Palkasta jää käteen 1700€, miten sillä pitäisi selvitä?
Olen 28v sinkku mies. Kaksio Turun keskustassa 750€/kk. Baariin/yökerhoihin n. 350€. Ruoka 500€(käyn ulkona usein Tinderin takia). Satunnaiset laskut 200€. Ja kappas ollaan miinuksella. Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään. Onko elämä nyt sitten tätä arjessa sinnittelyä seuraavat 40v?😔
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän provon pistit pystyyn. Valitettavasti tiedän kyllä ihmisiä, jotka elävät ihan oikeasti näin. Esimerkiksi eräs nainen kyllä huollattaa ripset, kynnet ja hiukset joka kuukausi ja hyppää lähes joka viikonloppu baarissa sillä myyjän 1400€ kuukausipalkalla ja sitten itketään, kun 2 viikkoa ennen palkkapäivää tilillä on enää alle 100€ jäljellä, ettei ole varaa tehdä mitään... Nyyhkistä.
No mitä sitten? Jos ei palkallaan saa/voi tehdä mitään muuta kuin maksaa vuokraa, laskuja, lainanlyhennystä ja ostaa ruokaa, niin miksi edes käydä töissä? Saman saa kotona makaamallakin. Mun rahat loppuu myös parissa viikossa ja loput pari viikkoa mies maksaa kaiken. Voisin olla ihan petolinnun persseen näköinen myös, joten eipä ole mies valittanut.
No sehän on hyvä tilanne, että mies maksaa ja se sopii teille. Jos ei maksaisi, niin sitten sinäkin joutuisit priorisoimaan nimenomaan nuo mainitsemasi tylsät ja pakolliset rahanmenot. Itse täytyy kyllä sanoa, että jos mun mies olisi sen verran alkeellinen rahankäytössä, että rahat hupenisi pakollisen vuokran jne. jälkeen esim. baareihin ja itse maksaisin vielä pari viikkoa kaikki ruoat ja muut yhteiset kulut, niin ei kiitos.
Jos ei maksaisi, jättäytyisin työttömäksi. En näe mitään mieltä raataa töissä jos siitä ei jää itselle mitään käteen. Eläkkeeseenkään on turha vedota kun on pieni palkka. Työttömille maksetaan asuinkulut, laskut, lääkkeet, silmälasit ja ruuat, joten miksi vaivautua. Baareissa en juokse paitsi miehen kanssa, mutta ulkonäkö ja vaatteet maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Tai karsi vaikka noista ulkona syömisistä. Miten sulla jää rahaa vaatteisiin?
1700e on naurettava summa, ei sillä kunnolla pärjääkään.Siis yksin asuva ihminen ei tuolla summalla kunnolla pärjää? Ihan oikeasti mitä hittoa... Ei todellakaan ole normaalia pistää lähes tonnia baareihin ja ulkoruokintaan, jos on keskituloinen.
Keskituloinen 1700e?
Tuo 350e+500e menee hetkessä. Jos vielä sattuu vkl-reissua vaikka Rukalle tai Leville niin tuohan menee jo viikonlopussa.
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.Jos nettona saa 1700€, niin bruttotulot on kyllä keskituloisen luokkaa.
No ei todellakaan ole keskituloinen, vaan pienituloinen. Brutto lienee joku 2500€ eli todella vähän. Keskituloiset tienaa reilusti yli 3000€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän provon pistit pystyyn. Valitettavasti tiedän kyllä ihmisiä, jotka elävät ihan oikeasti näin. Esimerkiksi eräs nainen kyllä huollattaa ripset, kynnet ja hiukset joka kuukausi ja hyppää lähes joka viikonloppu baarissa sillä myyjän 1400€ kuukausipalkalla ja sitten itketään, kun 2 viikkoa ennen palkkapäivää tilillä on enää alle 100€ jäljellä, ettei ole varaa tehdä mitään... Nyyhkistä.
No mitä sitten? Jos ei palkallaan saa/voi tehdä mitään muuta kuin maksaa vuokraa, laskuja, lainanlyhennystä ja ostaa ruokaa, niin miksi edes käydä töissä? Saman saa kotona makaamallakin. Mun rahat loppuu myös parissa viikossa ja loput pari viikkoa mies maksaa kaiken. Voisin olla ihan petolinnun persseen näköinen myös, joten eipä ole mies valittanut.
Normaalit ihmiset säästää tai lähtee opiskelemaan sellaista alaa, josta tienaa hyvin :) jos jollekin yksin eläjälle ei riitä 1700€/kk, niin on kyllä joku vähän v*tun sekaisin. Onko sinunkin kiva olla miehesi lompakolla?
Entäs jos on opiskellut, mutta ei ole saanut hyvin palkattua työtä? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
1700e on naurettava summa, ei sillä kunnolla pärjääkään.Siis yksin asuva ihminen ei tuolla summalla kunnolla pärjää? Ihan oikeasti mitä hittoa... Ei todellakaan ole normaalia pistää lähes tonnia baareihin ja ulkoruokintaan, jos on keskituloinen.
