Ystäväperhe syö koko ajan. Onko tämä ihan normaalia teidän mielestä?
Outo aloitus, mutta minua ihmetyttää.
Jos heillä vapaapäivä, ruokailu menee näin: aamupala klo 9, lounas klo 11, välipalat klo 13, päivällinen klo 16, iltaruoka klo 20. Syöttekö te kaikki näin paljon?
Kyseessä siis aikuiset ja teini-ikäiset lapset. Meillä sama kombo perheessä, ja vapaapäivinä aamupala klo 10, päivällinen klo 19. Eikä kukaan muuta tarvitse. Vai olemmeko me epänormaaleja?
Kommentit (126)
Kun lapseni oli teini, tuo ei edes riittänyt hänelle. Mutta treenasi kyllä todella tavoitteellisesti.
itse en tietenkään syönyt noin usein, ja usein ei edes ehditty syömään kotona kuin se kaksi ateriaa, aikaisin aamulla ja myöhään illalla. Mutta teini-iässä poikani saattoi syödä jo aamupalaksi ison aterian pastaa.
Ja oli kuitenkin niin hoikka, että terkkari kyseli syökö kunnolla :(
Kyllä syödään aikalailla juuri noin kuin ap:n aikataulu on. Se on itseasiassa vähän. Mieluiten syötäisiin jatkuvasti.
Mä syön aamupalan kasilta, lounaan noin 11, välipala 14 ja toinen välipala joskus 16-17 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat outoja. Kuka ihme syö lounasta klo 11, jos aamupala on syöty klo 9? Eihän siinä ehdi kuin rauhalliselta lauantaiaamiaiselta nousta kun pitäisi jo alkaa kokata lounasta.
Teillä taas ateriaväli on ihan älytön.
Meillä aamupala klo 9, päiväruoka klo 13-14 välillä ja illalla yleensä jotain tuhtia, eli oikeastaan toinen lämmin ruoka. Välissä voi ottaa välipalaa, jos tarve.
Me syödään ja ihan jokainen pikkulapsiperhe.
Ps. Se aamupäivän ruoka on nimeltään lounas
Syötte siis aterian nimen mukaan, ette nälän mukaan.
ihan normaalia, noin muuallakin kun kasvavia lapsia. Lapsilla on aina nälkä... nopeasti sitä uppoaa 2 kilos perunaa ja kilo lihaa per skidi ja päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat outoja. Kuka ihme syö lounasta klo 11, jos aamupala on syöty klo 9? Eihän siinä ehdi kuin rauhalliselta lauantaiaamiaiselta nousta kun pitäisi jo alkaa kokata lounasta.
Teillä taas ateriaväli on ihan älytön.
Meillä aamupala klo 9, päiväruoka klo 13-14 välillä ja illalla yleensä jotain tuhtia, eli oikeastaan toinen lämmin ruoka. Välissä voi ottaa välipalaa, jos tarve.
Me syödään ja ihan jokainen pikkulapsiperhe.
Ps. Se aamupäivän ruoka on nimeltään lounasSyötte siis aterian nimen mukaan, ette nälän mukaan.
Lasten nälkää ei kannata odottaa. Ruuat aina ihan nimen ja ajn mukaan. Säännöllinen rytmi.
Me syömme vapaapäivänä aamiaisen noin klo 11, välipalan klo 14-15 (voi olla tuhdimpikin, vaikka eilisen päivän ruokaa mikrossa lämmitettynä) ja klo 20 päivällisen/illallisen. Joskus välipalan ja iltaruoan välissä haukkaamme jotakin pientä.
Meillä migreeni koko perheellä ja syömme 3 h välein päivässä. Ihan normaali rytmi meille. Jos yksikin välipala jää välistä, niin aina on jollain migreeni. Mitä se kellekään muulle kuuluu miten muut syö?
Meillä syödään aamupalaa viikonloppuna aamupalaa 9-10 aikaan, minä aiemmin, teinit kun heräilee. Minä rakastan runsasta, rauhallista aamiaista, viikolla syön puuroa. Toinen lapsista taas syö vaan pienen aamupalan, joten lounas tulee mulle liian aikaisin tai sitten teini syö jossain vaiheessa välipalan.
Voin ymmärtää, että perheessä syödään tuolla tahdilla, mutta jos jokaisella aterialla syö runsaasti, painon hallinta voi olla hankalaa. Ellei urheile älyttömän paljon.
Aika monet ihmiset syövät tuon viisi kertaa päivässä. Täysin normaalia. Normaalia on myös syödä esimerkiksi kolme tai neljä kertaa päivässä. Se mikä ei ole normaalia on kituuttaminen ja muiden ihmisten syömisen tarkkailu.
Itse herään aamulla viideltä, koska työt alkaa seitsemältä. Usein en aamulla syö mitään, juon vain kahvia. Töissä aamupala joskus kahdeksan jälkeen. Joten kyllä, klo 11 on jo kova nälkä. Iltapäivällä harvoin syön mitään, kotona otan jotain kahvin kanssa puoli neljä. Toinen ruoka vielä joskus kuuden maissa.
En jaksaisi tehdä töitä, jos söisin vain kaksi kertaa päivässä. Puhumattakaan liikunnasta.
Pyrin syömään pieniä annoksia 5 kertaa päivässä. Ei tule ähkyä kun ei vedä kerralla päivän energiansaantia. Lisäksi aineenvaihdunta pysyy koko ajan käynnissä mikä on suositeltavaa. Kun syö säännöllisesti vähän, jää herkuttelu ja mieliteot vähälle. Tämä auttaa painonhallinnassa. Lisäksi itse treenaan tavoitteellisesti ja harrastan muutenkin paljon liikuntaa, joten tarvitsen energiaa säännöllisesti. Lisäksi jos verensokerini laskee eli ateriaväli venyy, tulen kiukkuiseksi ja pahimmassa tapauksessa saan migreenin.
Tulee mieleen kesälomat poikaystäväni vanhempien luona. Heillä on tapana vapaapäivinä syödä aamiaista rauhassa, asettua telkkarin, kirjan tai tietokoneen ääreen ja sitten ajatella seuraavaa syömistä joskus 4-5 aikaan iltapäivällä.
No ihan kiva, mutta itse olen kovasti aamuvirkku ja saatoin monesti viedä koiran 5-10km lenkille ennen aamiaista ja muiden heräämistä. Eri asia vetelehtiä koko aamu, itse olin aivan nälkäkuoleman partaalla jo yhden aikaan :D
Minä syön samalla rytmillä kuin aloittajan kuvailema perhe, reiluja annoksia vielä. T: 170 cm 55 kg
Entäs arkisin? Ap:n lapset ei taida syödä aamiaista, vaan ainoastaan kouluruuan päivän aikana. Tulee halvaksi.
Tarvitsen ruokaa 3 tunnin välein ja nukun 10 tuntia yössä.
N 60, normaalipainoinen
Kuinka paljon tai vähän ne syö kerralla?
Viikonloppuisin aamiainen ennen klo 8, päiväkahvi ja jotain syötävää klo 12, esim croissant tai voileipä. Aikainen päivällinen n klo 16 ja illemmalla iltakahvi ja jotain kahvipullaa tai hedelmiä jos kotona on.
Meillä on 2 diabeetikkoa ja pari sellaista jolla sokerit laskee joten syömme n 4-5 h välein. Normaalipainoisia ollaan, osa jopa laihoja
Tärkeintä on se mitä syö, toiseks tärkeintä että siitä nauttii ja on myös sosiaalinen tapahtuma. Kolmanneks, ihmiset on erilaisia kuin myös perheet. Mun painonhallinnan edellytys on 3 ateriaa ja 2 välipalaa päivässä. Muuten menee kroppa säästöliekille ja alan lihoa.