Palkasta jää käteen 1700€, miten sillä pitäisi selvitä?
Olen 28v sinkku mies. Kaksio Turun keskustassa 750€/kk. Baariin/yökerhoihin n. 350€. Ruoka 500€(käyn ulkona usein Tinderin takia). Satunnaiset laskut 200€. Ja kappas ollaan miinuksella. Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään. Onko elämä nyt sitten tätä arjessa sinnittelyä seuraavat 40v?😔
Kommentit (195)
Siis puolet palkasta menee baariin/ravintolasyömiseen. Ei taida tarvita sanoa enää mistä aloitat säästämisen. Vaikka on sinkku, niin tarviikos siellä yöelämässä pyöriä joka viikonloppu tai syödä ravintolassa. Jonkun näkönen puskuriraha olisi hyvä olla tilillä, jos esim. joudut työttömäksi, sinut lomautetaan tai vaikka pyykinpesukone hajoaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös sinkku ja saan saman verran käteen. Pärjään hyvin ja saan säästöönkin kuukausittain.
Tässä omat menoni keskimäärin:
Vuokra 650 e/kk
Laskut (sähkö, puhelin ja vakuutus) 100 e/kk
Matkakortti 50 e/kk
Uimahallin sarjalippu 50 e/kk
Ruoka, vaatteet, kosmetiikka 550 e/kk
Teatteriliput, nettiostokset tms. ylimääräiset 50 e/kk
Säästöön 350 e/kk
Vaikutat aika kalkkikselta.. Ei ihme että jää ylinmääräistä.
AP
Olet itse ihan järkyttävä tuhlari baarikäynteinesi. Kaikki nyt eivät tykkää käydä baareissa, ja uimahalli ja teatteri voi tuoda elämyksiä. Ei aina tarvitse ryypätä. -eri
Moniko hyvä tarina alkaa "Oltiin kaverin kanssa teatterissa/uimahallissa..."
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös sinkku ja saan saman verran käteen. Pärjään hyvin ja saan säästöönkin kuukausittain.
Vuokra 650 e/kk
Matkakortti 50 e/kk
Säästöön 350 e/kk
AP
Olet itse ihan järkyttävä tuhlari baarikäynteinesi. Kaikki nyt eivät tykkää käydä baareissa, ja uimahalli ja teatteri voi tuoda elämyksiä. Ei aina tarvitse ryypätä. -eri
AP
Kaikki elävät niin kuin haluavat eivätkä hyviä tarinoita tuottaakseen. "Kun mä persaukisena taas pyysin Makea piffaamaan illan ja lähti vähän mopo keulimaan kjeh kjääh..." Aivan mielettömän kiehtovia juttuja nämä! Kolmekymppisenä ehkä on muutakin sisältöä kuin ryyppyillat, toivottavasti nuoremmillakin.
Tän on pakko olla provo, eihän kukaan mies puhu itsensä hemmottelusta.
Jokainen tehkööt miten tykkää, kunhan ei valinnoillaan häiriköi muita. Jotkut vaan sattuvat olemaan vähän yksinkertaisempia, kuin toiset...
Vierailija kirjoitti:
Et yhtään euroa ole iehkäisyyn varannut? No kohta menee 400 kuussa elareihin.
Ei tarvi ehkäisyä jos ei kelpaa naisille kun on köyhä. Tindertreffit ei tarkoita seksiä.
Suunnitelmallisuudella. Karsi menoja: Kokeile tipatonta, juo vähemmän ja/tai harvenna baarikäyntejä. Laita ruoka itse, eväät töihin. Treffit kahvilaan ravintolan sijasta. Lisää tuloja: Pystyisitkö saamaan töissä lisää vastuuta -> lisää palkkaa? Opiskelemaan lisää ja hakemaan paremmin palkattuja työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin elävä mies. On minullakin mennyt alkoholiin tosi paljon. Joka viikko en mene enää baariin, kahden viikon välein on todellakin sopivasti, jos tuntuu ettei osaa olla menemättä. En enää osta erikoisolutta tai vastaavaa. Otan kotona pohjat ja juon halvinta olutta. Ja jos jotain syö lisäksi, niin viidellä kympillä pitäisi illasta selvitä. Ja korkeintaan 2 kertaa kuukaudessa.
