Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkasta jää käteen 1700€, miten sillä pitäisi selvitä?

Vierailija
20.02.2020 |

Olen 28v sinkku mies. Kaksio Turun keskustassa 750€/kk. Baariin/yökerhoihin n. 350€. Ruoka 500€(käyn ulkona usein Tinderin takia). Satunnaiset laskut 200€. Ja kappas ollaan miinuksella. Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään. Onko elämä nyt sitten tätä arjessa sinnittelyä seuraavat 40v?😔

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti trolli. Onko hauskaa pilailla köyhien kustannuksella

Vierailija
182/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä palsta oikeasti täynnä ihmisiä, jotka luulevat hahmottavansa toisten ihmisten elämäntilanteen pelkästään tulojen perusteella? On vissiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

350€ baariin kuussa? Mihin se menee juomiin, sisäänpääsy maksuihin, mättöruokaan? tarviiko siellä baarissa ravata jatkuvasti? Tinder teffeillä voi käydä muuallakin kuin ravintoloissa. 

Moni pärjää 1700e mainiosti ja silti voi välillä käydä ulkona juomassa/syömässä tai tehdä muuta itelle mieluista mihin tarvii rahaa.  Vaikuttaa et sä vaan tuhlaat etkä yhtään mieti rahan käyttöä. Ja mitäs sit kun olet miinuksella? Otatko pikavipiä ja joudut velkoihin? 

Tee kuukaus budjetti. Pakolliset menot kuten vuokra, laskut, ruoka ja sit laitat summan minkä saat käyttää huvituksiin ja joku summa vielä säästöön/yllättävä meno. Sillloin ei mee miinukselle. 

Vierailija
184/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vitsiltä nuo menot. Ei ihme, että toimeentulotuen luukku käy. Minulla mene ruokaan 300 euroa kuukaudessa, tinderiin ei lainkaa. Fiksut pyörii muualla kuin siellä.

Vierailija
185/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, mutta onhan näitä ihmisiä, jotka valittaa, ettei palkka riitä mihinkään kivaan asuntolainan, kahden autolainan, mökin, harrastusten, matkojen ja ravintolareissujen jälkeen... Vähän on realiteetit hukassa.

Vierailija
186/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun pitäisi itseäsi hemmotella, ravaat baareissa ja ulkona syömässä. Manikyyri/pedikyyri.. Näihin ei ole varaa?

Happy End hieronta tietty. :)

Vierailija
187/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä palsta oikeasti täynnä ihmisiä, jotka luulevat hahmottavansa toisten ihmisten elämäntilanteen pelkästään tulojen perusteella? On vissiin.

Ketjussahan lähinnä neuvotaan käymään vähemmän baarissa ja ravintolassa. Pätee elämäntilanteesta riippumatta kehen tahansa joka kertoo käyttävänsä edellämainittuihin monta sataa euroa kuussa ja itkee perään kun ei ole varaa mihinkään kivaan.

Vierailija
188/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elätän tuolla summalla perheeni (3henkeä) maksan vuokran, saan hoidettua laskut ja maksut.

Rahaa riittää vielä läheisten rahalliseen avustamiseen.

Vierailija
189/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole palkkasi vaan rahankäyttösi. Laitat rahaa asioihin, joista et selvästikään saa tarpeeksi iloa.

Huom. sanoit että

"Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään."

Mitä noi baari-illat ja ulkonasyömiset on? Tai kaksiossa asuminen? Jotain pakkopullaa?

Muuta yksiöön, pidä juhlia kotona baarin sijaan ja keksi treffipaikkoja muuallekin kuin ravintolaan niin ehkä nappaa treffirintamallakin paremmin. Ravintola on tylsä valinta.

Vierailija
190/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta tinderi, ulkona syömiset ja baarit. tee kotona ruokaa ja käytä säästyneet rahat "itsesi hemmotteluun".

Vierailija
191/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Tällä hetkellä tulla rahalla elätetään myös 2 lasta.

Vierailija
192/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä hemmottelu lauseensa on melkein homompaa kuin zinccis tai twilight saaga.

Vierailija
193/195 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Olen 28v sinkku mies. Kaksio Turun keskustassa 750€/kk. Baariin/yökerhoihin n. 350€. Ruoka 500€(käyn ulkona usein Tinderin takia). Satunnaiset laskut 200€. Ja kappas ollaan miinuksella. Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään. Onko elämä nyt sitten tätä arjessa sinnittelyä seuraavat 40v?😔

ainakin tahtotila näyttäisi vahvasti siltä

Vierailija
194/195 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tullut itsellä nyt lyhyen ajaan sisään vastaan useampi keskustelu, jossa aloittaja valittaa miten ei pärjää palkallaan (joissa vielä aloittajalla ihan normaalipalkka.) Kun avaa kuukausittaisia menojaan niin paljastavat huonon rahan käytön. Yhdellä taisi kuukausituloista puolet mennä asumiseen, mutta kun halusi asua yksin tilavassa ja kalliissa asunnossa. Nyt aloittajalla menee isot summat baareihin ja ulkonasyömiseen, mutta ei jää rahaa itsensä hemmotteluun (mitä se ulkona syöminen ja käyminen sitten on)? Totuus vain on se, että jostakin pitää osata karsia tai hankkia parempi palkkainen työ, jolla maksaa nämä huvinsa (vaatii ehkä kouluttautumista.) Kaikkea ei voi aina saada.

Vierailija
195/195 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee kuukaus budjetti. Pakolliset menot kuten vuokra, laskut, ruoka ja sit laitat summan minkä saat käyttää huvituksiin ja joku summa vielä säästöön/yllättävä meno. Sillloin ei mee miinukselle. "

Ongelma on usein se, että totuttuja tapoja on tosi vaikeaa muuttaa. Minäkin lupaan joka palkkapäivä etten osta alkoholia enkä käy baareissa, teen ruuan itse jne. Kuitenkin aina elän samalla tavalla kuin ennenkin, jopa velaksi jos tulee pienempi palkka. En tiedä miksi se on niin vaikeaa. Turhia juttuja tilaan myös nettikaupoista kuukausittain, vaikka päätän etten osta