Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe syö koko ajan. Onko tämä ihan normaalia teidän mielestä?

Vierailija
19.02.2020 |

Outo aloitus, mutta minua ihmetyttää.
Jos heillä vapaapäivä, ruokailu menee näin: aamupala klo 9, lounas klo 11, välipalat klo 13, päivällinen klo 16, iltaruoka klo 20. Syöttekö te kaikki näin paljon?
Kyseessä siis aikuiset ja teini-ikäiset lapset. Meillä sama kombo perheessä, ja vapaapäivinä aamupala klo 10, päivällinen klo 19. Eikä kukaan muuta tarvitse. Vai olemmeko me epänormaaleja?

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 + teini . Viikonloppuisin aamiainen klo 12, päivällinen klo 17.

Me aikuiset emme aina muuta syö, mutta teini näyttää hakevan ruokaa klo 21-22.

Vierailija
2/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Ystäväkin voi hämmästellä teidän tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette epänormaaleja.

Vierailija
4/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli meillä pikkulapsirytmi. Sama rytmi edelleen paitsi teinit herää suoraan lounaalle. Välipalat ja iltapalat jokainen hoitaa miten haluaa.

Ei missään nimessä voisi jättää lounasta väliin. Klo 19 päivän ainoa ruoka. Huh.

Vierailija
5/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa päivässä on ihan suositusten mukainen, ei siis ainakaan epänormaalia. Ja kaksi kertaa on myös melko normaalia.

Eikä tämä aloituskaan mitenkään erityisen outo ole. Kaikkiaan aika epäkiinnostavaa.

Vierailija
6/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nälkä aina klo 9 ja klo 11-13. Muut syömiset ei ole niin tarkkoja. Syön myös arkisin klo 9 ja 11. Klo 13 nälkä on jo liian kova.

Vierailija
7/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sulle kuuluu, miten toiset syö

Vierailija
8/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa perheessä kaksi huomattavan ylipainoista henkilöä. Esimerkiksi viime sunnuntaina soiteltiin klo 13 tämän perheen äidin kanssa. Me olimme syöneet aamupalan klo 10, ja he olivat jo päivän kolmatta ruokaa syömässä! Odotti vielä että parin tunnin päästä pääsee päivälliselle. ap

Vierailija
9/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta minä olen oppinut elämäniaikana yhden seikan: jos haluan lihota, niin minun kannattaa syödä viisi kertaa päivässä. Kokeiltu on, ihan laiutasmallilla, eli ei ylensyöden.

Jos syön kolmesti päivässä, ihan sama mitä tai miten paljon, niin paino ei pääse nousemaan.

N51

Vierailija
10/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ainakin pistää ruokaan ja aivot vaatii toisilla ruokaa, jos on kovia ajattelijoita, ja vaativassa työssä.

Vierailija
11/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat outoja. Kuka ihme syö lounasta klo 11, jos aamupala on syöty klo 9? Eihän siinä ehdi kuin rauhalliselta lauantaiaamiaiselta nousta kun pitäisi jo alkaa kokata lounasta.

Teillä taas ateriaväli on ihan älytön.

Meillä aamupala klo 9, päiväruoka klo 13-14 välillä ja illalla yleensä jotain tuhtia, eli oikeastaan toinen lämmin ruoka. Välissä voi ottaa välipalaa, jos tarve.

Vierailija
12/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä jokainen syödä niin kuin haluaa, mutta jatkuva syöminen ei ole kyllä millään lailla järkevää.

Vierailija
13/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen monta lihavaa, jotka ilmoittavat syövänsä harvoin, mutteivät laske pieni välipaloja, kuten suklaapatukoita tai keksejä syömiseksi. Ihan vaan jo ruokaa näkemällä lihovat.

Vierailija
14/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa perheessä kaksi huomattavan ylipainoista henkilöä. Esimerkiksi viime sunnuntaina soiteltiin klo 13 tämän perheen äidin kanssa. Me olimme syöneet aamupalan klo 10, ja he olivat jo päivän kolmatta ruokaa syömässä! Odotti vielä että parin tunnin päästä pääsee päivälliselle. ap

No, niinpä tietenkin. Odotinkin tätä lihavuuskorttia. Olet nolo.

Vierailija
15/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole normaalia kytätä noin toisten syömistä.

Vierailija
16/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä se rytmi on epänormaali!

Vierailija
17/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat outoja. Kuka ihme syö lounasta klo 11, jos aamupala on syöty klo 9? Eihän siinä ehdi kuin rauhalliselta lauantaiaamiaiselta nousta kun pitäisi jo alkaa kokata lounasta.

Teillä taas ateriaväli on ihan älytön.

Meillä aamupala klo 9, päiväruoka klo 13-14 välillä ja illalla yleensä jotain tuhtia, eli oikeastaan toinen lämmin ruoka. Välissä voi ottaa välipalaa, jos tarve.

Me syödään ja ihan jokainen pikkulapsiperhe.

Ps. Se aamupäivän ruoka on nimeltään lounas

Vierailija
18/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annas kun arvaan, kukaan ei jaksa päivän aikana tehdä mitään kun syödään niin myöhään? Ja meillä syödään aamupala vapaapäivänä klo 8, koska viimeisetkin herää siihen aikaan. Miksi pitää itseään nälissään?

Vierailija
19/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No suomalainen kansa syö siis koko ajan. Mä en vain ymmärrä, miten kukaan jaksaa syödä koko ajan? Siis jos kahden tunnin välein pitää ahtaa jotakin kiduksiinsa. No mutta jokainen omalla tavallaan. Olen itse syönyt tänään aamupalan klo 9, enkä sen jälkeen syönyt muuta kuin juonut kahvia. Ehkä tunnin parin päästä sitten päivän lämmin ruoka. 

Vierailija
20/126 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja annas kun arvaan, kukaan ei jaksa päivän aikana tehdä mitään kun syödään niin myöhään? Ja meillä syödään aamupala vapaapäivänä klo 8, koska viimeisetkin herää siihen aikaan. Miksi pitää itseään nälissään?

Ei me ainakaan olla nälissämme. Kun kroppa tottuu jatkuvaan ruokailuun, se haluaa sitä koko ajan lisää. Jos tottuu pidempään väliin, kroppa on hyvin tyytyväinen. 

Ja kyllä tehdään, enemmän kuin 99% koko kansasta! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi