Omasta elämästäni
Elikkä mitä kertoisin, no siitä että olen vähä alle 40 ja elämä on tällästä. Velkaa yli 40 tuhatta 2 eri luottoa ja luottokortille. vakityö on ja en kovin paljo tienaa.. maksan juuri ja juuri korkoja pääoma eli velka ei lyhene mitenkää olen ajautunut syviin talous ongelmiin en osaa käyttää rahaa, juon rahani ja käyn joka vloppu baareissa, on juoppokavereita ja semmosta, omistan vanhan romu auton, tuntuu ettei pääse elämäs eteenpäin, mitä tehdä?
Kommentit (53)
EI mitään mahdollisuutta nykyään saada ees järjestelylainaa koska eivät mistää myönnä
Järjestelylaina pelastaisi tilanteen ja voisin joskus selvitäkki elämästä, nyt on toivo menny
Mutta enpäs tiedä mitä tehdä.. tuntuu ettei oikein järkeä käydä töissäkää tällä sellä velalla
Ulosotto, jolloin lisävelkaantuminen ja lisälainan otto loppuu.
Onko sulla aina rahat loppu? Siis tyyliin joka kuukausi? Itse oon huomannut, että kun rahat oli vähissä, niin meni semmonen kulutusvaihde päälle, niinkuin maailmanlopun edellä ois pitänyt varautua hankkimalla asioita ennakkoon ennen kuin raha oikeesti loppuu. No sain onneksi tulot kuntoon ja kun tilille alkoi kertyä rahaa niin iskikin säästövimma kuten aiemminkin elämässä. Joku psykologi varmaan osais selittää ilmiön.
Vierailija kirjoitti:
Ulosotto, jolloin lisävelkaantuminen ja lisälainan otto loppuu.
Se vain pahentaa tilannetta, se ei ole mahdollisuus
Jätä alkoholia vähemmälle. Keksi kesäksi muuta tekemistä. Käy vaikka uimassa ja pyöräilemässä. Yritä kerätä voimia ja nukkua hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla aina rahat loppu? Siis tyyliin joka kuukausi? Itse oon huomannut, että kun rahat oli vähissä, niin meni semmonen kulutusvaihde päälle, niinkuin maailmanlopun edellä ois pitänyt varautua hankkimalla asioita ennakkoon ennen kuin raha oikeesti loppuu. No sain onneksi tulot kuntoon ja kun tilille alkoi kertyä rahaa niin iskikin säästövimma kuten aiemminkin elämässä. Joku psykologi varmaan osais selittää ilmiön.
Ei tietenkää, mutta paljon elän luotolla
Etkä näköjään osaa yhdys_sanojakaan.
Hae talous/velkaneuvontaan. Monessa paikassa ilmaista.
En tiedä tuntuu että menny aivan sekasin ei osaa elää pienellä rahalla ei sit millään ja kuluttaa ja kuluttaa joka vloppu
Vierailija kirjoitti:
Etkä näköjään osaa yhdys_sanojakaan.
Mitä sitten vaikka en osaa? jos on jonkinlainen sairaus tai ei voi tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkää, mutta paljon elän luotolla
Luotto = velkaa lisää
Vierailija kirjoitti:
Hae talous/velkaneuvontaan. Monessa paikassa ilmaista.
olen ottanut yhteyttä
Tuntuu vain ettei tässä ole järkeä... okei toisilla on vähä paremmin asiat.,. on hienoa autoa jne.. en vain ymmärrä miten ovat saaneet. miettii omia tuloja ja menoja.. ei vois mitenkää pystyä maksaa 300 € kk autoa
Nautitaa helvetti elämästä.. ite ajan paska romulla
niin en ihan aina ymmärrä millä rahalla ostetaa 20 tonnin mersu
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain ettei tässä ole järkeä... okei toisilla on vähä paremmin asiat.,. on hienoa autoa jne.. en vain ymmärrä miten ovat saaneet. miettii omia tuloja ja menoja.. ei vois mitenkää pystyä maksaa 300 € kk autoa
Jos olisit pistänyt 40t lainarahat autoon, niin sullakin olisi hieno auto. Suurin osa tainnut mennä pelaamiseen ja juopotteluun, jos oikein muistan sun edellisistä aloituksista.
Mitä voisi tehdä?