Keskituloinen 1700e?
Tuo 350e+500e menee hetkessä. Jos vielä sattuu vkl-reissua vaikka Rukalle tai Leville niin tuohan menee jo viikonlopussa.
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.En tiedä missä planeetalla elät, jos kyseenalaistat, että 1700 €/kk nettona ei olisi keskituloinen. Jos bruttotulot olisivat 1700 € luokkaa, niin alkaisi olemaan jo pienituloisen luokkaa...
Kyllä, pienituloisten tuntipalkat ovat 9€ nurkilla, ei siitä täysilläkään työtunneilla ihmeellisiä kuukausiansioita kerry.
Puhumattakaan, jos ei saa täysiä viikkotunteja tai töitä ei ole koko vuodeksi.
Täälläpäin on paljon jengiä, joka tekee maatalouden kausitöitä 5-6kk/ vuosi 8-9€ tuntipalkalla. Ja kulkevat töihin autolla 30-60km/suunta, julkista liikennettä ei ole.
Ikää 50-60v, ei mahdollisuuksia enää parempaan työhön.
Näitä sanoisin todella pienituloisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.Jos nettona saa 1700€, niin bruttotulot on kyllä keskituloisen luokkaa.
No ei todellakaan ole keskituloinen, vaan pienituloinen. Brutto lienee joku 2500€ eli todella vähän. Keskituloiset tienaa reilusti yli 3000€ kuussa.
Tavallisin bruttokuukausiansio kokoaikatyötä tekevällä on noin 2500€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.850€ menee hetkessä? Joka kuukausi hurvitteluun? Itse tienaan nettona n. 2500€ ja ei todellakaan tule laitettua tuollaisia summia joka kuukausi johonkin baareihin ja ravintoloihin. Tai no, ehkä jos silloin teininä olisi tienannut tämän verran, mutta ei enää aikuisena...
Onko se noin suuri yllätys että ihmiset käy baareissa.
200e menee helposti yhteen baari-iltaan. Niitä pari kolme kuussa niin johan siinä on jo 400-600e menny. 250e menee helposti ulkona syömisiin eikä sillä nyt gourmeeta edes saa.
Jokainen tyylillään. Mä pistän rahani just tuollaseen, uusiin vaatteisiin ja hauskanpitoon. Miksi muuten edes kävisin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.850€ menee hetkessä? Joka kuukausi hurvitteluun? Itse tienaan nettona n. 2500€ ja ei todellakaan tule laitettua tuollaisia summia joka kuukausi johonkin baareihin ja ravintoloihin. Tai no, ehkä jos silloin teininä olisi tienannut tämän verran, mutta ei enää aikuisena...
200e menee helposti yhteen baari-iltaan. Niitä pari kolme kuussa niin johan siinä on jo 400-600e menny. 250e menee helposti ulkona syömisiin eikä sillä nyt gourmeeta edes saa.
Jokainen tyylillään. Mä pistän rahani just tuollaseen, uusiin vaatteisiin ja hauskanpitoon. Miksi muuten edes kävisin töissä.
Jos on varaa, niin kukaan ei kiellä. Kunhan et itke 2 viikkoa ennen palkkapäivää, että rahat on loppu.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.En tiedä missä planeetalla elät, jos kyseenalaistat, että 1700 €/kk nettona ei olisi keskituloinen. Jos bruttotulot olisivat 1700 € luokkaa, niin alkaisi olemaan jo pienituloisen luokkaa...
Kyllä, pienituloisten tuntipalkat ovat 9€ nurkilla, ei siitä täysilläkään työtunneilla ihmeellisiä kuukausiansioita kerry.
Puhumattakaan, jos ei saa täysiä viikkotunteja tai töitä ei ole koko vuodeksi.
Täälläpäin on paljon jengiä, joka tekee maatalouden kausitöitä 5-6kk/ vuosi 8-9€ tuntipalkalla. Ja kulkevat töihin autolla 30-60km/suunta, julkista liikennettä ei ole.
Ikää 50-60v, ei mahdollisuuksia enää parempaan työhön.
Näitä sanoisin todella pienituloisiksi.
Nämä saa mm. asumistukea lisäksi. 2500€ tienaava ei ainakaan omalla paikkakunnalla saa, joten tasoissa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset säästää tai lähtee opiskelemaan sellaista alaa, josta tienaa hyvin :) jos jollekin yksin eläjälle ei riitä 1700€/kk, niin on kyllä joku vähän v*tun sekaisin. Onko sinunkin kiva olla miehesi lompakolla?
Yksineläjä joutuu maksamaan kaiken yksin, joten kyllä tuo on todella pieni summa. Esim. itselläni
Asuntolaina 650€
Vastike (hoito+rahoitus+vesi+sähkö) 380€
Autolaina 100€
Auton kulut (vero, huollot, katsastus, bensa) 200€
Opintolaina 100€
Vakuutukset 100€
Netti+puhelin 30€
Yht: 1560€
Mitään luxusta ei ole, eikä todellakaan tuo ,1700€ riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on hyvä tilanne, että mies maksaa ja se sopii teille. Jos ei maksaisi, niin sitten sinäkin joutuisit priorisoimaan nimenomaan nuo mainitsemasi tylsät ja pakolliset rahanmenot. Itse täytyy kyllä sanoa, että jos mun mies olisi sen verran alkeellinen rahankäytössä, että rahat hupenisi pakollisen vuokran jne. jälkeen esim. baareihin ja itse maksaisin vielä pari viikkoa kaikki ruoat ja muut yhteiset kulut, niin ei kiitos.
Jos ei maksaisi, jättäytyisin työttömäksi. En näe mitään mieltä raataa töissä jos siitä ei jää itselle mitään käteen. Eläkkeeseenkään on turha vedota kun on pieni palkka. Työttömille maksetaan asuinkulut, laskut, lääkkeet, silmälasit ja ruuat, joten miksi vaivautua. Baareissa en juokse paitsi miehen kanssa, mutta ulkonäkö ja vaatteet maksaa.
Hmmm. Työttömyyskorvauksesihan olisi todella pieni, kun tulosikin ovat pienet. Muut mahdolliset tuet, joita joutuisit hakemaan, eivät myöskään antaisi sinulle hirveästi mahdollisuutta panostaa ulkonäköön ja vaatteisiin. Mutta töissä et tosiaan joutuisi käymään.
Mulla jää suunnilleen saman verran käteen.
Vuokra yksiöstä Helsingissä + bussikortti + laskut = 800
Ruoat ym. markettiostokset ml. 2 kisun ruoat = 500
Ulkona käymiset (leffateatterit, kahvilat, ravintolat, bilis; joka viikko pari kertaa jossain) + satunnaiset vaateostokset ja muut hankinnat = 100-200
Säästöön jää 200-300 € kuussa, josta ulkomaanmatkoihin 3 x vuodessa uppoaa vajaa 2000, eli lomarahat mukaan lukien vuodessa jää säästöön n. 2000 €.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko aina tindertreffeillä käydä ulkona syömässä? Itse tykkään enemmän treffeillä oikeesti tehdä jotain, esim. keilaan tms.
Miten saat baariin uppoamaan noin paljon rahaa?
Keilaamaan! Kampissa vain 69€ rata tunniksi siihen vielä kengät. Ole sen halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksineläjä joutuu maksamaan kaiken yksin, joten kyllä tuo on todella pieni summa. Esim. itselläni
Asuntolaina 650€
Vastike (hoito+rahoitus+vesi+sähkö) 380€
Autolaina 100€
Auton kulut (vero, huollot, katsastus, bensa) 200€
Opintolaina 100€
Vakuutukset 100€
Netti+puhelin 30€
Yht: 1560€Mitään luxusta ei ole, eikä todellakaan tuo ,1700€ riittäisi.
Miksi pitäisi olla luksusta? Jos haluaa luksusta, niin pitäisi vuositulot olla sellaista reippaasti päälle 100 000€. Jos normaali suomalainen saa vuodessa sen about 40 000€, niin ei sillä mitään luksusta saa, mutta pystyy elämään normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Mikäpä siinä.
Mutta turha määkyä, että palkka ei riitä jos rilluttelee, kuten ap.
Tässä linkkiä suomalaisten tuloihin muutaman vuoden takaa:
https://yle.fi/uutiset/3-9843295
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
Tavallisin bruttokuukausiansio kokoaikatyötä tekevällä on noin 2500€
No mediaani on reilusti yli 3000€. Kyllä 2500€ on pienituloisten palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko aina tindertreffeillä käydä ulkona syömässä? Itse tykkään enemmän treffeillä oikeesti tehdä jotain, esim. keilaan tms.
Miten saat baariin uppoamaan noin paljon rahaa?
No olen pyytänyt naisia treffeille kämpilleni mutta aika harvoin suostuvat.
AP
No menkää ekoilla treffeillä vaikka kävelemään ja napatkaa kahvit tms. mukaan. Ei tarvitse heti pönöttää tuntikausia vastatusten.
Luuletko että tuolla saa pesää?🤣
Huomaa ettet ole muijia deittaillut..
AP
Tuon verran tienaavana sinulla ei ole varaa tarjota niille muijille mitään luksusta.
Onneksi kaikki naiset eivät ole yhtä pinnallisia lompakkoloisia kuin sinä.
Sanot, että baariin ja satunnaisiin laskuihin menee yli 550 eur/kk, mutta et sitten kuitenkaan lue noita asioita itsesi hemmotteluksi?
Provo huonoimmasta päästä.