Ystäväperhe syö koko ajan. Onko tämä ihan normaalia teidän mielestä?
Outo aloitus, mutta minua ihmetyttää.
Jos heillä vapaapäivä, ruokailu menee näin: aamupala klo 9, lounas klo 11, välipalat klo 13, päivällinen klo 16, iltaruoka klo 20. Syöttekö te kaikki näin paljon?
Kyseessä siis aikuiset ja teini-ikäiset lapset. Meillä sama kombo perheessä, ja vapaapäivinä aamupala klo 10, päivällinen klo 19. Eikä kukaan muuta tarvitse. Vai olemmeko me epänormaaleja?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne syö koko ajan, nehän on iltapalan ja aamupalan välissä 13 tuntia syömättä ja se on pitkä aika. Normaali terveellinen ruokarytmi ois syödä noin 3-4 tunnin välein 5 kertaa päivässä, yöllä tietty pitempi väli. Kaksi kertaa päivässä syöminen ei ole normaalia eikä varsinkaan terveellistä... Kun muutettiin miehen kanssa yhteen, oli kamalaa kun se ei ollut tottunut syömään mitään lounasta ja minä suunnilleen pyörryin nälästä ennen kuin mies edes ajatteli että voisi syödä jotain. Mies taas valitti että koko ajan pitäis olla jotain syömässä. Nykyään kun on lapset niin usein minä syön lounaan lasten kanssa ja mies ei 🤔
Kas kun eivät yölläkin herää syömään, onhan tuo 13 tuntia ihan valtavan pitkä aika olla syömättä.
3-4 tunnin välein, paskanmarjat. Minä syön kerran päivässä. Luuletteko tosiaan, että ihmislajin alkuhämärissä, kun syötävä on pitänyt itse löytää ja metsästää, on ollut mahdollisuus syödä säännöllisesti 3-4 tunnin välein ja elimistömme olisi siis kehittynyt sellaiselle pohjalle?
Olisiko se niin outo ajatus syödä sen mukaan miltä itsestä tuntuu ja mikä energiankulutus omassa elämäntilanteessa sattuu olemaan? Nälkäkin on ihan normaali tunne, sitä ei tarvitse pelätä tai syödä varastoon ettei sitä ehtisi tulla.
Paljon ylimääräistä työtä ja tiskiä syödä noin usein. 2 kertaa päivässä riittää ihan hyvin. Lapsetkin lihoo herkemmin jos oppivat syömään joka välissä, paras opettaa heti lapsesta että syödään korkeintaan 2-3krt päivässä.
Muutenkin oudoksun näitä nykymaailman syömistapoja. Nälkää pidetään suurena katastrofina jota pitää kaikin keinoin välttää. Ei ihme että suurin osa väestöstä lihavia. Nälkä on ihan normaali ja harmiton tunne. Kunhan pari monipuolista ateriaa päivässä saa niin se riittää.
Meillä aamiainen 07, lounas 13, ip kahvi 15 ja päivällinen 19.
Arkena ja vkl.
Nää on ilmeisesti aika yksilölisiä juttuja. Minä syön tukevan aamiaisen (puuro/voileipä, tee, kananmuna) yleensä aamuseitsemältä. Lounas (yleensä edellisen päivän jämiä) klo 11 - 12. Päivällinen, pääateria, klo 17 -18. Joskus välipalaksi maustamaton jugu tai hedelmää. Tämä on ihan oman kropan kuuntelemisella muodostunut "aikataulu"
Riippuu täysin mitä syödään. Itse syön näin:
Aamupala klo 8: jogruttia myslin kera
Lounas klo 12: Mitä opiskelijaravintolassa onkaan tarjolla, lautasmallin mukaan
Välipala klo 14-15: Smoothie ja kahvi
Päivällinen klo 17: Jotain tavallista, nakkikeittoa, riisiä ja kanaa, perunoita ja lihapullia salaatilla
Iltapala klo 20: Jogurtti tai proteiinirahka
Musta 5x päivässä on aika tavallinen tapa syödä