Kotona en jaksa ruokia laitella, syön paljon kahviloissa ja ostan valmista. Muutaman kerran olen kokkaillut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Joskus leivon jotain, ainakin muutaman kerran vuodessa. Kyllä viisisataa menee helposti kuukaudessa, varsinkin miehellä. Kannattaa satsata kunnon aterioihin ja jättää turhat herkut ja välipalat ostamatta. Saa vähän kuluja karsittua ja kaikkea epäterveellistä ei tarvitse. Kun on tottunut syömään hyvin ja menemään valmiille, on tosi korkea kynnys laitella tylsiä ja halpoja kotiruokia kotona. Olen saanut säästöön muutaman satasen kuukaudessa, kun palkka on vähän enemmän. Tunnen vähän syyllisyyttä, että pitäisi elää säästeliäämmin. On raskas työ ja elän yksin, en jaksa.
Mietipäs, kun sinulla olisi raskas työ, elät yksin ja sinulla olisi vielä pari mukulaa siinä pyörimässä.
Jaa-a.... mä oon saanut ton verran käteen jo kauan. Silti mulla on oma asunto, oma auto, koira, matkustan paljon. Mutta mäpäs en käykään baareissa juopottelemassa enkä edes ulkona syömä'ssä kuin pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo,vittunäitä tröllejä ja yhyy-yhyy porukkaa! Harvoin kommentoin mutta nyt ottaa taas aivoon! T:palkasta jää 230e/kk laskujen jälkeen. Että pidä v***** massis.
eli olet jo tuhlannut palkkasi ennakkoon.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Tai karsi vaikka noista ulkona syömisistä. Miten sulla jää rahaa vaatteisiin?
1700e on naurettava summa, ei sillä kunnolla pärjääkään.Siis yksin asuva ihminen ei tuolla summalla kunnolla pärjää? Ihan oikeasti mitä hittoa... Ei todellakaan ole normaalia pistää lähes tonnia baareihin ja ulkoruokintaan, jos on keskituloinen.
Keskituloinen 1700e?
Tuo 350e+500e menee hetkessä. Jos vielä sattuu vkl-reissua vaikka Rukalle tai Leville niin tuohan menee jo viikonlopussa.
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.Jos nettona saa 1700€, niin bruttotulot on kyllä keskituloisen luokkaa.
No ei todellakaan ole keskituloinen, vaan pienituloinen. Brutto lienee joku 2500€ eli todella vähän. Keskituloiset tienaa reilusti yli 3000€ kuussa.
Tavallisin bruttokuukausiansio kokoaikatyötä tekevällä on noin 2500€
Suomalaisten keskipalkka on jtn. 3300 euroa kuussa. Suomalaisten yleisin palkka eli mediaanipalkka taas on n. 2500 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
1700e on naurettava summa, ei sillä kunnolla pärjääkään.Siis yksin asuva ihminen ei tuolla summalla kunnolla pärjää? Ihan oikeasti mitä hittoa... Ei todellakaan ole normaalia pistää lähes tonnia baareihin ja ulkoruokintaan, jos on keskituloinen.
Keskituloinen 1700e?
Tuo 350e+500e menee hetkessä. Jos vielä sattuu vkl-reissua vaikka Rukalle tai Leville niin tuohan menee jo viikonlopussa.
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.
Jos lähdetään Rukalle tai Leville, niin yleensä se reissu on ollut jo jonkin aikaa tiedossa ja on osannut elää siihen malliin, että on varaa siellä rinnebaareissa juhlia. En vaan ymmärrä miten se olisi jotenkin normaalia, että alle 2000€/kk nettona saava voi heittää kuukausittain likipitäen tonnin baareihin ja ravintoloihin? Jotain ongelmia elämänhallinnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 650 e/kk
Matkakortti 50 e/kk
Säästöön 350 e/kk
AP
AP
Rahapulasta ruikuttava keskituloinen sinkku ei ole hyvä tarina.
Elämäsi on ollut yhtä juhlaa ja nyt juhlasta on tullut sinulle normaali olotila.
Hyvin. Asuntolaina ja Yhtiövastike:1000€, laskut 150€/kk. Muu on valinnasta, säästää voi, ja baareisaakin käydä ja ulkona syömässä, mutta fiksusti ja ei usein. Baareissa maksaa viina ja sisäänpääsy- Älä käy paikoissa, joissa sisäänpääsy maksaa ja viinaa ei kannata baareissa juoda. Kun käyt syömässä, niin ota halvinta tai buffet-tyylinen, parempi kokata kotona ja kutsua kaverit sinne. Halvempaa ja parempaa, ja ruoka kustannukset voi jakaa
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.Jos nettona saa 1700€, niin bruttotulot on kyllä keskituloisen luokkaa.
No ei todellakaan ole keskituloinen, vaan pienituloinen. Brutto lienee joku 2500€ eli todella vähän. Keskituloiset tienaa reilusti yli 3000€ kuussa.
Tavallisin bruttokuukausiansio kokoaikatyötä tekevällä on noin 2500€
Suomalaisten keskipalkka on jtn. 3300 euroa kuussa. Suomalaisten yleisin palkka eli mediaanipalkka taas on n. 2500 euroa kuussa.
Niin, tuolla petusteella luen 2500 tienaavan keskituloisten kastiin. Onhan se alle keskipalkan, mutta keskimääräinen suomalainen on juuri tuon verran ansaitseva.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Naurattava provo.
Voipa olla, mutta tietyt ihmistyypit ovat sellaisia, että provoa on mahdoton erottaa todesta.
Tässä ap yksi esimerkki.
Kreationistit ovat toinen.
Mikä ihminen valittaa noin suurista palkkatuloista? Että jää käteen ihan vain " vaivaiset " 1700 euroa, voi, voi. Ajattelitko tämän Suomen huono tuloisia, miten he tienaavat? Ei edes sitä, mitä sinulle jää käteen? Vai oliko tämä vain jokin provo? Mieti sitä, miten hyvin voit käyttää rahasi esim, vähätuloisten hyväksi, eläinten hyväksi ym. Kun sinulla on niin paljon rahaa, mitä meillä muilla ei ole!? Mutta jokainen ns, hyvintoimeen tuleva ihminen tai rikas ei ole koskaan tyytyväinen elämäänsä. Rahaa lisää, mutta raha ei tee onnelliseksi. Tämän huomaa ehkä sitten, kun on vanha ja juossut rahan perässä, niin huomaa vasta jälkikäteen, mitä on menettänyt, Eli kaikeista tärkeimmän rakkauden.
Palkasta jää käteen 400€. Miten sillä pitäisi selvitä?
Olen yksin elävä mies. On minullakin mennyt alkoholiin tosi paljon. Joka viikko en mene enää baariin, kahden viikon välein on todellakin sopivasti, jos tuntuu ettei osaa olla menemättä. En enää osta erikoisolutta tai vastaavaa. Otan kotona pohjat ja juon halvinta olutta. Ja jos jotain syö lisäksi, niin viidellä kympillä pitäisi illasta selvitä. Ja korkeintaan 2 kertaa kuukaudessa.
Kotona en jaksa ruokia laitella, syön paljon kahviloissa ja ostan valmista. Muutaman kerran olen kokkaillut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Joskus leivon jotain, ainakin muutaman kerran vuodessa. Kyllä viisisataa menee helposti kuukaudessa, varsinkin miehellä. Kannattaa satsata kunnon aterioihin ja jättää turhat herkut ja välipalat ostamatta. Saa vähän kuluja karsittua ja kaikkea epäterveellistä ei tarvitse. Kun on tottunut syömään hyvin ja menemään valmiille, on tosi korkea kynnys laitella tylsiä ja halpoja kotiruokia kotona. Olen saanut säästöön muutaman satasen kuukaudessa, kun palkka on vähän enemmän. Tunnen vähän syyllisyyttä, että pitäisi elää säästeliäämmin. On raskas työ ja elän yksin, en jaksa.