Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään aatelisia?

Vierailija
20.02.2020 |

Eikä siis mitään oluiden aatelia tai tangokuninkaallisia vaan ihan oikeita aatelisia, siniverisiä.

Kommentit (785)

Vierailija
621/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä hyvin, ku eräs kuolaava, tupakkaa polttava YH-mamma tiesi, että 1300-luvulla oli joku kuninkaan vasemman kiveksen hipelöijä lähes sukua.

Vierailija
622/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut yhden. Ihan tavallisen duunariperheen lapsi. Isoisä oli kuulemma puliukkona.

Moni entisaikojen kartanonherrakin olisi ollut puliukko jos ei olisi ollut kaartia piikoja ja renkejä juoppoa passaamassa. Alkkiksiahan niistä on ollut suurin osa.

Mistä olet tämän lukenut?

Itse on päätellyt. Tai katsonut liikaa leffoja, joissa aatelisherrat kuvataan rietastelevina juoppoina jotka ahdistelevat palvelustyttöjä. Eipä sillä, onhan niitäkin ollut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut yhden. Ihan tavallisen duunariperheen lapsi. Isoisä oli kuulemma puliukkona.

Moni entisaikojen kartanonherrakin olisi ollut puliukko jos ei olisi ollut kaartia piikoja ja renkejä juoppoa passaamassa. Alkkiksiahan niistä on ollut suurin osa.

Itse on päätellyt. Tai katsonut liikaa leffoja, joissa aatelisherrat kuvataan rietastelevina juoppoina jotka ahdistelevat palvelustyttöjä. Eipä sillä, onhan niitäkin ollut :D

Ainakin keskiajalla ja uuden ajan alussa rälssimiehet linnoissa kittasivat aikamoisia päiväannoksia vahvaa herrainolutta.

Vierailija
624/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin keskiajalla ja uuden ajan alussa rälssimiehet linnoissa kittasivat aikamoisia päiväannoksia vahvaa herrainolutta.

Mitä he sitten olisivat juoneet? Vesi oli likaista ja siitä sai tauteja. Kaikki jonkinlaisia olueita tuolloin joivat. 

Vierailija
625/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin ei ole linnaa, läänityksiä ja armeijaa ei aateluudella ole mitään väliä. Mutta lässytystähän toki maailmaan mahtuu...

Vierailija
626/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomoni on aatelinen. Pitää niin pientä meteliä, että ei käytä "Von" nimensä edessä.

Vierailija
627/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Mukavia ihmisiä, melko tavallisia. Arvostavat kovasti koulutusta ja sivistystä. Perittyä varallisuutta on jonkin verran, mutta eivät kovin rikkaita. Eivät tuhlaile tai pröystäile millään tavalla. Eivät käy Ritarihuoneella.

Vierailija
628/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa niiata ja pokata jos aatelisa tulee kohdalle ja ne rokokokotukset eiku kusetakset mut ottakaa kaikku.

Vierailija
629/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidänkin suvulla Ritarihuoneella oma vaakuna muiden aatelisten kanssa vaakunoiden joukossa.

Vierailija
630/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä hyvin, ku eräs kuolaava, tupakkaa polttava YH-mamma tiesi, että 1300-luvulla oli joku kuninkaan vasemman kiveksen hipelöijä lähes sukua.

Auts, sattuiko alapeukuttajalle kohdilleen? Siis se ainoa asia, minkä takia kannattaa elää eli läskille muistoja 1300-luvulta?

Vierailija
631/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meidänkin suvulla Ritarihuoneella oma vaakuna muiden aatelisten kanssa vaakunoiden joukossa.

Miksei minua, Ritaria ole kutsuttu sinne? Hävetkää.

Vierailija
632/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Ritarihuone on häpeä nykyään. Siellä ei käy kuin pellet, jotka eivät ole oikeita Ritareita eivätkä Ritarikoulutusta saaneita. Typerien uusjuppien ja wannabe ritarien paikka nykyään.

Vierailija
633/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla kaukana sukupuun menneisyydestä löytyy kreivi ja sen ajan mittapuulla skandaali.

Kiksauttiko se kreivi jotain piikatyttöä tai muuta alempisäätyistä neitosta, joka on vaimosi esiäiti?

Toisinpäin, kreivitär innostui alempisäätyisestä ja menetti tittelin.

Vierailija
634/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä he sitten olisivat juoneet? Vesi oli likaista ja siitä sai tauteja. Kaikki jonkinlaisia olueita tuolloin joivat. 

:D

Kyllä niitä puhtaita veden lähteitä sentään tuolloinkin oli sekä miedompia oluita, piimää jne. Mutta juodun oluen alkoholi-% tosiaan riippui yhteiskuntaluokasta.

Vierailija
635/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Linderin.

Vierailija
636/785 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria on aatelissukua. Omissa esi-isissä on ainakin neljän aatelissuvun sukuhaaroja. Itse olen tavallinen keskiluokkaisessa akateemisessa kodissa kasvanut pulliainen.

Vierailija
637/785 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen, koirallani on oikein hieno ulkomainen aatelisnimi

Vierailija
638/785 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin aikoinaan yhden. Hänellä oli ikävä tapa arvostella toisia ihmisiä ja heidän tekemisiään.

Vierailija
639/785 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereissa oli monta aatelissäätyyn kuuluvaa, kaikkista en tiennytkään. Nytkin luen kirjaa josta selvisi että tämähän oli balttian aatelia.

Itsellänikin on sekä äidin että isän puolelta aatelisverta vaikka kumpikaan ei sitä tuntunut tietävän. Mummo oli oman tulkintani mukaan ilmitulleena aateliskalenteriin kelpaava.

Vierailija
640/785 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla kaukana sukupuun menneisyydestä löytyy kreivi ja sen ajan mittapuulla skandaali.

Kiksauttiko se kreivi jotain piikatyttöä tai muuta alempisäätyistä neitosta, joka on vaimosi esiäiti?

Toisinpäin, kreivitär innostui alempisäätyisestä ja menetti tittelin.

Titteli meni, mutta onneksi kikkeli jäi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi