Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihastumisesta kertominen tuhonnut ystävyytenne?

Vierailija
20.02.2020 |

Haluaisin kertoa miespuoliselle ystävälleni ihastuksestani häneen, mutta pelottaa, että tunnustukseni tuhoaisi ystävyyssuhteemme, jos/kun hän ei tuntisikaan samoin. Minusta kuitenkin tuntuu, etten enää kauaa vain jaksa pitää näitä tunteita sisälläni.

Aluksi ajattelin, että kertoisin tunteistani hänelle vasta sitten, kun kaikki yhteiset kesän rientomme ovat ohitse, koska sen jälkeen meillä ei olisi mitään velvollisuutta viettää aikaa toistemme seurassa, jos tunnustukseni pilaisikin ystävyytemme. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, etten yksinkertaisesti pysty odottamaan niin kauan.

Mainittakoon myös, että miehen erosta ei ole vielä pitkä aika, joten senkin takia tunteistani kertominen tässä vaiheessa arveluttaa. Toisaalta minua pelottaa, että hän löytää pian uuden, jolloin en edes ehtisi kertomaan hänelle ihastumisestani.

Kuinka minun kannattaisi tehdä? Onko teillä ihastumisesta kertominen joskus tuhonnut ystävyytenne? :(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/2 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerro tai vitkuttelet, säilytät ehkä ystävän. Hän voi löytää uuden ja mitä sitten tapahtuu ystävyydellenne, on mysteeri kuitenkin.

Jos kerrot, on kolme vaihtoehtoa;

- hänkin on ihastunut ja syntyy suhde, mutta miten se sitten etenee, on kokonaan oma asiansa

- hän ei ole ihastunut, mutta ystävyytenne säilyy

- hän ei ole ihastunut ja tämä outo tilanne etäännyttää teitä

Ei kai tuosta ulkopuolinen voi päätellä, mikä kannattaa. Itse tunnet paremmin välinne. Ystävyyden menetykseen johtavia vaihtoehtoja on vähemmän määrällisesti. Se ei tietysti kerro mitään sen todennäköisyydestä. 

Tuskinpa pelkkä ihastumisen tunnustaminen nyt mitään shokkia ja järkytystä tuottaa, jos teet sen sopivan pehmeästi etkä ala vaatia mitään, saati vainoamaan ja ahdistelemaan asialla. Voihan sellaisen piilottaa sopivaan sivulauseeseen ja esittää puoliksi leikillään, katsoen, tarttuuko mies täkyyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla