Palkasta jää käteen 1700€, miten sillä pitäisi selvitä?
Olen 28v sinkku mies. Kaksio Turun keskustassa 750€/kk. Baariin/yökerhoihin n. 350€. Ruoka 500€(käyn ulkona usein Tinderin takia). Satunnaiset laskut 200€. Ja kappas ollaan miinuksella. Minulla ei jää itseni hemmotteluum käytännössä mitään. Onko elämä nyt sitten tätä arjessa sinnittelyä seuraavat 40v?😔
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Tai karsi vaikka noista ulkona syömisistä. Miten sulla jää rahaa vaatteisiin?
1700e on naurettava summa, ei sillä kunnolla pärjääkään.Siis yksin asuva ihminen ei tuolla summalla kunnolla pärjää? Ihan oikeasti mitä hittoa... Ei todellakaan ole normaalia pistää lähes tonnia baareihin ja ulkoruokintaan, jos on keskituloinen.
Keskituloinen 1700e?
Tuo 350e+500e menee hetkessä. Jos vielä sattuu vkl-reissua vaikka Rukalle tai Leville niin tuohan menee jo viikonlopussa.
Mun kaveripiirissä ihan normaalia.
No, jos on varaani mikäs siinä. Onko sinun kaveripiirissä myös normaalia itkeä tihrustaa, ettei normaali palkka riitä, kun oli se Levin matka ja mitä kaikkea hurvittelua nyyhnyyh? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tietää mihin on varaa :)
Vierailija kirjoitti:
Velipoika vaimoineen tienaa 200 000 vuodessa bruttona, eikä niillä meinaa rahat riittää.
Joo, tuollaisia oikeasti on.
Mitä sitten?
Asunto Turun keskustassa, baarit ja yökerhot, ravintolassa syöminen. Hmmmm.... Mitä nuo on, jos ei itsensä hemmottelua? 😄
Jos tarkoituksena on vain saada pesää, niin kalliiksihan se tulee, jos sitä täytyy tuolla lailla "ostaa". Jos tarkoituksena on vakavamman parisuhteen luominen, ei ole järkevää esittää, että on varaa tarjota sitä tai tätä. Ellei se nyt todellakin ole ainut houkutin, millä saa jonkun muijan naarattua kanssakäymiseen kanssaan...
Lopeta treffailu / baarittelu. Tinder auki ja treffaat naisia puistossa tai sitten maksatat kahvit/pizzat naisella kuten naisetkin monesti miehillä tekevät.
T. Japi
Elämä on valintoja. Jos valitset laittavasi rahat ulkona syömiseen ja baareihin, niin sitten se on voi voi. Moni tienaa paljon vähemmän kuin sinä ja hyvin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
1700e on naurettava summa, ei sillä kunnolla pärjääkään.Siis yksin asuva ihminen ei tuolla summalla kunnolla pärjää? Ihan oikeasti mitä hittoa... Ei todellakaan ole normaalia pistää lähes tonnia baareihin ja ulkoruokintaan, jos on keskituloinen.
Keskituloinen 1700e?
Tuo 350e+500e menee hetkessä. Jos vielä sattuu vkl-reissua vaikka Rukalle tai Leville niin tuohan menee jo viikonlopussa.
850€ menee hetkessä? Joka kuukausi hurvitteluun? Itse tienaan nettona n. 2500€ ja ei todellakaan tule laitettua tuollaisia summia joka kuukausi johonkin baareihin ja ravintoloihin. Tai no, ehkä jos silloin teininä olisi tienannut tämän verran, mutta ei enää aikuisena...
Mistähän syystä tämä aloitus? Jonkun pitäisi antaa sulle lisää rahaa vai? Entäpä jos itse tekisit asialle jotain? Olet siinä käsi ojossa kuin kehitysmaan kaveri..
Mene hakemaan ruokajonosta ja tee deitillesi niistä maukas illallinen.
Meitsillä nettotulot 900€, vuokra ja laskut yht. vajaat 600€ ja lopuilla ostan ruokaa ja bensaa. Joitakin kymppejä menee useina kuukausina säästöpossuunkin :) Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Tuhlaat hurjia määriä ruokaan ja baareihin etkä laske niitä itsesi hemmotteluun? Eli et saa niistä mitään mielihyvää? Siinä tapauksessa karsi viinasta ja turhista ulkonasyönneistä ja satsaa rahat asioihin joista nautit.
