Tunnetko yhtään aatelisia?
Eikä siis mitään oluiden aatelia tai tangokuninkaallisia vaan ihan oikeita aatelisia, siniverisiä.
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Valaiskaa tyhmää. Miksi siellä on niin vähän suomenkielisiä sukunimejä? Yrjö-Koskinen taisi olla ainoa lukuisten saksan- ja ruotsinkielisten jälkeen.
Koska ruotsalaiset aatelisoivat itse itsensä osoittaakseen paremmuuttaan. Zaharat ja Anuhabit voisivat yhtä lailla ilmoittaa olevansa kuninkaita jne.
Vierailija kirjoitti:
Sukututkimuksen perusteella tiedän, että aatelisia on suvussa vuosisatojen takaa, mutta eihän tuolla mitään merkitystä sinänsä ole.
Niitä nyt on joka toisella.
Ne ovat ihan oma lajinsa, jotka nykyään tekevät numeron omasta tai jonkun toisen aateluudesta. Naurettavaa.
Tunnen sattumalta useita. Siis sellaisia, joiden suvun vaakunat löytyvät Helsingissä olevalta Ritarihuoneelta.
Kaikki on ihan tavallisia ihmisiä, ammatit vaihtelevat duunarista pankinjohtajaan. On köyhiä ja on hyvin toimeentulevia. Harvat heistä osallistuvat Ritarihuoneen tilaisuuksiin.
Ne joita ryöstettiin ison vihan aikaan ryssäiasakka arabi myi Iraniin haaremiin seksi orjiksi niin siellä syntyi sinisilmäisiä ruskeita vaaleita lapsia jopa vaaleat hiukset niin ne on aatelia ensin täällä sitten haaremeissa arabikuninkaat nai. Ne synnytti kuninkaille lapsia ja synnyttää nytkin siellä ja Afrikassa. Sulttaaneille. Turkin osmanneille tänään täällä sulttaanin sukua lähiöissä . Niitähän on itäsaksa täynnä sulttaanin lapsia .
Olen jutellut kahden kanssa. Toinen oli riikinruotsalainen, toinen suomenruotsalainen. Ensiksimainitun tapasin ulkomailla ja hän hyvän hyvyyttään toimi konekirjoittajani parin viikon ajan. Jälkimmäistä palvelin puhelimessa ja tiskin yli asiakaspalvelutilanteessa julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaiskaa tyhmää. Miksi siellä on niin vähän suomenkielisiä sukunimejä? Yrjö-Koskinen taisi olla ainoa lukuisten saksan- ja ruotsinkielisten jälkeen.
Monella suomalaisella ei ole ollut sukunimeä ennen 1900-lukua. Aateloinnin yhteydessä on annettu ruotsalainen sukunimi. Sukunimi on tullut pakolliseksi vasta 1920. Siihen asti monet oli isän mukaan esim. Matinpoika tai Matintytär.
Itseasiassa kun suomen kieli alkoi selkiintyä ruotsalaisia nimiä alettiin kääntää suomeksi . Enemmistö nimistä oli tilan talon tai paikan nimiä sitten todella Matti matin poika tyyliin paitsi jos talo oli nimi oli Mattila . Koivu oli ennen Björk. Lahti oli Vik. Suomennoksia alkoi tulla latinasta kääntyi ruotsista . Osa nimistä on hiukan Tanskaa johtuen latinasta . Jos katsotte espanjan kielisiä sarjoja sitä kieltä on helppo seurata ja oppia . Viipurin linnan varasti siis ei kristityt ?? Se on kristittyjen suomalaisten linna kuitenkin . Mooses varastaa. Synti.
Jeesuksen kuninkuus on kirjoitti:
Jaarli kirjoitti:
Olen juvan jaarli
Kyllä ruotsin kuninkaat asui myös Juvalla oli kartanoita kristittyjen omia maita . Jarl on nimi tosin. Tietysti Suomen kansa on aina ollut aatelia täällä rukoiltiin latinan kielellä aikojen alussa. Siitähän Suomen kieli on kehittynyt . Juvalta on monet ministerit myös ja hevosmiehet . Mikkelissä oli marsalkan tukikohta sodan aikana siinä Juvan lähellä . Savonlinna taas on ihan ruotsin kuningas Olavin rakentama historiassa nyt se on museo tietysti . Kyllä Suomi on aatelia . Tänne hyökänneet on olleet persia mongolien budhia jne.
Oot jotenkin symppis. Olavinlinna on rakennettu 1400-luvun lopulla ja nimetty pyhän Olavin mukaan joka oli svealaisten kuningas joskus viikinkiajalla. Suomen kieli ei kyllä ole kehittynyt latinasta eikä ruottistakaan. Mikkelissä, Juvalla ja Joroisissa on tosiaankin ollut paljon herraskartanoita vaan eipä oo enää herrain hallinnassa, aatelisten ainakaan.
Äkkiä tulee aateliksi kun matkustaa Intiaan naimaan maharatjoja . 😭😎🤩
Syntiä se on varastaa kristyiltä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella suomalaisella ei ole ollut sukunimeä ennen 1900-lukua. Aateloinnin yhteydessä on annettu ruotsalainen sukunimi. Sukunimi on tullut pakolliseksi vasta 1920. Siihen asti monet oli isän mukaan esim. Matinpoika tai Matintytär.
Itseasiassa kun suomen kieli alkoi selkiintyä ruotsalaisia nimiä alettiin kääntää suomeksi . Enemmistö nimistä oli tilan talon tai paikan nimiä sitten todella Matti matin poika tyyliin paitsi jos talo oli nimi oli Mattila . Koivu oli ennen Björk. Lahti oli Vik. Suomennoksia alkoi tulla latinasta kääntyi ruotsista . Osa nimistä on hiukan Tanskaa johtuen latinasta . Jos katsotte espanjan kielisiä sarjoja sitä kieltä on helppo seurata ja oppia . Viipurin linnan varasti siis ei kristityt ?? Se on kristittyjen suomalaisten linna kuitenkin . Mooses varastaa. Synti.
Lahti oli ennen Laksi. Taivutus laksi-lahden.
Ruotsin kuninkaat rakenteli rukoushuoneita linnoja kartanoita jo ihan 300- luvulla . 900- luvulla niitä oli paljon .
Jees, tai lähinnä opiskeluaikoina tunsin monta. Nyt en enää liiku semmoisissa piireissä. Onhan niitä ihan virkamiehinäkin mutta ei mun työpaikalla. Isoisäni äiti oli von-niminen mutta katkeaa naiseen tuo aatelisuus.
Oli mulla isän suvussa muitakin aatelisiä esi-isiä. Faija onkin ylimielinen narsisti, väkivaltainen ilman viinaa.
Minä vuonna Tallinnan linna on rakennettu mutta siellä hallitsi ruotsi ja Tanska . Linna tarkoittaa keskustaa . Borg lääniä .
Maja von Thalheim, Selina von Thalheim und Cornelius von Thalheim - wenigtens in Film Sturm der Liebe. Ja eiköhän se Fritz Wepper Derrickin kaveri mennyt naimisiin aatelisen kanssa. eli ihan aatelinen sitten itse - kenties minäkin. Toivossa on hyvä elää...
Vierailija kirjoitti:
Jees, tai lähinnä opiskeluaikoina tunsin monta. Nyt en enää liiku semmoisissa piireissä. Onhan niitä ihan virkamiehinäkin mutta ei mun työpaikalla. Isoisäni äiti oli von-niminen mutta katkeaa naiseen tuo aatelisuus.
Oli mulla isän suvussa muitakin aatelisiä esi-isiä. Faija onkin ylimielinen narsisti, väkivaltainen ilman viinaa.
Ikävää, mutta ei sillä aatelisjuurten kanssa ole tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin naiseen aatelisuus katkeaa ?? Ainakin kristityt aateliset on kuningattaria ollut aina . Sulttaaneista ne varmaan katkeaa vaikka onhan siellä kuningattaria myös . Kleopatrat on faaraon sukua ja kuningas Salomo nai kleopatroja Egyptistä . Ehkä Kleopatrat ei peri sitä . Afrikassa on kuninkaita faaraoita ja sulttaaneja . Suomalaiset on aatelia johtuu ruotsista ja Jeesuksesta . Onko Italiassa ollut kuninkaita Espanjassa on edelleen . Kreikassa on ollut . Saksassa on myös ollut . Saamelaisilla on ollut jotain shamaani kuninkaita . Kuitenkin huomaa että niissä maissa missä on kuninkaita vallitsee rauhallisempi ilmapiiri kuin taas näissä sekasotku maissa. Arabiassa on tiloja missä eletään pelkällä ruokapalkalla ja tämä on kyllä vääryyttä. Jeesus on muuten Abrahamin ja Davidin sukua noin lihan puolesta ja suomalaiset .
Vaikka kuinka paljon. För att jag är finlandssvensk.
Se ei nykypäivänä tosin tarkoita että varallisuutta olisi, se aatelisuus.
Monet juhlat ja häätkin olen viettänyt Ritarihuoneella.
Kaikki katoliset luterilaiset anglikaaniset kristityt on ainakin Jeesuksen sukulaisia joten.....