Palkasta jää käteen 1700€, miten sillä pitäisi selvitä?
Olen 28v sinkku mies. Kaksio Turun keskustassa 750€/kk. Baariin/yökerhoihin n. 350€. Ruoka 500€(käyn ulkona usein Tinderin takia). Satunnaiset laskut 200€. Ja kappas ollaan miinuksella. Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään. Onko elämä nyt sitten tätä arjessa sinnittelyä seuraavat 40v?😔
Kommentit (195)
Ei noin pienipalkkaisella ole varaa rillutella saati asua keskustassa. Mieti nyt vähän.
Tarviiko aina tindertreffeillä käydä ulkona syömässä? Itse tykkään enemmän treffeillä oikeesti tehdä jotain, esim. keilaan tms.
Miten saat baariin uppoamaan noin paljon rahaa?
Et yhtään euroa ole ehkäisyyn varannut? No kohta menee 400 kuussa elareihin.
Kai sä sieltä tinderistä nyt tuolla tahdilla elämänkumppanin löydät? Tippuu vuokra- ja ruokakustannukset puoleen ja baarit jää pois. Kas, käytettävissä olevat tulot nousi yhtäkkiä 850 eurolla. Jos et enää keksi mitä sillä rahalla voit tehdä, voittekin tehdä pari tenavaa ja sekin ongelma on nopeasti ratkaistu.
Miten sun pitäisi itseäsi hemmotella, ravaat baareissa ja ulkona syömässä. Manikyyri/pedikyyri.. Näihin ei ole varaa?
Menot tulojen mukaan. Sinulla on paljon varaa kiristää/järkeistää menojasi ja saat jopa rahaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Onpa Turussa halvat vuokrat! :-o
Tuota luokkaa ne ovat. Tiedän hyvin, kun itsekin vuokraemäntänä Turun ydinkeskustassa toimin.
Pärjäät helposti tuolla summalla. Miten luulet, että esimerkiksi opiskelijat ja työttömät pärjäävät? Karsimalla menoja tietysti.
Sinun ikäisenäsi olin kesätöissä vieraalla paikkakunnalla, maksoin vuokraa opiskelija-asunnosta ja kesätyöpaikka-asunnosta - ja sain palkkaa noin 1200€/kk käteen. Tosin vuokrat olivat ihan toista luokkaa.
Saan itse käteen palkkaa vain vähän yli 1800€/kk, ja silti maksan puolison kanssa omakotitalon lyhennyksiä ja kuluja, sekä elätän kahta lasta, joilla päivähoitomaksuja. Kaksi autoa. Elämme oikein hyvin.
Opettele elämään pienemmällä, äläkä tuhlaa kaikkea, toope.
Ehkä tämä oli vitsi, mutta eikö tuo baariin ja ulkona syömiseen kuluva raha ole tavallaan sitä itsensä hemmottelua... Ja molemmista olisi erinomaisen helppo säästää.
Niin minä saan käteen 1800€/kk ja PAKOLLISTEN menojen jälkeen jää noin tonni käteen ja sillä elelee kyllä varsin mukavasti ja saan säästöönkin. V*ttu lopeta se baarissa hyppiminen.
Ulkona syöminen ja baarissa käynti ei sitten ole itsensä hemmottelua?
Olen 30v sinkkunainen jolle jää myös käteen n. 1700 € kuussa, vuokra 650 €ja säästöön menee joka kuukausi muutama satanen. En tosin käy baareissa enkä kalliissa ravintoloissa, vaan teen ruokaa kotona. Elämä on valintoja. :)
Palkkas on puolet isompi kuin minulla. Luulis riittävän, kun yksin olet. Tosissaan pistää silmään kyllä, että asut kalliimin kuin me 3 henkinen perhe. Turun keskustassa on halvempiakin asuntoja. Ruokiin ja baariinkin näyttää menevän suunilleen sama. Kunhan karsit menojasi, niin elätät palkallasi itsesi lisäksi myös perheen kunhan tinderissä napsahtaa oikea kohdalle.
Sinulla ei selvästi ole käsitysty mitä sinnittely on. Eikö nuo rahasi juurikin hupene itsesi hemmotteluun? Jos et edes nauti tuosta, niin lopeta ihmeessä tuhlaaminen tuollaiseen ja hemmottele itseäsi tavoilla joista nautit.
Herrajumala!
Sinkku saa ihan mukiinmenevää palkkaa, eikä pärjää sillä?
Ehkä siksi, kun palkka menee mukiin?
Monella on bruttopalkka kokoaikatyöstä tuo.
Hanki parempi palkkaisempi työ tai karsi menoja, simple.