Vierailija kirjoitti:
Meitsillä nettotulot 900€, vuokra ja laskut yht. vajaat 600€ ja lopuilla ostan ruokaa ja bensaa. Joitakin kymppejä menee useina kuukausina säästöpossuunkin :) Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Hyi. Kamala ja ankea elämä sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lisää tuloja.
Keskituloinen 1700e?
En tiedä missä planeetalla elät, jos kyseenalaistat, että 1700 €/kk nettona ei olisi keskituloinen. Jos bruttotulot olisivat 1700 € luokkaa, niin alkaisi olemaan jo pienituloisen luokkaa...
Opettele kokkaamaan. Hanki pysyvä suhde ja muuta naisen/miehen kanssa yhteen.
Oletetaan et jatkat tohon malliin seuraavat 10 vuotta niin sul on menny fyrkkaa 850 * 120 = 102 000e ulkona syömisiin ja baareihin. Jos nappaat ruokakuluista 200e veks ja baareiluakin vähennät vaikka 150e niin sul on heti 350e enemmän fyrkkaa.
Tokihan elämästä pitää ja kannattaakin nauttia.
Hyvän provon pistit pystyyn. Valitettavasti tiedän kyllä ihmisiä, jotka elävät ihan oikeasti näin. Esimerkiksi eräs nainen kyllä huollattaa ripset, kynnet ja hiukset joka kuukausi ja hyppää lähes joka viikonloppu baarissa sillä myyjän 1400€ kuukausipalkalla ja sitten itketään, kun 2 viikkoa ennen palkkapäivää tilillä on enää alle 100€ jäljellä, ettei ole varaa tehdä mitään... Nyyhkistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän provon pistit pystyyn. Valitettavasti tiedän kyllä ihmisiä, jotka elävät ihan oikeasti näin. Esimerkiksi eräs nainen kyllä huollattaa ripset, kynnet ja hiukset joka kuukausi ja hyppää lähes joka viikonloppu baarissa sillä myyjän 1400€ kuukausipalkalla ja sitten itketään, kun 2 viikkoa ennen palkkapäivää tilillä on enää alle 100€ jäljellä, ettei ole varaa tehdä mitään... Nyyhkistä.
No mitä sitten? Jos ei palkallaan saa/voi tehdä mitään muuta kuin maksaa vuokraa, laskuja, lainanlyhennystä ja ostaa ruokaa, niin miksi edes käydä töissä? Saman saa kotona makaamallakin. Mun rahat loppuu myös parissa viikossa ja loput pari viikkoa mies maksaa kaiken. Voisin olla ihan petolinnun persseen näköinen myös, joten eipä ole mies valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Jos ei palkallaan saa/voi tehdä mitään muuta kuin maksaa vuokraa, laskuja, lainanlyhennystä ja ostaa ruokaa, niin miksi edes käydä töissä? Saman saa kotona makaamallakin. Mun rahat loppuu myös parissa viikossa ja loput pari viikkoa mies maksaa kaiken. Voisin olla ihan petolinnun persseen näköinen myös, joten eipä ole mies valittanut.
No sehän on hyvä tilanne, että mies maksaa ja se sopii teille. Jos ei maksaisi, niin sitten sinäkin joutuisit priorisoimaan nimenomaan nuo mainitsemasi tylsät ja pakolliset rahanmenot. Itse täytyy kyllä sanoa, että jos mun mies olisi sen verran alkeellinen rahankäytössä, että rahat hupenisi pakollisen vuokran jne. jälkeen esim. baareihin ja itse maksaisin vielä pari viikkoa kaikki ruoat ja muut yhteiset kulut, niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Asunto Turun keskustassa, baarit ja yökerhot, ravintolassa syöminen. Hmmmm.... Mitä nuo on, jos ei itsensä hemmottelua? 😄
Sosiaalisten suhteiden ylläpitoa, verkostoitumista.. jne.
AP
Jos nettona saa 1700€, niin bruttotulot on kyllä keskituloisen luokkaa.