Nyt en pysty rauhoittumaan, odotan isoa perintöä ja se piti tulla minulle 1.3. ja nyt siirtynee vaan
vastapuolen eli lesken asianajajan typerään vitkutteluun. Kun asianajajani huomasi, ettei _lesken_ omaisuudessa olekaan tämän kuvittelemaa suojausta avio-oikeudelta, joten hänelle kaavailtu noin 50 000 euron tasinko pesästä on kuihtumassa nollaan. Niin nyt eivät sitten halua antaa minulle pesästä kiistatta tulevia osuuksia!!?? Aaaarrgght. Yksi asunto on tyhjänä ja sille pitäisi päästä tekemään jotain! Mutta ei pääse, koska se stanan akka. Vai voisiko asuntoa myydä vaikka se on vielä pesässä? Minulle se on kuitenkin tulossa, koska se ON avio-oikeudesta vapaata IHAN OIKEASTI. Nyt olen tavannut jo useamman välittäjän myydäkseni asunnon, ja yhden, joka remontoi huonokuntoisia asuntoja, joka tämä asunto on. Niin ei ois aikaa odottaa! Inhottaa, kun joku urpo, jolle omaisuus ei tule edes kuulumaan voi tavallaan sanella mulle milloin saan perintöni. Onkohan kade kun tajuaa, ettei saa mitään.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailij8a kirjoitti:
Päivä lakimiehen työtä maksaa noin kaksi tonnia. 50 000 eurolla saat siis ostettua reilun kuukauden lakimiehen (oman lakimiehesi + pesänjajajan) työtä. Pesänjakajan etu ei ole hoitaa asioita mahdollisimman nopeasti ja yksinkertaisesti, vaan nimenomaan käyttää tapaukseen mahdollisimman paljon aikaa, koska sitä suuremman palkkion hän voi laskuttaa. Pidän täysin mahdollisena, että pesänjakaja päättäisi esim. ennen osituksen tekemistä myydä osan niistä asunnoista, jotka sinun pitäisi periä isältäsi.
Miksi hän möisi ne? Ja yksi on jokatapauksessa menossa myyntiin. Se ei tarkoita, ettenkö myisi toistakin. Koska se ei tuota mielestäni riittävästi.
Ja siis eihän pesänjakaja tarvitse kuukauden työtunteja jakaakseen selkeän pesän. Et taida oikein tajuta kuolinpesän rakennetta tässä? Silti kommentoit aika rohkeasti. Kuin tietäisit. Kerropa siis, miksi jakaja myisi aviovarallisuuden ulkopuolista omaisuutta?
ApMiksikö pesänjakaja myisi ne? Ihan sen takia, että myynnin järjestelyihin hän saa kulumaan monta työtuntia, joista hän voi jokaisesta laskuttaa kuolinpesältä vähintään 250 euroa.
Omassa perheessäni on tapaus, jossa perintöasioihin erikoistunut lakimies-varatuomari onnistui käyttämään hyvin selkeän kuolinpesän perunkirjoitukseen, ositukseen ja perinnönjakoon työtunteja 7000 euron edestä, vaikka mistään ei ollut minkäänlaista riitaa ja lakimiehelle oli toimitettu kaikki tarpeelliset paperit (esim. sukuselvitykset ja tiliotteet) hyvässä järjestyksessä. Tässä ei siis ollut kysymyksessä oikeuden määräämä pesänjakaja, vaan kuolinpesän osakkaiden yhdessä palkkaama lakimies. Joo, oli virhe teettää homma hänellä, mutta sitä emme tajunneet etukäteen.
Tuo ei ole vielä edes kovin paljon. Ja saman verran työtäpesänjakajallamme suunnilleen olisi. Ja siis jos en saa perintöäni muuten, niin enhän mä sille mitään voi, jos pitäisi vaatia pesänjakajaa. Leski sen ratkaisee, haluaako toimia lain mukaan vai toimia lain mukaan pakotettuna.
ApKyllä 7000 täysin riidattomasta ja selvästä tapauksesta on paljon, varsinkin kun kaikki tarvittavat paperit toimitettiin lakimiehelle valmiina eikä hänen tarvinnut hankkia niitä.
Mutta teidän tapauksessanne työtunteja tulee helposti moninkertainen määrä, kun kerran on riitaa.
99
Eihän tule, etkö ymmärtänyt, että jos lakimies katsoo paperit, niin ei ole riitaa? Leski on ainoa, joka voi tässä estää osituksen. Ei riita tai mikään asia. Tiedätkö, jos haluaisi tehdä kiusaa. En saa pesästä mitään, ellei se akka allekirjoita mitä pitää, tajuatko? Ja siis hän voi olla sitä mieltä että minun pinnani venyttämisessä voittaa, eli että MÄ en halua pesänselvittäjää, ja annan hänelle sellaista, mitä hän haluaa, mitä pesänselvityksessäkään hän EI SAISI.
ApKyllä minä mielestäni ymmärrän tilanteen oikein hyvin. Mutta tajuan myös, että mahdollinen pesänselvittäjä ei välttämättä hoida hommia niin nopeasti ja yksinkertaisesti kuin olisi mahdollista, koska hän saa sitä enemmän rahaa, mitä enenmän asia pitkittyy ja monimutkaistuu.
99
Niin, mutta en minä sitä valitse. Tietenkin annan rahaa ennemmin pesänselvittäjälle, kuin leskelle. Jos on minua kiusaamaan lähdetty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En edes keksi mitään tekemistä, kun tämä lamaannuttaa ja ahdistaa nyt niin paljon! Olin unohtanut eväätkin purkaa eilen illalla kotiin tultuani jääkaappiin, koska ahdisti niin paljon! 😤 Olivat aamulla keittiön lattialla pussissa. Tällaiseksi se elämäni siinä menee, kun joku alkaa häiritä minua :,( En vain pysty keskittymään enää omiin asioihini mitenkään. Näkisin, että tämäkin ilmiö on äitini syytä. Hän ei ikinä ole rauhoitellut ja kannustanut koska on yhtä kade kaikesta mitä saan, kuin tekin täällä.
Ap
Tulihan se sieltä. Äiti.
Vierailija kirjoitti:
Iso omaisuus on muutenkin, ilman minkäänlaisia viivytyksiä, osan aikaa hieman ahdistava (=jos sulla on paljon, voit myös menettää paljon tai voit spekuloida tuotoilla äärettömiin) asia, varsinkin kun se ei ole asettunut itselle mieluisiin asemiin.
Äitini ei haluaisi, että sijoitan sen itselleni mieluisasti. Hänelle ainoa päämäärä asioissa on aina se, että mä olen mahdollisimmaan tyytymätön. Silloin hänestä se on hyvin.
Ap
Aikaisemmin tämä ahdisti minua, koska halusin tehdä äidilleni mieleisesti, osin koska hän on narsisti, joka oli vienyt itseluottamukseni ja osin, koska en vain tiennyt, että hän välittää minusta vaikka minä tekisinkin siten, kuin hän ei halua.
Minä en kuitenkaan välitä hänestä, ihmisenä, joka on sanonut mitä mieltä hän on, ja siten estänyt minua tekemästä, miten itse haluan.
Joten nykyisin en enää anna sille mitään arvoa, miten hän haluaisi minun sijoittavan, ja se on minusta tosi surullista. Se estää minusta ystävytemme, koska minä haluan olla ytävä sellaisten kanssa, joille se, mitä mä tunnen ja koen, on tärkeää. Äitini eiole sellainen henkilö. Koska jos olisi, hän olisi havainnut, että hnen mielipiteensä sanominen estää minua tekemästä erilaisia valintoja. TAI, jos ei havainnut sitä, haluaisi saada nyt sen anteeksi, ettei havainnut sitä. Mutta ei halua. Siksi en arvosta häntä yhtään, enkä aio auttaa rahallisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat pahalta ja itsekkäältä ihmiseltä. Siis suomeksi henkisesti sairaalta ja tasapainottomalta. Et tule tuolla luonteella olemaan koskaan onnellinen perinnöstäsi. Etsit pian jonkun muun, jota voit kiusata.
Olen seurannut täällä kirjoituksiasi ja miettinyt, miten karma hoitelee sinut.
Jos vaikutan sulle, joka vaikutat pahansuovalta ihmiseltä, vaikutan pahalta ja itsekkäältä, niin se ei ole mikään miinus tai paha asia. Sinähän näet muissa sitä, mitäitse olet, itsekkyyden, koska minkä takia? Et saa enempää, kuin sulle kuuluu. Sä et tajua, mikä osa on sinun ja sinulle ihmiset ovat itsekkäitä, koska pitävät sinulta puoliaan. Tiedän sinun tyyppisi ihmiset. Heillä ei ole koskaan tarpeeksi, koska heidän pitää saada muilta. Minulla on taas aivan eritilanne, minulle kuuluvaa omaisuutta halutaan viedä. Sellainen sika, kuin sinä, yrittää. Ja sinusta TOTTA KAI olen itsekäs, koska en keksi syitä sinun saada mihin kuvittelet olevasi oikeutettu. Koska minä kannatan oikeudenmukaisuuutta kaikessa.
Ap
Tässä hyvin kiteytettynä äitihullun kieroutunut luonne.
Olen nyt taas lähestynyt äitiäni ja leveillyt perinnöllä ei kun siis vain laveasti kertonut siihen liittyviä probleemia. Odotan, milloin äiti sanoo, että hänellä on surkea rahatilanne. Mitä siihen vastaan? Ehkä silleen tonnin seteli -katsemaisesti, että aha. Vai..?
Äiti on nyt kerran onneksi sanonut, ettei kaipaa minulta rahaa. Se on aika hassua, kun hänellä on kauheasti velkaa ja hirveän pienet tulotja aina valittaa köyhyyttään. Silloin ei ole halunnut minulta mitään, kun mulla ei ole oikein ollut tai jos sanon, että se menee lapsille. Mutta nyt haluaisin sanoa, että en vain auta, vaikka rahaa on ja kaikki ei mene lapsille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän voi venyttää pesän jakoa vaikka vuosia ..
Zinc
Tietenkin voi, silloin haen tietenkin pesänjakajan. Mutta se olisi häneltä hullua, koska pesänjakajan ottaminen ei tuo tasinkoa (=hyötyä) hänelle, mutta veisi hänen rahaansa myös.
Ap...niin vai onko se niin, että jos hänelle ei ole tulossa mitään pesästä, hän ei menetä pesänjakajan kustannuksissa mitään, koska ne otetaan pesästä... mrrrrr.... Tietenkin sovinnoksi voisi tarjota puolta siitä, mitä pesänjakaja maksaa, jos eisuostu eli halua rahaa vaan riidellä, niin onhan pesässä onneksi varoja. Se vain olisi törkeää kiusantekoa minulle.
Minulla on toinenkin pieni porkkana leskelle, lunastaa kesämökki, jonka omistan, mutta joka on virheen takia lesken hallinnassa.
Ap
Ei tässä voi muuta toivoa kuin että leski rupeaa mahdollisimman hankalaksi ja tekee kaikilla mahdollisilla tavoilla kiusaa sinulle niin pitkään kuin vaan on mitenkään mahdollista. Voisin jopa tukea hänen asianajokulujaan jos siitä vain on seurauksena pahaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat pahalta ja itsekkäältä ihmiseltä. Siis suomeksi henkisesti sairaalta ja tasapainottomalta. Et tule tuolla luonteella olemaan koskaan onnellinen perinnöstäsi. Etsit pian jonkun muun, jota voit kiusata.
Olen seurannut täällä kirjoituksiasi ja miettinyt, miten karma hoitelee sinut.
Jos vaikutan sulle, joka vaikutat pahansuovalta ihmiseltä, vaikutan pahalta ja itsekkäältä, niin se ei ole mikään miinus tai paha asia. Sinähän näet muissa sitä, mitäitse olet, itsekkyyden, koska minkä takia? Et saa enempää, kuin sulle kuuluu. Sä et tajua, mikä osa on sinun ja sinulle ihmiset ovat itsekkäitä, koska pitävät sinulta puoliaan. Tiedän sinun tyyppisi ihmiset. Heillä ei ole koskaan tarpeeksi, koska heidän pitää saada muilta. Minulla on taas aivan eritilanne, minulle kuuluvaa omaisuutta halutaan viedä. Sellainen sika, kuin sinä, yrittää. Ja sinusta TOTTA KAI olen itsekäs, koska en keksi syitä sinun saada mihin kuvittelet olevasi oikeutettu. Koska minä kannatan oikeudenmukaisuuutta kaikessa.
ApTässä hyvin kiteytettynä äitihullun kieroutunut luonne.
Ei vaan siinä avattiin kommentoijan kieroutunut luonne ja taipumus epäoikeudenmukaisuuteen. Äidilläni on vahvana se taipumus myös.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Tietenkin voi, silloin haen tietenkin pesänjakajan. Mutta se olisi häneltä hullua, koska pesänjakajan ottaminen ei tuo tasinkoa (=hyötyä) hänelle, mutta veisi hänen rahaansa myös.
Ap...niin vai onko se niin, että jos hänelle ei ole tulossa mitään pesästä, hän ei menetä pesänjakajan kustannuksissa mitään, koska ne otetaan pesästä... mrrrrr.... Tietenkin sovinnoksi voisi tarjota puolta siitä, mitä pesänjakaja maksaa, jos eisuostu eli halua rahaa vaan riidellä, niin onhan pesässä onneksi varoja. Se vain olisi törkeää kiusantekoa minulle.
Minulla on toinenkin pieni porkkana leskelle, lunastaa kesämökki, jonka omistan, mutta joka on virheen takia lesken hallinnassa.
ApEi tässä voi muuta toivoa kuin että leski rupeaa mahdollisimman hankalaksi ja tekee kaikilla mahdollisilla tavoilla kiusaa sinulle niin pitkään kuin vaan on mitenkään mahdollista. Voisin jopa tukea hänen asianajokulujaan jos siitä vain on seurauksena pahaa sinulle.
Öööm..minä olen jo varautunut kaikenlaiseen henkisesti lähetettävään pahuuteen ja vaikeutukseen perintöni saamisessa. Haluaisitko todellakin laittaa vähän rahojasi siihen? Omituista..
Nyt vain minun annettiin uskoa, että saisin asunnot 1.3. (edunvalvoja uskoi niin), joten siksi tässä on nyt takapakkia, mutta se olisikin ollut niin poikkeuksellisen IHANAA, kun olin saamassa asunnot 1.3. Väläys siitä, miltä normaalien ihmisten elämä tuntuu 🤩
Ap
Pienet on murheet sinulla, ap. Ei voi muuta sanoa. Perintö on kuitenkin tulossa joskus. Joillakin ei ole / tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
ApEi tässä voi muuta toivoa kuin että leski rupeaa mahdollisimman hankalaksi ja tekee kaikilla mahdollisilla tavoilla kiusaa sinulle niin pitkään kuin vaan on mitenkään mahdollista. Voisin jopa tukea hänen asianajokulujaan jos siitä vain on seurauksena pahaa sinulle.
Öööm..minä olen jo varautunut kaikenlaiseen henkisesti lähetettävään pahuuteen ja vaikeutukseen perintöni saamisessa. Haluaisitko todellakin laittaa vähän rahojasi siihen? Omituista..
Nyt vain minun annettiin uskoa, että saisin asunnot 1.3. (edunvalvoja uskoi niin), joten siksi tässä on nyt takapakkia, mutta se olisikin ollut niin poikkeuksellisen IHANAA, kun olin saamassa asunnot 1.3. Väläys siitä, miltä normaalien ihmisten elämä tuntuu 🤩
Ap
Edunvalvojahan ei tiedä, että minua on aina kohdeltu kuin koiraa minulle kuitenkin luvattujen varojen kanssa. Halusi hyvää ja edetä asiassa business as usual ja saada ne mulle ekana alta pois. AA:;ni mukaisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet sinulla, ap. Ei voi muuta sanoa. Perintö on kuitenkin tulossa joskus. Joillakin ei ole / tule mitään.
En kaipaa sellaisten empatiaa.
Ap
Sehän on siis niin ihanaa ja mieletöntä, että saan hirveästi rahaa ja omaisuutta! 🤩 Totta kai ne haluaa mahdollisimman pian sitten siinä kun jakamaan ryhdytään!
Paluu lapsiuteni aikoihin, jolloin sain elää ihanan vauraita aikoja, ja jolta ajalta on paljon onnellisia muistoja!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
ApEt voi hakea. Kun ei ole selvillä mitä jaetaan.
Tähän menee vuosia.
Tietenkin voin. Jakajan hommana on juurikin tehdä jako. Tai siis ositus.
Ap
Höpö höpö.
Pesänselvittäjä ja pesänjakaja
Pesänselvittäjä selvittää kuolinpesän jakokuntoon sekä maksaa pesän velat ja voi muuttaa omaisuutta rahaksi. Pesänselvittäjän määrää käräjäoikeus.
Pesänjakaja on käräjäoikeuden perinnönjakoon määräämä puolueeton lakimies. Pesänjakaja tekee kuolinpesässä perinnönjaon ja osituksen.
Käräjäoikeus voi määrätä pesänjakajan myös avioero-ositukseen ja erottelemaan avopuolisoiden omaisuus.
https://jplaki.fi/lakipalvelut/perintoasiat/pesanselvitys-ja-pesanjakaj…
Mietinkin sitä, että nyt kun olen taas suuttumatta jutellut äitini kanssa puhelimessa asioista, niin mitä vattua teen, jos hän pyytää taloudellista apua? Hän voi nimittäin alkaa huudella minulle ikävästi, jos ei sitä saa. Ja satuttaa sillä minua. Kun SE ON HÄNEN OMAA SYYTÄÄN, etten aio auttaa! En auta ihmistä, joka ei pyydä sellisia asioita anteeksi, joilla on satuttanut minua, vaikkei olisi tarkoittanutkaan satuttaa. Silloin ei voi luottaa siihen, ettei tahtonut satuttaa, jos ei suostu pyytämään anteeksi, että se loukkasi MINUA. Sellainen ihminen osoittaa, ettei pidä minua yhtään minään. Pidän kuitenkin itseäni ihan ok:na, siksi olkoot mitä mieltä haluaa, mutta jos sellainen ihminen kuvittelee saavansa apua??!!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
ApEt voi hakea. Kun ei ole selvillä mitä jaetaan.
Tähän menee vuosia.
Tietenkin voin. Jakajan hommana on juurikin tehdä jako. Tai siis ositus.
ApHöpö höpö.
Pesänselvittäjä ja pesänjakaja
Pesänselvittäjä selvittää kuolinpesän jakokuntoon sekä maksaa pesän velat ja voi muuttaa omaisuutta rahaksi. Pesänselvittäjän määrää käräjäoikeus.
Pesänjakaja on käräjäoikeuden perinnönjakoon määräämä puolueeton lakimies. Pesänjakaja tekee kuolinpesässä perinnönjaon ja osituksen.
Käräjäoikeus voi määrätä pesänjakajan myös avioero-ositukseen ja erottelemaan avopuolisoiden omaisuus.https://jplaki.fi/lakipalvelut/perintoasiat/pesanselvitys-ja-pesanjakaj…
Niin? Tässä ei tulla tarvitsemaan pesänselvittäjää. Jos jakoa ei muuten saada, tarvitaan pesänjakaja, ääliö.
Ap
Mutta jos äitini ei saa minulta apua, hän ei suostu ymmärtämään, että se on hänen omaa syytään! Hän on loukannut minua niin paljon, pyytämättä koskaan anteeksi ja myöntämättä toimineensa satuttavasti. ettei mulla ole minkäänlaista intressiä tehdä mitään hänen hyväkseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä lakimiehen työtä maksaa noin kaksi tonnia. 50 000 eurolla saat siis ostettua reilun kuukauden lakimiehen (oman lakimiehesi + pesänjajajan) työtä. Pesänjakajan etu ei ole hoitaa asioita mahdollisimman nopeasti ja yksinkertaisesti, vaan nimenomaan käyttää tapaukseen mahdollisimman paljon aikaa, koska sitä suuremman palkkion hän voi laskuttaa. Pidän täysin mahdollisena, että pesänjakaja päättäisi esim. ennen osituksen tekemistä myydä osan niistä asunnoista, jotka sinun pitäisi periä isältäsi.
Miksi hän möisi ne? Ja yksi on jokatapauksessa menossa myyntiin. Se ei tarkoita, ettenkö myisi toistakin. Koska se ei tuota mielestäni riittävästi.
Ja siis eihän pesänjakaja tarvitse kuukauden työtunteja jakaakseen selkeän pesän. Et taida oikein tajuta kuolinpesän rakennetta tässä? Silti kommentoit aika rohkeasti. Kuin tietäisit. Kerropa siis, miksi jakaja myisi aviovarallisuuden ulkopuolista omaisuutta?
Ap
Jos tajuaisit tuon, olisit itse perintölakimies.
Kuule, et ole juristin ainut asiakas. Riitely voi jatkua vuosia ja sekä asunnoista että lakimiehestä on jatkuvasti kuluja.
Testamentinkin voi kiistää vaikka testamentin muotoseikkoihin tai isäsi henkisiin kykyihin vetoamalla.
Lue edes tämä:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005623126.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos tajuaisit tuon, olisit itse perintölakimies.
Kuule, et ole juristin ainut asiakas. Riitely voi jatkua vuosia ja sekä asunnoista että lakimiehestä on jatkuvasti kuluja.
Testamentinkin voi kiistää vaikka testamentin muotoseikkoihin tai isäsi henkisiin kykyihin vetoamalla.
Lue edes tämä:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005623126.html
Eihän se ole edes isäni testamentti, josta tässä puhutaan. Vaan avio-oikeussuoja syntyy, kun vainajan omaisuutta on tullut testamentilla tai lahjakirjalla, jossa se on suljettu pois.
Ja siis miten se maksaisi minulle enemmän, että lakimiehellä on muitakin asiakkaita? Pikemminkin vähemmän, jos jotain. Mitä jatkuvia kuluja lakimiehestä on?
Ap
Iso omaisuus on muutenkin, ilman minkäänlaisia viivytyksiä, osan aikaa hieman ahdistava (=jos sulla on paljon, voit myös menettää paljon tai voit spekuloida tuotoilla äärettömiin) asia, varsinkin kun se ei ole asettunut itselle mieluisiin asemiin.
Äitini ei haluaisi, että sijoitan sen itselleni mieluisasti. Hänelle ainoa päämäärä asioissa on aina se, että mä olen mahdollisimmaan tyytymätön. Silloin hänestä se on hyvin.
Ap