myyntiin. Se ei tarkoita, ettenkö myisi toistakin. Koska se ei tuota mielestäni riittävästi.

Ja siis eihän pesänjakaja tarvitse kuukauden työtunteja jakaakseen selkeän pesän. Et taida oikein tajuta kuolinpesän rakennetta tässä? Silti kommentoit aika rohkeasti. Kuin tietäisit. Kerropa siis, miksi jakaja myisi aviovarallisuuden ulkopuolista omaisuutta?

Ap

Miksikö pesänjakaja myisi ne? Ihan sen takia, että myynnin järjestelyihin hän saa kulumaan monta työtuntia, joista hän voi jokaisesta laskuttaa kuolinpesältä vähintään 250 euroa.

Omassa perheessäni on tapaus, jossa perintöasioihin erikoistunut lakimies-varatuomari onnistui käyttämään hyvin selkeän kuolinpesän perunkirjoitukseen, ositukseen ja perinnönjakoon työtunteja 7000 euron edestä, vaikka mistään ei ollut minkäänlaista riitaa ja lakimiehelle oli toimitettu kaikki tarpeelliset paperit (esim. sukuselvitykset ja tiliotteet) hyvässä järjestyksessä. Tässä ei siis ollut kysymyksessä oikeuden määräämä pesänjakaja, vaan kuolinpesän osakkaiden yhdessä palkkaama lakimies. Joo, oli virhe teettää homma hänellä, mutta sitä emme tajunneet etukäteen.

Vierailija
100/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok kiitos teille... Lisäkysymys vielä kun sitten aikanaan tämä nainen kuolee hänen lapsensa (aikaisemmasta liitosta) perii siis tuon tasingon verran rahaa tai omaisuutta joka periaatteessa ei heille kuulu? Ja miehen lapset eivät tässä vaiheessa saa enää mitään? 

Joo, lesken perilliset perivät lesken omaisuuden eli myös sen osan, jonka leski on saanut tasinkona puolison kuoltua. Ensimmäisen puolison lapset eivät saa enää siinä vaiheessa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi